Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

Bekijk resultaten enquête: Hebt u na dat schandalige arrest nog vertrouwen in het Belgische gerecht ?
ja 46 38,02%
NEEN 75 61,98%
Aantal stemmers: 121. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 10 november 2004, 11:50   #121
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
De enige manier waarop Belgie de vergrijzing kan opvangen is door de pensioenen terug te bouwen. Mensen als jij verdienen nog een vol pensioen, maar tegen de tijd dat ik op pensioen ga, vind ik dat de staat niet veel meer dan een minimum moet geven. Mag ik er je trouwens op wijzen dat Wallonie minder last zal hebben van de vergrijzing. En zeg nu eerlijk, welke jongeren heb je het liefst: Marokkaanse of Waalse ?
Misschien is het juiste antwoord wel: maakt niet uit, als het maar Chineze, Indische, Joodse of Turkse zijn (en dan zal ik er nog wel ne boel vergeten hebben).
Bob is nu online  
Oud 10 november 2004, 12:10   #122
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
de ander landen hebben ook die lage intrest en toch slagen die er niet in een begroting in evenwicht te krijgen.
Het zal dan wel vooral de minder hoge belastingen zijn die het verschil uitmaken. Nu, waarom haalt Belgie trouwens meer voordeel uit de lage intrestvoeten. Doodeenvoudig omdat hier de staatsschuld een stuk groter is. Dat is trouwens het grote Belgische probleem. Dat wij nog volop onze historische schuld (uit de zeventiger jaren) aan het afbetalen zijn, op een moment dat de vergrijzing er zal zijn.
Bob is nu online  
Oud 10 november 2004, 12:13   #123
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Misschien is het juiste antwoord wel: maakt niet uit, als het maar Chineze, Indische, Joodse of Turkse zijn (en dan zal ik er nog wel ne boel vergeten hebben).
Miischien ook niet. Maar dewelke verkies jij? Of geef je liever welvaart op om Vlaanderen Vlaamsch te houden?
Oud 10 november 2004, 13:00   #124
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Hebt u na dat schandalige arrest van het hof van cassatie nog vertrouwen in het Belgische gerecht ?
Ik heb ja gestemd. Maar welk Belgisch gerecht bedoel je dan? Ik lust namelijk alles.
Oud 10 november 2004, 13:25   #125
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Miischien ook niet. Maar dewelke verkies jij? Of geef je liever welvaart op om Vlaanderen Vlaamsch te houden?
Och ja, dat is waar ook.
Vlaanderen heeft zijn welvaart te danken aan het Vlaamsvriendelijke Belgique.
Oud 10 november 2004, 13:28   #126
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Het gerecht heeft gedaan wat het moest doen... Ik kan de het Hof niets verwijten, want indien het zich zou hebben laten leiden (of zelfs nog maar beïnvloeden) door het gezever over verkiezingsuitslagen, zou het zichzelf volledig gediscrediteerd hebben als rechtscollege.
Ah bon, denk je nu werkelijk dat die rechters GEEN ENKEL ZINNIG juridisch argument hadden kunnen vinden om het arrest ongedaan te maken - indien zij zich WEL hadden laten leiden door de bedenking dat hier een aanslag gepleegd werd op de vrije meningsuiting, de democratie en ... hun eigen job, mn de onafhankelijkheid vh gerecht zelf? Waarvoor was deze stap dan nodig, vraag ik mij af?
Typische tsjeven praat , mijn beste...
Citaat:
Maar het is stilletjesaan duidelijk geworden in welke richting de "progressieven" de maatschappij willen sturen.
Vrijheden,...
Democratie,...
Scheiding tussen kerk en staat...
Stukje bij beetje laten de "progressieven" zich kennen in al hun onverdraagzaamheid.
Pluralisme was het credo,...
Allemaal mooi geformuleerd, de nagel op de kop, maar bijzonder vrijblijvend want
Citaat:
Ik heb geen enkele sympathie voor het gedachtengoed van het Vlaams Blok, hun standpunten in het integratiedebat vind ik verfoeilijk én strijdig met de menselijke waardigheid.
Criminaliteit moet hard aangepakt worden, vreemdelingen moeten zich aanpassen. WAAR is de contradictie met de menselijke waardigheid?
Citaat:
Maar belangrijker dan die afschuw vind ik het recht van elke burger en elke partij om ook die verfoeilijke standpunten te kunnen uiten.
Weer es typische tsjeven praat, mijn beste. Op het gepaste moment stoppen met je logische gevolgtrekkingen...
Citaat:
Zeg dus nooit : "wir haben es nicht gewusst".
Waarmee je impliciet concludeert dat de gewone man/vrouw die WEL opkomt tegen al datgene dat je hogerop met reden bekritiseert de keuze niet weten te maken tussen fascisme en democratie.
Mss moeten we met zijn allen voor kardinaal Danneels stemmen.
Oud 10 november 2004, 13:29   #127
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Och ja, dat is waar ook.
Vlaanderen heeft zijn welvaart te danken aan het Vlaamsvriendelijke Belgique.
Niet zeveren, dat heb ik niet gezegd.
Oud 10 november 2004, 13:36   #128
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HawThorn
Jullie moesten jezelf schamen ! Over de manier waarop jullie bezig zijn !
Het is door dit soort van mentaliteit, dat wij ons vertrouwen kwijtraken in gerecht ( wat op zich een woord is dat vanaf nu enkel nog voorkomt in een rariteitenkabinet )
Blijkbaar hebben de 'democraten' 1 miljoen mensen afgedaan als racistisch, ondemocratisch. Maar het enige waar de 'democraten' mee bezig zijn, is met hun postjes te verdedigen, hun geld te tellen en zien dat ze nog wat reisjes mee kunnen pakken voor de tijd dat het nog gaat. Zijn de grote 'democraten' dan zo bang om te zien wat er gebeurt ? Mag men niet hardop zeggen wat men denkt ? Moet iedereen dan maar blindelings volgen wat jullie ons door ons strot blijven rammen ? Ik denk het niet, en hoe meer de 'democraten' hun eigen zin blijven doordrijven, hoe meer stemmen een blok zal krijgen, onder welke naam dan ook ze mogen opkomen! Valse beloftes maken kan iedereen, dat zien we bij de democraten genoeg.
Maar wie ben ik... in dit 'apen'land heeft de kiezer nog altijd niks te zeggen...
Grtz
HawThorn
dat zou enkel kunnen waar zijn als die 1 miljoen mensen zouden staan voor de VB programmapunten...
dus zouden de stemmen voor zo maar "het meoten" gaan kiezen eraf moeten....
den dan de stemmen van de vlottende massa die zich zo maar laat beïnvloeden door de ene of de andere gevoelsmatige impuls... (dat zijn bijvoorbeeld de anti-tjeven ten tijde van de dioxine krisis die sossen/liberaal stemden, etc...)

en hoeveel van dat miljoen blijven dan over????

en het is nog altijd zo dat het VB programmagoed racistisch was, is en blijft en racisme is geen verantwoorde vrijheid van meningsuiting...
men mag tegen migranten zijn of ze niet graag in zijn buurt hebben, maar men mag ze op basis van afkomst en geografische oorsprong niet als minderwaardig beschouwen en dat is wat het VB deed...
en vermits voor dergelijk racisme er wetten bestaan, moet de rechterlijke macht die toepassen... punt/uit...

en dan blijft er die kwestie van het vlaamsnationalisme... hioeveel mensen zijn er echt van overtuigd dat men de zogenaamde transfers kan oplossen met onafhankelijkheid zonder dat de ondernemingen ook echt in het Noorden hun echte zetel hebben... dat het kapitaal uit het Noorden is.... etc...
een splitsing KAN NIET werken zonder een langdurig en goed uitgekind scenario en daartoe is 75 % van de inwoners van heyt NL-talig gebied van B. niet bereid...
en dan nog... zo iets organiseren kan men niet met lawaaimakende snoeshanen die de top van het VB uitmaken...
Oud 10 november 2004, 13:37   #129
veerleke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Dan is het doel bereikt : links van de macht houden.
Van staatsmanschap gesproken... Zou het doel niet moeten zijn de doorsnee- Vlaming gelukkiger te maken?
veerleke is offline  
Oud 10 november 2004, 13:44   #130
veerleke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Westland New Post
Het kinderlijk niveau van links is wéér "back in town"
Jou niveau is natuurlijk bijzonder hoogstaand...
veerleke is offline  
Oud 10 november 2004, 13:50   #131
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door veerleke
Van staatsmanschap gesproken... Zou het doel niet moeten zijn de doorsnee- Vlaming gelukkiger te maken?
Als links van macht is kunnen we weer toekomstgericht werken. Momenteel is de politiek van links, zoveel mogelijk geld over de balk gooien (alles gratis) en geen enkel toekomstprobleem aanpakken (de vergrijzing). Dus er is nood een partijen die ook onze kinderen een toekomst willen geven. En dit kan nu eenmaal niet met links.
Geertje is offline  
Oud 10 november 2004, 13:58   #132
Chiclette
Vreemdeling

Chiclette's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Chiclette
Standaard

denk je dat door de veroordeling een verschil komt?
De nieuwe partij met exact dezelfde punten krijgt nog meer stemmen dan voordien, ook zal een nieuw cordon sannitaire moeten besproken worden.
Oud 10 november 2004, 14:12   #133
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chiclette
denk je dat door de veroordeling een verschil komt?
De nieuwe partij met exact dezelfde punten krijgt nog meer stemmen dan voordien, ook zal een nieuw cordon sannitaire moeten besproken worden.
De andere rechtse partijen zullen toch wel zo dom niet meer zijn om zich weer een cordon sanitaire in de maag te laten splitsen. Als dat zo is zal Elio, volledig plat liggen van het lachen en een week nodig hebben om weer bij te komen. Hij zal dan denken : wat zijn die Vlamingen toch oerdom.
Geertje is offline  
Oud 10 november 2004, 14:14   #134
Westland New Post
Banneling

Westland New Post's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Voor wie ben jij? FC Boerkes?
Beerschot of course ....Ratûûh!!!!
Westland New Post is offline  
Oud 10 november 2004, 14:18   #135
HawThorn
Vreemdeling

HawThorn's schermafbeelding

Standaard

Beste Steenbok66

Geef mij dan eens een ander voorbeeld van partij die het wel goed meent ?
Ze denken enkel aan zichzelf, en er zijn inderdaad foertstemmers jah...Maar welke partij komt nog wel geloofwaardig over denkt u ?
En hoeveel stemmen zoude de andere partijen nog overhouden moest er geen stemplicht zijn ? Ook zij zouden groot deel kiezers kwijt zijn geloof me.
En al wat het Vlaams Blok ooit zei, is racistisch, het is zo'n standaardzinnetje geworden ondertussen.
Terwijl meer en meer stemmen in de liberale hoek naar rechts gaan neigen. Tot grote ergernis van onze rode en groene vrienden politiekers.
En ja, de wet moet gevolgd worden door iedereen, geef ik u volledig gelijk in zelfs, maar niet op deze manier, niet op de manier door rap wetten bij te maken om toch maar gelijk te kunnen halen.
En dan stel ik mij nog één vraag : woont u ook in zo'n ivoren toren ver weg van al de heisa ? Anders mag u gerust even hier in de buurt komen wonen, en zien of u het dan allemaal nog zo leuk zou vinden.
Ik ben geen racist al denkt u van wel, maar ik gun geen stem aan partijen die veel beloven vlak voor verkiezingen, en vlak na de verkiezingen er niets van terecht brengen.
Veiligheid is gewoon een probleem, en hoe mooi iedereen het wil verbloemen, het is er gewoon, men moet een kat een kat noemen, en de vinger op de zere plek durven leggen. Was er meer dialoog mogelijk geweest tot hier toe, had het allemaal niet zo ver hoeven te komen. Want al wat men nu doet tegen het Vlaams Blok, maakt hen gewoon sterker, en wanneer men dat gaat inzien eindelijk, zal het te laat zijn waarschijnlijk voor iedereen.
En ik geloof nooit dat ik alleen sta met deze mening. Het is gewoon spijtig dat men tegen beter weten in, blijft doorzetten en doordrammen op het punt van racisme. Gewoon te bang om de waarheid onder ogen te zien naar mijn mening.
Maar zoals ik al zei, het is mijn bescheiden mening, iedereen het recht op de zijne (dacht ik toch tot gisteren).
HawThorn is offline  
Oud 10 november 2004, 14:22   #136
Chiclette
Vreemdeling

Chiclette's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Chiclette
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
De andere rechtse partijen zullen toch wel zo dom niet meer zijn om zich weer een cordon sanitaire in de maag te laten splitsen. Als dat zo is zal Elio, volledig plat liggen van het lachen en een week nodig hebben om weer bij te komen. Hij zal dan denken : wat zijn die Vlamingen toch oerdom.
we kunnen alleen maar hopen
Oud 10 november 2004, 14:29   #137
Joris_Meys
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Westland New Post
Beerschot of course ....Ratûûh!!!!
Vraagje : Waarom noemen ze Beerschot-supporters ratten?

Nog een vraagje : waarom zijn ze er zelfs trots op?
Oud 10 november 2004, 14:31   #138
eno2
Banneling

Standaard

Hebt u na dat schandalige arrest van het hof van cassatie nog vertrouwen in het Belgische gerecht ?

Terug een scheutje vertrouwen, ja.

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 november 2004 om 14:34.
eno2 is offline  
Oud 10 november 2004, 15:01   #139
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris_Meys
Vraagje : Waarom noemen ze Beerschot-supporters ratten?

Nog een vraagje : waarom zijn ze er zelfs trots op?
volgens mijn mening bestaat den beerschot al lang ni meer
daiwa is offline  
Oud 10 november 2004, 15:48   #140
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
noch Van Gogh, noch zijn moordenaar(s) volgden het ethisch verantwoord principe van de evennaaste respecteren...
misschien is men minder praktiserend geworden, maar de echte christelijke waarden zijn en blijven van groot belang in het bejegenen van de evennaaste...

desalniettemin blijf ik met hand en tand mij verzetten tegen beweringen dat de ene mens slechter of beter als de andere is, op basis van de plaats waar diens moeder hem gebaard heeft, of op basis van het al dan niet geboren te zijn in een van de geografisch en climatologisch "betere" streken...
al het andere is racistisch wanneer men die andere mens discrimineert enkel en alleen omdat hij elders geboren werd...
Toch vreemd dat in alle landen waar er oorlog is of onlangs was er steeds moslims bij betrokken waren.

Citaat:
en volgens het VB blijft een ingeweken en genaturaliseerde en zelfs zich aanpassende mens minderwaardig t.o.v. de hoogverheven inwoner van het NL-talig gedeelte van België, waarbij ook de Limburger minderwaardig is t.o.v. de beoners van beide Vlaamse provincies, of Brabant of Antwerpen...
Dikke zever, ikzelf ben halfbloed en werd onlangs gevraagd om bestuurslid te worden in ons district.
MT is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be