![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het toch allemaal niets voorstelt, dan mogen we ons toch de vraag stellen waarom toch maar weinig mensen voor het onderwijs kiezen. Als ik u mag geloven, zou dat een luxejob zijn waar je maar weinig voor moet doen, veel vakantie hebt en nauwelijks verplichtingen. En toch voelen maar weinigen zich geroepen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hehe
Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 december 2016 om 15:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze geen winst mogen uitkeren aan bestuurders is een heel ander verhaal, maar een vzw mag wel degelijk winst maken. Een vzw moet, als ze drank schenkt (café, kantine, cafetaria), en meer dan 80.000 euro inkomsten heeft, een BTW boekhouding houden. Verder moet de vzw een rechtspersonenbelasting indienen. En als ze in hoofdzaak winst maakt uit verhuur van gebouwen of patemonium, moet ze op de winst roerende voorheffing betalen (25%) dit is na aftrek van al de kosten die ze had om deze winst te genereren. Sommige kosten moeten in 3, 5, 10, 20, ... jaar afgetrokken worden, anderen in het lopende jaar. Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 december 2016 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben er al een hele tijd uit maar de behaalde winsten moesten destijds toch integraal besteed worden aan het maatschappelijk doel. Sommige VZW's poogden daar destijds wel van af te wijken en van die gevoerde boekhouding moest men zich dikwijls niet teveel voorstellen. En in die kantines werd overdadig veel koffie geschonken die afkomstig was uit den Aldi of Lidl. Of ook uit de Macro. Whatever. VZW's hebben nooit mijn aandacht weerhouden. Meestal eindigde een grondig nazicht op gezeur allerhande. Want dat statutair maatschappelijk doel werd natuurlijk ook graag breed uitgesmeerd. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
|
![]() Trôp is teveel.
Voor de zoveelste keer geraak ik een inbreng kwijt . Gateway-Time out. Ik weet niet of het de PC is die het laat afweten of de toegang tot het forum. Maar iets klopt er niet meer. Ik ben het beu dus. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheid weet dat maar al te goed en daarom worden er geen pogingen ondernomen om het patrimonium over te brengen in overheidshanden. Dat zou gigantische kapitalen vergen, naast ook de verhoging van de onderhoudskosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als ik zie hoe weinig forummers het forum waarderen kan ik hem geen ongelijk geven.
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nu we kunnen nog voorbeelden geven voor minder tewerkstelling:
het onderwijs, waarom in het middelbaar onderwijs geen 20% elearning invoeren. Het kan maar winst opleveren, minder mobiliteit naar school, minder infrastructuur te onderhouden en te bouwen, en ondertussen leren omgaan met de digitale media ik moet zeggen, een elearning met eraan gekoppeld een ondervragingske, en je moet gegarandeerd opletten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2. Correct wetboek. De discussies die hieruit voortvloeien legt op zo goed als alle vlakken België lam met procedures die een half mensenleven aanslepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Mincer, ik dacht eerst dat het de naam was van één van Santa's rendieren, maar het blijkt een vleesmolentje te zijn.
drastisch, maar efficient : ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 27 december 2016 om 09:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er wordt hier bijna niks uitgediept ten gronde op dit forum. Bovendien had ik dit reeds door van in den beginne. Mogelijk is dit te wijten aan mijn beroepsmisvorming? Maar om in iedere topic te stoten op dat eeuwig gezeik van bijvoorbeeld Janneman heb ik noch tijd noch goesting. En als je bovendien dan nog probeert (probeert!!!!) om er iets van te maken met een inbreng dan zit je voor het scherm te wachten op het bericht ..... "Ga weg - Tijd verstreken". M.a.w. hoepel op! Bon. Ik heb geprobeerd om neutraal te blijven. Aan links of rechts heb ik geen boodschap. Ik heb van in den beginne gesteld dat ik mij aansluit bij de meerderheid en daarom "foert" op mijn stembrief schrijf. Ik vind dus van mezelf dat ik daardoor een democraat ben. Voila!!! Dat was het dus. Ik ga hier proberen te stoppen. Heb ik reeds tevergeefs dikwijls geprobeerd. Maar soms zijn de nonsens die ik lees zo groot dat ik het niet kan laten om te reageren. Ik hoop dat dit betert in de toekomst. ![]() Bedankt voor mogelijke bevestiging van mijn vermoeden Knuppel. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 27 december 2016 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg ons misschien, in al uw wijsheid, waar de afkorting vzw voor staat, en dan vooral de betekenis van de laatste letter, die niet opgenomen is in de afkorting, maar wel in de juridische benaming van 't spel. Ik zal het zelf zeggen: vereniging zonder winstgevend D O E L . .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanzelfsprekend wordt de ganse operatie voorbereid met het motiveren van de eigenaren door minder subsidies te voorzien voor het kalotenonderwijs. Nu moet je niet bang worden. Zoals het nu gaat met de ontkerstening van het kalotenonderwijs, zal het waarschijnlijk niet zo hard gespeeld moeten worden. .
|
![]() |
![]() |