![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nooit gehoord over hun term: de tirannie van de meerderheid... En die regel gaat enkel op zolang de Vlamingen ergens in de meerderheid zijn; totdat zijzelf in de meerderheid zijn en de democratie gewoon hersteld is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het staat die mensen vrij welke taal of talen ze leren, zoals normale vrije mensen kiezen ze zelf welke talen ze wel of niet leren. En inderdaad, de Vlaamse slavenmentaliteit helpt ook niet natuurlijk. Het feit dat Kris 'Frans moet verplicht blijven voor de Vlaming' Peeters nog meer dan één stem haalt bij de verkiezingen krijg je in het buitenland niet uitgelegd, die mensen liggen plat, die menen dat je wat groteske standup comedy brengt.
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een zichelf waarderende franstaligen zal zich er zo ver mogelijk van houden... want ze willen doorgaan voor goede en wijze franstaligen en niet voor halve imbecielen die Nederlands zouden leren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn flamingantisme beperkt zich tot één stoute reactie bij de presentatie van de studie over de transferten. Sindsdien is de koster van Yzeghèm weer braaf en dociel. 6 maand voor de volgende verkiezingen zal hij wel weer één of andere stoere uitspraak doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is wel de marionet van het ACW, die zijn baas. Verder, over Bourgeois en co, die zitten in de Belgische logica, de Vlaming heeft van hen wat betreft zelfbeschikking niets te verwachten, in tegendeel.
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 23 augustus 2017 om 18:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze leveren de minister van Justitie. Het ACW is baas.
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ge het mij vraagt is Vlaanderen al wel een stuk van onder het Franstalige juk gekropen. Alhoewel het Franstalig imperialisme nog altijd levendig is rond het Brusselse, heeft het Frans als wereldtaal al wel een flinke deuk gekregen, en is Wallonie geworden tot een economisch kerkhof. Maar ook Vlaanderen heeft zijn problemen, zoals trouwens zowat gans de Westerse wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarom de Vlaamse regering het Frans verplicht als tweede taal in stand houdt is mij wel een raadsel. Het is enkele decennia geleden trouwens anders geweest. Wel is het zo dat de minister van onderwijs ne CDV'er is, die er niet vies van is om de media te mobilseren, omdat de kennis van het Frans in Vlaamse scholen, achteruit gaat. En ik heb de onderhandelingen voor het regeerakkoord ook niet meegemaakt, om te weten wat men daar allemaal gefoefeld heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet je toch hopelijk niet uitleggen dat de calimero-situatie als comfort zone waarbij n-va in de vlaamse regering zich kon wegstoppen achter het argument "wij zijn de kleinste partij in de coalitie" sinds drie jaar niet meer opgaat ? N-VA domineert deze coalitie en ze zet de politiek van haar voorgangers naadloos voort, ze voert er zelfs geen debat over. De kracht van de verandering... Kut met peren... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaamse regering , federaal parlement, federale regering, ik hoop dat je toch het verschil begrijpt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De andere talen ,Duits Frans ,Spaans enz. zullen niet verplichte keuzevakken zijn . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo van die losse ideeën poneren als vaste zekerheid. Heerlijk.
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Latijn. De roerganger vindt dat belangrijk.
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zei daar helemaal niets over. Ik schreef de naam Kris Peeters met een van zijn quote's erbij en zei dat het ACW baas is. Toen Peeters zei dat het Frans verplicht moet blijven voor de Vlaming dan is dat het ACW standpunt dat hij daar te berde brengt. En niemand durft er zelfs maar iets over zeggen, laat staan tegen in gaan. Het ACW is baas.
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad. Ik ben al mijn hele leven lang een voorstander dat op gans de aardbol waar dan ook Engels als tweede taal wordt onderwezen. Het zou fantastisch zijn mocht gans de wereld binnen een generatie dezelfde taal zou spreken en zeker in de eerste plaats voor de wereldvrede. Wie interesse heeft in andere talen kan dat liefst leren op vrijwillige basis; |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |