Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2016, 04:20   #121
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik denk dat u toch gedesinformeerd bent.

Onze kosten zijn veel meer gestegen dan onze inkomsten.
Hebt ge het nu over uw eigen gezin? De Belgische koopkracht is gestegen, dat is een feit dat vaststaat en waar de desinformatie dus bij de ontkenners berust.

U wil dat nationaal cijfer ontkrachten door te zeggen dat dat voor uw gezin niet klopt? En dan? Als u een outlier bent in die statistiek dan moet u maar niet zoveel vervuilende consumptie plegen. Zuinige gezinnen met een bescheiden inkomen zijn er financieel signficant op vooruitgegaan, zulks zijn de feiten.

Citaat:
De indexkorf is vrij simpel van samenstelling en bijzonder veel zaken zitten daar niet in.
Belastingen, distributie tarieven , sociale bijdrage enz...
De consumptieindex bevat meer dan 600 verschillende artikelen.

Citaat:
Maare de rekening van deze factuur regering is inmiddels toch al gemaakt. Geen 2 keer.
Blijkbaar haalt u zowel uw opinies als uw feiten uit het ledenblaadje van de ABVV.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 06:44   #122
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
weet je waarom alle ter dood veroordeelden rechtsen zijn?

omdat ze al de linksen al hebben uitgeroeid in de jaren 60
De wereld kan toch simpel zijn.
Alles is ofwel "links" ofwel "rechts".
Dat is wellicht hetzelfde als alles is ofwel "wit" of "zwart" ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 06:46   #123
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Met cijfers is alles blijkbaar te verklaren maar uit eigen ervaring denk ik dat eea veel genuanceerder in elkaar steekt.

Als je in 1990 huis kocht van 20J oud voor 2,4 milj BF (dus 55,000 euro) + onkosten en wat renovaties kom je uit op een kleine 3,1 milf BF, dus 77,500 euro. Als je dat totale bedrag zou ontlenen aan de toenmalige 8% zou je een maandelijkse bruto aflossing van ongeveer 600 euro gehad hebben. Nu, 25 jaar later, is de kostprijs van een huis van wederom 20J oud opgelopen tot 270,000 euro + kosten + wat renovatie......dus laten we zeggen een totale prijs van 330,000 euro. Als we dit bedrag zouden ontlenen aan de huidige vaste rentetarief van 3% dan zitten we op een aflossing van ongeveer 1,800 euro per maand dus maw is de aflossing gestegen met 300 procent.
Als we kijken naar salarisontwikkeling dan heb ik even als referentie de plafondbedragen ter berekening van het Belgisch pensioen genomen. Deze waren in 1990 29,990 euro per jaar, in 2013 was dit 51,090 euro per jaar. Maw zijn de salarissen met ongeveer 70% gestegen over dezelfde periode.

de baby boom generatie (die nu niet meer moet afbetalen) heeft het dan ook veel gemakkelijker, zij moesten in vergelijking veel minder betalen. Voor eenzelfde huis moeten wij nu 3-4x keer meer betalen, terwijl onze lonen maar 0.7x is gestegen. en zo kunnen zij dus gemakkelijk 2x -3x keer per jaar op reis, terwijl wij ons nu blauw betalen.
Sywen, wat is er mis met je huis volledig zelf te bouwen na je uren, zoals de meesten van mijn ouderdom deden?

Dan betaal je enkel het materiaal en geen uurlonen en zeg nu niet dat je om een huis te bouwen hooggeschoold moet zijn.

Het loont zich ook van voor het bouwen eraan te denken, dat pur platen overschotten naar het containerpark brengen veel geld kost, zodat je als je een beetje het internet afstruint je de isolatie gratis hebt.

Natuurlijk zijn de overschotstukken niet allemaal even groot en dik, maar een cutter mes doet wonderen.

Maar ja als je liever je geld en tijd spendeert aan pukkelpops, tomorrowlands, voetbal en koers, dan moet je niet komen klagen dat je huis duurder geworden is dan het mijne, dat op 2 jaar gebouwd, na mijn uren afgewerkt was.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 06:52   #124
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

foei, 't werk van ne kameraad afpakken, gij slinkaard! Kapitalist!

Oud 29 november 2016, 07:16   #125
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
foei, 't werk van ne kameraad afpakken, gij slinkaard! Kapitalist!

Welk werk?

Het werk is hetzelfde, maar gratis, dus ik moet het niet aan iemand anders geven en wat nog voornamer is, niet lenen, kameraad.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 07:17   #126
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hoezo? Werk jij niet? Werkeloze stempelaar of leefloon-ontvanger? Of ben je gepensioneerd?
u. U geeft steeds af op anderen maar doet zelf geen klop meer.
Erg, heel erg ...
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 08:03   #127
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Volgens de NVA hebben we elke maand 50€ meer netto op onze wedde

En geven aan basisbehoeften als onder meer voeding, water en elektriciteit elke maand 100€ meer uit....
De kracht van verandering.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 08:19   #128
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Hebt ge het nu over uw eigen gezin? De Belgische koopkracht is gestegen, dat is een feit dat vaststaat en waar de desinformatie dus bij de ontkenners berust.

U wil dat nationaal cijfer ontkrachten door te zeggen dat dat voor uw gezin niet klopt? En dan? Als u een outlier bent in die statistiek dan moet u maar niet zoveel vervuilende consumptie plegen. Zuinige gezinnen met een bescheiden inkomen zijn er financieel signficant op vooruitgegaan, zulks zijn de feiten.

De consumptieindex bevat meer dan 600 verschillende artikelen.

Blijkbaar haalt u zowel uw opinies als uw feiten uit het ledenblaadje van de ABVV.
Onmogelijk dat de koopkracht kan stijgen in tijden van indexstop en loonstop terwijl alle prijzen omhoog gaan.
Bovendien nog een pak extra lasten er bovenop gekomen en huur en huizenprijzen al op het afgelopen jaar met 10% extra is gestegen.

U en de nationale bank...daar klopt niks van.

Totaal niks zelfs.
Oud 29 november 2016, 08:25   #129
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Onmogelijk dat de koopkracht kan stijgen in tijden van indexstop en loonstop terwijl alle prijzen omhoog gaan.
Bovendien nog een pak extra lasten er bovenop gekomen en huur en huizenprijzen al op het afgelopen jaar met 10% extra is gestegen.

U en de nationale bank...daar klopt niks van.

Totaal niks zelfs.
Zielig hoor. Als de feiten u ongelijk geven, dan zijn de feiten maar fout.

Ofwel bent u oneerlijk, ofwel bent u zo ver heen gebrainwashed dat het geen zin meer heeft u nog te proberen informeren.

Als de NBB het moet afleggen tegen uw uiterst deskundige mening, dan zou ik maar eens klagen bij de leden van de raad van bestuur. Ik stel deze voor: https://www.nbb.be/nl/cv/rudy-de-leeuw

Laatst gewijzigd door Nyquist : 29 november 2016 om 08:27.
Oud 29 november 2016, 08:29   #130
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Volgens de NVA hebben we elke maand 50€ meer netto op onze wedde

En geven aan basisbehoeften als onder meer voeding, water en elektriciteit elke maand 100€ meer uit....
De kracht van verandering.
De koopkracht is gestegen. U krijgt dus meer extra dan dat u extra betaalt.

Ik blijf me verwonderen over hoe jullie opnieuw en opnieuw 1+1=3 kunnen blljven posten, wéten dat dat fout is, en daar toch trots als een gieter over kunnen zijn.
Oud 29 november 2016, 08:46   #131
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De koopkracht is gestegen. U krijgt dus meer extra dan dat u extra betaalt.

Ik blijf me verwonderen over hoe jullie opnieuw en opnieuw 1+1=3 kunnen blljven posten, wéten dat dat fout is, en daar toch trots als een gieter over kunnen zijn.
Waar haalt u het bewijs dat de koopkracht is gestegen? De NBB een objectieve bron, laat me niet lachen. Mijn lopende rekening zegt iets anders. Enkel aan elektriciteit betaal ik nu 30€ per maand meer met een effectief verbruik dat gedaald is. Over de andere vaste kosten nog gezwegen.

En het stopt niet :
http://www.hln.be/hln/nl/34442/Slimm...o-omhoog.dhtml

Laatst gewijzigd door Skobelev : 29 november 2016 om 08:53.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 09:06   #132
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waar haalt u het bewijs dat de koopkracht is gestegen? De NBB een objectieve bron, laat me niet lachen. Mijn lopende rekening zegt iets anders. Enkel aan elektriciteit betaal ik nu 30€ per maand meer met een effectief verbruik dat gedaald is. Over de andere vaste kosten nog gezwegen.

En het stopt niet :
http://www.hln.be/hln/nl/34442/Slimm...o-omhoog.dhtml
allé hop, nu is ook de NBB al geen objectieve bron meer!

ach ja, feiten zijn toch zo overroepen hé?
Oud 29 november 2016, 09:09   #133
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

los van dat hier weer alle wetenschap overboord wordt gegooid, toch nog 1 bemerking: N-VA die een Belgisch federaal beleid komt verdedigen, kan het nog sarcastischer??
Oud 29 november 2016, 09:17   #134
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
allé hop, nu is ook de NBB al geen objectieve bron meer!

ach ja, feiten zijn toch zo overroepen hé?
Overroepen sommige forumleden dan hun "eigen portemonnee" vlijmscherp ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 09:19   #135
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Overroepen sommige forumleden dan hun "eigen portemonnee" vlijmscherp ?
iedereen gaat hun van zijn of haar eigen situatie, niemand bekijkt het grotere plaatje, het NBB wel.

Op zich heb ik het niet over het beleid van deze regering hé, ik sta daar ook niet achter.

Maar ik heb het wel gehad met het negeren van wetenschap, het laten overheersen van het gevoel over feiten.
Oud 29 november 2016, 09:25   #136
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zielig hoor. Als de feiten u ongelijk geven, dan zijn de feiten maar fout.

Ofwel bent u oneerlijk, ofwel bent u zo ver heen gebrainwashed dat het geen zin meer heeft u nog te proberen informeren.

Als de NBB het moet afleggen tegen uw uiterst deskundige mening, dan zou ik maar eens klagen bij de leden van de raad van bestuur. Ik stel deze voor: https://www.nbb.be/nl/cv/rudy-de-leeuw
Je zal u er moeten bij neerleggen dat jullie vis niet meer zal bakken.

Het is verprutst en het is gedaan.
Oud 29 november 2016, 09:26   #137
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
iedereen gaat hun van zijn of haar eigen situatie, niemand bekijkt het grotere plaatje, het NBB wel.

Op zich heb ik het niet over het beleid van deze regering hé, ik sta daar ook niet achter.

Maar ik heb het wel gehad met het negeren van wetenschap, het laten overheersen van het gevoel over feiten.
Net om die reden is het heel opmerkelijk dat meer en meer forumleden de NBB en de overheid tegenspreken !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 09:31   #138
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is al eigenaardig genoeg dat je de nbb nodig hebt om de mensen te overtuigen dat ze wat meer verdienen.
Het scheelt dat we niet zelf onze loonbrief en uitgaven zien dat een ander het ons moet komen tonen.

Hoe zielig.
Oud 29 november 2016, 09:34   #139
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Met cijfers is alles blijkbaar te verklaren maar uit eigen ervaring denk ik dat eea veel genuanceerder in elkaar steekt.

Als je in 1990 huis kocht van 20J oud voor 2,4 milj BF (dus 55,000 euro) + onkosten en wat renovaties kom je uit op een kleine 3,1 milf BF, dus 77,500 euro. Als je dat totale bedrag zou ontlenen aan de toenmalige 8% zou je een maandelijkse bruto aflossing van ongeveer 600 euro gehad hebben. Nu, 25 jaar later, is de kostprijs van een huis van wederom 20J oud opgelopen tot 270,000 euro + kosten + wat renovatie......dus laten we zeggen een totale prijs van 330,000 euro. Als we dit bedrag zouden ontlenen aan de huidige vaste rentetarief van 3% dan zitten we op een aflossing van ongeveer 1,800 euro per maand dus maw is de aflossing gestegen met 300 procent.
Als we kijken naar salarisontwikkeling dan heb ik even als referentie de plafondbedragen ter berekening van het Belgisch pensioen genomen. Deze waren in 1990 29,990 euro per jaar, in 2013 was dit 51,090 euro per jaar. Maw zijn de salarissen met ongeveer 70% gestegen over dezelfde periode.

de baby boom generatie (die nu niet meer moet afbetalen) heeft het dan ook veel gemakkelijker, zij moesten in vergelijking veel minder betalen. Voor eenzelfde huis moeten wij nu 3-4x keer meer betalen, terwijl onze lonen maar 0.7x is gestegen. en zo kunnen zij dus gemakkelijk 2x -3x keer per jaar op reis, terwijl wij ons nu blauw betalen.
toeval wil dat ik in dezelfde periode gekocht én verbouwd heb alles zelf gedaan, ik kan u zeggen dat een huis met verkoopwaarde nu 270K toen 5,5mio BEF kostte + 2mio BEF verbouwing.

uw 8% is ook ferm overdreven voor die periode, hier ben ik niet 100% meer zeker van, maar ik denk dat wij nooit meer dan 6% betaalden

ik denk dat je dan wel op een ander beeld komt.

ps wat niet wegneemt dat het schandaal van de overheidsschuld er één is van doorschuiven van kost van de vorige generatie op de volgende uiteraard.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 09:35   #140
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Net om die reden is het heel opmerkelijk dat meer en meer forumleden de NBB en de overheid tegenspreken !
zoals jij als de cijfers je niet goed uitkomen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be