Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2004, 12:51   #121
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Helaas pindakaas, ik kan niet letterlijk citeren wat ik niet meer kan lezen omdat het is weggehaald. Ik heb de tekst niet opgeslagen op m'n pc, dat zou freaky zijn. Ik kan dus enkel afgaan op elders verschenen berichten over die persmededeling. En ik kan niet zeker zijn of die letterlijk citeren. Als je meer duidelijkheid wil: vraag het aan de Holebifederatie bijvoorbeeld. Zij zijn één van de organisaties die klacht hebben neergelegd tegen Joos.
Oud 3 november 2004, 13:04   #122
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Mij is het niet duidelijk. Geef eens een letterlijk citaat, ipv 'iets dergelijks'.
Kijk in je bijbel, Leviticus 18 of zo.. en Paulus' brieven ook...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 13:14   #123
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Kijk in je bijbel, Leviticus 18 of zo.. en Paulus' brieven ook...
Waar er iets over molenstenen staat in de bijbel weet ik (neen, niet waar jij denkt dat het staat...), je hebt niet goed gelezen, Nynorsk gelukkig wel.

Misschien moet je hier maar eens proberen, hier lukt het je misschien wel om af en toe te scoren: www.parapolitics.be.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 13:22   #124
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Helaas pindakaas, ik kan niet letterlijk citeren wat ik niet meer kan lezen omdat het is weggehaald. Ik heb de tekst niet opgeslagen op m'n pc, dat zou freaky zijn. Ik kan dus enkel afgaan op elders verschenen berichten over die persmededeling. En ik kan niet zeker zijn of die letterlijk citeren. Als je meer duidelijkheid wil: vraag het aan de Holebifederatie bijvoorbeeld. Zij zijn één van de organisaties die klacht hebben neergelegd tegen Joos.
Allé, ik zal het dan maar zelf doen...
Maarre, iemand een fascist en een varken noemen omwille van uitspraken waarvan je niet eens weet hoe ze luiden, vind je dat zelf niet wat voortvarend (om het eufemistisch te verwoorden)?
Oud 3 november 2004, 13:28   #125
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar er iets over molenstenen staat in de bijbel weet ik (neen, niet waar jij denkt dat het staat...), je hebt niet goed gelezen, Nynorsk gelukkig wel.

Misschien moet je hier maar eens proberen, hier lukt het je misschien wel om af en toe te scoren: www.parapolitics.be.
Wat die molenstenen betreft, die dienen in de bijbel om een aantal dingen mee te doen:
- er iemand z'n hersenpan mee verpletteren
- die gewoon even in de ronde gooien
- en belangrijker: iemand zo'n molensteen rond de hals binden, en die dan in de zee gooien. Zie Mattheus 18, vers 6: [font=Verdana][size=2]Maar wie één van deze kleinen, die in mij geloven, ergert, dien ware het beter, dat een molensteen aan zijnen hals gehangen, en hij verdronken werd in de zee, waar zij het diepst is.

Het was dit vers waar Joos naar verwees in z'n persmededeling ivm homoseksualiteit.
[/size][/font]
Oud 3 november 2004, 13:31   #126
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allé, ik zal het dan maar zelf doen...
Maarre, iemand een fascist en een varken noemen omwille van uitspraken waarvan je niet eens weet hoe ze luiden, vind je dat zelf niet wat voortvarend (om het eufemistisch te verwoorden)?
Euhm... mijn vriendin weet niet precies meer na hoéveel stoten haar verkrachter in haar klaarkwam, maar ze vind 'm nog steeds niet leuk.

Nee, ik weet niet meer hoe ze letterlijk luidden. Ik weet van een aantal uitspraken, die heel kwetsend waren, niet meer precies hoe die nu letterlijk luidden, maakt dat iets uit? De inhoud blijft plakken, welke woorden nu precies naast dewelke stonden, maakt dan mijns inziens niet veel uit.
Oud 3 november 2004, 13:43   #127
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euhm... mijn vriendin weet niet precies meer na hoéveel stoten haar verkrachter in haar klaarkwam, maar ze vind 'm nog steeds niet leuk.

Nee, ik weet niet meer hoe ze letterlijk luidden. Ik weet van een aantal uitspraken, die heel kwetsend waren, niet meer precies hoe die nu letterlijk luidden, maakt dat iets uit? De inhoud blijft plakken, welke woorden nu precies naast dewelke stonden, maakt dan mijns inziens niet veel uit.
Ik weet dat dergelijke opinies heel gevoelig liggen... en dat mensen die zich geviseerd voelen dus heel snel (vaak té snel) op het hoge paard springen. Maar ... als je verwijst naar een "teneur", de "geest" van de woorden zonder ze letterlijk te kunnen citeren, dan moet je dat ook heel consequent willen doen. Joos was geen homohater, hij was geen "haatdragend" persoon. Punt andere lijn. Het klinkt inderdaad heel slecht wanneer iemand spreekt over het feit dat "homoseksuelen moeten geholpen worden", maar da's hoogstens taal uit een ander tijdperk. Geen "haat" zoals jij en vele anderen dat maar al te snel concluderen.

Nogmaals, Joos' opinies mag je voor mijn part bekritiseren (liefst op een intelligente manier, maar soit...), maar Joos als mens daarom afkraken en je wat staan verkneukelen om zijn heengaan... D�*t is er ver over. Opnieuw, er zijn er heel veel die van die ouwe knar nog een lesje konden leren als het op daadwerkelijke menslievendheid en engagement aankomt. En dat staat (en stond voor Joos trouwens ook) absoluut los van geloofsovertuiging.
Oud 3 november 2004, 13:45   #128
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat die molenstenen betreft, die dienen in de bijbel om een aantal dingen mee te doen:
- en belangrijker: iemand zo'n molensteen rond de hals binden, en die dan in de zee gooien. Zie Mattheus 18, vers 6: [font=Verdana][size=2]Maar wie één van deze kleinen, die in mij geloven, ergert, dien ware het beter, dat een molensteen aan zijnen hals gehangen, en hij verdronken werd in de zee, waar zij het diepst is.

Het was dit vers waar Joos naar verwees in z'n persmededeling ivm homoseksualiteit.
[/size][/font]
Dat weet ik, maar wat ik daarmee nog niet weet is wat Joos heeft gezegd. Dat vers zelf is trouwens geen oproep tot geweld, behalve voor wie denkt dat 'de zon gaat op' ook betekent dat de zon rond de aarde draait. (De maar aan het begin van het vers verwijst trouwens naar een tegenstelling met wat eraan voorafgaat, context, weet je wel?)
Oud 3 november 2004, 13:51   #129
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Woorden zijn geen daden, ik begin de indruk te krijgen dat het onderscheid, en de morele consequentie ervan, voor meer en meer mensen niet meer duidelijk is.
En dat vind ik hoogst onrustwekkend...
Oud 3 november 2004, 13:58   #130
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

[/size][/font]
Zoiets zou doen denken dat de bijbel door Islamieten geschreven is! Was Mattheus een Islamiet, zoveel jaar voor Mohammed? Prangende vraag
Tweedekansvraag: was Joos een Islamiet?
Oud 3 november 2004, 14:32   #131
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Zoiets zou doen denken dat de bijbel door Islamieten geschreven is! Was Mattheus een Islamiet, zoveel jaar voor Mohammed? Prangende vraag
Tweedekansvraag: [size=3]was Joos een Islamiet?[/size]
Over Mattheus weten we dat dus niet maar zowel Johannes de Doper als Jezus zijn profeten van de Islam: 't wordt spannend!

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 november 2004 om 14:34.
Oud 3 november 2004, 14:39   #132
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Ik weet dat dergelijke opinies heel gevoelig liggen... en dat mensen die zich geviseerd voelen dus heel snel (vaak té snel) op het hoge paard springen. Maar ... als je verwijst naar een "teneur", de "geest" van de woorden zonder ze letterlijk te kunnen citeren, dan moet je dat ook heel consequent willen doen. Joos was geen homohater, hij was geen "haatdragend" persoon. Punt andere lijn. Het klinkt inderdaad heel slecht wanneer iemand spreekt over het feit dat "homoseksuelen moeten geholpen worden", maar da's hoogstens taal uit een ander tijdperk. Geen "haat" zoals jij en vele anderen dat maar al te snel concluderen.

Nogmaals, Joos' opinies mag je voor mijn part bekritiseren (liefst op een intelligente manier, maar soit...), maar Joos als mens daarom afkraken en je wat staan verkneukelen om zijn heengaan... D�*t is er ver over. Opnieuw, er zijn er heel veel die van die ouwe knar nog een lesje konden leren als het op daadwerkelijke menslievendheid en engagement aankomt. En dat staat (en stond voor Joos trouwens ook) absoluut los van geloofsovertuiging.
1. Jij bent veronderstel ik de onwettige zoon van Joos?
2. Waar oh waar heb ik geschreven dat ik me VERKNEUKEL om de dood van Joos? Je mag me voor mijn part bekritiseren, maar dergelijke onwaarheden insinueren, waar heb je dat precies voor nodig?
3. Ik zal wel bepalen wat er voor mij ver over is, doe jij dat voor jezelf. Je hoeft dat niet voor de gehele mensheid te doen. Je bent niet de morele leidraad van Vlaanderen.
4. Allez, Joos was een menslievende mens die niets tegen homo's had dus. Goed. Hoe moeten we z'n uitspraken dan interpreteren? 'Adderengebroed', da's een koosnaampje veronderstel ik? En die menslievendheid, die komt vast tot uiting wanneer hij het merendeel van de homoseksuelen een bende sexueel geperverteerden noemt? En met hetvolgende: (voor zover ik kan controleren letterlijke quote): "Spreekt Jezus niet over de molensteen die aan de hals moet gebonden worden van hen die ergernis geven?" bedoelt hij vast dat dat hij homoseksuelen de hand wil reiken en een goeie knuffel geven? Héél menslievend hoor, die Joos van je. Fantastisch. Dat je daarbij nog stelt dat mensen daar nog een lesje van kunnen leren... Welk lesje? 100 keer schrijven dat homo's geperverteerden zijn???? Lekkere menslievende samenleving!!!
5. Blijft nog één vraag: Waarom zou ik respect moeten hebben voor een persoon die mij in het geheel niet respecteert, en over mijzelf héél denigrerende uitlatingen doet die niét gaan over mijn 'mening' maar over mijn hele ZIJN, mijn PERSOON, ik als MENS, en samen met mij nog miljoenen mensen.
Oud 3 november 2004, 14:41   #133
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet ik, maar wat ik daarmee nog niet weet is wat Joos heeft gezegd. Dat vers zelf is trouwens geen oproep tot geweld, behalve voor wie denkt dat 'de zon gaat op' ook betekent dat de zon rond de aarde draait. (De maar aan het begin van het vers verwijst trouwens naar een tegenstelling met wat eraan voorafgaat, context, weet je wel?)
Ik denk dat Joos die context dan even uit het oog verloren is geraakt.
Oud 3 november 2004, 14:43   #134
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Woorden zijn geen daden, ik begin de indruk te krijgen dat het onderscheid, en de morele consequentie ervan, voor meer en meer mensen niet meer duidelijk is.
En dat vind ik hoogst onrustwekkend...
Ik ben het er niet mee eens dat woorden geen daden zijn, trouwens. Door dingen te zeggen breng je dingen teweeg, net zoals bij daden.
Vraag het maar eens aan mensen die dagelijks verbaal gepest worden, en vraag hen dan even of zij die woorden ook geen daden vinden.
Oud 3 november 2004, 15:11   #135
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zal niet op Joos' pissen of dansen (en zeker niet in die volgorde ) maar je maakt toch een aantal fouten vind ik.
1) zich geviseerd voelen, zou het niet beter zijn te zeggen 'geviseerd zijn'. Of je nu alle homo's, joden moslims, zigeuners of Vlaams Blokkers op de korrel neemt, je viseert wel degelijk een groep.
2) Is het aan jou om uit te maken hoe sterk of zwak iemand door een opmerking zich gekwetst moet voelen? Is het niet eerder aan de geviseerde om dit uit te maken? Om maar een extreem (en off-topic voorbeeld te geven: na 12 jaar embargo van Irak vond Madeleine Allbright het nodig om volgende cassante uitspraak te plaatsen "Ik weet dat het een embargo een hoger prijs vraagt, maar we zijnj bereid die prijs te betalen.", Ter informatie, die prijs was de dood van 500.000 kinderen.)
3) dank je dat we zijn opinie nog mogen becritiseren, je bent te goed
4) ik denk dat jij nog zou verschieten van hoeveel mensen zich inzetten, belangeloos en zonder op te vallen, op dat vlak zijn er veel mensen die Joos nog wat hadden kunnen leren.
5) die uitspraken zijn dus los te zien van zijn persoon? Oh, sinds wanneer zweeft een opinie los van een persoon, ik dacht eerder dat beiden samenhingen. Trouwens Joos kraakt zelf wel personen af: geperverteerde, modeverschijnsen (en, indien het waar is: addergebroed), dat noem ik wel personen afkraken.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 15:25   #136
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
1. Jij bent veronderstel ik de onwettige zoon van Joos?
2. Waar oh waar heb ik geschreven dat ik me VERKNEUKEL om de dood van Joos? Je mag me voor mijn part bekritiseren, maar dergelijke onwaarheden insinueren, waar heb je dat precies voor nodig?
3. Ik zal wel bepalen wat er voor mij ver over is, doe jij dat voor jezelf. Je hoeft dat niet voor de gehele mensheid te doen. Je bent niet de morele leidraad van Vlaanderen.
4. Allez, Joos was een menslievende mens die niets tegen homo's had dus. Goed. Hoe moeten we z'n uitspraken dan interpreteren? 'Adderengebroed', da's een koosnaampje veronderstel ik? En die menslievendheid, die komt vast tot uiting wanneer hij het merendeel van de homoseksuelen een bende sexueel geperverteerden noemt? En met hetvolgende: (voor zover ik kan controleren letterlijke quote): "Spreekt Jezus niet over de molensteen die aan de hals moet gebonden worden van hen die ergernis geven?" bedoelt hij vast dat dat hij homoseksuelen de hand wil reiken en een goeie knuffel geven? Héél menslievend hoor, die Joos van je. Fantastisch. Dat je daarbij nog stelt dat mensen daar nog een lesje van kunnen leren... Welk lesje? 100 keer schrijven dat homo's geperverteerden zijn???? Lekkere menslievende samenleving!!!
5. Blijft nog één vraag: Waarom zou ik respect moeten hebben voor een persoon die mij in het geheel niet respecteert, en over mijzelf héél denigrerende uitlatingen doet die niét gaan over mijn 'mening' maar over mijn hele ZIJN, mijn PERSOON, ik als MENS, en samen met mij nog miljoenen mensen.
Menselijkheid, mijn beste Nynorsk, menselijkheid.... Waar zijn we dat in die grote emancipatie der geesten ooit verloren?

En vooraleer je tekstjes citeert, zou ik je aanraden om ze eens grondig te lezen, want het klinkt wel bijzonder gezocht (en eerlijk gezegd ook wel lachwekkend). Anarchistische Bankier heeft het hier al eens verduidelijkt.

En het is niet "mijn Joos"; het is Joos tout court. Ik zou me even opgelaten voelen mocht hier op dezelfde manier gereageerd worden op pakweg jouw overlijden. In het licht van de eeuwigheid, the big unknown of het grote niets (kies maar...) zijn we immers allemaal gelijk. De dood is immers de grote gelijkmaker.

Opnieuw, vooraleer anderen nog eens hypocrieten te noemen in de hoogoplopende discussies over "menselijkheid", "gelijkwaardigheid" etc... ga eens voor de spiegel staan en vraag je af of je dezelfde hoge morele principes op wel consequent jezelf toepast. Want wat ik hier al heb mogen lezen, zet mij alvast grondig aan het twijfelen. En dat frustreert me van een aantal auteurs met wie ik anders graag in discussie ga.

Sorry, maar je kannonade heeft me niet overtuigd. Integendeel.
Oud 3 november 2004, 16:01   #137
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Menselijkheid, mijn beste Nynorsk, menselijkheid.... Waar zijn we dat in die grote emancipatie der geesten ooit verloren?
Vraag dat aan Joos, zou ik zeggen, ware het niet dat het daarvoor te laat is.

Citaat:
En vooraleer je tekstjes citeert, zou ik je aanraden om ze eens grondig te lezen, want het klinkt wel bijzonder gezocht (en eerlijk gezegd ook wel lachwekkend). Anarchistische Bankier heeft het hier al eens verduidelijkt.
Je bedoelt dat je verheerlijking van Joos je zicht wat vertroebeld heeft? Zeg je nu dat het niet klopt wat ik citeer? Zo ja, dan ben je gewoon verkeerd geïnformeerd, en kan ik je reactie wel begrijpen.

Citaat:
En het is niet "mijn Joos"; het is Joos tout court. Ik zou me even opgelaten voelen mocht hier op dezelfde manier gereageerd worden op pakweg jouw overlijden. In het licht van de eeuwigheid, the big unknown of het grote niets (kies maar...) zijn we immers allemaal gelijk. De dood is immers de grote gelijkmaker.
Dat is jouw persoonlijk geloof. Anderen, waaronder Joos- anders was 't gene katholiek, denken daar anders over. Sommigen gaan immers naar de hemel, anderen naar de hel. Geen 'grote gelijkmaker' dus.
Ik heb overigens geen uiterst vernederende en tot minachting oproepende zaken gepubliceerd over hele bevolkingsgroepen. Dus er is een verschilleke tussen mij en Joos.

Citaat:
Opnieuw, vooraleer anderen nog eens hypocrieten te noemen in de hoogoplopende discussies over "menselijkheid", "gelijkwaardigheid" etc... ga eens voor de spiegel staan en vraag je af of je dezelfde hoge morele principes op wel consequent jezelf toepast. Want wat ik hier al heb mogen lezen, zet mij alvast grondig aan het twijfelen. En dat frustreert me van een aantal auteurs met wie ik anders graag in discussie ga.
Je slaat twee zaken door elkaar, namelijk een visie die je kunt hebben over een groep mensen, en een visie/mening over een individu. Ik heb niets tegen kardinalen of katholieken. Ik heb ook niets tegen moslims, blanken, vlaams blokkers, lsp'ers,... Wel zijn er een aantal moslims, blanken, vlaams blokkers... die ik niet zo apprecieer en die ik enorme blaaskaken, onnozelaars, racisten, fascisten, kloothommels,... vind.

Citaat:
Sorry, maar je kannonade heeft me niet overtuigd. Integendeel.
Uw persoonlijke scheldtirade ten aanzien van mij was overigens ook niet echt overtuigend. Het toont in ieder geval dat ook jij iemand bent die de ene mens vast en zeker liever heeft dan de andere, net als ik. En die Joos, nee, die had ik niet graag. Als je je daarbij wil aanstellen en mij hypocriet wil noemen en wat wil zitten goochelen met termen als 'gelijkwaardigheid' en 'menselijkheid', ga gerust je gang. Bij mij zit je hiermee ondertussen in de categorie 'domme lullen'. Veel plezier nog verder.
Oud 3 november 2004, 16:46   #138
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Uw persoonlijke scheldtirade ten aanzien van mij was overigens ook niet echt overtuigend. Het toont in ieder geval dat ook jij iemand bent die de ene mens vast en zeker liever heeft dan de andere, net als ik. En die Joos, nee, die had ik niet graag. Als je je daarbij wil aanstellen en mij hypocriet wil noemen en wat wil zitten goochelen met termen als 'gelijkwaardigheid' en 'menselijkheid', ga gerust je gang. Bij mij zit je hiermee ondertussen in de categorie 'domme lullen'. Veel plezier nog verder.
Zo, dan weten we ook al weer waar bij jou de koe aangebonden staat.
Inderdaad met die (pre-)puberale bekrompenheid van jou valt inderdaad niet te discussiëren. Ik hoop dat het hokjesdenken je wat bevalt.

ps. dank voor het compliment... uit jouw mond (klavier) komende zie ik het eerder als een eretitel dan als een belediging. Ik zal me bij deze niet laten verleiden om u van eenzelfde epiteton te voorzien.
Oud 3 november 2004, 16:53   #139
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Moet hier de Vexville e.a. gelijk geven.

Als iemand met een van u afwijkende mening sterft, geeft u dat geen gelijk en lijkt het mij evenmin een bron van plezier of gegnuifel. die mens zijn ideëen of daden hadden volgens mij geen enkele impact op één van ons dus why the big fuss?
Als de verkrachter van Nynorsk haar vriedin aan zijn (pijnlijk) einde kwam, snap ik dat ge daar niet om zoudt janken.

Enige wat je zou kunnen voelen, is spijt omdat die mens nooit beter heeft geweten (da's in lijn blijvend met vele forum-leden hun 'groot gelijk'-syndroom)

Soit, genuanceerde denkers zijn dezer dagen dun gezaaid. Yep, de alliteraties zijn in de aanbieding vandaag
Oud 3 november 2004, 17:18   #140
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Walging...
Heel laag vind ik zo'n uitspraak!
Homofielen zijn psychisch niet heel normaal. Raf is er zo ene.
Als je weet van wie het komt hoeft zo'n uitspraak dus niet te verwonderen.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be