Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2017, 11:29   #121
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ja maar, als die geimporteerde cultuur nu eens een godsdienst aanhangt die je objectieve bondgenoot blijkt te zijn om de samenleving terug minder seculier te maken?
En denk jij dat de bevolking dat niet doorziet... Maar ja als men ze in zo grote getalen invoert dat zij en niet meer wij de democratische macht uitmaken...
Hewel dan worden wij dus bedrogen door onze eigen mensen...
Wat er hier dan ook dag en nacht aangeklaagd wordt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 11:30   #122
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ja maar, als die geimporteerde cultuur nu eens een godsdienst aanhangt die je objectieve bondgenoot blijkt te zijn om de samenleving terug minder seculier te maken?
Tja, dan doe je wat een forummer hier doet, mee op de kar springen wanneer de doelstelling ook in jou ansichtkaart van God past
Om vervolgens ruzie te maken welke kaart nu " echt" van god komt...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 11:31   #123
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Redeneren is niet uw ding. Wat Rusland of Turkije doet is niet mijn probleem, dat begint pas wanneer Russen en Turken gaan eisen dat het dan hier ook zo moet zijn, omdat het daar zo is, nu bent u mee! En kunt u beleefd blijven?
M.a.w. een land/gemeenschap met een christelijke, joodse of islamitische meerderheid mag ook zijn wil opleggen aan de minderheid.

En nu moeten uw feministen in België nog in de meerderheid zien te blijven he.

Laatst gewijzigd door mvd : 22 december 2017 om 11:31.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 11:33   #124
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En denk jij dat de bevolking dat niet doorziet... Maar ja als men ze in zo grote getalen invoert dat zij en niet meer wij de democratische macht uitmaken...
Hewel dan worden wij dus bedrogen door onze eigen mensen...
Wat er hier dan ook dag en nacht aangeklaagd wordt...
Vandaar dat je " nieuwkomers" moet duidelijk maken dat dit geen supermarkt is waar je Godsdienstvrijheid en uitkeringen in je karretje laadt, om vervolgens gelijkheid man en vrouw, scheiding kerk- moskee en staat te laten liggen.

Die oefening werd vergeten...
Oud 22 december 2017, 11:36   #125
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Vandaar dat je " nieuwkomers" moet duidelijk maken dat dit geen supermarkt is waar je Godsdienstvrijheid en uitkeringen in je karretje laadt, om vervolgens gelijkheid man en vrouw, scheiding kerk- moskee en staat te laten liggen.

Die oefening werd vergeten...
De vraag is of het woordje 'vergeten' echt opgaat...
Misschien was vanuit een ander oogpunt gezien, alles goed, als ze maar kwamen...
Oud 22 december 2017, 11:43   #126
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
M.a.w. een land/gemeenschap met een christelijke, joodse of islamitische meerderheid mag ook zijn wil opleggen aan de minderheid.

Duidelijk... Het gaat dus totaal niet om godsdienstvrijheid maar om vrouwenhaat en mannelijke grootheidswaanzin verborgen achter een zogenaamd schild van godsverering, de Islam...

Hoe kan men zo diep vallen...
En wij zouden die waarden moeten omarmen???
Oud 22 december 2017, 11:47   #127
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duidelijk... Het gaat dus totaal niet om godsdienstvrijheid maar om vrouwenhaat en mannelijke grootheidswaanzin verborgen achter een zogenaamd schild van godsverering, de Islam...

Hoe kan men zo diep vallen...
En wij zouden die waarden moeten omarmen???
Nee, ik ben voor een totaal ander soort systeem.

Ik volg hier gewoon even de logica van alice. Zij is degene die vindt dat de meerderheid in een samenleving mag bepalen hoe de minderheden moeten leven. In dat geval moet je natuurlijk in de meerderheid blijven, anders zal uw eigen totalitarisme als een boemerang terugkomen.
Oud 22 december 2017, 12:09   #128
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Helpt het u wanneer u in een discussie eindeloos dezelfde bewering blijft maken, ook al blijkt nergens uit dat uw gesprekspartner dit deelt, en inhoudelijk uw stelling weerlegt werd?
Het gaat niet om opleggen, het gaat niet om feminisme, maar de culturele/traditionele/ wetgevende eigenheid van dit land!
Wat is toch uw probleem daarmee?

Laatst gewijzigd door alice : 22 december 2017 om 12:10.
Oud 22 december 2017, 12:14   #129
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik volg hier gewoon even de logica van alice. Zij is degene die vindt dat de meerderheid in een samenleving mag bepalen hoe de minderheden moeten leven. In dat geval moet je natuurlijk in de meerderheid blijven, anders zal uw eigen totalitarisme als een boemerang terugkomen.
Thuis doe je wat je wil... In het openbaar ook zolang het de rechten van de meerderheid niet stoort... Wat men niet kan zeggen van de islamistische houding in dit land...
Oud 22 december 2017, 12:16   #130
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Grappig want dit schreef ik dus niet, en wat u volgt is dus niet" mijn logica "waar u trouwens rond blijft dansen.
Laat ik het vereenvoudigen , denkt u niet dat wanneer u naar pakweg Iran verhuisd , u zich niet moet aanpassen aan de cultuur, traditie en wetgeving van dat land? Bingo, zie niet in waarom dit dan voor u zo moeilijk te begrijpen is dat minderheden dit hier ook moeten doen.
Of ga je in Iran zeggen" ja maar mijn minirok, alcohol / man en minnaar zijn mijn cultuur dus moet kunnen? Want anders leggen jullie me iets op?
Succes!
Oud 22 december 2017, 12:38   #131
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappig want dit schreef ik dus niet, en wat u volgt is dus niet" mijn logica "waar u trouwens rond blijft dansen.
Laat ik het vereenvoudigen , denkt u niet dat wanneer u naar pakweg Iran verhuisd , u zich niet moet aanpassen aan de cultuur, traditie en wetgeving van dat land? Bingo, zie niet in waarom dit dan voor u zo moeilijk te begrijpen is dat minderheden dit hier ook moeten doen.
Of ga je in Iran zeggen" ja maar mijn minirok, alcohol / man en minnaar zijn mijn cultuur dus moet kunnen? Want anders leggen jullie me iets op?
Succes!
Mens, waar heb ik gezegd dat we het voorbeeld van Iran moeten volgen?
Oud 22 december 2017, 12:41   #132
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij hebt inderdaad niet gespecifieerd, maar Iran kan als voorbeeld tellen van dat wat je voorstelde...
Oud 22 december 2017, 12:43   #133
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Thuis doe je wat je wil... In het openbaar ook zolang het de rechten van de meerderheid niet stoort... Wat men niet kan zeggen van de islamistische houding in dit land...
''Rechten storen'', wat is dat voor iets?

Geen van de zaken die alice opnoemt in post 112 schaden 'de rechten van de meerderheid'.
Oud 22 december 2017, 12:43   #134
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kunt u niet lezen? Het gaat over aanpassen wanneer je jezelf ergens vestigt.
Dat is consequent zijn, en verantwoordelijkheid nemen voor je beslissing.

Veel migranten doen dit hier ook, maar veel moslims denken dat een samenleving zijn aan hen moet aanpassen, nou denk van niet.
Oud 22 december 2017, 12:45   #135
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hebt inderdaad niet gespecifieerd, maar Iran kan als voorbeeld tellen van dat wat je voorstelde...
Onzin. Wat was dat voorstel dan wel waarvoor Iran als voorbeeld kan tellen?
Oud 22 december 2017, 12:48   #136
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunt u niet lezen? Het gaat over aanpassen wanneer je jezelf ergens vestigt.
Dat is consequent zijn, en verantwoordelijkheid nemen voor je beslissing.

Veel migranten doen dit hier ook, maar veel moslims denken dat een samenleving zijn aan hen moet aanpassen, nou denk van niet.
''Aanpassen'' is in deze code voor ''de meerderheid bepaalt hoe de minderheid moet leven''. Je hebt hierboven bv. letterlijk gezegd dat je niet wil dat moslims gescheiden zwemuurtjes kunnen organiseren.
Oud 22 december 2017, 12:48   #137
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo? Mag een land niet verwachten dat wie er wil wonen integreert en de cultuur/wetgeving van een land respecteert?
Denk dat de beweging nu andersom gaat, de minderheid stelt eisen, legt op, en de samenleving moet zich aanpassen? Denk het niet hoor, dus nee, geen hoofddoeken steeds en overal en nee, werk weigeren omdat je geen hoofddoek kunt dragen is voor eigen rekening, en nee, vrouwen hoeven geen toestemming te hebben van hun man om te mogen werken, nog eens nee, geen gescheiden zwemuurtjes enkel voor moslima's en nee, je kunt het geslacht van artsen, personeel of patienten niet kiezen omdat je denkt dat je niet aangeraakt mag worden of zelf niet mag aanraken omwille van iemands geslacht en ja, hier geven mannen en vrouwen mekaar een hand!

Niet zo moeilijk toch? Of denkt u dat je in een islamitisch land je niet zou moeten aanpassen wanneer je kiest daar te wonen? Wel, omgekeerd dus ook.
Dit is de post en jawel hoor, onze rechten worden wel geschonden door mensen die gelijkheid man en vrouw niet accepteren, hun zelfverkozen apartheid opleggen in die zin dan mannen en vrouwen gescheiden horen te zijn, mekaar zelfs niet mogen aanraken, en het dragen van hoofddoeken schendt de eigen verantwoordelijkheid van mannen voor hun seksueel gedrag, toevallig wel het uitgangspunt van onze wetgeving.
Dus waar komt u mee af, dat nergens onze rechten geschonden worden?

Laatst gewijzigd door alice : 22 december 2017 om 12:49.
Oud 22 december 2017, 12:52   #138
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
''Aanpassen'' is in deze code voor ''de meerderheid bepaalt hoe de minderheid moet leven''. Je hebt hierboven bv. letterlijk gezegd dat je niet wil dat moslims gescheiden zwemuurtjes kunnen organiseren.
Is er iets mis met je brein of zo? Want het gaat niet over meerderheid en opleggen maar over onze cultuur, traditie en wetgeving.
Nee, ik wil geen aparte zwemuren voor moslima's in openbare zwembaden. Omdat mannen en vrouwen daar vrij toegang tot hebben en wil je enkel voor je eigen club? Bouw maar je eigen zwembad, privé dan kun je vrij je achterlijke opvattingen beleven, want dat is het toch wanneer je in iedere vrouw chaos en verleiding ziet waar een mannenbrein van los gaat.
Oud 22 december 2017, 12:53   #139
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is de post en jawel hoor, onze rechten worden wel geschonden door mensen die gelijkheid man en vrouw niet accepteren, hun zelfverkozen apartheid opleggen in die zin dan mannen en vrouwen gescheiden horen te zijn, mekaar zelfs niet mogen aanraken, en het dragen van hoofddoeken schendt de eigen verantwoordelijkheid van mannen voor hun seksueel gedrag, toevallig wel het uitgangspunt van onze wetgeving.
Dus waar komt u mee af, dat nergens onze rechten geschonden worden?
bullshit

Welke rechten zouden daar dan wel mee geschonden worden? Recht op privacy? Recht op vrijheid van meningsuiting?
Oud 22 december 2017, 12:59   #140
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er iets mis met je brein of zo? Want het gaat niet over meerderheid en opleggen maar over onze cultuur, traditie en wetgeving.
Nee, ik wil geen aparte zwemuren voor moslima's in openbare zwembaden. Omdat mannen en vrouwen daar vrij toegang tot hebben en wil je enkel voor je eigen club? Bouw maar je eigen zwembad, privé dan kun je vrij je achterlijke opvattingen beleven, want dat is het toch wanneer je in iedere vrouw chaos en verleiding ziet waar een mannenbrein van los gaat.
Onze wetgeving die gescheiden zwemuurtjes niet verbiedt bedoel je?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be