![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jieeha ! Daarom sucked Europa dus big time hé, ! in de states kunde nog ies me uwen auto buitenkomen ! We hadden het hier natuurlijk over gewone fabriekswagens hé Tomb, nie over monstertrucks en dat soort toestanden, ... Nog nie gedacht van ne Caterpilar om te bouwen, ? ... Of nen hakselaar bv, daar steekt nen 800 PK motor op. ge koopt er zo 2 en de moteuren van uwen auto gebruikte als Winch hé, ... ![]() Pas op ne kameraad van mij heeft da ooit gezien, een of andere gast met ne Chevy pick up met daarop nen motor van een amerikaanse slee om als wich te gebruiken, ... nen mens moet zijnen auto toch kunnen lostrekken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hem ne zwette , ![]() Laatst gewijzigd door Herr Flick : 2 november 2004 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit is zo ongeveer het landschap waar we doorrijden:
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
Een monstertruck zijn wielen zijn 80 inch plus, en is meestal gebouwd op een tubular frame (i.e. zelfgelast chassis). Die dingen zijn gewoon voor de show gebouwd, de mijne is gebouwd om overal te geraken zodat we kunnen gaan jagen waar niemand anders komt.
![]() |
![]() |
#125 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
Ik pleit voor een simpel systeem, waarbij al die kostelijke controles niet nodig zijn.
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]Laten we er ook op wijzen, dat het aantal voertuigen op lichte vracht miniem is (15.000) tov gewone voertuigen. Hiermee wordt bewezen dat er geen misbruik is.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]U mag ook niet vergeten,dat het statuut lichte vracht meer praktische problemen op levert (achterbank weg, tussenschot tussen passagiersruimte en koffer enz..) dan het financieel voordeel dat men eruit haalt. dus een gezin met veel kinderen is al niets met een lichte vracht voertuig.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]dat er wel zeer degelijk iets tegenoverstaat van het fiscaal voordeel is hiermee ook duidelijk.[/size][/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() Waar ik woon:
6% BTW op de aankoop van uw nieuwe wagen. Om en bij de $40 registratie per jaar. ongeveer .40 per liter voor benzine. geen keuring (Agent zal u wel tegenhouden als het te gortig wordt) Kwa administratie kost zo'n systeem een pak minder, navenant kan er dan ook minder getaxeeerd worden. De rest is allemaal gezever. Grote SUVs rijden hier rond, alsook zelfgebouwde go-carts, kit cars, uitgebouwde harleys en rice cars. Toch zijn er statistisch minder ongevallen per inwoner als in Belgie.
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En meer woorden ga ik aan u ook niet meer vuilmaken. Ge zit in dezelfden bak als gm10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En sorry hoor dat ik niet gediend ben van gezeik als dat van Chippie. Dat is het soort idioten dat als eerste staat te janken dat de vrije meningsuiting in het gedrang is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind dat ge kwa veiligheid veel beter af bent met een degelijk snelheidsbeleid dan met een limiteren van de grootte van de wagen.
![]() |
![]() |
#135 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er niets op tegen dat een zelfstandige met een bestelwagen of monovolume gaat rijden als die dat nodig heeft en ook de vader/moeder van 5 kinderen kan genoeg reden hebben voor een halve autobus. Dat is een noodzakelijk kwaad. Het probleem echter komt wanneer het in de mode raakt en een hoop mensen die het niet nodig hebben ineens met torenhoge (veelal is de hoogte het probleem) wagens gaan rondtoeren. Het wordt ronduit irritant om de helft van elke rit aan te kijken tegen alleen maar koffer. Dus ik pleit niet voor verbieden. Wel pleit ik voor ontmoedigen. Dat kan fiscaal gebeuren (zie andere thread) op voorwaarde dat het geen additionele taks is maar een die geheel of gedeeltelijk (bij voorkeur) andere taksen vervangt (bv. die naar PK). Dat betekent nog niet dat wie zulkse wagen voor zijn job nodig heeft ook meer zal betalen. Die heeft trouwens die wagen doorgaans als bedrijfswagen ingeschreven staan en daarvoor kunnen andere regels gelden. Het is zinloos om voor een ondernemer het gebruik van een lichte vrachtwagen te ontmoedigen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar U gaat me toch niet vertellen dat Uw reactie op mijn post, die ik onderaan nog eens herhaal, erg opbouwend was (of wel.). U schrijft dat de onderstaande wagens koeienvangers zijn... Zonder meer... Wel straffe toebak! Dat ik mijn verstand dat van een achtjarige is, dat kan, maar heeft U niet het recht te lachen met een mentaal gehandicapte... Citaat:
Citaat:
Tja, iedereen heeft zo zijn gedacht over zijn eigen postings, nietwaar? Erg geargumenteerd is uw post volgens mij niet, maar het zal perceptie zijn... U kan U alvast gerust stellen dat mijn 4x4 niet als lichte vrachtwagen is ingeschreven en dat ik er bovendien geen enkele stap zal ondernemen om hiervan gebruik te kunnen maken... Verder nog een gezellige nacht... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 3 november 2004 om 01:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yossarian, ik heb een lichte vracht. Wat is het oneigenlijk of frauduleus gebruik?
Subaru E10 minivan, bouwjaar 1993 1000CC ,37Kw 4wd bestelwagentje 1 bestuurder en 2 passagiers + de voorgeschreven laadruimte en meer. ![]() Comfort niks, noppolos nada.Veiligheid, vergeet het maar,mijn voeten zijn de belangrijkste schokbreker bij een ongeval,zelfs al bots ik tegen een hooibaal. Ik ben een particulier gebruiker. Maar voor mijn hobby, en voor de vereniging waarvoor ik "leef" heb ik laadruimte nodig. Een machine zoals hier beschreven staan http://www.project2.tk + materialen + gereedschap is een beetje veel voor een personenwagen. Mijn 2.0 i Omega kon het niet laden, om maar een voorbeeld te geven. Wat denk je daarvan. Moet ik dit beschouwen als een personenwagen, of als een gebruiksvoertuig?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 3 november 2004 om 07:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Knap schone natuur ! Nee, dat was hier in den belgiek, die mannen gingen rijden op tankpistes van 't leger enz... Op ne keer zat Hij met zijnen defender tot over de assen in 't slijk vast, ze gingen hem er uittrekken met twee andere jeeps, die ook vast zaten, toen hebben ze er die Winch ies aangelegd en kregen ze ze wel los. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op wa jaagde dan, ? Varmint of meer 't grote materiaal, zoals hert, ree en eland, ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is en blijft iets voor de hobyisten of voor mensen die dat voor hun werk gebruiken, Hoeveel aannemers zijn er niet die een remorque van meer dan een ton moeten trekken, of mensen die met ne speedboat of paardentrailer onderweg, zijn, moeten wel nen terreinwagen, kopen, (of een camionette) er is niks dat dat veilig kan trekken anders. Ja ne zware mercedes of opel maar dan moete ook al naar de 2.5 liters en hoger gaan. |
|
![]() |
![]() |