![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2000 jaar christendom beperkt zich echter niet tot enkele feestdagen per jaar. Of u het nu wil of niet christendom heeft in Europa de loop van de geschiedenis grotendeels mee bepaalt en maakt integraal deel uit van onze cultuur. Als overtuigd atheïst heb ik er geen problemen mee om dat te erkennen. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 januari 2017 om 09:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tijdens christelijke middeleeuwen werden de arabieren superieur (qua technologie, wetenschap, kennis, en militair) en veroverden ze grote delen van Europa. Met de renaissance herleefde het heidense Europa opnieuw en won Europa opnieuw haar superioriteit. True story. Citaat:
Is die bereid om te vechten voor zijn 'atheïstische idealen'? Om zijn geloof in niks dus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er is niemand in mijn leefwereld die mijn atheïstische idealen bedreigt. Het atheïsme beheerst mijn leven ook niet. Ik ben er gewoon overtuigd van dat er geen goddelijke macht bestaat, maar die overtuiging speelt in mijn dagelijkse leven geen echte rol. Trouwens, het niet geloven in een goddelijke macht betekent niet dat ik geen andere overtuigingen heb. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 januari 2017 om 09:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"La connaissance, c'est comme la confiture, moins on en a, plus on l'étale". In jouw geval weet ik zelfs niet of er confituur te vinden is... ![]()
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet wel, beschavingen als Egypte, de opeenvolgend beschavingen in Mesopotamië, Carthago (en de Feniciërs), de Maurya rijk of nog de Chinese beschavingen. En als niet-linkse weet ik ook dat het concept "Europa" in de Oudheid totaal onbekend was. De scheidingslijn was immers "rond de Middellandse Zee" en "Noord/Centraal/Oost-Europa". Maar bon, blijkbaar ben jij als rechtse fier op uw niet-kennis.
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
Wat zouden we toch doen zonder dat klamme, zweterige cultuurrelativistisch opgestoken vingertje van jou zeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de renaissance was en bleef Europa christelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() Meen ook in Zuid Europa nog steeds het geval (?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zuid Europa is ietwat te 'on-Arisch en on-Germaans' voor sommigen.
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
Waar Europa nog traditioneel en patriarchaal is, daar is men nationalistischer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() Heeft, gezien de historie, tot een hoop ellende geleid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
|
![]() Niemand zegt dat gij liegt. Wij weten perfect dat gij uw nonsens echt gelooft. En iedereen zegt u ook dat gij 'zeer weinig feitenkennis' hebt, links rechts hoog lag, het valt iedereen op. Ik raad u aan om u te informeren. Het zou anderen veel tijd besparen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() De meest atheistische landen zijn ook de rijkste landen.de meest patriarchale landen zijn ook de armste landen ter wereld. Zonder uitzondering. Ge hoeft voor mij niet hier te blijven wonen, ga naar pakistan als ge het hier niet goed vindt. Bye bye!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() jij vindt 'verstrengeld' raken met landen als Syrië, Irak, Marokko, Turkije etc. een goede zaak?
Jij vindt afhankelijk zijn van andere volkeren beter dan onafhankelijk zijn? Onze cuckold leiders dansen naar de pijpen van Saoedi Arabië omdat ze ons volledig afhankelijk gemaakt hebben van hun olie. Onze voorouders hoefden naar niemand hun pijpen te dansen, want die waren van niemand afhankelijk. |
![]() |
![]() |