Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2017, 08:05   #121
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Opgehouden? Eerder begonnen, op mijn 19de ongeveer, toen ik gestopt ben op het Vlaams Blok te stemmen.
dus is het nooit begonnen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 08:10   #122
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
En zeggen dat je de kans had om voor één keer je gelijk te bewijzen en mij inhoudelijk tegen te spreken.
Het volstond om een paar links te geven naar die o zo verfoeilijke media.

/compassie
De naam van de kranten volstaat??? De hele officiële gesubsidieerde Belgisch Vlaamse media maken zich dagelijks debet aan de politiek correcte dictatuur...
Als het niet is omdat ze letterlijk blablabla vertellen dan is het nog veel meer omdat ze zwijgen in alle talen over ernstige zaken waar elke Vlaming het recht heeft over ingelicht te worden...

Maar ja, als het niet in het Vlaams Belgische corrupte plaatje past... dan ssst... dat is wat ze de bevolking opvoeden noemen..., duiding geven...

Ik noem het indoctrineren en bedriegen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 08:20   #123
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat schreef u gisteren.
Ik bevestig dat: ik heb 'morgen' geschreven.
Oud 14 april 2017, 08:22   #124
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
dus is het nooit begonnen...
Het logisch gevolg van uw reactie is dat je beweert dat ik nooit gestopt ben op het VB te stemmen.

Is dat nu een compliment of een belediging?
Oud 14 april 2017, 08:26   #125
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
De naam van de kranten volstaat??? De hele officiële gesubsidieerde Belgisch Vlaamse media maken zich dagelijks debet aan de politiek correcte dictatuur...
Als het niet is omdat ze letterlijk blablabla vertellen dan is het nog veel meer omdat ze zwijgen in alle talen over ernstige zaken waar elke Vlaming het recht heeft over ingelicht te worden...

Maar ja, als het niet in het Vlaams Belgische corrupte plaatje past... dan ssst... dat is wat ze de bevolking opvoeden noemen..., duiding geven...

Citaat:
Ik noem het indoctrineren en bedriegen
...
duidelijk om van te kotsen ..dagelijks bewerkt worden door mensen die ons willen onderdrukken ...met halve waarheden .. op den duur geloof men nu ook niks meer van wat ze ons willen verkopen ...omdat al vele mensen dit weten ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 08:30   #126
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bevestig dat: ik heb 'morgen' geschreven.
Ik begrijp het. U kan niet antwoorden op mijn vraag. Daarom noemt u ze eerst debiel en vervolgens tracht u ze op een andere manier te ontwijken.

We kunnen dus concluderen dat er geen enkele reden is om varkensvlees van het menu te schrappen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 08:36   #127
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie heeft ernaar verwezen? Jij, hé? Dus zal het toch niet moeilijk zijn om de artikelen te linken waarnaar jij refereert?

Indien je niet goed weet hoe dat werkt, je gaat naar een zoekmotor waarvan Google (www.google.com) de meest bekende is, je hebt daar een kadertje waarin je een of meerdere zoektermen intikt, en je begint te zoeken op de resultaten die op het scherm komen. O ja, je kunt op de pijllekes duwen met jouw muis om naar boven en naar beneden te gaan.

Indien nodig kan ik jou ook wel uitleggen hoe je het adres van de link hier post zodat iedereen het kan gaan lezen.

Citaat:

Ik noem het indoctrineren en bedriegen...
Jij hebt naar de media verwezen en gemeld dat het onderwerp wekenlang in de persaandacht is gebleven hé.

Misschien een belangrijk detail voor Google: je kunt de periode waarin je uw onderwerpen zoekt zelf instellen. "Laatste jaar" zal in die geval méér dan voldoende zijn.

Zal het lukken zo?
Oud 14 april 2017, 08:38   #128
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Halal koken? Wie spreekt daarover? Een kippebil met frietjes blijft een kippebil met frietjes, en kost evenveel. Dat verandert niet omdat je geen varkensvlees serveert.
Alle dagen kippebil met frietjes gaat op de duur ook vervelen.
Zeker als het in smout gebakken is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 08:38   #129
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp het. U kan niet antwoorden op mijn vraag. Daarom noemt u ze eerst debiel en vervolgens tracht u ze op een andere manier te ontwijken.

Citaat:
We kunnen dus concluderen dat er geen enkele reden is om varkensvlees van het menu te schrappen.
De grote opval is waarom nu juist weer het varkensvlees die moet geschrapt worden omdat het weeral in het kraam past van die ingevoerde religie natuurlijk ...we gaan ons weer een graadje bijdraaien ...en weeral een bijwerking invoeren ,langzaam maar zekers de Westerse mensen omdopen ... zoals die klieke verachtelijke CD&V ers altijd maar doen ... mensen bewerken en verdraaien van feiten ...samen met dien nest groene kalvers..

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 14 april 2017 om 08:42.
Oud 14 april 2017, 08:38   #130
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neen, ik ben gewoon met jouw voeten aan het spelen, zoals gij dat met de mijnen aan het doen zijt.

Jouw conclusies zijn dan ook voorbarig, best tot morgen wachten.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 14 april 2017 om 08:39.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 08:40   #131
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Alle dagen kippebil met frietjes gaat op de duur ook vervelen.
Zeker als het in smout gebakken is.
Het mag ook eens kippebil met kroketten zijn, da's waar.
Oud 14 april 2017, 08:41   #132
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik ben gewoon met jouw voeten aan het spelen, zoals gij dat met de mijnen aan het doen zijt.

Jouw conclusies zijn dan ook voorbarig, best tot morgen wachten.
Ik speel helemaal niet met uw voeten, maar goed, ik noteer dan maar dat jij dat wel wenst te doen, om toch maar niet op vragen te moeten antwoorden die u niet liggen.

We kunnen dus opnieuw concluderen dat er geen enkele reden is om varkensvlees van het menu te schrappen, aangezien u nog steeds niet hebt aangetoond dat mensen minder in staat zijn om varkensvlees binnen te werken ten opzichte van ritueel geslachte kip.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 14 april 2017, 09:13   #133
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Moeten niet, mogen wel.
Niks verbiedt een school om varkensvlees te serveren, maar niks verplicht haar om het te doen. Dat is de nuance.
...
In mijn opinie over wat mijn cultuur is, zou een school zich wel degelijk verplicht moeten voelen om varkensvlees te serveren.
Omdat mijn gedacht over onze cultuur er een is van laïciteit en niet toegeven aan onwetenschappelijke eisen in het publieke leven.

Nu, zolang er geen wet over is, kan ik daarover niets afdwingen.
Maar de realiteit is wel, dat er telkens misbaar over komt, als er een mediabericht in die aard als daar in Aalst gepubliceerd wordt.
Voil�*: het moet toch zijn dat er iets wringt tussen wel varkensvlees of niet varkensvlees in scholen, ziekenhuizen ...

(in alle stilte hebben vliegtuigmaatschappijen hun menu beperkt: beef, chicken or vegetarian. 'k Zal de volgende keer zelf een varkenslapje meebrengen; als er dan maar geen moslim naast mij zit ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 09:57   #134
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik speel helemaal niet met uw voeten, maar goed, ik noteer dan maar dat jij dat wel wenst te doen, om toch maar niet op vragen te moeten antwoorden die u niet liggen.

We kunnen dus opnieuw concluderen dat er geen enkele reden is om varkensvlees van het menu te schrappen, aangezien u nog steeds niet hebt aangetoond dat mensen minder in staat zijn om varkensvlees binnen te werken ten opzichte van ritueel geslachte kip.
Doe wat je wilt, je weet evengoed als ik dat jouw conclusie op geen ballen trekt, gewoonweg omdat je het antwoord op vraag evengoed als ik kent.

Voor het overige, nog steeds bereid om morgen een meer serieus antwoord te geven.
Oud 14 april 2017, 10:01   #135
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In mijn opinie over wat mijn cultuur is, zou een school zich wel degelijk verplicht moeten voelen om varkensvlees te serveren.
Omdat mijn gedacht over onze cultuur er een is van laïciteit en niet toegeven aan onwetenschappelijke eisen in het publieke leven.

Nu, zolang er geen wet over is, kan ik daarover niets afdwingen.
Maar de realiteit is wel, dat er telkens misbaar over komt, als er een mediabericht in die aard als daar in Aalst gepubliceerd wordt.
Voil�*: het moet toch zijn dat er iets wringt tussen wel varkensvlees of niet varkensvlees in scholen, ziekenhuizen ...

(in alle stilte hebben vliegtuigmaatschappijen hun menu beperkt: beef, chicken or vegetarian. 'k Zal de volgende keer zelf een varkenslapje meebrengen; als er dan maar geen moslim naast mij zit ...)

.
En wat nog allemaal? Zijn er culturele regels te volgen bij het voorbereiden van het vlees? Ik weet niet, zijn korteletten en worsten genoeg? Of moeten het ook traditioneel goedgekeurde typische Belgische (sorry, Vlaamse) gerechten zijn?
Moet er konijn en wild op tafel komen? Krevetten? Mosselen? Vis?

Of is het goed als er "varkensvlees" in het bord ligt?
Oud 14 april 2017, 10:04   #136
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat nog allemaal? Zijn er culturele regels te volgen bij het voorbereiden van het vlees? Ik weet niet, zijn korteletten en worsten genoeg? Of moeten het ook traditioneel goedgekeurde typische Belgische (sorry, Vlaamse) gerechten zijn?

Op sommige dagen zal er varkensvlees zijn en op andere dagen dan weer niet. Iedereen gelukkig toch?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 10:11   #137
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe wat je wilt, je weet evengoed als ik dat jouw conclusie op geen ballen trekt, gewoonweg omdat je het antwoord op vraag evengoed als ik kent.

Voor het overige, nog steeds bereid om morgen een meer serieus antwoord te geven.
Aangezien mijn conclusie anders is dan de jouwe, moet mijn antwoord op de vraag toch lichtjes anders zijn. Ik zal het u zeggen. Moslims zijn genetisch niet anders belast dan niet-moslims. De meesten zijn dus net zoals ik niet allergisch voor varkensvlees en kunnen dus zonder problemen een varkenskotelet binnenspelen. Mijn conclusie is dus dat er geen enkele reden is om varkensvlees van het menu te halen en daar mijn beste, krijg je dus geen speld tussen, en dat mijn beste, is de reden waarom je rond de pot blijft draaien.

Laatst gewijzigd door fox : 14 april 2017 om 10:12.
Oud 14 april 2017, 10:14   #138
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:

Het is een foutieve manier je eigen eetcultuur te negligeren ...of te verwerpen omdat er een religie die vanuit de woestijn hier komt verkrachten op levenswijze .... hoe achterlijk kan men toch zijn... dit is héél erg fundamenteel in de fout gaan op eigen grondvesten... weet je dat !! men zou beter fier zijn eigen waarden verdedigen dat zou er beter op trekken...

zakkenwassers.
Oud 14 april 2017, 10:54   #139
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En wat nog allemaal ?

Je haalt daarna wel slechte voorbeelden aan.
Je zou je ook kunnen afvragen hebben of het tot onze cultuur behoort dat een meisje met wapperende rok fietsend door Brussel, systematisch achterna geroepen wordt of ze niet wil vogelen. Het is immers niet strafbaar om te vragen of iemand niet zou willen seksen met jou.

Mijn punt was: als het maatschappelijk gemor en reclamaties/kritiek/... oplevert, dan is er mogelijks iets mis. Dat moet je dan even bekijken. En in dit geval: kiezen voor meer of voor minder religieuze onzin in het publieke leven.
(of onder de mat vegen ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 11:43   #140
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een keer per week vis zal wel volstaan.
Voor de rest kunnen we volstaan dat varkensvlees niet verboden wordt.
Er zijn nu eenmaal nogal wat gerechten waar varkensvlees in verwerkt wordt, tot en met plofkip.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be