Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2017, 14:15   #121
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
We zijn zelfs niet in oorlog met IS.
en hoe lang gaan 'we' die stelling nog volhouden?

sinds een jaar al meer dan 240 doden in Frankrijk alleen al ... IS vindt anders wel dat ze in oorlog met ons zijn hoor ...

dat ze daar in 1940 niet zijn opgekomen ... als de Russen en de Fransen maar hadden volgehouden dat ze niet aangevallen waren door de Duitsers, dan hadden we helemaal geen WOII gehad!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 14:17   #122
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

sinds een jaar al meer dan 240 doden in Frankrijk alleen al ... IS vindt anders wel dat ze in oorlog met ons zijn hoor ...

dat ze daar in 1940 niet zijn opgekomen ... als de Russen en de Fransen maar hadden volgehouden dat ze niet aangevallen waren door de Duitsers, dan hadden we helemaal geen WOII gehad!
Het is pas een oorlog als er een gewapend gevecht is tussen volkeren en/of landen. Daarvan is geen sprake.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 14:23   #123
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is pas een oorlog als er een gewapend gevecht is tussen volkeren en/of landen. Daarvan is geen sprake.
Er zijn heel wat vormen van oorlog voeren.....en dat heeft niet altijd betrekking op volkeren en of vuurwapens.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 14:32   #124
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er zijn heel wat vormen van oorlog voeren.....en dat heeft niet altijd betrekking op volkeren en of vuurwapens.

Neen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 14:55   #125
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Morgen gaat hij werk zoeken als vrijwilliger in het dierenasiel, woef woef woef.....
een mens zou van minder schizofreen worden hee...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 15:59   #126
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

Zolang ik niet opgeroepen worden, is het voor mij geen oorlog.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 16:34   #127
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En indien ik toch opgeroepen word...
https://m.youtube.com/watch?v=N5_vcVq_vSE

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 7 juni 2017 om 16:34.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 17:34   #128
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus 'koude oorlog', een verkeerde term?
Oud 7 juni 2017, 22:00   #129
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Ik geef normaal niet snel op. Maar ik ga ook geen discussie voeren met een vastgeroeste conservatieveling die er nog vanuit gaat dat de man en vrouw elk een rol in te vullen hebben.
Emigreer naar een moslimland als je zo denkt, maar weerhoudt Europa haar secularisatie niet.
Hier zijn man en vrouw gelijk en heeft de vrouw recht op een eigen mening zonder dat mannen ze corrigeren. Dat jij vroeger ook een corrigerende tik kreeg heeft daar niets met te zien.
juist
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 22:05   #130
DaBomb
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Straffe evolutie...
Minder dan 2 dagen geleden zat je hier "onze" christelijke normen en waarden als gemeenschappelijk op te dringen. Nu ben je de heraut van de secularisatie.

Welke rol krijgen we morgen te zien ?
Ik heb helemaal niets opgedrongen. Wel nodig ik één ieder uit herboren te worden in Christus. Daarvoor heb ik geen staat nodig, geen kerk, noch jouw mening.
Staat en Kerk zijn hier gescheiden, en dat heeft haar voordelen met zich meegebracht. Ik ben voor secularisatie. Ben ik nu plots geen christen meer? Een geloof dient ten alle tijden een vrije keuze te zijn, en niet opgedwongen vanaf de geboorte.
DaBomb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 22:11   #131
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarvan is WEL sprake.

Wat was dat dan in Parijs en de bomaanslagen in Brussel en Zaventem? Of zijn bommen geen wapens? Of de aanslagen die gebeuren met messen? Ooit gehoord over het gebruik van een bajonet in wereldoorlog 1 ? Messen zijn ook wapens dus.

En wanneer vrachtwagens of auto's gebruikt worden om mensen mee te doden zijn ook dat wapens.

Eender welk voorwerp, of het nu een fles is of een steen, wanneer het gebruikt wordt om mee te doden is het een wapen.

En gaat het hier niet over een ander volk dat hier ons volk aanvalt en dood? Oorlog dus!!!!

Laatst gewijzigd door Garry : 7 juni 2017 om 22:14.
Oud 7 juni 2017, 22:20   #132
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Mijn overgrootvader is tijdens wereldoorlog II ook niet opgeroepen geweest, maar ik denk als ik tegen de joden zou gaan zeggen dat het geen oorlog was in 40 /45, dat ik een goed pak slaag gaan krijgen.
Oud 7 juni 2017, 22:24   #133
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen.
Zeer juist wat fred vanhove schrijft. Doe maar verder met uw struisvogelmentaliteit en steek uw kop maar diep genoeg in het zand zodat ge de realiteit niet hoeft te aanschouwen en vooral niet hoeft te erkennen.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 juni 2017 om 22:26.
Oud 7 juni 2017, 22:29   #134
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb helemaal niets opgedrongen. Wel nodig ik één ieder uit herboren te worden in Christus. Daarvoor heb ik geen staat nodig, geen kerk, noch jouw mening.
Staat en Kerk zijn hier gescheiden, en dat heeft haar voordelen met zich meegebracht. Ik ben voor secularisatie. Ben ik nu plots geen christen meer? Een geloof dient ten alle tijden een vrije keuze te zijn, en niet opgedwongen vanaf de geboorte.
Geloof is een blanco cheque, je aanvaard dat iets waar is waarvoor er geen enkel bewijs voor geleverd wordt. Met andere woorden, geloof is een sport voor door en door naïevelingen. Meestal is de aanzet tot geloof zuiver en alleen schrik, schrik voor de dood, een hoop op iets dat het leven verder zet na het aardse leven. Men neemt zijn wensen voor realiteit, dat is wat gelovigen doen.

Ze geloven niet, ze hopen.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 juni 2017 om 22:35.
Oud 7 juni 2017, 22:37   #135
DaBomb
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Geloof is een blanco cheque, je aanvaard dat iets waar is waarvoor er geen enkel bewijs voor geleverd wordt. Met andere woorden, geloof is een sport voor door en door naïevelingen.
Het gaat om de boodschap. De Armageddon voltrekt zich en dat is maar een herhaling van de geschiedenis. Alleen waren wij vroeger verbonden door het "geloof" en stonden we sterker. Nu zijn we verdeeld door ongeloof en staan we op ons zwakste. We zijn verdeeld door de democratie. Moslims keren die democratie nu tegen ons omdat ze daarin één gemeenschappelijk doel dienen. Sharia. Ze zullen de sharia nog bekomen via democratische middelen. Dat is perfect te voorkomen als wij niet zo verdeeld zouden zijn.

Oud 7 juni 2017, 22:40   #136
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat om de boodschap. De Armageddon voltrekt zich en dat is maar een herhaling van de geschiedenis. Alleen waren wij vroeger verbonden door het "geloof" en stonden we sterker. Nu zijn we verdeeld door ongeloof en staan we op ons zwakste. We zijn verdeeld door de democratie. Moslims keren die democratie nu tegen ons omdat ze daarin één gemeenschappelijk doel dienen. Sharia. Ze zullen de sharia nog bekomen via democratische middelen. Dat is perfect te voorkomen als wij niet zo verdeeld zouden zijn.
Gaat u zelf naar de kerk?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 22:46   #137
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is sowieso te voorkomen als onze leiders leiders waren in plaats van labbekakken die denken de strijd te kunnen aangaan door wat zij vinden, wat een vuist op steken is.

"Zachte heelmeesters maken stinkende wonden."

Keiharde maatregelen nemen, dat is een vuist op steken, niet door te doen alsof er zich niets heeft plaatsgevonden.

Represailles maatregelen nemen die minstens 10 keer harden aankomen dan de aanslagen zelf en op een manier waar de terroristen gevoelig aan zijn. bv. Hun soortgenoten telkens in grote aantallen verbannen uit Europa en vogelvrij verklaren wanneer ze terug in Europa aangetroffen worden.

Maar wat gebeurt er hier na een aanslag? Niets. Blablablablabla en verder niets!!!!!!!!!

Hier hebben we leiders nodig die actie durven te ondernemen en die niet op onze kop laten schijten. Crapuul krijg je niet klein met vaderonskes te bidden en de zwakkeling uit te hangen.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 juni 2017 om 23:01.
Oud 7 juni 2017, 22:51   #138
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn overgrootvader is tijdens wereldoorlog II ook niet opgeroepen geweest, maar ik denk als ik tegen de joden zou gaan zeggen dat het geen oorlog was in 40 /45, dat ik een goed pak slaag gaan krijgen.
Was hij getraind reservist?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 22:52   #139
DaBomb
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Gaat u zelf naar de kerk?
Neen, ik heb dat vroeger gedaan, maar ook daar is de misleiding binnengeslopen.
Oud 7 juni 2017, 22:57   #140
DaBomb
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is sowieso te voorkomen als onze leiders leiders waren in plaats van labbekakken die denken de strijd te kunnen aangaan door wat zij vinden, wat een vuist op steken is.

"Zachte heelmeesters maken stinkende wonden."

Keiharde maatregelen nemen, dat is een vuist op steken, niet door te doen alsof er zich niets heeft plaatsgevonden.

Represailles maatregelen nemen die minstens 10 keer harden aankomen dan de aanslagen zelf en op een manier waar de terroristen gevoelig aan zijn. bv. Hun soortgenoten telkens in grote aantallen verbannen uit Europa en vogelvrij verklaren wanneer ze terug in Europa aangetroffen worden.
Oost Europa was wel eendrachtig. Maar mensen lieten zich hier misleiden door de geest van de anti christ. Onze leiders hebben ons verlaten en plaveien de weg voor de sharia. Zij gaan de wonde niet uitkuisen, integendeel. Ze hebben ze de wonde zelf toegebracht.

Democratie = verdeling.
Christus = eendrachtigheid.
Steeds meer christenen ontwaken van uit de misleiding en gaan op het pad om anderen te behoeden van deze misleiding.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be