Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

Discussietools
Oud 11 november 2004, 16:21   #121
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Maak u geen illusies, geen enkele rechter zou het aandurven om de Islam te veroordelen. Die man kan dan voor de rest van zijn leven onderduiken.

Bovendien is er die dunne lijn van godsdienstvrijheid, maar ja die was er natuurlijk ook voor de freedom of speech, ...

Godsdienstvrijheid dan maar afschaffen zeker, gewoon godsdienst in 't algemeen afschaffen, !

Alhoewel ge hebt al scheiding van godsdienst en staat, ... niet gemakkelijk, maar er moet toch iets gebeuren, ...

Wat er in die koran staat kan inderdaad niet, dus moeten ze die voor den belgiek maar aanpassen, ...

Herr Flick is offline  
Oud 11 november 2004, 16:21   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
[size=6]Wat een onzin ! [/size]

Beeldt u zich maar eens in wat het is om de vrouwen af te zweren.
Helemaal geen onzin. Als getrouwde of verloofde man kan men juist hetzelfde zeggen. Trouw zijn vereist ook een zekere mate van discipline.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 11 november 2004, 16:29   #123
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Dus om vrij van zonde te zijn moet iemand met homofiele neigingen zichzelf dwingen tot een leven van eenzaamheid en frustratie.

Als ge het strikt godsdienstig bekijkt wel ja, ... Maar aangezien het Vaticaan ooit de grootste en meest decadente homobar van westeuropa was, vind ik dat eigenlijk nogal hypocriet van de pope om daar veel over te zeggen, ...

Ik denk persoonlijk dat men nu eenmaal homofiele neigingen altijd als tegennatuurlijk beschouwd heeft, (buiten de grieken, ... ) op een gegeven moment was onze moraal zelf zo hoog dat hetrosex vies was als het niet was om kinderen te maken, ... (gaat en vermenigvuldig u, ... ) maar langs den andere kant heeft ons heer ook gezegd : (laat de kinderen tot mij komen, ... ) of is dat er ingezet zodat ze aan de misdienaars konden foesjelen, ...

Kom, moet men niet in de eerste plaats een moreel gedrag aanhouden t.o.v de maatschappij, ik bedoel sex in 't openbaar is terecht openbare zedenschennis, ik moet niet weten waar je je spel overal insteekt, dat is uw zaak.

Wat er in uw slaapkamer gebeurd of achter uw deur, desnoods in uwe paardestal, , of dat ge uw geit nu met haar voorpoten in uw botten zet of niet, dat interesseert mij niet.
Herr Flick is offline  
Oud 11 november 2004, 16:30   #124
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dat beweert u.

De mensen die in die helpgroepen aanwezig zijn, zeggen wel het omgekeerde. En daar het gelovigen zijn, hecht ik meer geloof aan hun rechtschapenheid dan aan uw gedaas.
Ik hecht dan weer geen enkele waarde aan jouw clubje godsdienstwaanzinnigen en vertrouw eerder op dit:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door American Psychiatric Association
"Reparative therapy," also known as conversion therapy, is a term that is used to describe treatment attempts to change a person from a homosexual orientation to a heterosexual orientation. There is no published scientific evidence supporting the efficacy of "reparative therapy" as a treatment to change ones sexual orientation. It is not described in the scientific literature, nor is it mentioned in the APA's latest comprehensive Task Force Report, Treatments of Psychiatric Disorders (1989).

There are a few reports in the literature of efforts to use psychotherapeutic and counseling techniques to treat persons troubled by their homosexuality who desire to become heterosexual; however, results have not been conclusive, nor have they been replicated. There is no evidence that any treatment can change a homosexual person's deep seated sexual feelings for others of the same sex.

Clinical experience suggests that any person who seeks conversion therapy may be doing so because of social bias that has resulted in internalized homophobia, and that gay men and lesbians who have accepted their sexual orientation positively are better adjusted than those who have not done so.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 11 november 2004, 16:35   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Als ge het strikt godsdienstig bekijkt wel ja, ... Maar aangezien het Vaticaan ooit de grootste en meest decadente homobar van westeuropa was, vind ik dat eigenlijk nogal hypocriet van de pope om daar veel over te zeggen, ...
Ooit? Wat bedoelt u hiermee? Welk tijdperk?

De Renaissance? Dan heeft u het wel verkeerd voor. Pausen gedroegen zich als wereldlijke vorsten met dito vrouwelijke aanhang... Van bepaalde renaissancepausen is geweten dat ze een kroost op de wereld zetten.
Oud 11 november 2004, 16:38   #126
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk persoonlijk dat men nu eenmaal homofiele neigingen altijd als tegennatuurlijk beschouwd heeft, (buiten de grieken, ... )
Neen, het is een van de grootste mythes als zouden de Grieken homoseksualiteit normaal hebben geacht. Met Grieken verstaat men trouwens alleen de Atheners, daar algemeen bekend is dat de Spartanen homoseksuelen onmiddellijk stenigden.

Een goed boek hierover is:

http://www.grecoreport.com/debunking...ent_greece.htm
Oud 11 november 2004, 16:38   #127
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk, dien drang is dierlijk hé, sommige kunnen dat onderdrukken, maar ge maakt mij dus niet wijs dat zo ne priester bv, heel zijn leven lang, zijn drang kan onderdrukken ...

of hij zal proberen bij zijn meid, of bij zijne misdienaar, of bij de koster of andere lekenhelpers die toevallig in de buurt zijn, en desnoods zal hij er zelf een snokske aan geven, maar ik geloof nooit dat ze volkomen asexueel blijven, ... of ze moeten een geweldig sterk karakter hebben.
Herr Flick is offline  
Oud 11 november 2004, 16:41   #128
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ooit? Wat bedoelt u hiermee? Welk tijdperk?

De Renaissance? Dan heeft u het wel verkeerd voor. Pausen gedroegen zich als wereldlijke vorsten met dito vrouwelijke aanhang... Van bepaalde renaissancepausen is geweten dat ze een kroost op de wereld zetten.
De borgia's, diegene die ervoor kwamen en die erachter waren niet vies van zowel vrouwelijk en mannelijk gezelschap, ...

Ze pakten zelf hun eigen kinderen, er bestaat daar lectuur over die paus per paus aanpakt, en het zijn de minste die kunnen zeggen dat ze niks gedaan hebben.

Er waren er zelf een paar bij die hun priesters verboden te trouwen, en ze verboden van er concubines op na te houden maar die er zelf allesbehalve vies van waren, en waar je maar op een manier kardinaal kon worden....
Herr Flick is offline  
Oud 11 november 2004, 16:41   #129
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, het is een van de grootste mythes als zouden de Grieken homoseksualiteit normaal hebben geacht. Met Grieken verstaat men trouwens alleen de Atheners, daar algemeen bekend is dat de Spartanen homoseksuelen onmiddellijk stenigden.

Een goed boek hierover is:

http://www.grecoreport.com/debunking...ent_greece.htm

ja da kan nu wel zijn, ik was er zelf niet bij hé,
Herr Flick is offline  
Oud 11 november 2004, 16:42   #130
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, dien drang is dierlijk hé, sommige kunnen dat onderdrukken, maar ge maakt mij dus niet wijs dat zo ne priester bv, heel zijn leven lang, zijn drang kan onderdrukken ...

of hij zal proberen bij zijn meid, of bij zijne misdienaar, of bij de koster of andere lekenhelpers die toevallig in de buurt zijn, en desnoods zal hij er zelf een snokske aan geven, maar ik geloof nooit dat ze volkomen asexueel blijven, ... of ze moeten een geweldig sterk karakter hebben.
Jaren geleden heb ik eens een oprecht gesprek gehad met een priester over deze zaak. Een echte, traditionele priester die zijn geloof trouw was. Welnu, hij vertelde me dat dit een van de grootste problemen was waarmee hij in zijn seminarietijd worstelde. Maar hij vertelde me ook dat hij door gebed dit alles overwonnen had. Als gelovigen zijn we er immers van overtuigd dat God ons nabij is en ons ook helpt (in religieus taalgebruik spreken we dan over "genade").

Persoonlijk denk ik echter dat het beter is voor veel priester dat ze een getrouwd bestaan kunnen leiden. Daarom zou het goed zijn het priesterschap ook open te stellen voor getrouwde mannen, net zoals al vele eeuwen gebeurt in de oosterse Kerken.
Oud 11 november 2004, 16:43   #131
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De borgia's, diegene die ervoor kwamen en die erachter waren niet vies van zowel vrouwelijk en mannelijk gezelschap, ...
Waar u dat mannelijk gezelschap bij de Borgia's vandaan haalt, is me een volkomen raadsel. Ik heb al heel wat over de Borgia-pausen gelezen, maar dat nog niet.

Referentie?
Oud 11 november 2004, 16:44   #132
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

nog een pauselijk weetje, ...

Nadat was uitgekomen dat er een vrouwelijke paus was geweest, hebben ze een speciale stoel geconstrueerd om te kunnen zien of alles wel in orde was...
Herr Flick is offline  
Oud 11 november 2004, 16:46   #133
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nog een pauselijk weetje, ...

Nadat was uitgekomen dat er een vrouwelijke paus was geweest, hebben ze een speciale stoel geconstrueerd om te kunnen zien of alles wel in orde was...
Hahahaha. Een van de grootste mythes die er in de geschiedschrijving hebben bestaan.

Geen enkele ernstige geschiedkundige haalt dat verhaaltje nog boven!
Oud 11 november 2004, 17:02   #134
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Fijn. Sleep dan ineens ook de paus en zijn kliek bloeddorstige fundamentalisten voor het CGKR:
Wel, hier zie je nu eens fraai hoe de politiek correcten zich in bochten wringen om niet het evidente feit te moeten zien, dat in het Nieuw Testament geen oproepen tot geweld tegen ongelovigen of andere groepen mensen (bv vrouwen) voorkomen. De tekst staat wel vol met allerhande plastische waarschuwingen betreffende het onheil dat U wacht, indien niet gebod zus of zo gevolgd wordt. Maar nooit lees je in het NT, dat de gelovigen één of andere groep moeten vervolgen of er geweld moeten op plegen. Ook de zogenaamde skeptici zijn heel erg PC, zodat ze proberen om deze conclusie te vermijden. Neem uit je lijstje (dat ik een tijd geleden al eens uitvlooide) bv eens:

746. Peter wrongly claims that Dt.18:18-19 refers to Jesus, saying that those who refuse to follow him (all nonchristians) must be killed. 3:23

Dit refereert naar een bijbelcitaat dat Petrus in de mond neemt:

Acts 3:23
And it shall come to pass, that every soul, which will not hear that prophet, shall be destroyed from among the people.

maar dit is een waarschuwing voor ondergang, niet een oproep tot geweld of vervolging, zoals de schrijver van de ‘skeptische’ lijst pretendeert.
Oud 11 november 2004, 17:09   #135
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal geen onzin. Als getrouwde of verloofde man kan men juist hetzelfde zeggen. Trouw zijn vereist ook een zekere mate van discipline.
Geen partner mogen hebben <---> Een partner hebben en trouw blijven

Waar ziet u daar enige gelijkenis in?
Musketo is offline  
Oud 11 november 2004, 17:18   #136
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hahahaha. Een van de grootste mythes die er in de geschiedschrijving hebben bestaan.

Geen enkele ernstige geschiedkundige haalt dat verhaaltje nog boven!
Hoeft ook niet voor mij, hoor Jan.
Er doen nog wel meer van die verhaaltjes de ronde die geen enkele geschiedkundige nog bovenhaalt, maar leuk zijn ze evengoed.

Hoe zat dat weer met dat verhaal over die bisschoppelijke conferenties waar ook nonnen aanwezig waren, en waar er op een gegeven ogenblik knikkers in het spel kwamen?

Leuk hoor!
Oud 11 november 2004, 17:22   #137
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Lezen we hier weer overheen, Jantje?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door American Psychiatric Association
"Reparative therapy," also known as conversion therapy, is a term that is used to describe treatment attempts to change a person from a homosexual orientation to a heterosexual orientation. There is no published scientific evidence supporting the efficacy of "reparative therapy" as a treatment to change ones sexual orientation. It is not described in the scientific literature, nor is it mentioned in the APA's latest comprehensive Task Force Report, Treatments of Psychiatric Disorders (1989).

There are a few reports in the literature of efforts to use psychotherapeutic and counseling techniques to treat persons troubled by their homosexuality who desire to become heterosexual; however, results have not been conclusive, nor have they been replicated. There is no evidence that any treatment can change a homosexual person's deep seated sexual feelings for others of the same sex.

Clinical experience suggests that any person who seeks conversion therapy may be doing so because of social bias that has resulted in internalized homophobia, and that gay men and lesbians who have accepted their sexual orientation positively are better adjusted than those who have not done so.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 11 november 2004, 17:55   #138
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Wel, Jan?

Citaat:
Raf is offline  
Oud 11 november 2004, 17:55   #139
Hagal
Burger

Standaard

Nou, een paar uur ver zitten hier een paar nog steeds te discussiëren over de kern van de zaak. Of hoe men kan afwijken van de oorspronkelijke stelling.
Hagal is offline  
Oud 11 november 2004, 18:01   #140
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bovendien is er die dunne lijn van godsdienstvrijheid, maar ja die was er natuurlijk ook voor de freedom of speech, ...

Godsdienstvrijheid dan maar afschaffen zeker, gewoon godsdienst in 't algemeen afschaffen, !

Alhoewel ge hebt al scheiding van godsdienst en staat, ... niet gemakkelijk, maar er moet toch iets gebeuren, ...

Wat er in die koran staat kan inderdaad niet, dus moeten ze die voor den belgiek maar aanpassen, ...

De eerste dagen na de dood op Theo Van Gogh werd de vrijheid van godsdienst inderdaad in vraag gesteld door de politiekers in Nederland. Het debat daarrond viel echter bijna meteen weer stil. Men schakelde over van trommelen voor de vrijheid op pleiten voor "de boel samen houden".

En toen begon de golf van aanslagen. Toeval?

Balkenende begon meteen aan een allochtonenknuffelronde door het land en Halsema van Groenlinks! wou er maar meteen ook al koningin Beatrix bijsleuren om de natie om verzoening te bidden.

Ondertussen leven 2 politiekers in Nederland vandaag zoals Salman Rushdie.
Wreker is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be