Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Theo van Gogh
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Theo van Gogh Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent Theo van Gogh terecht.

Discussietools
Oud 5 november 2004, 12:31   #121
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Je hebt helemaal gelijk. Iedere ideologische groepering heeft het recht om een politieke partij op te richten. Als die partij echter de bedoeling heeft onze democratie ten gronde te richten en strafbare feiten pleegt dan moet het gerecht optreden. Ik vind dat dit systeem redelijk goed werkt. Het is ieder zijn goed recht om dat niet te vinden, dat is eigen aan onze democratie. Als democraat leg ik mij dan ook neer bij de uitspraak van de rechtbank, of die uitspraak nu in mijn kraam past of niet.
Daar gaat het nu juist om. Als een partij als ideologie heeft "Belgie barst", dan moet men ze hierop aanpakken, en ze hierop veroordelen. Trouwens, mijn idee is, dat ze gewoonweg veroordeeld voor vrije meningsuiting. Uitdrukkingen als bvb "Vuil makakken" moeten evengoed kunnen als bvb "Kristenhond" of "Vuile homo".
Trouwens, alhoewel Verhofstadt het nooit openlijk gezegd over aangaande het vb (hij en zijn politieke vrienden waren wel slimmer), heeft hij wel openlijk gezegd "En we zullen het ael langs strafrechtelijk kant verbieden, desnoods
zullen we er wetten voor veranderen".
Nu een tijdje later, bestaat het ael nog altijd, en zijn er wetten speciaal gewijzigd om het vb te kunnen veroordelen.
Vind trouwens, en blijf voorlopig vinden, dat een democratie die via wetten, het uiten van meningen strafbaar maakt, de naam van democratie niet verdient.
Bob is offline  
Oud 5 november 2004, 12:38   #122
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Daar gaat het nu juist om. Als een partij als ideologie heeft "Belgie barst", dan moet men ze hierop aanpakken, en ze hierop veroordelen. Trouwens, mijn idee is, dat ze gewoonweg veroordeeld voor vrije meningsuiting. Uitdrukkingen als bvb "Vuil makakken" moeten evengoed kunnen als bvb "Kristenhond" of "Vuile homo".
Trouwens, alhoewel Verhofstadt het nooit openlijk gezegd over aangaande het vb (hij en zijn politieke vrienden waren wel slimmer), heeft hij wel openlijk gezegd "En we zullen het ael langs strafrechtelijk kant verbieden, desnoods
zullen we er wetten voor veranderen".
Nu een tijdje later, bestaat het ael nog altijd, en zijn er wetten speciaal gewijzigd om het vb te kunnen veroordelen.
Vind trouwens, en blijf voorlopig vinden, dat een democratie die via wetten, het uiten van meningen strafbaar maakt, de naam van democratie niet verdient.
Dat is inderdaad jouw idee. Zoals ik eerder al zei, als democraat respecteer ik de uitspraak van de rechtbank, of die nu in mijn kraam past of niet.
Jampie is offline  
Oud 5 november 2004, 12:48   #123
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad jouw idee. Zoals ik eerder al zei, als democraat respecteer ik de uitspraak van de rechtbank, of die nu in mijn kraam past of niet.
Het is wel wat ingewikkelder. Als er morgen een wet wordt gestemd die het respecteren van de uitspraak van een rechtbank strafbaar maakt, met speciale strafverhoging als de betrokkene ook nog zegt van democraat te zijn, dan is dat ook zo.
Het gaat hem uiteindelijk niet over de uitspraak van de rechtbank (alhoewel men blijkbaar toch wel wat moeite heeft moeten doen om een rechter te vinden die de wetten in die richting wou interpreteren), maar wel over degenen die wetten maken om vrije meningsuiting aan banden te leggen. En als echte democraat kan ik niet achter deze wetten staan.
Bob is offline  
Oud 5 november 2004, 12:54   #124
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie nog steeds niet wat democratie en het respecteren van een uitspraak van de rechtbank met mekaar te maken hebben.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 5 november 2004, 12:55   #125
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is wel wat ingewikkelder. Als er morgen een wet wordt gestemd die het respecteren van de uitspraak van een rechtbank strafbaar maakt, met speciale strafverhoging als de betrokkene ook nog zegt van democraat te zijn, dan is dat ook zo.
Het gaat hem uiteindelijk niet over de uitspraak van de rechtbank (alhoewel men blijkbaar toch wel wat moeite heeft moeten doen om een rechter te vinden die de wetten in die richting wou interpreteren), maar wel over degenen die wetten maken om vrije meningsuiting aan banden te leggen. En als echte democraat kan ik niet achter deze wetten staan.
Nagel op de kop.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 5 november 2004, 12:57   #126
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Als, als, als, als mijn tante kl..... had, dan.....
Zo kunnen we bezig blijven.
Jampie is offline  
Oud 5 november 2004, 13:07   #127
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn tante gaat nog rapper kloten groeien dan dat democratie en het al dan niet respecteren van een gerechtelijke uitspraak een moer met mekaar te maken hebben.
Distel is offline  
Oud 5 november 2004, 13:08   #128
Westland New Post
Banneling

Westland New Post's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Misschien wist je het echt niet, maar de autochtone Ieren zijn toevallig katholiek en de Engelse bezetter kwam als protestant de baas spelen.

Dat maakt het iets ingewikkelder dan jij dacht, nietwaar?
Ulster is Brits grondgebied. De meerderheid is er protestants. Als er 1 groep is waartegen men het vuur mag openen is tegen dat Links tuig van Seinn Feinn en de I.R.A

Screwdriver: smash the I.R.A

On the streets of Ulster, the battle rages on
British people fighting for their land
Fought in two world wars for us, fought and died for Britain
Gotta help them, support the Red Hand

Chorus:
Smash! Smash! The IRA!
Smash! Smash! The IRA!
Smash! Smash! The IRA!
Remember the victims of their bombs

Gotta change our policies and hang the IRA
Let the Army deal with them their way
Corrupt politicians and sniveling left-wing scum
Are quite content to let them get away
Come on Ulster!

(Repeat Chorus)

solo

(Repeat Chorus)

IRA supporters are marching on our streets
Are we gonna let them spread their lies?
Are we gonna let them march or are we gonna smash them?
Laughing while the British people die
Come on Ulster!

Westland New Post is offline  
Oud 5 november 2004, 19:42   #129
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Is het mij toegestaan om niet te houden van mensen die anderen willen kapotmaken ?'
Vreemd.
Maar mensen die anderen kapot MAKEN, OOK om het uiten van hun mening, daar hou je wél zoveel van dat je niks anders doet dan ze verdedigen?
Oud 5 november 2004, 19:54   #130
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als uw tante Kl... had, dan was het uw nonkel. Zo simpel is dat.
Maar daarmee is er nog geen vrije meningsuiting.
Bob is offline  
Oud 5 november 2004, 20:00   #131
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Vreemd.
Maar mensen die anderen kapot MAKEN, OOK om het uiten van hun mening, daar hou je wél zoveel van dat je niks anders doet dan ze verdedigen?
Laat mij dan eens weten waar ik ze verdedig, ik zal me met plezier zelf van het leven beroven. Hou op met leugens en halve waarheden te verspreiden aub.
Jampie is offline  
Oud 5 november 2004, 20:10   #132
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat mij dan eens weten waar ik ze verdedig, ik zal me met plezier zelf van het leven beroven. Hou op met leugens en halve waarheden te verspreiden aub.
Jampie de leugenaar gaat anderen oproepen niet meer te liegen.

Ik geloof je niet, ik geloof je niet, je bent een vuile hypocriet (vrij naar Raymond van het Groenewoud).

Je bent toch nog niet vergeten dat je me een pb gestuurd hebt waarin je me er ten onrechte van beschuldigt citaten te vervalsen?

Laatst gewijzigd door Stratcat : 5 november 2004 om 20:25.
Stratcat is offline  
Oud 5 november 2004, 21:01   #133
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ooooooooooooh, maar ik begrijp héél goed dat jij en jouw soortgenootjes liever niet 'bezig blijven' en dat jullie dik tevreden zijn met de 'democratie' zoals ze vandaag draait.

Pim Fortuyn en Theo Van Gogh zijn wel mooie 'resultaten' van de wetten die deze 'democratie' produceerde, hé?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 november 2004 om 21:02.
Knuppel is offline  
Oud 5 november 2004, 22:37   #134
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

elke thread ontaardt hier in onderling gekibbel
Katun is offline  
Oud 5 november 2004, 23:24   #135
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katun
elke thread ontaardt hier in onderling gekibbel
Moet je wat meer komen kijken, voor je er erg in hebt wordt je snel de beste kibbelaar van het stel.
Oud 6 november 2004, 00:05   #136
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

ok. uw signature is meer dan 20 jaar oud.
Katun is offline  
Oud 6 november 2004, 00:35   #137
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katun
ok. uw signature is meer dan 20 jaar oud.
U lijkt slimmer te zijn dan U typt
Oud 6 november 2004, 14:32   #138
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

Wat bedoel je ?
Katun is offline  
Oud 7 november 2004, 21:11   #139
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Westland New Post
Ulster is Brits grondgebied. De meerderheid is er protestants. Als er 1 groep is waartegen men het vuur mag openen is tegen dat Links tuig van Seinn Feinn en de I.R.A

Screwdriver: smash the I.R.A

Hum, erg 'intelligente ' reactie van jou. U.D.A. zijn net zoals IRA idiote geweldenaars, en van zo'n gemillimeterd-haar-groepje neem ik al helemaal geen onzin aan (van anderen ook niet btw).
De Ieren moeten gelijk behandeld worden in Ulster, en de protestanten hebben nu misschien nog de meerderheid, maar wie zegt dat dat over 20 jaar nog is. Je weet wie het hoogste geboortecijfer heeft hé...
Groot Bakkes is offline  
Oud 7 november 2004, 22:24   #140
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Kleine nuance, de rotte appels PROBEREN de hele migrantengemeenschap aan te zetten tot.... Maar dat is nu eenmaal een eigenschap van extemisten, die bestaan overal. Die soort bestaat bij ons Vlamingen ook, sla er de verschillende forums maar eens op na. Het ligt natuurlijk in ieders persoonlijkheid of ie daar intrapt of niet. Ik doe niet mee en verafschuw alles wat ruikt naar extremisme, fundamentalisme, aanzetten tot geweld enz...
Het is dus inderdaad allang begonnen, het PROBEREN aanzetten. Ik geloof nog steeds in het gezond verstand, wat moet ik anders ??
Het is je goed recht en ik respecteer je mening maar ik vraag je dan, laat uw zoon of dochter (als leuk bijvoorbeeld met joodse kledij, maar dat is zelfs niet nodig) één of enkele avonden alleen in een uitgaansbuurt in één van onze grote steden. Dan merk je meteen hoeveel effect dat "PROBEREN" heeft. Het is niet omdat ik het wil dat ik dat zeg. Echt niet.

Er zijn heel wat goede migranten waarmee men hopelijk nooit enig probleem zal ondervinden. Maar het gaat maar zeer beperkt over hen in de hele Van Gogh-problematiek. Het gaat over de groep die in de kou staat, minder sterk staat en meer afhankelijk is van slinkse praktijken. En - dat kan men toch niet ontkennen - dat is een grote groep.

Laatst gewijzigd door Katun : 7 november 2004 om 22:25.
Katun is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be