Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2017, 21:43   #121
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Voor mij is de sharia belangrijker dan een seculiere wet. Ik vind de sharia belangrijker voor elke MOSLIM.

Uw mening is uw goed recht. Voor mij hoeft secularisme niet de maatstaf te zijn in Europa als daar geen draagvlak meer voor is. Zoals vroeger, weet je wel, met de paus en kerk, alleen gaat het nu mss met de imam en moskee enzo zijn
Veel moslims denken er zo over. Daarom hoort deze barbaarse doodscultus hier niet thuis.
Oud 6 februari 2017, 21:47   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Veel moslims denken er zo over. Daarom hoort deze barbaarse doodscultus hier niet thuis.
Gedachten zijn vrij. Dat is een belangrijk element in ons vrije Westen. Wilt u nu al "la pensée unique" de mensen opdringen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 21:51   #123
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als een vrouw daarmee instemt, zie ik geen enkel probleem.
Dan is het ook niet nodig om het te verbieden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 22:39   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dan is het ook niet nodig om het te verbieden.
Ik nam nergens het woord "verbieden" in de mond.

Mijn woorden:

Citaat:
Als een groepering meent dat vrouwen rokken horen te dragen en geen broeken, dan mogen ze dat idee propageren. Niets strafbaar aan, daar er geen enkele wet bestaat die een dergelijke opvatting in de criminele hoek plaatst.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 00:33   #125
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gedachten zijn vrij. Dat is een belangrijk element in ons vrije Westen. Wilt u nu al "la pensée unique" de mensen opdringen?
Als het bij gedachten blijft ....

Maar op lange termijn wordt de sharia hier ingevoerd, wanneer islamieten, als het zo verder gaat, het hier voor het zeggen krijgen. Dus vroeg of laat zal hun gedachte worden uitgevoerd. Daar mag u zeker van zijn. Met dank aan onze vrijheden die dit hebben mogelijk gemaakt. Dezelfde vrijheden die wijzelf tegen dan niet meer gaan krijgen van de bezetter. Hallucinant.

Men moet de erkenning van de islam als godsdienst intrekken en hele deze rotzooi aanzien als staatsgevaarlijk. Gedaan met het politiekcorrect knuffelen van deze barbaarse indoctrinatie, die uiteindelijk tot doel heeft om ons te overheersen.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 7 februari 2017 om 00:53.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 09:13   #126
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ge na een paar petsen al direct wil scheiden, schort er wel iets met u. O, de decadentie!
Tja, niet iedereen is een cultureel gevormde masochist. Als u vind dat petsen krijgen iets is dat hoort bij een huwelijk dan schort er mss wel iets in uw hoofd.

Uw slavenmentaliteit is aandoenlijk. Beetje last van battered wife syndrome zeker?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 10:30   #127
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Tja, niet iedereen is een cultureel gevormde masochist. Als u vind dat petsen krijgen iets is dat hoort bij een huwelijk dan schort er mss wel iets in uw hoofd.

Uw slavenmentaliteit is aandoenlijk. Beetje last van battered wife syndrome zeker?
Aandoenlijk hoe zij zich slaafs vastklampt aan teksten, uiteraard geschreven door 'aardse' mannen, met als doel de vrouw te onderdrukken in het islamitische wereldje. Denkt zij nu echt dat 'god' alles woord voor woord gedicteerd heeft? Hoe naïef kan men zijn.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 7 februari 2017 om 10:31.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 10:57   #128
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik nam nergens het woord "verbieden" in de mond.

Mijn woorden:
Maar ik wel in de post waar je op reageerde.
Oud 7 februari 2017, 11:00   #129
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Tja, niet iedereen is een cultureel gevormde masochist. Als u vind dat petsen krijgen iets is dat hoort bij een huwelijk dan short er mss wel iets in uw hoofd.

Van petsen te krijgen.
Oud 7 februari 2017, 13:20   #130
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Gedachten zijn vrij. Dat is een belangrijk element in ons vrije Westen.
Ja, maar die gedachten leiden tot gedrag dat haaks staat op onze westerse kultuur van normen en waarden, zonder de wet te overtreden. Wat doe je daar dan mee?
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 13:25   #131
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ja, maar die gedachten leiden tot gedrag dat haaks staat op onze westerse kultuur van normen en waarden, zonder de wet te overtreden. Wat doe je daar dan mee?
met de gedachten iets doen zal moeilijk worden, maar vanaf het uitspraken en oproepen tot worden, is er wel een en ander aan te pakken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 13:56   #132
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
*koppijn
daar moet ge niet mee afkomen, ook niet als uwe vent u net petsen heeft verkocht, het is uw plicht ten allen tijde klaar te staan om hem te ontvangen, gij hebt het recht niet om hem seks te weigeren, dat vergat ge nog als geneugden van uwe Sharia.
Oud 7 februari 2017, 14:00   #133
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
daar moet ge niet mee afkomen, ook niet als uwe vent u net petsen heeft verkocht, het is uw plicht ten allen tijde klaar te staan om hem te ontvangen, gij hebt het recht niet om hem seks te weigeren, dat vergat ge nog als geneugden van uwe Sharia.
een vroeger islamitisch forumlid verklaarde zelfs :

Oorspronkelijk geplaatst door porpo
Er is nooit verkrachting binnen het huwelijk, ook al gebeurt het tegen haar wil

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 7 februari 2017 om 14:00.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 14:01   #134
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
een vroeger islamitisch forumlid verklaarde zelfs :

Oorspronkelijk geplaatst door porpo
Er is nooit verkrachting binnen het huwelijk, ook al gebeurt het tegen haar wil
dat is daar idd de rechtstreekse consequentie van hé ...

luguber volkje ... edit : niet luguber volkje, luguber individu dat zich achter zo'n godsdienst wenst te scharen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 7 februari 2017 om 14:04.
Oud 7 februari 2017, 14:04   #135
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Sharia is de wet bepaald door Allah swt, De hoogste autoriteit. Je kan je met je beperkt verstand zelfs niet helemaal voorstellen hoe Hij is.
En volgens die wet mag een man zijn vrouw slaan, het is wel een van de allerlaatste middelen in een huwelijk, als ze tegen de sharia handelt en niet op andere (mondelinge) wijzen tot inkeer wil komen. Een man zal dat dan ook enkel doen om zijn islamitisch huwelijk te redden. Zo hoort het toch te zijn.
Verkrachting binnen het huwelijk bestaat niet. Een serieuze man gaat zijn vrouw nooit dwingen, dat spreekt voor zich. En een serieuze vrouw gaat haar man niet eindeloos weigeren.
Het advies was trouwens dat de kafir politie je problemen met de sharia niet kan oplossen. Vind ik logisch, ja.
Ook is de vermelding van die straf op het dood stenigen van een overspelige getrouwde veelal bedoeld als afschrikmiddel voor de mensen. Het toont aan hoe zwaar God tilt aan het overspel van getrouwden en hoe heilig het islamitisch huwelijk (waarin men om God's zegeningen vraagt) eigenlijk is. De straf wordt bijna nooit in de praktijk uitgevoerd, mede wegens het gebrek aan getuigen enz.

Ik vrees dat jij als opstandige vrouw niet serieus of bij je verstand bent en de gezonde samenleving, waarin het gezin belangrijk is, in de ondergang stort...
Lieve schat, ik deel je waanzin niet en ben dat ook niet van plan.
Wanneer je hier wilt wonen en leven, doet het er niet toe " wat jij zo belangrijk vind" want je valt net zoals alle andere burgers onder onze wet en niets anders.

Ik hoop maar één ding, dat je nooit kinderen krijgt, mag er niet aan denken dat jij naar deze normen en waarden opvoedt. Ik heb echt medelijden met je, je lijkt wel een gebrainwasht sektelid.Ik meen dit, zoek hulp!

Wanneer je dit niet lukt, kun je beter verhuizen naar een land waar waanzin de gangbare manier van leven is, Iran lijkt me wel iets voor je...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 14:06   #136
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer je hier wilt wonen en leven, doet het er niet toe " wat jij zo belangrijk vind" want je valt net zoals alle andere burgers onder onze wet en niets anders.

Ik hoop maar één ding, dat je nooit kinderen krijgt, mag er niet aan denken dat jij naar deze normen en waarden opvoedt. Ik heb echt medelijden met je, je lijkt wel een gebrainwasht sektelid.Ik meen dit, zoek hulp!

Wanneer je dit niet lukt, kun je beter verhuizen naar een land waar waanzin de gangbare manier van leven is, Iran lijkt me wel iets voor je...
Te Laat !!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 14:10   #137
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

je doet onrecht aan aan de moedige moslima's die in Iran ongesluierd de straat opgaan en zichzelf filmen als aanklacht tegen de kledingvoorschriften...
Oud 7 februari 2017, 14:20   #138
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar slaat dit op? Vrijheid betekent niet dat je tolerant moet zijn tegenover wat intolerant, discriminerend, en zelfs in strijd met mensenrechten is.
Wat Guineviere schrijft is volledig is strijd met onze wetgeving, die verkrachting binnen huwelijk wel erkend, geweld niet toestaat, en mannen en vrouwen zelfbeschikkingsrecht geeft. Ongeacht haar overtuiging zal ze dit moeten respecteren.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 14:23   #139
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij is de sharia belangrijker dan een seculiere wet. Ik vind de sharia belangrijker voor elke MOSLIM.
In onze samenleving is het omgekeerd. Wat nu?
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 14:26   #140
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
In onze samenleving is het omgekeerd. Wat nu?
afvoeren
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be