![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helaas pindakaas, ik kan niet letterlijk citeren wat ik niet meer kan lezen omdat het is weggehaald. Ik heb de tekst niet opgeslagen op m'n pc, dat zou freaky zijn. Ik kan dus enkel afgaan op elders verschenen berichten over die persmededeling. En ik kan niet zeker zijn of die letterlijk citeren. Als je meer duidelijkheid wil: vraag het aan de Holebifederatie bijvoorbeeld. Zij zijn één van de organisaties die klacht hebben neergelegd tegen Joos.
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Misschien moet je hier maar eens proberen, hier lukt het je misschien wel om af en toe te scoren: www.parapolitics.be. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maarre, iemand een fascist en een varken noemen omwille van uitspraken waarvan je niet eens weet hoe ze luiden, vind je dat zelf niet wat voortvarend (om het eufemistisch te verwoorden)? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- er iemand z'n hersenpan mee verpletteren - die gewoon even in de ronde gooien - en belangrijker: iemand zo'n molensteen rond de hals binden, en die dan in de zee gooien. Zie Mattheus 18, vers 6: [font=Verdana][size=2]Maar wie één van deze kleinen, die in mij geloven, ergert, dien ware het beter, dat een molensteen aan zijnen hals gehangen, en hij verdronken werd in de zee, waar zij het diepst is. Het was dit vers waar Joos naar verwees in z'n persmededeling ivm homoseksualiteit. [/size][/font]
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, ik weet niet meer hoe ze letterlijk luidden. Ik weet van een aantal uitspraken, die heel kwetsend waren, niet meer precies hoe die nu letterlijk luidden, maakt dat iets uit? De inhoud blijft plakken, welke woorden nu precies naast dewelke stonden, maakt dan mijns inziens niet veel uit.
![]() |
![]() |
#127 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nogmaals, Joos' opinies mag je voor mijn part bekritiseren (liefst op een intelligente manier, maar soit...), maar Joos als mens daarom afkraken en je wat staan verkneukelen om zijn heengaan... D�*t is er ver over. Opnieuw, er zijn er heel veel die van die ouwe knar nog een lesje konden leren als het op daadwerkelijke menslievendheid en engagement aankomt. En dat staat (en stond voor Joos trouwens ook) absoluut los van geloofsovertuiging.
![]() |
![]() |
#128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dat vind ik hoogst onrustwekkend... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Tweedekansvraag: was Joos een Islamiet? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 3 november 2004 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Waar oh waar heb ik geschreven dat ik me VERKNEUKEL om de dood van Joos? Je mag me voor mijn part bekritiseren, maar dergelijke onwaarheden insinueren, waar heb je dat precies voor nodig? 3. Ik zal wel bepalen wat er voor mij ver over is, doe jij dat voor jezelf. Je hoeft dat niet voor de gehele mensheid te doen. Je bent niet de morele leidraad van Vlaanderen. 4. Allez, Joos was een menslievende mens die niets tegen homo's had dus. Goed. Hoe moeten we z'n uitspraken dan interpreteren? 'Adderengebroed', da's een koosnaampje veronderstel ik? En die menslievendheid, die komt vast tot uiting wanneer hij het merendeel van de homoseksuelen een bende sexueel geperverteerden noemt? En met hetvolgende: (voor zover ik kan controleren letterlijke quote): "Spreekt Jezus niet over de molensteen die aan de hals moet gebonden worden van hen die ergernis geven?" bedoelt hij vast dat dat hij homoseksuelen de hand wil reiken en een goeie knuffel geven? Héél menslievend hoor, die Joos van je. Fantastisch. Dat je daarbij nog stelt dat mensen daar nog een lesje van kunnen leren... Welk lesje? 100 keer schrijven dat homo's geperverteerden zijn???? Lekkere menslievende samenleving!!! 5. Blijft nog één vraag: Waarom zou ik respect moeten hebben voor een persoon die mij in het geheel niet respecteert, en over mijzelf héél denigrerende uitlatingen doet die niét gaan over mijn 'mening' maar over mijn hele ZIJN, mijn PERSOON, ik als MENS, en samen met mij nog miljoenen mensen.
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag het maar eens aan mensen die dagelijks verbaal gepest worden, en vraag hen dan even of zij die woorden ook geen daden vinden.
![]() |
![]() |
#135 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() 1) zich geviseerd voelen, zou het niet beter zijn te zeggen 'geviseerd zijn'. Of je nu alle homo's, joden moslims, zigeuners of Vlaams Blokkers op de korrel neemt, je viseert wel degelijk een groep. 2) Is het aan jou om uit te maken hoe sterk of zwak iemand door een opmerking zich gekwetst moet voelen? Is het niet eerder aan de geviseerde om dit uit te maken? Om maar een extreem (en off-topic voorbeeld te geven: na 12 jaar embargo van Irak vond Madeleine Allbright het nodig om volgende cassante uitspraak te plaatsen "Ik weet dat het een embargo een hoger prijs vraagt, maar we zijnj bereid die prijs te betalen.", Ter informatie, die prijs was de dood van 500.000 kinderen.) 3) dank je dat we zijn opinie nog mogen becritiseren, je bent te goed 4) ik denk dat jij nog zou verschieten van hoeveel mensen zich inzetten, belangeloos en zonder op te vallen, op dat vlak zijn er veel mensen die Joos nog wat hadden kunnen leren. 5) die uitspraken zijn dus los te zien van zijn persoon? Oh, sinds wanneer zweeft een opinie los van een persoon, ik dacht eerder dat beiden samenhingen. Trouwens Joos kraakt zelf wel personen af: geperverteerde, modeverschijnsen (en, indien het waar is: addergebroed), dat noem ik wel personen afkraken.
![]() |
![]() |
#136 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En vooraleer je tekstjes citeert, zou ik je aanraden om ze eens grondig te lezen, want het klinkt wel bijzonder gezocht (en eerlijk gezegd ook wel lachwekkend). Anarchistische Bankier heeft het hier al eens verduidelijkt. En het is niet "mijn Joos"; het is Joos tout court. Ik zou me even opgelaten voelen mocht hier op dezelfde manier gereageerd worden op pakweg jouw overlijden. In het licht van de eeuwigheid, the big unknown of het grote niets (kies maar...) zijn we immers allemaal gelijk. De dood is immers de grote gelijkmaker. Opnieuw, vooraleer anderen nog eens hypocrieten te noemen in de hoogoplopende discussies over "menselijkheid", "gelijkwaardigheid" etc... ga eens voor de spiegel staan en vraag je af of je dezelfde hoge morele principes op wel consequent jezelf toepast. Want wat ik hier al heb mogen lezen, zet mij alvast grondig aan het twijfelen. En dat frustreert me van een aantal auteurs met wie ik anders graag in discussie ga. Sorry, maar je kannonade heeft me niet overtuigd. Integendeel.
![]() |
![]() |
#137 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb overigens geen uiterst vernederende en tot minachting oproepende zaken gepubliceerd over hele bevolkingsgroepen. Dus er is een verschilleke tussen mij en Joos. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Inderdaad met die (pre-)puberale bekrompenheid van jou valt inderdaad niet te discussiëren. Ik hoop dat het hokjesdenken je wat bevalt. ps. dank voor het compliment... uit jouw mond (klavier) komende zie ik het eerder als een eretitel dan als een belediging. Ik zal me bij deze niet laten verleiden om u van eenzelfde epiteton te voorzien.
![]() |
![]() |
#139 |
Gouverneur
|
![]() Moet hier de Vexville e.a. gelijk geven.
Als iemand met een van u afwijkende mening sterft, geeft u dat geen gelijk en lijkt het mij evenmin een bron van plezier of gegnuifel. die mens zijn ideëen of daden hadden volgens mij geen enkele impact op één van ons dus why the big fuss? Als de verkrachter van Nynorsk haar vriedin aan zijn (pijnlijk) einde kwam, snap ik dat ge daar niet om zoudt janken. Enige wat je zou kunnen voelen, is spijt omdat die mens nooit beter heeft geweten (da's in lijn blijvend met vele forum-leden hun 'groot gelijk'-syndroom) Soit, genuanceerde denkers zijn dezer dagen dun gezaaid. Yep, de alliteraties zijn in de aanbieding vandaag ![]()
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Als je weet van wie het komt hoeft zo'n uitspraak dus niet te verwonderen. |
|
![]() |
![]() |