Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2017, 12:39   #121
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Probeer nog eens.
Misschien eens lessen nemen bij eduard?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 12:50   #122
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/zi...=2706232511883

Een overzicht van tientallen studies toont aan dat mensen die een rechtse ideologie aanhangen, gelukkiger zijn. In landen waar de veiligheid het hoog is, is het verschil echter miniem maar zijn rechtsen toch iets gelukkiger dan linksen.

Het verschil is dus miniem, waar de mens zich dus weer eens druk om maakt, elkaar het licht in de ogen niet te gunnen.

Het dubbele geluk is links en rechts bij elkaar.

Oud 5 februari 2017, 13:02   #123
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Mensen met veel geld hebben dan weer gedoe omdat ze toch weer iets ambiëren dat ze niet kunnen betalen. Of gedoe in de liefde. Of kinderen die nietsnut worden omdat ze in het geld zwemmen.
Mensen zonder geld hebben gedoe om de factuur van de elektriciteit te betalen.Hebben ook gedoe in de liefde of kunnen ook kinderen hebben die nietsnut worden omdat ze nooit iets anders gekend hebben.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 16:46   #124
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Links wordt in de eerste plaats gedreven door afgunst. Wat zij niet hebben mag bij anderen ook niet. Dus moet van die anderen maar afgenomen worden.

Die afgunst leidt tot frustraties die soms de meest gekke gedaantes aannemen. Een staaltje daarvan vonden we nog niet zo lang geleden bij de huidige grote baas van het katholiek onderwijsnet. Hij vond dat de leraar tijdens de les best niet reageert op de opgestoken vingers van de knappe leerlingen wanneer hij een vraag stelt. Want anders zouden de minder intelligente leerlingen gefrustreerd geraken. Gekker kan het niet.

Hier botst dus de fanatieke egaliteitsdrang van links op het keiharde feit dat, van nature uit, de mensen niet allemaal gelijk zijn. Wie een grotere begaafdheid heeft meegekregen moet dat dus maar onderdrukken.
Oud 5 februari 2017, 16:55   #125
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Libro;8368424]Ik heb zo te zien wel een zenuw geraakt Nooit gedacht dat een k&k bericht over een stom populair-wetenschappelijk artikeltje zo'n reactie zou uitlokken (persoonlijke aanvallen inbegrepen).[/img]

Ik zei toch dat ze zich aangesproken voelen?

Citaat:
Inderdaad. Ik zeg zelfs meer: links ziet de mens als bron van alle problemen en hij moet vooral gecontroleerd en geherprogrammeerd worden, vooral dan de blanke man. Linkse MENSEN moeten zichzelf dan toch haten, vooral de blanke mannen onder hen.
Dat was idd de bedoeling van links: iedereen herprogrammeren en omvormen naar hun eigen moreel zoveel hoogstaander beeld en gelijkenis.
Ze leken een tijdlang op de "goede weg" te zijn, en dan plots, als het doel in zicht is, slaat het weer om.
Frustratie alom! Verzuring in de ergste graad!
Maar ze zijn toch gelukkiger dan de rechtsen, hoor!
Oud 5 februari 2017, 16:56   #126
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Mensen zonder geld hebben gedoe om de factuur van de elektriciteit te betalen.Hebben ook gedoe in de liefde of kunnen ook kinderen hebben die nietsnut worden omdat ze nooit iets anders gekend hebben.
Dat klopt als een klopboormachine.
Oud 5 februari 2017, 18:03   #127
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Links wordt in de eerste plaats gedreven door afgunst. Wat zij niet hebben mag bij anderen ook niet. Dus moet van die anderen maar afgenomen worden.

Die afgunst leidt tot frustraties die soms de meest gekke gedaantes aannemen. Een staaltje daarvan vonden we nog niet zo lang geleden bij de huidige grote baas van het katholiek onderwijsnet. Hij vond dat de leraar tijdens de les best niet reageert op de opgestoken vingers van de knappe leerlingen wanneer hij een vraag stelt. Want anders zouden de minder intelligente leerlingen gefrustreerd geraken. Gekker kan het niet.

Hier botst dus de fanatieke egaliteitsdrang van links op het keiharde feit dat, van nature uit, de mensen niet allemaal gelijk zijn. Wie een grotere begaafdheid heeft meegekregen moet dat dus maar onderdrukken.
Beetje onzin, want het zijn vooral rechtsen die minder hebben.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 18:07   #128
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En niet alleen op financieel gebied.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 18:08   #129
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is bijgevolg logisch dat behoudgezinde rechtsen gelukkig zijn dan linksen die niets liever doen dan de eigen cultuur, gebruiken en identiteit af te vallen en zelfs belachelijk te maken.
Waarom is dat erg? Het feit dat gij u een Vlaming voelt is PUUR toeval. Of denkt ge dat het voorbestemd is dat ge net in deze kleine regio zijt geboren? Gij had ook Vlaams gezind geweest had ge in Jemen geboren geweest?

Het is net een teken van intelligentie dat ge snapt dat dat hele nationalisme is gebaseerd op illusies.

En alles mag belachelijk gemaakt worden. Ook uw geloof.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 18:11   #130
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bron?
Oud 5 februari 2017, 18:14   #131
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?
Zijn linker duimpje.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 18:14   #132
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Weerom bewijst u hier dat u er de ballen van snapt enkel en alleen omdat u links bent. U bent zo oikofoob dat u met de beste wil ter wereld niet kan snappen wat eigen cultuur is, het is hier op dit forum al honderden keren uitgelegd,
<Fout! Er is NOOIT een antwoord op gekomen.
Tenzij ge het antwoord van Witte Krapoen serieus neemt:
Vlamingen zijn verbonden omdat van West Vlaanderen tot in Limburg de Dag Allemaal in de gazettenwinkel ligt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
En inderdaad eigen cultuur evolueert, maar op ons eigen tempo en aangepast aan onze eigen noden, normen en waarden maar niet aan de noden van een vreemde opgedrongen subcultuur welke totaal haaks staat op de onze. En nu gaat u zeggen dat ik terug onder mijn kerktoren moet kruipen en dat we allemaal kebab eten.
Nee, ik zeg dat ge verder moet kijken dan uw kerktoren, en dan de gazettenwinkel ernaast met de Dag Allemaal.
Oud 5 februari 2017, 18:16   #133
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Waarom is dat erg? Het feit dat gij u een Vlaming voelt is PUUR toeval. Of denkt ge dat het voorbestemd is dat ge net in deze kleine regio zijt geboren? Gij had ook Vlaams gezind geweest had ge in Jemen geboren geweest?

Het is net een teken van intelligentie dat ge snapt dat dat hele nationalisme is gebaseerd op illusies.

Ze is nu eenmaal hier geboren als Belgische Vlaming en opgevoed met onze normen en waarden en niet in Jemen met het iq van ginder. Jongens toch.
Oud 5 februari 2017, 18:18   #134
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron?
De resoluties van Straatsburg
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 18:19   #135
geertvdb

Standaard

Citaat:

Mijn eigen cultuur dat is voor mij, mijn moederstaal, mijn eigen gewoontes, mijn eigen opvoedingsmethodes, mijn eigen klederdracht, mijn respect en mededogen voor dieren, door straten lopen die herkenbaar zijn. Niet voor racist, populist en nazi uitgescholden worden door cultuurbarbaren omdat ik niet in het hun linkse straatje pas.
Leest gij soms opnieuw wat gij schrijft?

Uw identiteit is dus:
Mijn eigen cultuur dat is voor mij, mijn moederstaal, mijn eigen gewoontes, mijn eigen opvoedingsmethodes, mijn eigen klederdracht, mijn respect en mededogen voor dieren,
En ik die dacht dat cultuur over 'ons' ging? Maar blijkbaar gaat het over 'ikke ikke en alleen ikke'.

Of te wel: de typische clichés over rechts wordt weer eens bevestigd.
Oud 5 februari 2017, 18:21   #136
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zeg eens tegen Turken, de Marokkanen, de Amerikanen, de Spanjaarden, de Italianen en de ....Belgische nationalisten dat hun nationalisme is gebaseerd op illusies. Maar ik zie al waar jouw schoentje wringt. Mijn Vlaamsgezindheid ligt je op de maag, hé?

Vermits nationalisme niet gebaseerd is op illusies maar op harde feiten sla je de bal ook mis met je "het is net een teken van intelligentie dat...." .
Je bedoelt allicht dat JIJ intelligent bent omdat je snapt dat nationalisme op illusies is gebaseerd.

Alles mag idd in het belachelijke getrokken worden, maar mijn geloof belachelijk maken zal moeilijk zijn, vermits ik er geen heb. Maar ik nodig je hierbij van harte uit om het geloof van de moslims belachelijk te maken.

Vooral DOEN! Met jouw intelligentie moet dat lukken.
Oud 5 februari 2017, 18:22   #137
Hoomer

Standaard

Citaat:
<Fout! Er is NOOIT een antwoord op gekomen.
Tenzij ge het antwoord van Witte Krapoen serieus neemt:
Vlamingen zijn verbonden omdat van West Vlaanderen tot in Limburg de Dag Allemaal in de gazettenwinkel ligt.

Nee, ik zeg dat ge verder moet kijken dan uw kerktoren, en dan de gazettenwinkel ernaast met de Dag Allemaal.
Door uw oikofobie kan er voor u geen bevredigend antwoord gegeven worden. U kan niet begrijpen wat zelf maar wordt verstaan onder het woordje eigen cultuur, zonder onze eigenheid zou heel de wereld een eenheidsworst zijn (misschien wel uw droom) Er zijn zelfs lichte cultuurverschillen van gemeente tot gemeente van dorp tot dorp van stad tot stad. Als u het cultuurverschil tussen een ingepakte moslima en een westers meisje niet kan zien, zou je dan niet beter even een dokter raadplegen?

Laatst gewijzigd door Hoomer : 5 februari 2017 om 18:40.
Oud 5 februari 2017, 18:24   #138
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Minder wat? Minder geld of minder intelligentie?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 18:30   #139
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg eens tegen Turken, de Marokkanen, de Amerikanen, de Spanjaarden, de Italianen en de ....Belgische nationalisten dat hun nationalisme is gebaseerd op illusies. Maar ik zie al waar jouw schoentje wringt. Mijn Vlaamsgezindheid ligt je op de maag, hé?

Vermits nationalisme niet gebaseerd is op illusies maar op harde feiten sla je de bal ook mis met je "het is net een teken van intelligentie dat...." .
Je bedoelt allicht dat JIJ intelligent bent omdat je snapt dat nationalisme op illusies is gebaseerd.

Alles mag idd in het belachelijke getrokken worden, maar mijn geloof belachelijk maken zal moeilijk zijn, vermits ik er geen heb. Maar ik nodig je hierbij van harte uit om het geloof van de moslims belachelijk te maken.

Vooral DOEN! Met jouw intelligentie moet dat lukken.
Het is merkwaardig hoezeer patriottisme door belgicistische politiek-correcte probleemloos wordt geslikt wanneer het over "la Belgique" of over Europese naties gaat. Maar als het hun eigen Vlaamse natie betreft dan mag het plots niet meer.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 18:36   #140
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leest gij soms opnieuw wat gij schrijft?

Uw identiteit is dus:
Mijn eigen cultuur dat is voor mij, mijn moederstaal, mijn eigen gewoontes, mijn eigen opvoedingsmethodes, mijn eigen klederdracht, mijn respect en mededogen voor dieren,
En ik die dacht dat cultuur over 'ons' ging? Maar blijkbaar gaat het over 'ikke ikke en alleen ikke'.

Of te wel: de typische clichés over rechts wordt weer eens bevestigd.
Ik weet wel dat[b] andermans /B] cultuur, andermans moedertaal, [b]andermans gewoontes, andermans klederdracht, andermans opvoedingmethodes, andermans gebrek aan respect voor dieren beter aansluit bij jouw cultuur dan bij die van "ons".

Je bevestigt zélf de ziekelijke politiek correcte cliches die de linksen zo eigen zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be