Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2017, 09:09   #121
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jij zegt dat fox, dat is jouw mening. Maar de meer dan een miljard moslims die er zijn gaan daar wellicht eens goed mee lachen hoor.
Dergelijke lapidaire uitspraken zijn leuk aan de toog, maar brengen niets bij in een discussie.
Ze mogen daar eens goed mee lachen, het verandert niets aan de realiteit. En je mag uiteraard beweren dat het niets toevoegt aan de discussie, maar dat is enkel en alleen maar zo omdat je weet dat het zo is en je er eigenlijk helemaal niets kan tegen inbrengen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 09:10   #122
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Wat een godsdienst is of niet, is waarschijnlijk altijd voor discussie vatbaar, maar in het geval van de Islam is die erkend door de overheid. Maw, er is geen discussie over, de Islam is voor de Belgische/Vlaamse overheid een godsdienst.
Ah, van zodra de Belgische overheid iets beslist wordt de discussie dus gesloten? Dat lijkt me een nogal totalitaire visie, niet?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 14 juni 2017, 09:12   #123
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, dat is waar, mensen vechten niet onder elkaar, laat staat dat ze elkaar zouden doden. in de geschiedenis van de mens is dit de eerste keer dat het gebeurt.
Laat ons eens wat cijfers in perspectief bekijken:

Islamic Terrorists...

...killed twice as many people in one month (5000) in November, 2014) than were killed in in 350 years of Inquisition (2000-3000).

...murder more people everyday than the KKK has in the last 70 years (26 since 1945).

...killed more civilians in two hours on September 11th (2977) than in the 26 years of sectarian conflict in Northern Ireland (2236).

...massacred more Iraqis on a single day in June, 2014 (1566) than the number of criminals executed by America in the last 40 years (1423).

...killed more Americans on American soil than the combined military's of Japan and Nazi Germany in WWII.

...slaughter more people everyday than were killed during the entire Salem Witch Trials (12).
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 09:24   #124
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Een rat die wordt geboren in een paardenstal maakt het nog geen paard. Gelijk welk paspoorten ze in hun bezit hebben, islamieten zullen nooit Vlamingen zijn, nooit.
Ik stel daar tegenover:
een mens blijft een mens, zelfs al heeft hij de pest. De letterlijke pest of de geestelijke pest van racisme e.d.m.
Hij blijft een mens, maar je mijdt hem toch best.

Als ge verstaat wat ik bedoel.

En dat wil niet zeggen dat ik geen kritiek heb op dit bezoek van de worst.
De tendens in Vlaanderen is van stilaan meer scheiding van staat en kerk. (één partijvoorzitster stelde zelf dat het best is dat godsdiensten zich volledig zelf bedruipen zonder financiële inmenging van de belastingsopbrengsten ...).
Het bezoek van de worst staat daar dus haaks op.

De worst had ook beter zijn wijf, die zich graag laat aanspreken met een meer ronkende titel dan de andere koningin, mee gebracht.
Om ostentatief te checken of ze een westerse groet, de handdruk, kreeg.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 09:56   #125
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik stel daar tegenover:
een mens blijft een mens, zelfs al heeft hij de pest. De letterlijke pest of de geestelijke pest van racisme e.d.m.
Hij blijft een mens, maar je mijdt hem toch best.

Als ge verstaat wat ik bedoel.

En dat wil niet zeggen dat ik geen kritiek heb op dit bezoek van de worst.
De tendens in Vlaanderen is van stilaan meer scheiding van staat en kerk.
(één partijvoorzitster stelde zelf dat het best is dat godsdiensten zich volledig zelf bedruipen zonder financiële inmenging van de belastingsopbrengsten ...).
Het bezoek van de worst staat daar dus haaks op.

De worst had ook beter zijn wijf, die zich graag laat aanspreken met een meer ronkende titel dan de andere koningin, mee gebracht.
Om ostentatief te checken of ze een westerse groet, de handdruk, kreeg.

.

en op het bezoek van die andere "worst" ??????
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  bourgeois-iftar.jpg‎
Bekeken: 96
Grootte:  162,4 KB
ID: 106244  

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 09:57   #126
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Die Geert Bourgeois, is dat niet de minister-president van de "deelstaat" Vlaanderen dan?
Ja, maar de mensen die hem verkozen hebben zijn niet dezelfde mensen die... in een onafhankelijk Vlaanderen.... zouden stemmen....
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 09:58   #127
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooi gebaar. Hij heeft het wel pas gedaan nadat Bourgeois het hem heeft voorgedaan.
Leg dat eens uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 09:58   #128
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, dat is waar, mensen vechten niet onder elkaar, laat staat dat ze elkaar zouden doden. in de geschiedenis van de mens is dit de eerste keer dat het gebeurt.
Blijkbaar is het voor u en uw soort geen probleem om deze vorm van cultuur naar hier te halen en te implementeren. Vlaanderen op termijn veranderen in het "Gaza aan de Noordzee"?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 14 juni 2017 om 09:59.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 10:06   #129
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Waar ik mij druk in maak is dat kerststallen moeten verdwijnen terwijl moslimrituelen worden verheerlijkt en onze gebruiken langzaam maar zeker gaan vervangen.
Kerststallen verdwijnen omdat atheïsten dat willen. Dit forum is atheïstisch en verkavelvlaanderen is trots atheïstisch. Je kunt niet verwachten dat in een atheïstische of 'ietsistische' maatschappij christelijke symbolen zullen overeind blijven. De verkavelatheïsten snappen niet dat je niet enerzijds kunt spuwen op de religie die je identiteit heeft vormgegeven, en anderzijds staan janken over symbolen die verdwijnen.
Oud 14 juni 2017, 10:09   #130
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht

Kerststallen moeten vooral verdwijnen onder druk van 'neutrale staat'-adepten die zich graag achter 'de moslims' verschuilen. Onder moslims leeft dit echter helemaal niet, misschien op een handvol extremisten na.
Zoals in Holsbeek bv.

Citaat:
"Enkele inwoners waren van oordeel dat de kerststal een religieus symbool is dat niet thuishoort in een neutrale omgeving als het gemeentehuis. De gemeentesecretaris vond dat de betrokkenen - het gaat voor alle duidelijkheid niet om moslims zoals her en der beweerd, maar om niet-gelovige Vlamingen - een punt hadden en heeft hierop de kerststal verwijderd"
Oud 14 juni 2017, 10:26   #131
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Niet afdwalen Jan, ik heb u weer betrapt!
Hoe groot is volgens uw objectieve gegevens het aantal gezinnen dat s'nachts Pasen viert? Geef antwoord, en dan kan uw cijfer gerangschikt worden in het lijstje.
Wat probeer je nu eigenlijk te insinueren?

Dat er meer praktiserende katholieken zijn dan praktiserende moslims?
Of erken je dat het er minder zijn, en vindt je het bijgevolg terecht dat de koning niet op bezoek gaat bij praktiserende christelijke gezinnen?
Oud 14 juni 2017, 10:29   #132
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Afgaan? Ik heb niets beweerd over cijfers. U probeert u dus een stelling in de schoenen schuiven die nooit heb geuit of gesuggereerd.
Ik heb u cijfers gevraagd, Jan...
Over die nachtelijke paasvieringen, weet je nog wel?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 10:34   #133
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uiteraard, maar zoals ik reeds gezegd heb, is de Islam geen godsdienst. Het is een fascistische politieke ideologie waarover men een religieus sausje heeft gegoten.
Ik snap niet waarom mensen denken dat dat een goede slagzin is. Hetzelfde kan van het jodendom gezegd worden.
Oud 14 juni 2017, 10:39   #134
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Wat probeer je nu eigenlijk te insinueren?

Dat er meer praktiserende katholieken zijn dan praktiserende moslims?
Of erken je dat het er minder zijn, en vindt je het bijgevolg terecht dat de koning niet op bezoek gaat bij praktiserende christelijke gezinnen?
Ik insinueer noch erken niets.
Ik ben alleen wanhopig op zoek naar gegevens over het aantal nachtelijke paasvieringen van christelijke gezinnen, om te kunnen afschatten of dit mogelijk een groeiende trend is waar onze vorst dringend aandacht aan dient te besteden.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 10:48   #135
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Ik insinueer noch erken niets.
Ik ben alleen wanhopig op zoek naar gegevens over het aantal nachtelijke paasvieringen van christelijke gezinnen, om te kunnen afschatten of dit mogelijk een groeiende trend is waar onze vorst dringend aandacht aan dient te besteden.
Die cijfers zijn er bij mijn weten niet. Net zoals Belgie geen officiële cijfers bijhoudt van de levensbeschouwing of religie die haar onderdanen aanhangen, laat staan of ze praktiserend zijn.

Maar wat is het belang van die cijfers? Werd hier dan gesteld dat het om een groeidende trend gaat? Heeft JvdB ''het groeiend aantal praktiserende katholieken'' aangehaald als reden waarom de koning daar ook op bezoek moet gaan?

Laatst gewijzigd door mvd : 14 juni 2017 om 10:49.
Oud 14 juni 2017, 10:49   #136
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap niet waarom mensen denken dat dat een goede slagzin is. Hetzelfde kan van het jodendom gezegd worden.
Ja, en? Omdat het ook van toepassing is op andere ideologieen, moeten we er maar over zwijgen?
Oud 14 juni 2017, 10:54   #137
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ja, en? Omdat het ook van toepassing is op andere ideologieen, moeten we er maar over zwijgen?
Voor mijn part ga je op de grote markt roepen dat de islam een fascistische ideologie is.

De vraag is welke consequentie je daaraan wil verbinden. Een verbod op de islam? Met als argumentatie dat het geen religie is en dus niet onder 'religieuze vrijheid' kan vallen? Dan zet je de deur wagenwijd open om in de toekomst tal van ideologieën te verbieden.
Oud 14 juni 2017, 12:09   #138
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mijn part ga je op de grote markt roepen dat de islam een fascistische ideologie is.

De vraag is welke consequentie je daaraan wil verbinden. Een verbod op de islam? Met als argumentatie dat het geen religie is en dus niet onder 'religieuze vrijheid' kan vallen? Dan zet je de deur wagenwijd open om in de toekomst tal van ideologieën te verbieden.
Neen, zoals ik al gezegd heb moet je die ideologie niet gaan verbieden, je moet echter wel stoppen met ze te faciliteren. Intrekking van de erkenning als godsdienst is eigenlijk een must. Dat betekent echter niet dat de vrijheid van meningsuiting wegvalt. Er is een groot verschil tss vrijheid van meningsuiting en de koning die een fascistische ideologie begint te omarmen onder het mom van religie.
Oud 14 juni 2017, 12:16   #139
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

we verbieden nu ook al tal van ideologieën ...

anti-semitisme
seksisme en seksistische discriminatie
homohaat
pedofilie
etc etc

maar één ideologie die al die zaken combineert omdat ze zich voordoet als religie zouden we niet mogen verbieden? ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 juni 2017 om 12:17.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 13:38   #140
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
we verbieden nu ook al tal van ideologieën ...

anti-semitisme
seksisme en seksistische discriminatie
homohaat
pedofilie
etc etc

maar één ideologie die al die zaken combineert omdat ze zich voordoet als religie zouden we niet mogen verbieden? ...
Dat is de spreidstand die ze maar niet uitgelegd krijgen, hoeveel keer je er ook achter vraagt. De feiten zijn echter wat ze zijn.

- In elk land waar ze de meerderheid hebben zijn bovenstaande zaken gemeengoed en deel van de "cultuur"

- De Islam is een veroveringsideologie. Overal waar ze groter worden vergroot ook het eisenpakket.

- Is er dan ook maar 1 reden waarom we niet zouden mogen aannemen dat we gevaar lopen om in dezelfde fascistische val te lopen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be