Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 27 augustus 2016, 19:06   #121
Tóraí
Lokaal Raadslid

Tóraí's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Islam is geen godsdienst in de zin van dat woord, het is een veroveringsideologie, net zoals bv het nazisme, communisme en het zionisme dat zijn, alleen komt er bij die laatste 3 geen ingebeeld vriendje bij te pas.
Of zou je die hun ‘rechten’ ook verdedigen als Snorremans, Lenin en Herzl daar een of andere god bij zouden gesleurd hebben ?
Ik veroordeel handelingen, geen gedachten.
Citaat:
Vraag eens aan de ‘libertaire’ EU-judas Verhofstadt (& co) hoe ver ie van z’n eigenste ideologie verwijdert is (geraakt).
Naar mijn weten heeft het onderkruipsel Verafstoot nooit het label libertair gebruikt. Ik heb nooit en zal nooit op zijn partij stemmen.
Oud 27 augustus 2016, 19:13   #122
Waterglas
Partijlid

Waterglas's schermafbeelding

Standaard

Voorspelbare opinie van Doornaert in De Standaard vandaag. "Provocatie", "vrouwen in Afghanistan", "nuttige idioten", en de obligatoire verwijzing naar de joden.
Citaat:
Er vonden geen betogingen plaats met racistische slogans in de aard van ‘Hamas, Hamas, joden aan het gas’, zoals men hier te lande wel eens hoort. Pech dus voor degenen die een ‘godsdienstoorlog’ willen aanvuren en dan de onverbeterlijke kruisvaarders en/of de verschrikkelijke joden de schuld geven.
Doornaert veroordeelt de burkini natuurlijk als een symbool van de extreme islam. Maar deze keer geen uitwijden over de democratische joodse staat van onze trouwe pro-Israel lobbyist, want het is niet opportuun te vermelden dat moslims op Israelische stranden ongestoord in burkini kunnen rondlopen. Israel heeft er geen belang bij om de eigen moslimbevolking te radicaliseren met nutteloze symboolpolitiek. Radicalisering in Europa komt hen daarentegen goed uit, hoe meer problemen hier, hoe meer begrip Israel kan verwachten voor haar politiek in de bezette gebieden, en hoe meer Europese joden naar het beloofde land emigreren.
In Israel zal ook niemand pleiten voor meer gemengde (jood+moslim) huwelijken. Volgens Mia is dat echter een "Europese waarde", en een extra reden om de burkini af te wijzen.
Citaat:
De boerkini gaat frontaal in tegen de exogame maatschappij die Frankrijk is, dat wil zeggen een maatschappij waarin men buiten de eigen kring trouwt, een maatschappij met een grote mate van métissage.
nuttige idioten to the left, of vijfde colonne to the right?

Laatst gewijzigd door Waterglas : 27 augustus 2016 om 19:15.
Waterglas is offline  
Oud 27 augustus 2016, 19:49   #123
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waterglas Bekijk bericht
Voorspelbare opinie van Doornaert in De Standaard vandaag. "Provocatie", "vrouwen in Afghanistan", "nuttige idioten", en de obligatoire verwijzing naar de joden.

Doornaert veroordeelt de burkini natuurlijk als een symbool van de extreme islam. Maar deze keer geen uitwijden over de democratische joodse staat van onze trouwe pro-Israel lobbyist, want het is niet opportuun te vermelden dat moslims op Israelische stranden ongestoord in burkini kunnen rondlopen. Israel heeft er geen belang bij om de eigen moslimbevolking te radicaliseren met nutteloze symboolpolitiek. Radicalisering in Europa komt hen daarentegen goed uit, hoe meer problemen hier, hoe meer begrip Israel kan verwachten voor haar politiek in de bezette gebieden, en hoe meer Europese joden naar het beloofde land emigreren.
In Israel zal ook niemand pleiten voor meer gemengde (jood+moslim) huwelijken. Volgens Mia is dat echter een "Europese waarde", en een extra reden om de burkini af te wijzen.

nuttige idioten to the left, of vijfde colonne to the right?
En de Israeli's hebben er zich al op voorzien, zo blijkt uit dit artikel
orfeus5412 is offline  
Oud 27 augustus 2016, 22:07   #124
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Gietijzeren link met artikels in roestvrij staal, ook in het Nederlands: http://www.voltairenet.org/nl

Tnx, Orfeus.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 27 augustus 2016 om 22:08.
Diego Raga is offline  
Oud 27 augustus 2016, 22:38   #125
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* Bekijk bericht
Ik veroordeel handelingen, geen gedachten.
De drie figuren die ik opsomde formuleerden eerst hun gedachten, nadien kwamen de handelingen.
Moslims, ook de zgn 'gematigden', handelen volgens de 'gedachten' die in de koran staan opgetekend of geven daar de voorkeur aan boven een seculiere grondwet en ondertussen neemt hun aantal in Europa niet af, integendeel.
Maar kom, de door de EU veroorzaakte migratieshit van vandaag en morgen, is dan ook maar een probleem voor degenen die overmorgen geboren zullen worden, quoi.

Citaat:
Naar mijn weten heeft het onderkruipsel Verafstoot nooit het label libertair gebruikt.
Nochtans, ooit was het zijn dada:

"Het Libertarisch Centrum heeft vroeger wel meegeholpen om Guy te helpen in België premier te worden. Hij sprak in die tijd als een libertariër. Hij werd toen ook gecoacht door de libertarische professor Boudewijn Bouckaert. .Daarna leek het of, toen hij eenmaal in de regering zat, hij nog nooit van libertarische gehoord had. In een mum van tijd kwamen de compromissen en was hij verprutst."

http://www.vrijspreker.nl/wp/2013/11...missie-worden/
Citaat:
Ik heb nooit en zal nooit op zijn partij stemmen.
Wijze beslissing.
Oud 27 augustus 2016, 23:39   #126
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De oplossing is dus iedere religie naar het verdomhoekje verbannen. Diegenen die zoiets nodig hebben kunnen dat op halen voor in een kaartersclub of zo.
Maar hun gedoe en geroep mag niet verder dan hun straat anders hangen ze er aan voor storend lawaai.
Religie nog een invloed laten hebben op ons dagelijks leven? Komaan zeg...
Religie heeft hier inderdaad nog te veel invloed cf. onderwijs, staatsstructuur enz.
bembem is offline  
Oud 28 augustus 2016, 00:07   #127
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Jullie vertellen echt om het even wat hé!
"Op religieus enz"... Zielig.
Als extreem-rechts aan de macht is zal men inderdaad geen abortus enz. meer moeten plegen. Dat is tegen de christelijke waarden in.
Ik noem zoiets niet 'om het even wat'. Het is religieuze prietpraat.
bembem is offline  
Oud 28 augustus 2016, 07:27   #128
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Als extreem-rechts aan de macht is zal men inderdaad geen abortus enz. meer moeten plegen. Dat is tegen de christelijke waarden in.
Dus Christenen zijn eigenlijk vlaams nationalisten? Wijlen koning Boudewijn trad af omdat hij de abortuswet moest goedkeuren, ik denk dat je die man bezwaarlijk een VB-er kan noemen.

Denk jij echt dat VB -ers alle zondagen in de kerk zitten?
Hoomer is offline  
Oud 28 augustus 2016, 08:41   #129
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dus Christenen zijn eigenlijk vlaams nationalisten? Wijlen koning Boudewijn trad af omdat hij de abortuswet moest goedkeuren, ik denk dat je die man bezwaarlijk een VB-er kan noemen.

Denk jij echt dat VB -ers alle zondagen in de kerk zitten?
Wijlen Baldovino is nooit afgetreden.
Hij werd gewoon effe een veelbelovend 'sollicitant voor Geel' verklaard. Niks meer, niks minder.
Spijtig genoeg werd hij gebuisd.
Oud 28 augustus 2016, 10:57   #130
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk jij nu echt dat de velen die tegenwoordig bij "extreem-rechts" (= al diegenen die niet kruipen voor bvb de islam) worden gerekend aan "religieuze" dingen denken? Waarden ja, maar waarom dat religieuze waarden noemen? Men is daar nog geen beetje gerust in! Alsof er geen waarden kunnen bestaan zonder dat "religieus" er iets mee te maken heeft!

Laatst gewijzigd door andev : 28 augustus 2016 om 10:58.
andev is offline  
Oud 28 augustus 2016, 11:21   #131
Peche
Banneling

Standaard

De meeste Westerse normen en waarden zijn juist ontstaan door zich af te keren van het religie.
Peche is offline  
Oud 28 augustus 2016, 12:03   #132
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kandidaat Nobelprijs voor meest onnozele post.

Wil wat zeggen hier.

Christelijke waarden = religieuze prietpraat. - lol -
Oud 28 augustus 2016, 12:12   #133
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De meeste Westerse normen en waarden zijn juist ontstaan door zich af te keren van het religie.
Nee nee, juist andersom, Christendom schopte de mensen een geweten, geloof me maar, voor Christendom zoals het nu ongeveer is werd er hier wel wat afgemoord hoor, maar dan vond men uit dat men in het hiernamaals ging gestraft worden, de hel weet je wel.
Hoomer is offline  
Oud 28 augustus 2016, 12:50   #134
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee nee, juist andersom, Christendom schopte de mensen een geweten, geloof me maar, voor Christendom zoals het nu ongeveer is werd er hier wel wat afgemoord hoor, maar dan vond men uit dat men in het hiernamaals ging gestraft worden, de hel weet je wel.
Neen is niet zo. Dat waren toen andere normen en waarden.
Nu zijn er holebirechten, man en vrouw gelijk, ...
De Christelijke waarden hadden ook sterke troeven maar door ons er van af te keren ontstond het vrije Westen pas echt.
Peche is offline  
Oud 28 augustus 2016, 14:52   #135
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Neen is niet zo. Dat waren toen andere normen en waarden.
Nu zijn er holebirechten, man en vrouw gelijk, ...
De Christelijke waarden hadden ook sterke troeven maar door ons er van af te keren ontstond het vrije Westen pas echt.
Nee jongeman alles is gebaseerd eerst op de tien geboden en later op misdoet niets of je gaat naar de hel, leef goed en je gaat naar de hemel.
En al het geen er later bij kwam zoals verdraagzaam zijn tegen anders blablabla is linkse zever.
Hoomer is offline  
Oud 28 augustus 2016, 15:18   #136
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee jongeman alles is gebaseerd eerst op de tien geboden en later op misdoet niets of je gaat naar de hel, leef goed en je gaat naar de hemel.
En al het geen er later bij kwam zoals verdraagzaam zijn tegen anders blablabla is linkse zever.
Neen Hoomer, wij scheidden Kerk en staat en het barste los.
Weet je dat onder de vroegere Westerse waarden jeugd niet te uitbundig mocht dansen? Dat er zelfs regels waren over muziek en danspassen? Kledij?
De normen en waarden waren echt op fatsoen gericht, iedereen liep op zondag zelfs in kostuum. Nu doet iedereen wat hem wilt maar moeten ze voor bepaalde dingen de gevolgen dragen als ze gepakt worden.

Verdraagzaam tegen anderen is altijd een religieus standpunt in het Westen geweest. Maar homorechten, man en vrouw gelijk zeker niet.

Ge zou dus kunnen zeggen dat een secularisme ons de verlossing biedt.
Peche is offline  
Oud 28 augustus 2016, 17:33   #137
Tóraí
Lokaal Raadslid

Tóraí's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De drie figuren die ik opsomde formuleerden eerst hun gedachten, nadien kwamen de handelingen.
Moslims, ook de zgn 'gematigden', handelen volgens de 'gedachten' die in de koran staan opgetekend of geven daar de voorkeur aan boven een seculiere grondwet en ondertussen neemt hun aantal in Europa niet af, integendeel.
Maar kom, de door de EU veroorzaakte migratieshit van vandaag en morgen, is dan ook maar een probleem voor degenen die overmorgen geboren zullen worden, quoi.
Zolang die handelingen anderen niet schaden zie ik het probleem niet. Ik ken best veel Vlamingen die openlijk sympathie uitspreken voor het nazisme, maar in de praktijk eigenlijk geen vlieg kwaad doen. Misdaden, niet misgedachten.

Dat ze de voorkeur aan hun eigen ideologie geven boven de grondwet, daar zie ik ook het probleem niet. Als iedereen zich moet neerleggen bij de grondwet, hoe komt het dan dat er al zo vele grondwetswijzingen gebeurt zijn? Elke ideologie wilt wel hun stempel zetten op de wet.

Aantallen maken me ook weinig uit. Als niet-Moslims grotere aantallen willen, dan is de oplossing erg duidelijk: meer voortplanten.

Citaat:
"Het Libertarisch Centrum heeft vroeger wel meegeholpen om Guy te helpen in België premier te worden. Hij sprak in die tijd als een libertariër. Hij werd toen ook gecoacht door de libertarische professor Boudewijn Bouckaert. .Daarna leek het of, toen hij eenmaal in de regering zat, hij nog nooit van libertarische gehoord had. In een mum van tijd kwamen de compromissen en was hij verprutst."

http://www.vrijspreker.nl/wp/2013/11...missie-worden/
Dat is eigenlijk best wel lachwekkend. Soortgelijke dingen zie ik ook in de VS, waar de "Libertarian" Party autoritaire figuren zoals Gary Johnson als kandidaat aanbrengt.
Oud 28 augustus 2016, 17:49   #138
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Het Brits Mandaatgebied Palestine omvatte zowel het huidige Israël (inclusief de zogenaamde "bezette" gebieden) als het huidige Jordanië. De meest logische oplossing is alle arabieren uit Gaza en de West-Bank naar Jordanië.
Oud 28 augustus 2016, 19:58   #139
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* Bekijk bericht
Zolang die handelingen anderen niet schaden zie ik het probleem niet. Ik ken best veel Vlamingen die openlijk sympathie uitspreken voor het nazisme, maar in de praktijk eigenlijk geen vlieg kwaad doen. Misdaden, niet misgedachten.
Idd, zo lang ze geen kwaad doen is er niets aan de hand, wat me echter de volgende vraag doet te binnen schieten.
Hoeveel autochtone slachtoffers van diefstal, geweld, verkrachting en moord zijn er pakweg de laatste 30 jaar al gevallen door toedoen van allochtonen/moslims, nog los van het persoonlijk/familiaal leed dat hiermee gepaard gaat ?
En hoeveel kost die schade dan aan dokterskosten en verzekeringen ?
Hoeveel allochtone hangmatters leven de laatste 30 jaar al van sociale uitkeringen ?
Er zijn mi ook geen indicaties dat bovengenoemde situaties ten goede zullen keren, integendeel, met nog wat extra miljoen ‘vluchtelingen’ zullen de kosten de pan uitrijzen en onbetaalbaar worden.
Tel dat allemaal op en je komt aan hallucinante bedragen, geld dat veel beter besteed had kunnen worden.

Maw, de instroom van sharia-wensende allochtonen doet de kosten stijgen ipv de baten.
Citaat:
Dat ze de voorkeur aan hun eigen ideologie geven boven de grondwet, daar zie ik ook het probleem niet. Als iedereen zich moet neerleggen bij de grondwet, hoe komt het dan dat er al zo vele grondwetswijzingen gebeurt zijn? Elke ideologie wilt wel hun stempel zetten op de wet.
Er is een verschil tussen grondwetswijzigingen wensen en de sharia wensen.
De eerste houd veelal een aanpassing/verbetering in tov de oude situatie, de tweede…, nou ja, als jij terug naar de middeleeuwen wil….
Als volbloed libertariër zul je dat ook wel beseffen.
Citaat:
Aantallen maken me ook weinig uit. Als niet-Moslims grotere aantallen willen, dan is de oplossing erg duidelijk: meer voortplanten.
Waarvoor dan wel ? Om het consumentisme nog méér de hoogte in te jagen ?
Onze planeet kreunt nu al van de gevolgen daarvan en in landen waar vrouwen aan de band bevallen de regel is, is meestal armoe en ongeletterdheid troef, nog los van de geretardeerde en down-IQ gevallen als rechtstreeks gevolg van de traditionele nicht/neef huwelijken.

Laat dat meer voortplanten dus maar, de strnt stijgt nu al tot ieders lippen.
Citaat:
Dat is eigenlijk best wel lachwekkend. Soortgelijke dingen zie ik ook in de VS, waar de "Libertarian" Party autoritaire figuren zoals Gary Johnson als kandidaat aanbrengt.
Ik ken(-de) de man niet en heb z’n cv even opgezocht, maar niets gevonden wat me tegen de borst stoot.
Kan jij me dan even de zgn negatieve kantjes van die persoon duiden, aub ?
Oud 28 augustus 2016, 22:59   #140
Tóraí
Lokaal Raadslid

Tóraí's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd, zo lang ze geen kwaad doen is er niets aan de hand, wat me echter de volgende vraag doet te binnen schieten.
Hoeveel autochtone slachtoffers van diefstal, geweld, verkrachting en moord zijn er pakweg de laatste 30 jaar al gevallen door toedoen van allochtonen/moslims, nog los van het persoonlijk/familiaal leed dat hiermee gepaard gaat ?
En hoeveel kost die schade dan aan dokterskosten en verzekeringen ?
Hoeveel allochtone hangmatters leven de laatste 30 jaar al van sociale uitkeringen ?
Er zijn mi ook geen indicaties dat bovengenoemde situaties ten goede zullen keren, integendeel, met nog wat extra miljoen ‘vluchtelingen’ zullen de kosten de pan uitrijzen en onbetaalbaar worden.
Tel dat allemaal op en je komt aan hallucinante bedragen, geld dat veel beter besteed had kunnen worden.

Maw, de instroom van sharia-wensende allochtonen doet de kosten stijgen ipv de baten.
We kunnen mensen niet veroordelen voor dingen die ze (nog) niet gedaan hebben. Er zijn mogelijk wel andere dingen waar aan gewerkt kan worden qua preventie. Om misdaad te ontmoedigen dient er misschien eens nagedacht te worden of er wat scheelt aan de strafmaat of de methode van rehabilitatie van criminelen.

Als ze kunnen profiteren van uitkeringen en de rest van de sociale zekerheid, dan toont dit dat het systeem wellicht niet werkt. En als het systeem wel werkt, dan kan het probleem liggen aan het wangebruik. Misschien is het zo dat een bepaalde zuil Moslimimmigranten behandelt als gesubsidieerd kiesvee? In dat geval zou de oprichting van islamitische zuil-instituten soelaas kunnen bieden.

Citaat:
Er is een verschil tussen grondwetswijzigingen wensen en de sharia wensen.
De eerste houd veelal een aanpassing/verbetering in tov de oude situatie, de tweede…, nou ja, als jij terug naar de middeleeuwen wil….
Als volbloed libertariër zul je dat ook wel beseffen.
De middeleeuwen?

Citaat:
Waarvoor dan wel ? Om het consumentisme nog méér de hoogte in te jagen ?
Onze planeet kreunt nu al van de gevolgen daarvan en in landen waar vrouwen aan de band bevallen de regel is, is meestal armoe en ongeletterdheid troef, nog los van de geretardeerde en down-IQ gevallen als rechtstreeks gevolg van de traditionele nicht/neef huwelijken.

Laat dat meer voortplanten dus maar, de strnt stijgt nu al tot ieders lippen.
Vanuit dat standpunt is er ook nog altijd hoop. Islam (of religie an sich) blijkt niet de factor te zijn van grote kinderwensen, die factor is de inkomensklasse. Ik veronderstel dat de (veelal islamitische) immigranten in ons land laaggeschoold en dus laagverdienend zijn. Dit probleem is dus verbonden aan de kwestie sociale zekerheid en het gehele armoedeprobleem. Toename van inkomen leidt tot afname van kinderen.

Citaat:
Ik ken(-de) de man niet en heb z’n cv even opgezocht, maar niets gevonden wat me tegen de borst stoot.
Kan jij me dan even de zgn negatieve kantjes van die persoon duiden, aub ?
Johnson wijkt ver af van enkele doorsnee libertarische standpunten. Hij wenst bijvoorbeeld enorme uitbreiding van de Amerikaanse discriminatiewetgeving ten nadele van vrije meningsuiting/vrijheid van religie, tot haast op het niveau van “thoughtcrime” toe.

Buiten dat zijn er nog enkele kleinere dingen die storend zijn. Qua abortus zijn libertairen het doorgaans niet eens, maar Johnson doet er een schepje bovenop door overheidssubsidies aan Planned Parenthood te steunen. De opdringerige Obamacare-reguleringen die bv. zorgverzekeraars dwingen om gratis anticonceptiva aan te bieden wilt hij ook behouden (qua health care zijn de rest van zijn uitspraken contradictorisch). Hij wilt verder ook dat de VS onvoorwaardelijk steun geeft aan Israël.

Hij zit dichter bij het Objectivisme van Rand of de rechtervleugel van de Democrats, en vrij ver weg van het libertarisme.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be