![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ben ik niet zinnens. Maar ik ben uitermate kritisch tegenover het verder onderhandelen met "Wallo&Brux" binnen het kader van de grendelgrondwet. Dan zijn we als Vlamingen "gejost". Tenzij er plots een mirakel zou gebeuren en de Vlamingen eens moed en punch zouden vertonen. Bijvoorbeeld door eens effectief ermee te dreigen de transfer-geldkraan dicht te draaien. Ze zouden kunnen starten met het opschorten van de betaling van de (geïndexeerde) 500 miljoen euro die "la Capitale" sedert de vorige staatshervorming van ons krijgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat er een nieuwe "dans" in aantocht is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn innerlijk conflict moet intens zijn, hartverscheurend zelfs. De in partijtucht gestaalde militant hoort zijn voorzitter zeggen dat referenda niet wenselijk zijn als democratische tool. En dat terwijl militant Schoofzak zoooo graag een referendum over onafhankelijkheid zou zien... Het KAN toch niet zijn dat de Grote Leider dat ook niet wil ???
![]() ![]() Hoe moet hij daar nu op antwoorden, hij als forumwoordvoerder van de partij ? Zal de jarenlange conditionering en partijtucht winnen, of heeft hij een eigen mening ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() En wat die mirakels betreft: droom gerust verder quercus, maar denk er wel aan: ALS er zich een Vlaams politiek mirakel zou voordoen, dat dit dan het einde van Vlaanderen binnen Europa en de internationale instellingen zal betekenen, en dit voor een lange periode, wat grote gevolgen zal hebben op de Vlaamse en de Waalse bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar laat ons ook een kat een kat noemen hé ... op zo'n moment en in Belgie worden die een partijpolitiek instrument als een ander ... en pragmatisch ... ongeschikt in partijpolitieke handen. (cfr brexit etc een ja-nee vraag over complexe zaken ? is dat een democratische winst ?) au fond ? ... ik denk dat in praktijk enkel referenda die uitgaan van de basis, van de burger en niet van partijen echt democratische waarde blijken te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus duidelijk: - in het algemeen is een referendum geen tool die fijnzinnig genoeg is (voorbeeld: Brexit, voorbeeld: Nederland en Oukraïne ...) - voor echt simpele zaken, is het wel mogelijk (voorbeeld: onafhankelijkheid Schotland of Vlaanderen) Nog duidelijker: - mochten de oude machtspartijen zeker zijn van hun belgi-cystische overwinning, het was al lang gehouden geweest - één van de elementen waar ze bang voor zijn, is het risico dat veel ongeïnteresseerden belgi-cysten thuis zullen blijven, maar de flaminganten niet; waardoor het schrijnender zou worden dat er een tegenstelling is zoals er een was met de koningskwestie - een ander element is de vraagstelling en de precieze definitie, waar de samenhang met het lidmaatschap van de EU mee samenhangt. Samengevat: ik vind dat je hier evenveel de bal hebt misgeslagen, als begin van de week Henrieke meende dat de doodslag op Jakobs in Antwerpen onder de politieke verantwoordelijkheid viel van De Wever, terwijl die toen nog geen burgemeester was. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jij vergeet dat de republiek Vlaanderen over de haven van Antwerpen beschikt. Eventjes een begin van gesprek met Rusland en men spreekt niet meer over die uitstap. Je ziet alles nog teveel vanuit je partijstandpunt maar die stelling is al lang opgegeven. Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 13 juli 2016 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik moet er toch de foutjes uithalen hoor... ![]() -BDW heeft dus in een ander artikel zich ooit voor dat schotse referendum uitgesproken. Dat is onloochenbaar -maar hij heeft zich NIET uitgesproken over de wenselijkheid van een referendum over vlaamse onafhankelijkheid. Jij fantaseert dat er zelf bij omdat je dat voorstelt als iets eenvoudig. Terwijl het dat natuurlijk absoluut niet is. -omdat je mijn bewering uiteraard niet moet aanvaarden als zijnde een bewijs ga ik je even laten meegenieten van Bart zijn eigen antwoord op deze vraag. (het geeft toch niet dat ik uit een ander interview ben gaan tappen ? ) "Referendum over onafhankelijk Vlaanderen is niet te winnen" De Wever zei nog in het interview dat hij geen heil ziet om net als in Schotland een referendum over een onafhankelijk Vlaanderen te organiseren. "Dat zouden we ook niet winnen", blijft hij nuchter. "We zouden de eerste meerderheid zijn die zich zou afscheuren van een minderheid. Dat lijkt mij niet logisch. Ik geloof in een evolutie voor Europa en voor Vlaanderen. Dat gaat stap voor stap." Bij een eventuele splitsing zal De Wever onze hoofdstad wel nooit loslaten. "Brussel is het kind van België. Als wij ooit uit elkaar gaan, zullen we voor dat kind een oplossing moeten vinden." bron : http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...s-beleid.dhtml Geloof je niet eerder de woorden van de Grote Leider zelf, dan jouw interpretaties daarop haaks staan ? ![]() Wie heeft hier nu de bal misgeslagen, Schoof ?
Laatst gewijzigd door Pandareus : 13 juli 2016 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals in een referendum. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
O ja: Bruxelles! De Europese unie die dwars zou liggen, maar met de Brexit al wel zal bijgeleerd hebben enz Bruxelles kan en mag en moet niet het eeuwige foefje zijn opdat er niets zou veranderen. Wat gedaan ermee is een andere discussie, maar er moeten oplossingen zijn! Indien geen onafhankelijk Vlaanderen dan toch confederale staten die elk meer beslissen over zichzelf en niet over een ander! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar zitten al die Vlamingen aan wie men zijn/haar mening heeft gevraagd daar over? Ik kan er maar geen vinden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wel duidelijk dat ze dan weer miljarden bij anderen moeten halen, of Frankrijk daar zo happig op is is een andere vraag. Ze hebben ook al meer en meer hun eigen problemen... Laatst gewijzigd door andev : 13 juli 2016 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen is alles weer rustig, in orde aan het komen enz en zou het uiteindelijk resultaat wel kunnen zijn dat Engeland er beter zal van worden! Gewoon een kwestie van met zijn buren over de plas de nodige afspraken te maken en "Europa" te negeren. Brexit zal wel één en ander in beweging zetten... en dat was hoog tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier was de vraag of ik tegenstander was van een referendum voor Vlaamse onafhankelijkheid, net gelijk De Wever. Wel, a) net gelijk, daar moest flink over gedebatteerd worden b) wat maakt het uit of ikzelf een afwijkende mening heb dan het Weverke ? Ik begrijp je wel enigszins: in sommige beroepen moet je zaken uitleggen aan jonge mensen, en dan moet het soms wat simplistischer. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Echt niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://newsmonkey.be/article/4568 Bovendien heeft ook Griekenland havens en ook deze zijn op gesprek geweest in Rusland, maar.....zijn met hangende pootjes terug naar de EU moeten komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() En met je zin "Gewoon een kwestie van met zijn buren over de plas de nodige afspraken te maken en "Europa" te negeren" scoor jij hoog op het lijstje van de populisten ! |
|
![]() |
![]() |