Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2016, 08:04   #121
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
U hebt blijkbaar wat moeite met het begrijpen van de Franse taal, dus ik vertaal de titel graag voor U :
"Hooligans aan de Beurs : de grote leugen van Yvan Mayeur"

Zonder dank.
Woorden van journalisten zijn voor mij minder belangrijk dan de "eigen woorden" van de minister van binnenlandse zaken, en....die zijn en waren in het Nederlands.

"Zaterdag zat ik nog met Mayeur samen om het gebeuren op de Beurs op zondag voor te bereiden."

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 29 maart 2016 om 08:06.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 08:12   #122
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
ALS dit de feiten zijn, dan heeft Mayeur over de GANSE lijn gelijk en is de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie er ALLES aan het doen om de samenleving kapot te maken.

paaszaterdag verzochten binnenlandminister Jan Jambon (N-VA) en Brussels burgemeester Yvan Mayeur (PS) de burgers dringend en dwingend om hun 'Mars tegen de angst' wegens angst voor de veiligheid een paar weken uit te stellen. Want alle agenten waren nodig om loslopende terroristen te vangen. Dat klonk redelijk, en de geplande manifestatie werd afgelast tot na de paasvakantie.
Op dat moment wist Binnenlandse Zaken al dat op paaszondag een betoging zou plaatsvinden van hooligans van eersteklasseclubs. In plaats van elkaar de kop in te slaan, zouden zij graag 'tous ensemble' vreedzaam hun afkeer van terrorisme en geweld uiten. De overheid besliste dat de hooliganmanifestatie, in tegenstelling tot de 'Mars tegen de angst', wel gedoogd zou worden. Wat zou er in hemelsnaam mis kunnen lopen met een betoging van een breiclubje vredelievende hooligans?

Premier Charles Michel (MR) keurde de ontsporingen met klem af. De partijvoorzitters veroordeelden zondagnamiddag unisono de rellen op het Beursplein. Alle Belgische partijen dus, behalve Vlaams Belang en N-VA. Bij Vlaams Belang hoorde men niets van voorzitter Tom Van Grieken. N-VA 'zag de meerwaarde niet' om een gezamenlijke mededeling te onderschrijven. N-VA vond het 'een fout perspectief' en 'verkoos de hooligans geen aandacht te schenken', en daardoor zelf de aandacht te trekken. Een vintage BDW-trucje, die aldus een bot gooide naar zijn extreemrechts electoraat.
De houding van N-VA is merkwaardig. Een paar dagen geleden vond Geert Bourgeois nog dat de media de flessen gooiende jongeren in Molenbeek op tv hadden moeten brengen. Waarom vindt Bart De Wever dan nu dat de hooligans in Brussel niet te veel aandacht moeten krijgen? Als links soms te voorzichtig is om kritiek te geven op islamextremisme, is (extreem)rechts evenzeer te voorzichtig met kritiek op racisme en haat.
Je zou journalist moeten worden.

Is het nu echt zoveel gevraagd om tekst dat je knipt en plakt weer te geven als duidelijk herkenbare quotes?
Oud 29 maart 2016, 08:16   #123
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Exact hetzelfde als wat Mayeur doet.
Alleen is het "dikke foei" wanneer hij het doet, wanneer een N-VA'er het doet is dat normaal.
Schat je mij zo hoog in, of Mayeur zo laag?
Ik ben geen mandataris en als iemand hier de walen haast heilig verklaart...
Oud 29 maart 2016, 08:22   #124
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Je zou journalist moeten worden.

Is het nu echt zoveel gevraagd om tekst dat je knipt en plakt weer te geven als duidelijk herkenbare quotes?
Is het allemaal wat teveel aan het worden om te weerleggen ?
Oud 29 maart 2016, 08:26   #125
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het allemaal wat teveel aan het worden om te weerleggen ?
Als ik iets wil weerleggen, dan is het handig om weten of ik uw argumenten weerleg, dan wel die van een journalist.

We zullen maar aannemen dat het goedbedoeld plagiaat betreft?

Laatst gewijzigd door hamac : 29 maart 2016 om 08:27.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 08:27   #126
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik iets wil weerleggen, dan is het handig om weten of ik uw argumenten weerleg, dan wel die van een journalist.
We zien sommigen hier weer kronkelen als valse slangen terwijl het zo klaar als pompwater is: Mayeur heeft zijn handje overspeeld met zijn domme uitspraken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 08:29   #127
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Vermits ik mij op FEITEN baseer, die mij door de media (journalisten) telkens opnieuw worden aangereikt, is het inderdaad ZEER moeilijk aan het worden voor jou om nog argumenten te vinden die mijn stellingen onderuit kunnen halen
Oud 29 maart 2016, 08:29   #128
Another Jack
Banneling

Standaard

Mayeur moet aftreden voor deze polariserende en uit de lucht gegrepen uitspraak.
Dat Jambon nu eens deftig zijn huiswerk maakt.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 08:33   #129
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
We zien sommigen hier weer kronkelen als valse slangen terwijl het zo klaar als pompwater is: Mayeur heeft zijn handje overspeeld met zijn domme uitspraken.
Nochtans hebben Mayeur en Jamboel de zaterdag VOOR de FEITEN van zondag samen gezeten, om de gebeurtenissen op het beursplein van ZONDAG voor te bereiden.
Dat zij de "eigen woorden" van Jan Jamboel !

"Over de heisa van zondag met hooligans op het Beursplein en de daaropvolgende rel met burgemeester van Brussel Yvan Mayeur (PS) wil de N-VA'er weinig kwijt. "Ik zou echt willen vragen om de spelletjes te stoppen. Zaterdag zat ik nog met Mayeur samen om het gebeuren op de Beurs op zondag voor te bereiden."

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2614291
Oud 29 maart 2016, 08:34   #130
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Mayeur moet aftreden voor deze polariserende en uit de lucht gegrepen uitspraak.
Dat Jambon nu eens deftig zijn huiswerk maakt.
Gaan zij dan SAMEN aftreden ?
En......aan wie gaan zij hun ontslag aanbieden ?
Oud 29 maart 2016, 08:36   #131
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Schat je mij zo hoog in, of Mayeur zo laag?
Ik ben geen mandataris en als iemand hier de walen haast heilig verklaart...
Allebei even laag.
Aanslagen gebruiken voor politieke doeleinden ...
Oud 29 maart 2016, 08:37   #132
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans hebben Mayeur en Jamboel de zaterdag VOOR de FEITEN van zondag samen gezeten, om de gebeurtenissen op het beursplein van ZONDAG voor te bereiden.
Dat zij de "eigen woorden" van Jan Jamboel !

"Over de heisa van zondag met hooligans op het Beursplein en de daaropvolgende rel met burgemeester van Brussel Yvan Mayeur (PS) wil de N-VA'er weinig kwijt. "Ik zou echt willen vragen om de spelletjes te stoppen. Zaterdag zat ik nog met Mayeur samen om het gebeuren op de Beurs op zondag voor te bereiden."

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2614291
Mayeur wist van de dag ervoor alles, hij heeft gewoonweg gelogen. Zelfs in de Franstalige pers weten ze dat.
Oud 29 maart 2016, 08:37   #133
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Gaan zij dan SAMEN aftreden ?
En......aan wie gaan zij hun ontslag aanbieden ?
Jambon moet eerst onderzoeken hoe hij Mayeur een sanctie kan opleggen en hem daarna op het matje roepen en optreden.
Oud 29 maart 2016, 08:42   #134
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Kortweg: Mayeur kakelt er op los, Bonte was bontweg laf en De Wever bloopert.
Besluit: Politics as usual in 't apenland.
Oud 29 maart 2016, 08:43   #135
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Mayeur wist van de dag ervoor alles, hij heeft gewoonweg gelogen. Zelfs in de Franstalige pers weten ze dat.
Dus....volgens jou wist Jan Jamboel op zaterdag NIET dat er op zondag een optreden aan de beurs voorzien was van extreem rechtse hooligans ?

Ps: sinds wanneer is de Franstalige pers te vertrouwen voor een Vlaming ?
Oud 29 maart 2016, 08:44   #136
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Kortweg: Mayeur kakelt er op los, Bonte was bontweg laf en De Wever bloopert.
Besluit: Politics as usual in 't apenland.
Persoonlijk ben ik van mening dat dit het DICHTS bij de waarheid komt.
Oud 29 maart 2016, 08:45   #137
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus....volgens jou wist Jan Jamboel op zaterdag NIET dat er op zondag een optreden aan de beurs voorzien was van extreem rechtse hooligans ?

Ps: sinds wanneer is de Franstalige pers te vertrouwen voor een Vlaming ?
wie Jan Jamboel is, weet ik niet, voor mij onbekend.

Maar iedereen wist dat er hooligans, van alle strekkingen trouwens, gingen afzakken naar Brussel. Er waren dan ook spotters vanuit alle betrokken politiezones aanwezig en er was ondersteuning van de federale politie. Wat er niet aanwezig was, was een sterke delegatie van de Brusselse politie omdat hun chef, de burgemeester van Brussel, liever de vinger uitstak naar de Vlamingen.

Ik heb altijd de Franstalige pers vertrouwd, op communautair vlak trouwens meer dan de Nederlandstalige.

Jij veralgemeent nogal graag hé? Tijd om eens uit je wit-zwart denken te stappen hoor.
Oud 29 maart 2016, 08:47   #138
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jambon moet eerst onderzoeken hoe hij Mayeur een sanctie kan opleggen en hem daarna op het matje roepen en optreden.
Kan Jambon dat dan? Burgemeesters zijn toch benoemd door het gewest?
Oud 29 maart 2016, 08:52   #139
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan Jambon dat dan? Burgemeesters zijn toch benoemd door het gewest?
In dat geval zou Vervoort dat moeten doen.
Dan gaat Mayeur vrijuit...
Oud 29 maart 2016, 08:53   #140
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
wie Jan Jamboel is, weet ik niet, voor mij onbekend.

Maar iedereen wist dat er hooligans, van alle strekkingen trouwens, gingen afzakken naar Brussel. Er waren dan ook spotters vanuit alle betrokken politiezones aanwezig en er was ondersteuning van de federale politie. Wat er niet aanwezig was, was een sterke delegatie van de Brusselse politie omdat hun chef, de burgemeester van Brussel, liever de vinger uitstak naar de Vlamingen.

Ik heb altijd de Franstalige pers vertrouwd, op communautair vlak trouwens meer dan de Nederlandstalige.

Jij veralgemeent nogal graag hé? Tijd om eens uit je wit-zwart denken te stappen hoor.
Ik wil het NIET hebben over de politie, waar ik het WEL wil over hebben dat is over het FEIT dat er een afgelasting komt van een mars tegen de angst door de beide heren, die volgens mij volledig terecht is en was.
Maar wat doe jij dan met de toelating ( ? ) en begeleiding DOOR de politie van hooligans NAAR het beursplein, waar zij dan noodgedwongen het waterkanon hebben moeten inzetten !

Wie is hier de verantwoordelijke ?

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 29 maart 2016 om 08:54.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be