Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 9 juni 2016, 17:09   #121
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Jambon zal het graag horen.
Jambon doet tenminste nog iets om ze wat stokken in de wielen te steken...
Ken je misschien iemand die al meer en beter gedaan heeft?
andev is offline  
Oud 9 juni 2016, 17:11   #122
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hoeveel nieuwszenders moeten er nog bijkomen?
Tja, diegenen die we hebben proberen zoveel mogelijk alles onder de mat te vegen en dan komt er nog zoveel bovendrijven!
Moesten we alles weten...
andev is offline  
Oud 9 juni 2016, 17:15   #123
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Jambon doet tenminste nog iets om ze wat stokken in de wielen te steken...
Ken je misschien iemand die al meer en beter gedaan heeft?
Men moet wel de kansen krijgen. Maar zolang de NVA ook liefhebber is van het cordon ...
Oud 9 juni 2016, 17:22   #124
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe ga je die zaken verbieden?
Door wetten??
Door vreemdelingen een paar kansen te geven om zich aan bepaalde zaken aan te passen en daarna buiten met die rotzooi!
Sommigen gewoon het land uitzetten is de enige oplossing van het probleem.
Maar men wacht liever op een nieuwe "Hitler" die de zaak aanpakt zonder gezever.

Laatst gewijzigd door andev : 9 juni 2016 om 17:22.
andev is offline  
Oud 9 juni 2016, 17:48   #125
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar goed, ik onthou dat onze eigenste fanatieke regelneven voorstander zijn dat de overheid (unia,...) zich nog meer moeien met het meest intieme contract dat twee mensen kunnen aangaan: het huwelijk.
We gaan tegen koppels procederen om hun keuze ongedaan te maken!

"Ik voel me gediscrimineerd, meneer de Rechter, waarom koos ze niet voor mij!!"
Ach veel komt ook omdat de mensen hier niets meer gewoon zijn. Rij gewoon eens in een auto rond in een ontwikkelingsland en je zult weten wat ik bedoel....
TV-verslaafde is offline  
Oud 9 juni 2016, 17:56   #126
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

GandalftheGrey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ken jij veel mensen die vinden dat een rechter moet bepalen wie met wie de lakens mag delen in een commune?

Uit de context van de discussie kan je ook afleiden dat ik een bewijs uit het ongerijmde aan het voeren was. Als de conclusies absurd zijn, dan is er waarschijnlijk iets mis met de premissen...
Ik las het als een filosofisch gedachte-experiment. Het kan zijn dat ik deze discussie niet zorgvuldig gelezen heb.

En als ik het over 'context' heb dan bedoel ik de context waarin iets als discriminerend wordt ervaren versus expliciet bedoeld.
Oud 9 juni 2016, 18:12   #127
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar goed, ik onthou dat onze eigenste fanatieke regelneven voorstander zijn dat de overheid (unia,...) zich nog meer moeien met het meest intieme contract dat twee mensen kunnen aangaan: het huwelijk.
We gaan tegen koppels procederen om hun keuze ongedaan te maken!

"Ik voel me gediscrimineerd, meneer de Rechter, waarom koos ze niet voor mij!!"
Een minuutje. Het is wel jij die voorstander bent van uw vrouw te beknotten, ik zeg dat onze liberale wetten gewoon zeggen dat uw vrouw de vrijheid heeft
brother paul is offline  
Oud 9 juni 2016, 18:12   #128
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het is pas echt problematisch als mensen denken dat ze hun religie met geweld mogen uitoefenen. Let op: hiermee ontken ik niet dat fundamentalistische visies geen lastige situaties kunnen creëren, maar je kan nu eenmaal niet mensen verbieden er een conservatieve levensbeschouwing op na te houden.

Wel grappig altijd dat populistisch-rechts zijn bek vol heeft van vrijheid van meningsuiting, maar uiteindelijk moeten de meningen wel 'leuk en gezellig' zijn...
Eens. Mensen hebben het recht op achterlijke overtuigingen.

Overigens menen sommigen een bijzonder stringente interpretatie van het gelijkheidsbeginsel te moeten hanteren. Althans ten aanzien van specifieke achterlijkheden. Een interpretatie die compleet los staat van het recht op individualiteit en zelfbeschikking. En waarvan andere achterlijkheden dan weer worden vrijgesteld.

Ik ben absoluut voor het uitdagen van orthodoxe denkbeelden. Maar dat doe je beter niet door je tot een niveau te verlagen waarbij dat van de orthodoxie verbleekt of, erger nog, meer ervaring heeft.

Laatst gewijzigd door GandalftheGrey : 9 juni 2016 om 18:34.
GandalftheGrey is offline  
Oud 9 juni 2016, 18:14   #129
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Door vreemdelingen een paar kansen te geven om zich aan bepaalde zaken aan te passen en daarna buiten met die rotzooi!
Sommigen gewoon het land uitzetten is de enige oplossing van het probleem.
Maar men wacht liever op een nieuwe "Hitler" die de zaak aanpakt zonder gezever.
Ze komen terug en verblijven hier als illegaal, wat nu?
Ze komen terug en laten hier bommen ontploffen, wat nu?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 juni 2016 om 18:14.
Another Jack is offline  
Oud 9 juni 2016, 18:15   #130
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Vraag en aanbod zogezegd. Iemand is dan ook "vrij" om een moslima te kopen voor 100.000 euro en die thuis als slaaf te houden. Iedereen heeft zo zijn/haar prijs dan. Voor geld danst de beer. Vraag en aanbod boven vrijheid dan. Als ik zand kan verkopen aan mensen die in een woestijn leven is dat vraag en aanbod.

Ethiek komt totaal niet kijken bij vraag en aanbod. Dat is t enige dat ik wou aankaarten....
Nee hoor slavernij is verboden. Dus een moslima kan hier niet behandeld worden door een moslim als een slaaf en ook niet door een belg
brother paul is offline  
Oud 9 juni 2016, 18:18   #131
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Een minuutje. Het is wel jij die voorstander bent van uw vrouw te beknotten, ik zeg dat onze liberale wetten gewoon zeggen dat uw vrouw de vrijheid heeft
edit

Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 juni 2016 om 18:20.
Another Jack is offline  
Oud 9 juni 2016, 18:20   #132
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard heeft mijn vrouw de vrijheid om tijdens het huwelijk ineens gelovig te worden en het gezin op te zadelen met haar fabeltjes en rituelen.
Daarvoor bestaat er een liberale oplossing voor mij op maat gemaakt: echtscheiding.
Another Jack is offline  
Oud 9 juni 2016, 18:20   #133
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard heeft mijn vrouw de vrijheid om tijdens het huwelijk ineens gelovig te worden.
Daarvoor bestaat er een liberale oplossing voor mij op maat gemaakt: echtscheiding.
Dat is volgens mij zelfs geen wettelijk goeie reden om te scheiden, maar bon dat zal,dan blijkbaar in uw geval een discussiepunt worden
Mij zou het dus geen zak kunnen schelen
brother paul is offline  
Oud 9 juni 2016, 18:22   #134
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is volgens mij zelfs geen wettelijk goeie reden om te scheiden, maar bon dat zal,dan blijkbaar in uw geval een discussiepunt worden
Mij zou het dus geen zak kunnen schelen
Daar bestaat bij mij geen discussie over, daar zijn mondelinge afspraken (die voor mij bindend zijn) over gemaakt voor het huwelijk.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 juni 2016 om 18:22.
Another Jack is offline  
Oud 9 juni 2016, 18:33   #135
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zoiets als iemand die met een mes staat te zwaaien geweld- en pijnloos ontwapenen ?
Je dwingt me in herhaling te vallen.

Zo iemand, althans het 'iemand' dat jij hier bedoelt, kan je alvast geen hypocrisie verwijten. Want zo iemand onderschrijft geen mensenrechten.
Dat geeft het voordeel van de duidelijkheid. Wat ik niet kan zeggen van de would-be gladiatoren in deze virtuele arena.
Oud 9 juni 2016, 18:41   #136
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Men komt niet tot zijn zinnen indien men ingaat op hun reactionaire eisen. Dat leert hen dat ze respect krijgen, dat er naar hen geluisterd wordt indien ze maar opstandig en radicaal genoeg zijn. Alzo maakt multiculturele laksheid het probleem erger. We dienen juist die andere moslims te steunen. De vrouwen die zich uit het juk willen losrukken en dergelijke. Dus laat de burkavrouwen desnoods zonder optie om te gaan zwemmen in plaats van toe te geven aan hun segregatie-eisen. Kunnen ze toekijken hoe de vrijgevochten vrouwen wel kunnen gaan zwemmen.
In feite zou de politiek hier moeten duiden dat het te commercieel is van,Plopsaland om in te gaan op die wens, omdat ze daardoor een discriminatie inbouwt in de tewerkstelling en dat mag niet. Ze discrimineert op basis van geloof en dag mag ook niet
brother paul is offline  
Oud 9 juni 2016, 18:43   #137
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.[i] Onder de kop ‘Moslimextremisme: eerder regel dan uitzondering’ meldt de partij onder meer dat 70 procent van de Belgische moslims de regels van de Koran belangrijker vindt dan onze wetten.
Er worden hier nogal heftige conclusies getrokken, lijkt me. Want wat betekent het dat moslims de regels van de Koran - in het onderzoek gaat het niet expliciet over de shariah - hoger achten dan de regels van het land? En hoe zouden de respondenten hebben geantwoord als een onderscheid werd gemaakt tussen leefregels die niet (manier waarop gebeden en gevast moet worden, verbod op gokken) en leefregels die wél in conflict komen met de wereldlijke wet? Bovendien is het één ding om zo'n leefregel hoger te achten dan de wet; het is een andere zaak om daar ook naar te handelen. Bij mijn weten is het ook niet verboden het niet eens te zijn met een bepaalde wet, vanuit welke inspiratie dan ook.

Dit onderzoek roept vooral veel vragen op. Maar voor sommige mensen liggen de conclusies al vast nog voor die vragen zijn gesteld.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 9 juni 2016, 18:45   #138
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Er is een verschil tussen arbeidsmarkt en consumentenmarkt. Bepaalde producten mikken op bepaalde doelgroepen. Op de arbeidsmarkt zijn er nog andere zaken die meespelen. Zoals een bepaald voorkomen hebben om meer klanten te lokken. Mooie vrouwen die bij auto's staan bijvoorbeeld. Alle moslima's vallen al af want ze weigeren hun hoofddoek af te doen. Een hoofddoek is niet sexy.

Bedrijven zijn de hele tijd bezig met hun imago naar de buitenwereld toe. Vooral in de verkoopsector.
Precies. En dus worden de niet-sexy vrouwen , of de vrouwen die iets minder bloot willen zijn dan de flamoes van een Braziliaanse hoer, en de mannen, per definitie gediscrimineerd.

Klachten? Iemand?
Ik mag hopen van niet.

Laat ons de restantjes discriminatie koesteren als waren ze historisch-antropologisch erfgoed.

Laatst gewijzigd door GandalftheGrey : 9 juni 2016 om 18:49.
GandalftheGrey is offline  
Oud 9 juni 2016, 18:55   #139
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Naar mijn aanvoelen is bij de jongeren dat percentage een pak hoger dan bij de eerste twee generaties. Dat is het ergste nog. Hopelijk komt de volgende generatie bij z'n zinnen. Ik heb namelijk helemaal geen zin in al die reactionaire zever.
Nee hoor, uit datzelfde onderzoek blijkt dat het ongeveer gelijk is. Op zich is dat al een markante vaststelling, aangezien het ingaat tegen de verwachting dat de tweede en derde generatie meer zou verwestersen.
Oud 9 juni 2016, 19:01   #140
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Zulke onderzoeken zijn flut.
Flut is het niet, maar het had verfijnder gekund. In zekere zin is het een gemiste kans. Wat ervan in de media komt is sowieso al een simplificatie van wat er feitelijk in dat onderzoek staat. Draai die mediaberichten dan nog eens door de filterende blik van de gemiddelde volksmens en je krijgt discussies zoals in deze draad.

Koopmans is al herhaaldelijk opgedraafd om bepaalde conclusies die in de media en in de politiek getrokken werden te nuanceren.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be