![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vermoedelijk heb je gelijk voor beide veronderstellingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
|
![]() Citaat:
CDH had dus wel een invloed op de federale regeringsvorming in tegenstelling tot wat je beweerde. Citaat:
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
De vraag blijft wel of het om goede of slechte verrassingen zal gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() Ik vermoed al lang Knuppel dat je anti VB bent vandaar dat het je pijn doet dat enkel het VB streeft naar de Republiek Vlaanderen waardoor het Belgisch koningshuis zou ophouden te bestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De CDH is een klein partijtje, ze hebben boven hun stand geleefd door zich aan de PS te koppelen (in een anti MR coalitie). Wat ze nu doen is vrij duidelijk: zich aan de MR trachten te koppelen. Volgend jaar zijn het gemeenteraadsverkiezingen of wist ge dat niet. Ge zijt toch niet zo naief dat ge denkt dat die partijen een bal geven om deontologie? Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 20 juni 2017 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen die mij beter kent dan jij wéét dat ik een Vlaams-nationalist ben in hart en nieren, en dat ik bijgevolg voor een onafhankelijk Vlaanderen ben en tegen het Belgisch koningshuis. Ik heb op dit forum niet alleen tot in den treure laten horen tegen het cordon sanitaire te zijn, ik heb ook meermaals De Wever ervan langs gegeven omdat hij het cs in stand houdt. Ik stond er trouwens bij en keek ernaar toen De Wever, in de beginfase van de N-VA (dus niet als partijvoorzitter) zijn haat voor het VB demonstreerde. Ook met Frieda Brepoels, Geert Bourgeois, en vader en zoon Anciaux heb ik dezelfde persoonlijke ervaringen. Het klopt dat ik ooit een lidkaart had van de N-VA, maar die is na één jaar al niet meer vernieuwd geworden. Het klopt ook dat ik niet te vies ben om kritiek te geven op zowel De Wever als op zijn partij. Het klopt zelfs dat ik ooit VB stemde ipv N-VA. Ik geef grif toe dat ik een afkeer had van De Winter, maar Van Hecke, Morel en Annemans heb ik altijd verdedigd. Zoals je ziet ben ik niet te beroerd om mijn zogenaamd "foute" keuzes, publiekelijk, toe te geven. Dit is ook niet de eerste keer dat ik dit doe.
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De CDH maakte om dezelfde reden deel uit van de PS als ze vandaag afstand neemt van de PS: om de macht. Om krek dezelfde reden papt de MR op regionaal niveau aan met de CDH, maar neemt ze er op federaal niveau afstand van.
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel, dat moet opluchten! (lap, 'k was te laat en bedoelde je vorige conclusie. Sorry).
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 20 juni 2017 om 10:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat denk je dat, ook en vooral, de PS anders gedaan heeft al die jaren??? Hewel dat ze nu lik op stuk krijgt door een andere partij die niet cleaner is dan zijzelf doet enorm veel deugd; zij hebben hun tijd gehad en zij hebben Wallonië opgezadeld met enorme wansmakelijke toestanden... Maar ik vrees dat de meeste Walen, franstaligen niet bereid zijn om verder te kijken dan de franstalige kerktoren... Vreemd niet, daar waar ze de hele tijd de mond vol hebben van de Vlaamse kerktorenmentaliteit nu te moeten constateren dat ze zelf doodziek zijn in datzelfde bedje... Maar het is al eerder dat ik gezien heb dat je vooral alle beschuldigingen van de franstaligen aan de Vlamingen moet omkeren naar henzelf en dat er heel veel duidelijk wordt in dit bekrompen franstalig nepotistisch land... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie heeft je dat wijs gemaakt?
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() De oorzaak lag en ligt inderdaad bij de PS zelf, maar niet zo gewild door hen. Ze hebben het hard willen spelen om veel te winnen, maar ze hebben over de hele lijn verloren... en daar zit de NVa wel voor veel tussen...
Indien de NVa zijn been stijf zou gehouden hebben wat zijn communautaire eisen betreft; dan zou de PS waarschijnlijk over de hele lijn gewonnen hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() En de vraag waarom vandaag wel en gisteren die schandalen niet konden uitkomen is nooit bij u opgekomen???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt reden zat om Sukkelaar niet ernstig te nemen.
Gelukkig weet ik uit betrouwbare bron dat ook de VB-haters niet allemaal liefhebbers zijn van Belgische vvorsten. ![]()
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans heeft de CDH 30 jaar lang het bed gedeeld met de PS....
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |