![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De dag dat dat gebeurt gaan er massas mensen overgaan naar een zelfstandigenstatuut. En zeker voor de betere verdieners betekent dat veel minder RSZ bijdragen. Een probleem voor de armen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als jij een brandverzekering hebt, en je huis brandt af, wil je toch ook je geld zien, ongeacht je zelf financieel in de mogelijkheid bent om het huis te herbouwen ? Ik betaal bijdragen voor de werkloosheidsverzekering en ik wil er dan ook gebruik van kunnen maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
IKG creches hebben we nog niet eens naar gekeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() Dat is ook onzin. Kinderbijslag had maar een doel: de demografie. Al de rest is er nadien bij verzonnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Omdat je ook in het onderwijs carrière kan maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de verdoken noord-zuid-transfers via de sociale zekerheid met 13,7 miljard euro verminderen. ze zullen gelukkig zijn op het Elysette ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb altijd full-time gewerkt. Het is niet omdat mijn job uw leven 24/24, 7/7 beheerst, dat ik dan ook effectief op dit forum zit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In België is de werklozenuitkering niet beperkt in de tijd. Het beperken werd op tafel gelegd tijdens de regeringsonderhandelingen (en het was zelfs een van de punten uit het verkiezingsprogramma van N-VA) maar het werd afgeschoten door de tsjeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() me moeten idd voorzichtig zijn en hen niet allemaal over dezelfde kam scheren ... diegenen die op woensdagnamiddag gaan tennissen of thuis zitten niksen, die lopen wel in de kijker natuurlijk, zij gaan er als eerste uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
M.a.w. als de werkloosheidsuitkeringen beperkt worden tot de bijdragen die de werknemers daarvoor bijdragen mag men voor mijn part levenslang een dikke uitkering geven. Maar ik zou wel eens graag vernemen hoe de verhouding ligt tussen inkomsten zonder extra overheidssubsidie en uitgaven van de werkloosheidskas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat je beter de geschiedenis van kinderbijslag eens doorneemt. De kinderbijslag is er gekomen na WO I om de demografie terug op peil te brengen. In eerste instantie was deze enkel voor private aannemers van openbare werken verplicht. Pas in een late fase is de kinderbijslag algemeen geworden. Zelfs op de dag van vandaag wordt in de kinderbijslag geen onderscheid gemaakt tussen gegoede en minder gegoede gezinnen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En je fietst eigenlijk omheen de vraag heen: hoe ga je die mensen motiveren om alsnog te blijven bijdragen? Hoe ga je die mensen overtuigen dat ze die vorm van diefstal ondergaan? Je suggereert het antwoord uiteraard wel: ze moeten gedwongen worden. Het gevolg daarvan is dat je ze ook dwingt richting ontwijkings-mechanismen en/of emigratie-mechanismen. Het gevolg daarvan is evident: je systeem klapt in elkaar. Is dat een positieve evolutie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister
|
![]() Citaat:
An sich is dat vandaag de dag eigenlijk al het geval. Van zodra je over het plafond verdient, ben je beter dat je jezelf in een vennootschapsvorm zet, waarbij je jezelf dat plafond uitkeert en waarbij je jezelf een extra kapitaal opbouwt voor je pensioen. Geen onbeperkte bijdragen meer in een zwart gaat waar je zelf niets mee aan hebt, en je bouwt bovendien een deftig pensioen op. |
|
![]() |
![]() |