![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Haal jij bij negatieve rente op het spaarkboekje: | |||
al je geld af. Alles. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 35,29% |
het merendeel van mijn centen. Veel dus. (procentueel van mijn bezit) |
![]() ![]() ![]() |
15 | 44,12% |
een deelke van mijn centen toch. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,82% |
niks geld af. Ik beschouw het als de kosten van een diefstalverzekering. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 11,76% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() Toevallig hebben wij dat aan de hand gehad in de familie. Rechtszaak tegen de gemeente. Gewonnen. 3 onafhankelijke schatters laten komen. Gemeente heeft 5 tot 6 keer zoveel kunnen betalen voor het stuk grond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat heet bagagekluis in goed Nederlands. En gij gaat daar locker vna maken? Flaminganten.....raar volk is dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen kreeg hij het bericht over hoeveel hij ging trekken daarvoor. Ik heb hem nog nooit zo vlug naar het gemeentehuis zien fietsen om te gaan tekenen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er zelfs ooit ene gehoord die sprak van een "tee-truitje". Een watte ??? Ah een t-shirt. En dan heb je moderne flaminganten. Gelijk ikke. Tussentaal, Engelse uitdrukkingen, gin drinken ipv jenever .... (maar sommige dingen vinden we toch te ver. We spreken vb. nooit over "de kids" ..., ten hoogste over "the fuckers" ... Laat dat maar raar zijn. Als de seks maar goed is. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als madam schoof straks haar krulspelden insteekt, een halve pot vettige crème op haar gezicht uitsmeert, haar gebit in een glas water dropt, haar nachtkleedje met bloemetjesmotief aandoet en daarboven een sponzen kamerjas + pantoffeltjes met een pomponneke erop dan loopt Schoof spontaan naar de huisbar om zich een stuk in de kraag te zuipen en/of foldertjes te gaan bussen voor n-va.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de achterkant van uw tuin in agrarisch gebied ligt...not so much luck. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn dus de mannen die hier dagelijks zitten te kankeren over morzels gronden die zouden ingenomen worden door Franstaligen. Die zichzelf een eervolle eigenschap aanpraten van behoeder van eeuwenoude cultuur. Diezelfden die dan wel de eeuwenoude streektalen vernietigen. Diezelfde volksbedriegers die elke morzel grond bevuilen met een afschuwelijke tussentaal. Die geen probleem hebben om hun moedertaal in te ruilen voor de Engelse taal. Dat zijn dus gewoon bedriegers dus. Dat noemt zich een moderne flamingant. Ge moogt het hebben. Ik ben gene moderne, nog ouderwetse flamingant. Ik ben maar een moderne Limburger (wereldburger dus). Ik gebruik de officiële (geen dialect of tussentaal gebroebel) Nederlandse taal om te communiceren met mensen die mijn Limburgse taal niet machtig zijn. Ik gebruik voor zover mijn kennis reikt Frans, Engels, of een soort Limburgs-Duits om met niet-Nederlandstaligen te communiceren. Maar ik heb mij kinderen wel de Limburgse (taal-)cultuur aangeleerd. Ik probeer mijn kleinkinderen voor zover mogelijk liefde voor de Limburgse cultuur mee te geven. Wie is nu de meest moderne? Wie behoedt het meeste de oude cultuur voor verdwijning? Gij of ik? Stop dus maar rap met die flamingante zever van u en uw kliek. Geen enkel weldenkend mens trapt daar nog in. En kom nooit meer af met spreken over morzels grond. Want dan maakt ge u helemaal belachelijk. Het is te merken dat carnaval voorbij is. De maskers vallen af. Alleen zijn er dit jaar meer maskers die afvallen dan er carnavalisten waren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Minister
|
![]() Ben intussen in behoorlijk wat landen geweest waar banken de bevolking bestolen via hyperinflatie. Als het moment daar is wordt je account bevroren en komen banken met een beleid waarbij je enkel nog geld mag afhalen om inkopen te doen. Een week later is de diefstal compleet. Prijzen van goederen exploderen (cfr supermarkt Argentinie en Brazilie) en wie voorheen maandelijks net rond kwam, komt er nu niet meer.
Mijn spaarboekje is niet groot genoeg om een huis of een stuk grond te kopen, maar goud of zilver zijn een optie als bescherming hiertegen. Veel rijkdom in weinig ruimte. Wat de negatieve intrest betreft. Bij fortis betaal ik maandelijks zo'n 4 euro aan vaste kosten. In principe is dat hetzelfde als negatieve intrest. Je kan wel alles afhalen, maar ik denk dat men dan een hogere vaste kost oplegt gewoon om een bankrekening te hebben. En daar kun je niet buiten want je baas moet je salaris betalen. Ben er zeker van dat banken een manier vinden om weg te komen met de diefstal
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Hyperinflatie zou mijn hypotheek ook doen verdampen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet de schimmel van mijn stramme voeten wassen en rennen door het vuur en door het water plassen tot bij een ander lief in enig ander land. Maar doodslaan deed hij niet, want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren, en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren, en die des avonds komt, wanneer men slapen gaat. .
|
![]() |
![]() |