Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 14 augustus 2016, 07:53   #121
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ja, vooral verder lezen:
En dan hebben we het nog niet eens over de talrijke pogroms die prior plaatsvonden.
el niet 'allemaal' geweten hebben wat zich daar 'precies' in de kampen afspeelde, dat het zeker geen Club Med was stond gezien de gruwelijke aanloop zoals hierboven beschreven wel degelijk vast. Maar dat is zoals Geertvdb reeds zei algemeen geweten en bewezen... Onnozele replieken gestoeld op semantische spelletjes ten spijt. Nog iets?
Ja,
'k Wil niet aan je boompje schudden, maar zelfs voor mijn grootmoeder, overleden in de zeventiger jaren, was dit alles bekend, way before the internet!
Maar ja, haar IQ was vooroorlogs, beter dan (ahum) 70...
Oud 14 augustus 2016, 08:20   #122
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar google het even. Iedereen wist alles. Nog nooit van spionage gehoord?
De nazi's deden ook weinig of geen moeite om het verborgen te houden.
Bij spionage is het net de bedoeling om wat je weet verborgen te houden ...

Citaat:
Mijn grootvader heeft persoonlijk 2 mensen bevrijd van de Gestapo. 1 van die mensen heeft mij daarover jaren later aangesproken. Ik wist van niets, mijn grootvader sprak nooit over de oorlog en zijn heldendaden.

En nu gij.
Mijn grootvader si, mijn grootvader la. Allemaal goed en wel, maar zijn beweringen. Ook de tegenstrijdigheid in je beweringen: 2 mensen bevrijd van de gestapo ... sprak nooit over de oorlog. Wat?

En dan nu gij? Wat helpt je grootvader bij je bewering?

En tot slot: kon hij niet meer gedaan hebben? 2 op 6 miljoen is bitter weinig. Maar zo kan je blijven kanttekening maken.

Citaat:
Ge verliest toch altijd tegen mij. Ik snap niet dat gij nog durft discussiëren met mij?
En nu heel rancuneus worden, zoals de vorige keren dat ik u afgedroogd heb.
Je wint niets omdat je niets aanbrengt.

Tot slot:
Citaat:
Wir haben es nicht gewusst is blijkbaar nu nog altijd in 2016 een mythe (een leugen dus) die onderhouden moet worden door extreem rechts. Want die collaborateurs waren eigen 'onwetend' en 'ideologisch misleid'.
Ik denk dat wir heben es nicht gewusst wel degenlijk opgaat voor een zeer beperkte groep. Dus veel minder dan de mythe beweert. Je hebt altijd de low information bubble, waar niets van feiten doordringt of ze niet willen zien omdat het hun vredig leventje kan verpesten. Zie je vandaag ook.
fallen_angel is offline  
Oud 14 augustus 2016, 08:24   #123
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

-

Laatst gewijzigd door fallen_angel : 14 augustus 2016 om 08:25.
fallen_angel is offline  
Oud 14 augustus 2016, 08:24   #124
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Geertvdb heeft gewoon een punt en dat kan niemand ontkennen. Niets kwetst méér dan de waarheid.
Wat is zijn punt? Dat het in mein kampf stond en dat daardoor alle duitsers het wisten?

Denk je dat alle duitsers mein kampf gelezen hebben?
fallen_angel is offline  
Oud 14 augustus 2016, 08:30   #125
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Niets kwetst méér dan de waarheid.
Niets is zo vervelend als een waarheid die niet past in je ideale kader.

Vandaar Koolzaad zijn blind wegstaren. Doet net hetgene wat miljoenen tijdens de tweede wereldoorlog gedaan hebben. De waarheid niet willen zien en negeren. En achteraf zullen dit soort types ook afkomen met: "Wir haben es nicht gewusst."

Nochtans was het klaar en duidelijk wat er gebeurde, je moest het enkel willen zien.

Woohoo, back on topic!!
fallen_angel is offline  
Oud 14 augustus 2016, 08:55   #126
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik had je raad niet nodig om het op te googelen en gaf je meer dan één link waaruit blijkt dat niet iedereen "het" wist.
Maar daar gaat het niet om. Het gaat om het volgende: konden ze het weten: en daarop is het antwoord: ja.
Citaat:
En ja,de moffen deden zich héél wat moeite om hun misdaden verborgen te houden. Anders hadden ze niet geprobeerd om in allerhaast nog zoveel mogelijk sporen uit te wissen toen ze wisten dat ze de oorlog verloren hadden.
Maar dat hebben ze dan toch heel slecht gedaan want de Amerikanen hebben verschillende films gemaakt van de bevrijding van de concentratie kampen. Ik ben Auswitch nog gaan bezoeken, en dat ziet er nu nog steeds hetzelfde uit, allen een beetje commerciëler.
Citaat:

Ik had een hele bijzondere vriend (die een engelse moeder had) en die in Dachau heeft gezeten. Dat kwam ik pas te weten toen een Schotse intelligence-officer op bezoek kwam en hij mijn vriend vroeg of zijn nagels daar ook werden uitgetrokken. Toen ik er later op terugkwam wilde hij er niet meer over praten. Zo gaat dat vaker met mensen die veel hebben meegemaakt.
En wat is uw punt?
Citaat:

Werd het dagboek van Anne Frank ook in 1942 ook gevonden?
Nee, gij weet ook niet veel hé! Dat is door haar vader gevonden.
Citaat:
Het zou er nog aan mankeren dat iemand die in een concentratiekamp zit niet weet wat daar gebeurt, maar daarom weet nog niet iedereen buiten de kampen wat zich daar precies afspeelde. Of wilde niet iedereen het weten uit lijfsbehoud.
Halo? Halooo-ooo? Is er iemand thuis? Wéét gij dan niets? Anne Frank hoorde het nieuws van de vergassingen op radio London in 1942 toen ze nog opgesloten zat. IEDEREEN die naar radio London luisterde wist het dus, midden 1942.
Citaat:
Die kampen bevonden zich ook niet in woongebied.
Laat maar zitten, op deze kemel ga ik niet eens reageren.
Citaat:

Een goed gedacht is veel waard luidt het spreekwoord, maar het blijft een gedacht.
Als het kind maar tevreden is....

Pretentie is het mooiste bewijs van domheid.
Zucht ....

Domheid .... Dat gij dat woord durft schrijven ...

Laatst gewijzigd door geertvdb : 14 augustus 2016 om 09:01.
geertvdb is offline  
Oud 14 augustus 2016, 09:00   #127
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Wat is zijn punt? Dat het in mein kampf stond en dat daardoor alle duitsers het wisten?

Euh, toch zéér veel. Ge moet de oplages eens googlen.

En dan waren er nog zijn toespraken. Zijn vele vele toespraken waarin hij 'zeer vriendelijk' was over de Joden.

Maar er zal ongetwijfeld een Duitser geweest zijn in de bergen die niet geinteresseerd was in politiek, die van niets wist. Net zoals er hier ene op deze draad zit die niet weet dat Ann Frank haar dagboek schreef VOOR de opgepakt werd.
geertvdb is offline  
Oud 14 augustus 2016, 09:04   #128
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
17. What did people in Germany know about the persecution of Jews and other enemies of Nazism?
Answer: Certain initial aspects of Nazi persecution of Jews and other opponents were common knowledge in Germany. Thus, for example, everyone knew about the Boycott of April 1, 1933, the Laws of April, and the Nuremberg Laws, because they were fully publicized. Moreover, offenders were often publicly punished and shamed. The same holds true for subsequent anti-Jewish measures. Kristallnacht (The Night of the Broken Glass) was a public pogrom, carried out in full view of the entire population. While information on the concentration camps was not publicized, a great deal of information was available to the German public, and the treatment of the inmates was generally known, although exact details were not easily obtained.
As for the implementation of the "Final Solution" and the murder of other undesirable elements, the situation was different. The Nazis attempted to keep the murders a secret and, therefore, took precautionary measures to ensure that they would not be publicized. Their efforts, however, were only partially successful. Thus, for example, public protests by various clergymen led to the halt of their euthanasia program in August of 1941. These protests were obviously the result of the fact that many persons were aware that the Nazis were killing the mentally ill in special institutions.

As far as the Jews were concerned, it was common knowledge in Germany that they had disappeared after having been sent to the East. It was not exactly clear to large segments of the German population what had happened to them. On the other hand, there were thousands upon thousands of Germans who participated in and/or witnessed the implementation of the "Final Solution" either as members of the SS, the Einsatzgruppen, death camp or concentration camp guards, police in occupied Europe, or with the Wehrmacht.
bron : Simon Wiesenthal Centrum
http://motlc.wiesenthal.com/site/pp....MVIuG&b=394663

Ze wisten het dus NIET. @geertvdb : stop nu eindelijk eens met die onzin
HOUZEE ! is offline  
Oud 14 augustus 2016, 09:08   #129
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

nog meer : zelfs de Joden wisten het niet. Dat soort zaken leren ze toch aan op school of heeft u slecht opgelet?

http://degob.org/index.php?showarticle=2025

Citaat:
The Nazis and their Hungarian accomplices tried to deceive their victims until the very last moment. Due to wartime censorship, the press did not report on the destruction of the European Jewish communities before the German occupation; scarce information offered by the Allies was thought to be war propaganda by many. In 1944 the Jews were told that the ghetto was an independent Jewish quarter, the Jewish Council a self-governing body, and that deportation was the transportation of the labour force. Most of the deportees arriving in Auschwitz did not know what fate was awaiting them when the train ran through the "Death Gate" of Birkenau.
HOUZEE ! is offline  
Oud 14 augustus 2016, 11:49   #130
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets is zo vervelend als een waarheid die niet past in je ideale kader.

Vandaar Koolzaad zijn blind wegstaren. Doet net hetgene wat miljoenen tijdens de tweede wereldoorlog gedaan hebben. De waarheid niet willen zien en negeren. En achteraf zullen dit soort types ook afkomen met: "Wir haben es nicht gewusst."

Nochtans was het klaar en duidelijk wat er gebeurde, je moest het enkel willen zien.

Woohoo, back on topic!!
En wat ziet Koolzaad dan niet volgens jou? Of zijn er dingen die jij wel ziet?
bembem is offline  
Oud 14 augustus 2016, 11:51   #131
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik denk vooral dat Geertvdb gelijk heeft, and so do many others as it was proved.
bembem is offline  
Oud 14 augustus 2016, 12:21   #132
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht

Citaat:
scarce information offered by the Allies was thought to be war propaganda by many.
Zij die ondergedoken zaten wisten maar al te goed dat men allesbehalve goede intenties met hen had. Feit is dat informatie gelekt was aka de tamtam zoals Geertvdb vermeldde, je bevestigt het trouwens zelf met dat citaat.

Allez omdat er uitdrukkelijk naar gevraagd werd - alhoewel het in 1-2-3 te googlen is ->Mein Kampf (Full text in English)

Laatst gewijzigd door bembem : 14 augustus 2016 om 12:22.
bembem is offline  
Oud 14 augustus 2016, 12:59   #133
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
It was not exactly clear to large segments of the German population what had happened to them

Citaat:
On the other hand, there were thousands upon thousands of Germans who participated in and/or witnessed the implementation of the "Final Solution"either as members of the SS, the Einsatzgruppen, death camp or concentration camp guards, police in occupied Europe, or with the Wehrmacht
Rudi Vrba

Citaat:
In april 1944 ontsnapte hij samen met een vriend genaamd Alfréd Wetzler, als nummer twee en drie van slechts vijf Joden die dit gelukt is, uit het concentratiekamp Auschwitz waardoor hij in de belangstelling kwam. Na hun ontsnapping hebben zij informatie over de op hande zijnde massamoord in Auschwitz doorgegeven aan de geallieerden. Dit 32 pagina tellende document, dat bekend werd als het Vrba-Wetzler rapport, werd aan geschokte Joodse ambtenaren in Slowakije gedicteerd. Het document wordt beschouwd als een van de belangrijkste documenten van de 20ste eeuw doordat het de eerste gedetailleerde en geloofwaardige informatie over het kamp was dat de geallieerden bereikte, alhoewel Witold Pilecki's rapport ruim een jaar eerder de geallieerden bereikte.

Ondanks dat de publicatie van het rapport vertraagd werd tot na het massatransport van 437.000 Hongaarse Joden naar Auschwitz
Witold Pilecki

Citaat:
Ritmeester Witold Pilecki ([ˈvitɔlt piˈletski]?; Olonets, Karelië, Rusland), 13 mei 1901 – Warschau, 25 mei 1948), pseudoniemen Roman Jezierski, Tomasz Serafiński, Druh, Witold, was een Pools beroepsmilitair en verzetsman, oprichter van één van de eerste nationalistische verzetsgroepen in Polen en later lid van de Armia Krajowa (Poolse Binnenlandse Leger). Hij liet zich in 1940 gevangennemen om in Auschwitz te komen en zou bijna drie jaar lang de belangrijkste inlichtingenbron over dat kamp voor de geallieerden zijn. Na de Tweede Wereldoorlog werd hij door de Poolse communistische regering geëxecuteerd
Wir haben es nicht gewust!
Wir wollten es nicht wissen!
SDX is offline  
Oud 14 augustus 2016, 13:02   #134
geertvdb

Standaard

Citaat:

Ze wisten het wel, dwz. degenen die het wilden weten:

What did the German people knew about the Nazi concentration camps during WWII?
Recent German historiography showed that a lot of Germans were definitely aware of mass killings of Jews (Slavs, mentally disabled etc.), but not what specifically happened in the concentration camps. You had lots of soldiers who saw these killings and reports of them did make it back to the home front. Jews were often rounded up and their mass deportations were not a secret and often watched by bystanders. Some of the mass killings were even public. It was common for Germans to listen to foreign radio stations, which mentioned the mass killings of Jews as well. Some people did speak out against that, most famously the resistance movement White Rose, who distributed pamphlets which attacked the killings of hundreds of thousands of Jews. They were identified, captured and sentenced to death.

bron;http://rarehistoricalphotos.com/germ...on-camps-1945/

Bovendien waren er de ontelbare toespraken van Hitler en andere Nazi in de periode 1924-1944. Ge gaat me niet vertellen dat de gemiddelde Duitser dacht: 'oh, dat hadden we nu echt niet verwacht van onzen Adolf!'.

Iedereen wist het trouwens: Dat de massamoorden op de Joden breed bekend waren in Nederland blijkt ook uit de oplagecijfers van de illegale tijdschriften die hierover bericht hebben. Vuijsje schat dat ze tussen de 240.000 en 360.000 lezers hadden. Daarbovenop luisterden honderdduizenden gezinnen naar Radio Oranje. Dat velen ‘hét’ wisten blijkt ook uit verschillende dagboeken. Etty Hillesum schreef op 3 juli 1942 dat de Duitsers uit waren op ‘onze algehele vernietiging’. Anne Frank vermelde op 9 oktober 1942 dat ze aannemen dat de meeste Joden vermoord worden, en voegt eraan toe: ‘De Engelse radio spreekt van vergassing’.

Tegen beter weten in
van Ies Vuijsje
geertvdb is offline  
Oud 14 augustus 2016, 13:06   #135
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk vooral dat Geertvdb gelijk heeft, and so do many others as it was proved.
Ik vind het onzin om de vergelijking te maken.
De hele holocaustsituatie heeft niets te maken met vandaag.
1. Omdat moslims( behalve door hun broeders) niet vervolgd worden, de vergelijking met Joden, die niet in parken mochten, met een gele ster opliepen, publiekelijk getreiterd en vervolgd werden,gaat dus totaal niet op.
2. Denk dat iedereen wel weet dat er nu IS bestaat, die een wereldwijd kalifaat tot de doelstellingen heeft en probeert om door middel van terreur en chaos vooral het Westen te destabiliseren en ja, in welke mate dit gedachtengoed kan rekenen op steun onder moslims hier, ligt aan hoe je dit formuleert.
3. Betekent dit dat wij " iets moeten weten of ontkennen?" We op een of andere wijze te vergelijken zijn met een bevolking die zich niet verzette tegen een dictator in oorlog? Nee, natuurlijk niet, en jezelf zo gaan gedragen is voor bange muizen.
alice is offline  
Oud 14 augustus 2016, 13:59   #136
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ze wisten het wel, dwz. degenen die het wilden weten:

...
Uw grootvader wist het, naar eigen zeggen, als we u mogen geloven.

En wat heeft hij er tegen gedaan?

Niets.
Oud 14 augustus 2016, 14:01   #137
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zij die ondergedoken zaten wisten maar al te goed dat men allesbehalve goede intenties met hen had. Feit is dat informatie gelekt was aka de tamtam zoals Geertvdb vermeldde, je bevestigt het trouwens zelf met dat citaat.

Allez omdat er uitdrukkelijk naar gevraagd werd - alhoewel het in 1-2-3 te googlen is ->Mein Kampf (Full text in English)
Nu nog linken naar de pagina waar er over de endlosung geschreven wordt, zoals uw vriend hier beweerde.
Oud 14 augustus 2016, 14:37   #138
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uw grootvader wist het, naar eigen zeggen, als we u mogen geloven.

En wat heeft hij er tegen gedaan?

Niets.
Wel hij zat in het verzet...
bembem is offline  
Oud 14 augustus 2016, 14:38   #139
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vind het onzin om de vergelijking te maken.
De hele holocaustsituatie heeft niets te maken met vandaag.
1. Omdat moslims( behalve door hun broeders) niet vervolgd worden, de vergelijking met Joden, die niet in parken mochten, met een gele ster opliepen, publiekelijk getreiterd en vervolgd werden,gaat dus totaal niet op.
2. Denk dat iedereen wel weet dat er nu IS bestaat, die een wereldwijd kalifaat tot de doelstellingen heeft en probeert om door middel van terreur en chaos vooral het Westen te destabiliseren en ja, in welke mate dit gedachtengoed kan rekenen op steun onder moslims hier, ligt aan hoe je dit formuleert.
3. Betekent dit dat wij " iets moeten weten of ontkennen?" We op een of andere wijze te vergelijken zijn met een bevolking die zich niet verzette tegen een dictator in oorlog? Nee, natuurlijk niet, en jezelf zo gaan gedragen is voor bange muizen.
Alice dat zeg je beter aan fallen_angel, ik ben daar niet over begonnen...
bembem is offline  
Oud 14 augustus 2016, 14:39   #140
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel hij zat in het verzet...
Jaja, in 45 zat iedereen in het verzet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be