Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2017, 09:48   #121
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Lutgen op de Vlaemsche TV. Die zit de NVA en MR/VLD aan het opvrijen
Ja ik was ook onder de indruk van zijn kennis van het nederlands.....
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2017, 09:49   #122
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De redenen waarom Cdh dit gedaan heeft zijn simpel: ze waren bang dat de schandalen van de PS te veel op hen zouden afstralen en ze dachten dat dit op één of andere manier in hun voordeel zal uitdraaien in de vorm van meer postjes.
Vermoedelijk heb je gelijk voor beide veronderstellingen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2017, 09:49   #123
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zij hebben het been stijf gehouden en zich aan de PS vastgeklonken. Groot was hun verbazing en woede toen dat plannetje niet lukte.
Wie is 'hun'?

CDH had dus wel een invloed op de federale regeringsvorming in tegenstelling tot wat je beweerde.

Citaat:
Ze hebben jarenlang hun wagonnetje aan de PS trein vastgehaakt en van de PS overmacht geprofiteerd. Nu verlaten ze als ratten het zinkende schip.
Verstandhoudingen ontstaan door een gemeenschappelijke visie maar kunnen ook na verloop van tijd breuklijnen vertonen. Wat is er dan hypocriet aan het opzeggen van die verstandhouding?
Oud 20 juni 2017, 09:54   #124
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De PS lik op stuk geven is allang gebeurd. Door de N-VA de plaats van de PS te laten innemen in de federale dinges.

Niemand kan voorspellen wat de gevolgen zullen zijn van de move van Lutgen, maar dat er verrassingen uit zullen voortvloeien is zeker.
2

De vraag blijft wel of het om goede of slechte verrassingen zal gaan.
Oud 20 juni 2017, 10:08   #125
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
.

Over de schandalen waarin het Belgisch koningshuis een hoofdrol speelt, maar waarvan niet één "fatsoenlijk" Belgisch politicus het ontslag vraagt, zullen we het maar niet hebben zeker?
Ik vermoed al lang Knuppel dat je anti VB bent vandaar dat het je pijn doet dat enkel het VB streeft naar de Republiek Vlaanderen waardoor het Belgisch koningshuis zou ophouden te bestaan.
Oud 20 juni 2017, 10:23   #126
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Wie is 'hun'?

CDH had dus wel een invloed op de federale regeringsvorming in tegenstelling tot wat je beweerde.

Verstandhoudingen ontstaan door een gemeenschappelijke visie maar kunnen ook na verloop van tijd breuklijnen vertonen. Wat is er dan hypocriet aan het opzeggen van die verstandhouding?
Ze konden zonder de PS bij de federale regering komen, maar ze dachten zich samen met de PS binnen te wringen. Plannetje mislukt.

De CDH is een klein partijtje, ze hebben boven hun stand geleefd door zich aan de PS te koppelen (in een anti MR coalitie). Wat ze nu doen is vrij duidelijk: zich aan de MR trachten te koppelen. Volgend jaar zijn het gemeenteraadsverkiezingen of wist ge dat niet.

Ge zijt toch niet zo naief dat ge denkt dat die partijen een bal geven om deontologie?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 20 juni 2017 om 10:24.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2017, 10:28   #127
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Ik vermoed al lang Knuppel dat je anti VB bent vandaar dat het je pijn doet dat enkel het VB streeft naar de Republiek Vlaanderen waardoor het Belgisch koningshuis zou ophouden te bestaan.
Je vergist je, en nog geen beetje.
Iedereen die mij beter kent dan jij wéét dat ik een Vlaams-nationalist ben in hart en nieren, en dat ik bijgevolg voor een onafhankelijk Vlaanderen ben en tegen het Belgisch koningshuis.

Ik heb op dit forum niet alleen tot in den treure laten horen tegen het cordon sanitaire te zijn, ik heb ook meermaals De Wever ervan langs gegeven omdat hij het cs in stand houdt. Ik stond er trouwens bij en keek ernaar toen De Wever, in de beginfase van de N-VA (dus niet als partijvoorzitter) zijn haat voor het VB demonstreerde.
Ook met Frieda Brepoels, Geert Bourgeois, en vader en zoon Anciaux heb ik dezelfde persoonlijke ervaringen.

Het klopt dat ik ooit een lidkaart had van de N-VA, maar die is na één jaar al niet meer vernieuwd geworden.
Het klopt ook dat ik niet te vies ben om kritiek te geven op zowel De Wever als op zijn partij.
Het klopt zelfs dat ik ooit VB stemde ipv N-VA.

Ik geef grif toe dat ik een afkeer had van De Winter, maar Van Hecke, Morel en Annemans heb ik altijd verdedigd.

Zoals je ziet ben ik niet te beroerd om mijn zogenaamd "foute" keuzes, publiekelijk, toe te geven. Dit is ook niet de eerste keer dat ik dit doe.
Oud 20 juni 2017, 10:32   #128
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze konden zonder de PS bij de federale regering komen, maar ze dachten zich samen met de PS binnen te wringen. Plannetje mislukt.

De CDH is een klein partijtje, ze hebben boven hun stand geleefd door zich aan de PS te koppelen (in een anti MR coalitie). Wat ze nu doen is vrij duidelijk: zich aan de MR trachten te koppelen. Volgend jaar zijn het gemeenteraadsverkiezingen of wist ge dat niet.

Ge zijt toch niet zo naief dat ge denkt dat die partijen een bal geven om deontologie?
Neen, zo naïef zijn we niet om dat te geloven.
De CDH maakte om dezelfde reden deel uit van de PS als ze vandaag afstand neemt van de PS: om de macht.
Om krek dezelfde reden papt de MR op regionaal niveau aan met de CDH, maar neemt ze er op federaal niveau afstand van.
Oud 20 juni 2017, 10:36   #129
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Awel, dat moet opluchten! (lap, 'k was te laat en bedoelde je vorige conclusie. Sorry).

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 20 juni 2017 om 10:38.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2017, 10:38   #130
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als CDH een klein partijtje is, dan zijn Open VLD en SPA dat ook. CDH heeft in verhouding meer zetels in het Waals Parlement dan Open VLD en SPA in het Vlaams parlement.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2017, 10:47   #131
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2017, 10:51   #132
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Inderdaad zijn we niet zo naïef om te denken dat die partijen een bal geven om deontologie... Het enige dat telt is de bevolking iets wijs te maken om hun stem te krijgen en om zo verder hun politieke spelletjes te kunnen spelen...
Wat denk je dat, ook en vooral, de PS anders gedaan heeft al die jaren???
Hewel dat ze nu lik op stuk krijgt door een andere partij die niet cleaner is dan zijzelf doet enorm veel deugd; zij hebben hun tijd gehad en zij hebben Wallonië opgezadeld met enorme wansmakelijke toestanden...

Maar ik vrees dat de meeste Walen, franstaligen niet bereid zijn om verder te kijken dan de franstalige kerktoren...
Vreemd niet, daar waar ze de hele tijd de mond vol hebben van de Vlaamse kerktorenmentaliteit nu te moeten constateren dat ze zelf doodziek zijn in datzelfde bedje...

Maar het is al eerder dat ik gezien heb dat je vooral alle beschuldigingen van de franstaligen aan de Vlamingen moet omkeren naar henzelf en dat er heel veel duidelijk wordt in dit bekrompen franstalig nepotistisch land...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2017, 10:54   #133
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Vlaams-nationalist hoor je anti-VB te zijn.
Oud 20 juni 2017, 11:03   #134
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als Vlaams-nationalist hoor je anti-VB te zijn.
Wie heeft je dat wijs gemaakt?
Oud 20 juni 2017, 11:03   #135
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De oorzaak lag bij de PS zélf.
De oorzaak lag en ligt inderdaad bij de PS zelf, maar niet zo gewild door hen. Ze hebben het hard willen spelen om veel te winnen, maar ze hebben over de hele lijn verloren... en daar zit de NVa wel voor veel tussen...
Indien de NVa zijn been stijf zou gehouden hebben wat zijn communautaire eisen betreft; dan zou de PS waarschijnlijk over de hele lijn gewonnen hebben.
Oud 20 juni 2017, 11:04   #136
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie heeft je dat wijs gemaakt?
Hoofdzakelijk Philip Dewinter.
Oud 20 juni 2017, 11:06   #137
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De reden waarom dit nu gebeurt is hetgeen is gebeurd met de affaires in Luik en Brussel. De federale regeringsvorming heeft er eigenlijk niet mee te maken. Met andere woorden: de strategie van de N-VA heeft hier niets mee te maken.
En de vraag waarom vandaag wel en gisteren die schandalen niet konden uitkomen is nooit bij u opgekomen???
Oud 20 juni 2017, 11:08   #138
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Je hebt reden zat om Sukkelaar niet ernstig te nemen.
Gelukkig weet ik uit betrouwbare bron dat ook de VB-haters niet allemaal liefhebbers zijn van Belgische vvorsten.
Oud 20 juni 2017, 11:10   #139
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En de vraag waarom vandaag wel en gisteren die schandalen niet konden uitkomen is nooit bij u opgekomen???
Zo te zien kan dademelee alleen maar ontwijkend antwoorden op bepaalde vragen, maar zo kennen we hem.
Nochtans heeft de CDH 30 jaar lang het bed gedeeld met de PS....
Oud 20 juni 2017, 11:10   #140
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Al die jaren in de oppositie.
Nooit 1 voorstel, al is het maar voor de aanleg van een stoep in een verloren gat, hebben Knuppel haar troetels erdoor gekregen.
Nada, niks, 0 over de ganse lijn. Ze hadden evengoed Keizerpinguïns in al die raden en parlementen kunnen delegeren.
Dan pas mag men het woord "fail" bovenhalen.
Wat? Wil jij nu zeggen dat de Belgische democratie gewoon kwatch is???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be