![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is natuurlijk een zuiver nadeel voor de werknemers, met enkel positieve punten voor werkgevers. En ik denk dat iedereen dat wel beseft. Een beetje flexibiliteit om inspanningen beter af te stemmen op piekmomenten en dalmomenten, daar moet zeker over nagedacht worden, maar op deze manier pak je puur van werknemers af zonder ze iets in de plaats te geven. De volgende peiling zal weer leuk worden voor de regering.
Overigens vind ik het op de lange termijn een beter idee om de pieken en dalen af te vlakken (op die vlakken dat dat mogelijk is). Een betere spreiding van feestdagen zou wel mogen, bijvoorbeeld, maar we zijn zo gehecht aan tradities dat we liever af en toe een burnout hebben door ons te druk te maken over de variatie in de wensen van de werkgever dan op een andere dag feesten te organiseren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En verbrand die huidige aandeelhouders (profiteurs en belastingontduikers) tot as en zand. Ik vervloek ze; bij SATAN!
"Een beetje kennis is een gevaarlijk ding; Drink diep, of proef niet van de Pierische bron: Daar bedwelmen oppervlakkige gedachten de hersenen" - Alexander Pope Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 10 april 2016 om 03:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Iedere dag beginnen mensen een eigen zaak, 20% slaagt en kan er na 5 jaar van leven, 80% slaagt niet en 50% daarvan zit dan zo diep in de schulden dat er geen uitkomst meer is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() Ja maar waarom willen werknemers aandelen en grote mond opzetten in een bedrijf van een ander ik versta dat niet echt ... als ge verkiest om ergens te gaan werken ,jah werk er , ge zijt betaald , ge kan opstappen wanneer ge wilt om te veranderen van werk , die vrijheid heb je , en je bent betaald je loon , je pensioen , wat wil je nog meer ? laat de bazen hun bedrijf runnen het is van hen trouwens, als de baas geen baas meer mag zijn heeft het bedrijf dan ook geen ziel meer .... mensen moeten eens leren dat het altijd zo geweest is ....en dat het altijd zo zal blijven .. grondregels kan je moeilijk veranderen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() Gelukkig word je dan ziek of sterf je op je 63 en lig je met je hoofd op een zacht kussen en kan de ruzie tussen je erfgenamen beginnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
Als ik dan zei, je weet hoeveel ik daar ga verdienen, kreeg ik als antwoord, ja maar dan moet ik sommige anderen ook zoveel geven, als ik jou zoveel geef en dat gaat niet. Als ik dan als antwoord gaf, ik ken je prijsoffertes en je winstmarges, dus het ligt volledig aan jou of ik blijf of ga. Slechts 1 maal heeft mijn volgende werkgever mijn 3 maanden contractuele opzegperiode moeten betalen, de andere keren werd ik "loyaal" op staande voet ontslagen. Praat me dus niet teveel over "loyaal". Je wil wel aandelen van een bedrijf verkopen aan wildvreemden, maar je eigen werknemers mogen dus geen deel hebben aan je winstmarges? Ik ken nochtans bedrijven die hun werknemers laten participeren en er wel bij varen. Er zullen er ook wel zijn, waar ze er niet wel bij varen, maar dat is nu eenmaal de gok met aandelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben niet persé tegen de maatregelen maar weet dat het er bij nogal wat werkgevers nogal "dwingend soepel" aan toe gaat... Er was totnogtoe altijd de mogelijkheid om het af te trappen bij dergelijke werkgevers.Hetgeen ondergetekende regelmatig gedaan heeft. Hopelijk verdwijnt deze keuzemogelijkheid niet. Persoonlijk heb ik,vooral het laatste decennium,nogal wat uurtjes gedraaid om werk van collegas die viervijfden waren gaan werken,of ouderschapsverlof opnamen,over te nemen.Je wordt er nu eenmaal mee geconfronteerd en klanten en collegae moeten geholpen worden.Er komen GEEN extra collegas.Het weze hen gegund,maar ik voel me zo langzamerhand verraden en MOE(ben ook niet meer van de jongste,en al blij als ik hier wat op het forum kan zitten tikken). Het maakt me onrustig,het alternatief,niks veranderen,lijkt alleen maar tot structurele werkloosheid te leiden. Laatst gewijzigd door kelt : 10 april 2016 om 06:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Europees Commissaris
|
![]() De zoon van mijn baas is 18,zegt enkel en alleen als zelfstandige te willen werken,nooit in een rijhuis te willen wonen van zijn leven en natuurlijk zal hij zijn paard blijven houden.Dit zal voor hem wel lukken want papa en mama zullen klaar staan met een paar 100.000 euro om te starten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Europees Commissaris
|
![]() De zoon van mijn baas is 18,zegt enkel en alleen als zelfstandige te willen werken,nooit in een rijhuis te willen wonen van zijn leven en natuurlijk zal hij zijn paard blijven houden.Dit zal voor hem wel lukken want papa en mama zullen klaar staan met een paar 100.000 euro om te starten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen overuren meer die extra betaalt worden en belast.Het deel dat nu naar de staat gaat verdwijnt straks in de zakken van het patronaat.Nu ja de bazen mochten ook wel eens een cadeautje krijgen van de bazen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() Nog een paar aanslagen van het kaliber Zaventem en de begroting gaat zo diep in het rood dat zelfs een 60-urenweek niets meer zou helpen.
Laatst gewijzigd door Thuleander : 10 april 2016 om 10:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() .. kadootje aan de bazen vanwege hun poepers ..
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 april 2016 om 11:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou al blij zijn met een beetje duidelijkheid.
Ik werk nu 40u in een 35u werkweek. (5x8u ipv 5x7u that is) Ik spaar dus elke week 5 recuperatie-uren. Soms werken we 12u per dag. Dan krijgen we nog eens 4 recuperatie-uren. Al die recuperatie-uren mogen we zelf opnemen, maar de baas mag die ook gebruiken om ons thuis te laten als het wat minder druk is. Eerst is eerst. Heb je op dat moment geen recup-uren meer staan mag je gaan doppen of ga je in de min qua recup-uren. Ook als je eens wat vroeger stopt of begint of wanneer het werk halfweg de shift af is wordt die dag aangevuld met recup-uren. Zo stoppen wij bv vrijdag standaard een uurtje vroeger. Soms werken we ook 's zaterdag of 's zondags. Dat zijn dan weer overuren. Die worden gewoon uitbetaald (za +50%, zo +100%) en vallen in de regeling waarbij je tot 130 overuren fiscaal aantrekkelijk kan laten uitbetalen. Je kan ze echter niet recuppen. Kom je op het einde van het jaar niet aan die 130 fiscaal aantrekkelijke overuren, mag je ook nog aanvullen tot 130u met eventuele recup-uren. Die worden op dat moment uitbetaald aan 150% en je krijgt er op je belastingsbrief ook nog eens dik 50% bovenop. Bovenop de ploegenpremie van 15% die we al kregen toen we die uren maakte. Kortom; een beetje een rare regeling (35u werkweek waarbij sowieso elke week 5u teveel gewerkt worden) maar best leefbaar. Omdat rustige periodes zeldzaam zijn kan je meestal je recup allemaal opnemen wat al snel resulteert in een 30-tal dagen extra verlof of in een volgemaakt totaal van 130 overuren per jaar. Nu lees ik dat de 38u week wordt afgeschaft en een 40u werkweek gaat worden. Wat dan met degenen die in een 35u week zitten? Krijgen wij voortaan 40u uitbetaald ipv 35u uitbetaald en 5u recup? En zijn wij dus alle daarmee verbonden voordelen (veel recuperatiedagen, altijd 130 fiscaal voordelige overuren per jaar) kwijt?
![]() |
#140 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |