![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
|
![]() On Wed, 17 Nov 2004 11:25:18 GMT, Fullator
<lvolders@forget_it.telenet.be> wrote: >De oudere marokkanen ergeren zich hier sterk aan. Toch zie ik bv. dat >een vriend die een 12-jarig zoontje heeft, bemerkt dat zijn kind aan >het ontsporen is. Die heeft het over zijn moslimbroeders, die de >christenhonden eens een rammeling zullen geven. Zo is hij nochtans >helemaal niet opgevoed, maar het is de werking van de peer group. >Ik ken het gezin van doichtbij. Aan de jongen geef ik bijles Frans en >wiskunde. Hij is het afgelopen jaar aanzienlijk verruwd door een >doorgedreven polarisatie. Ik heb er zijn vader over aangesproken. Die >is zeer bezorgd. Het feit staat niet op zich. De oudere Marokkanen ergeren zich eraan en zijn bezorgd. Prima punt, blijkbaar zijn er dan toch enkele allochtonen die wat verstand hebben. Maar helaas blijft het daar dan ook bij. Ze ondernemen geen actie, trekken de teugels absoluut niet aan, laat staan dat ze in hun eigen gemeenschap het probleem op tafel gooien en zo met alle ouders tesamen die 'ontspoorde jeugd' terug in het gareel te krijgen. Ze doen gewoon NIKS. En dat verwijt ik heel de Marokkaanse gemeenschap. Je hebt het deel dat de boel verziekt en je hebt het andere deel dat er niets aan doet. |
![]() |
#122 |
|
![]() On Wed, 17 Nov 2004 03:53:29 +0000 (UTC), Jahira Remani
<[email protected]> wrote: >Fullator wrote: > >> <knip> >> >> Ik kan, als niet-gelovige, gerust de katholieke leer aanvallen - mijn >> discussies met Fustigator zijn het bewijs - en we worden er beiden >> beter van. Als ik dit doe over de Islâm raak ik snel in de problemen. >> >> Men heeft me vaak voor racist verweten. Niet de Belgen, maar de >> Marokkanen. Omdat ik een half-Marokkaanse dochter heb. Dat wordt >> blijkbaar niet geaccepteerd. Het meisje heeft dan ook veel problemen >> gehad. Opnieuw: niet met Belgen, wel met Marokkanen. Omdat ze geen >> hoofddoek droeg heeft men zelfs eens haar haar in brand gestoken. Ze >> was toen 12 jaar. Als ze ging zwemmen werd ze telkens lastiggevallen. >> Opnieuw: niet door Belgen. > >Maar is dit niet meer een probleem met "de Marokkanen" dan met de Islam? >Je kunt "de Marokkanen" niet als "de moslims" neerzetten..net zomin als >dat je de Nederlander of bv Italiaan als "de Christen" neer kunt zetten. >Een koe is een rund maar een rund hoeft geen koe te zijn. Hier in Mechelen wonen relatief weinig Turken. De enkele families die hier geconcentreerd wonen, raken regelmatig handgemeen met de marokkaanse gemeenschap. Als we het hier over moslims hebben, dan gaat het voornamelijk - zo niet uitsluitend - over marokkaanse allochtonen. De Turken zijn overigens Armeens en katholiek. >>>Ik denk dat je teveel generaliseert.. > >> Ik zie wat er gebeurt en trek conclusies. Die zijn zelden >> eendimensionaal. Maar ik woon in een plaats met 25% allochtonen. Ware >> het niet dat ik nogal wat Marokkaanse vrienden heb (enkele dagen >> geleden nog mee het suikerfeest gevierd) dan zou ik misschien meer >> generaliseren, ja. We hebben hier zeer veel straatcriminaliteit, >> nagenoeg uitsluitend door Marokkaanse jongeren. Mijn vriendin heeft al >> driemaal haar auto beschadigd gezien (ruit ingeslagen en leeggeroofd). >> Ik ken mensen waar dit al acht maal is gebeurd. In heel onze straat is >> er geen huis waar nog niet is ingebroken. Maar het stadsbestuur blijft >> van "subjectief onveiligheidsgevoel" spreken. > >> Het is moeilijk in dat soort gevallen niet te generaliseren. Niet te >> verwonderen dat in deze stad nog meer VB-stemmers zijn dan in >> Antwerpen! > >Je woont in een plaats met veel marokkanen en je hebt veel marokkaanse >vrienden en ik begrijp dat de overlast enkel door Marokkanen veroorzaakt >wordt..wat zeggen de Marokkanen er zelf van..hebben ze net zoveel last >van deze criminaliteit of is dit zuiver iets tussen marokkanen en >belgen? als het het open breken van auto's is en inbraken en zo dan >vermoed ik dat iedereen er last van heeft..Helpen je marokkaanse >vrienden en de oudere marokkanen om de jongeren te corrigeren? De oudere marokkanen ergeren zich hier sterk aan. Toch zie ik bv. dat een vriend die een 12-jarig zoontje heeft, bemerkt dat zijn kind aan het ontsporen is. Die heeft het over zijn moslimbroeders, die de christenhonden eens een rammeling zullen geven. Zo is hij nochtans helemaal niet opgevoed, maar het is de werking van de peer group. Ik ken het gezin van doichtbij. Aan de jongen geef ik bijles Frans en wiskunde. Hij is het afgelopen jaar aanzienlijk verruwd door een doorgedreven polarisatie. Ik heb er zijn vader over aangesproken. Die is zeer bezorgd. Het feit staat niet op zich. <knip> >>>Als een eventuele opkomende onderdrukking neem ik bv het hoofddoekje.. >>>Waarom zou ik niet met een hoofddoekje op straat mogen lopen? Ik doe het >>>wel eens en het is nog niet verboden maar ik wordt er nu al scheef op >>>aangekeken.. > >> Mijn dochter wordt aangevallen als ze het *niet* doet. Is dat beter? > >Persoonlijk vind ik het aanvallen om een hoofddoekje extremistisch en >alle extremisme moet uitgeroeid worden.. > >Maar ik denk dat het veel te maken heeft met de huidige opvattingen..er >wordt erg veel nadruk gelegd door niet moslims op hoofddoekjes wat dan >als onderdrukking van de vrouw gezien wordt.. >Om niet-moslims te provoceren gaan bepaalde meisjes juist hoofddoekjes >dragen en ze gaan het op een bepaald moment als een verplichting van een >goede moslima zien. Hier door aangemoedigd eisen de jongens dat elke >moslima een hoofddoekje draagt..Dit soort gedrag moet natuurlijk niet >geaccepteerd worden. Blij dat je het ook zo ziet. > >> <knip> > >>>> Wat denk je dat er zou gebeuren als in België de erkenning van de >>>> Islâm als een van de vier erkende erediensten bij wet zou worden >>>> opgeheven? (deze erkenning houdt loonsubsidiëring in en bekostigen van >>>> moskeeën)? Staat tegen religie. En de religie zou er zich bij >>>> neerleggen wegens scheiding van kerk en staat? > >>>Ik ben niet zo op de hoogte van de Belgische situatie maar naar ik meen >>>zijn er zes erkende erediensten....als een religie voldoet aan de eisen >>>om erkend te worden dan zou het discrimatie en onderdrukking van een >>>godsdienst zijn als de erkenning ontnomen zou worden.. > >> Het zijn er vier: rooms-katholiek, joods, protestants en Islamitisch. > >Ik heb even gegoogled maar zie toch overal zes erediensten >quote >Momenteel bestaan er zes erkende erediensten in België: de katholieke >(wet van 8 april 1802), de protestantse (wet van 8 april 1802), de >anglikaanse (wet van 4 maart 1870), de israëlitische (wet van 4 maart >1870), de islamitische (wet van 19 juli 1974) en de orthodoxe (wet van >17 april 1985). >unquote Ik dacht dat er slechts in de subsidieregelingen zijn opgenomen. Dat weerspiegelt bv in de officiële scholen, waar de vier godsdiensten als vak kunnen gevolgd worden, naar niet-confessionele moraal. Een zeer dure oplossing. Maar je kan bv. geen orthodoxe lessen godsdienst volgen, tenzij in vrije scholen die hiertoe speciaal zijn opgericht. Zij betalen hun leerkrachten godsdienst zelf. >Maar ja, dit is niet een punt van discussie, juist voor de goede orde.. > >> Ze hadden nooit erkend mogen worden: het is onbetaalbaar, en het houdt >> een discriminatie in van alle andere religies. Wie een godsdienst >> belijdt - volgens mij een luxe - mag er ook voor betalen. >> Het alternatief is: enkele honderden godsdiensten erkennen. We weten >> nu al waar dat toe leidt. > >Als je een godsdienst erkend, moet je andere godsdiensten die ook aan de >eisen voldoen ook erkennen..wat ik zo lees na googelen ben ik het met je >eens..maar nogmaals, ik ben niet op de hoogte en heb mij niet verdiept >in de belgische situatie. > >>>Knip de rest omdat we het in grote lijnen wel eens zijn.. > >> vriendelijke groet >>>> >> Fullator >> |
![]() |
#123 |
|
![]() "Fullator" <lvolders@forget_it.telenet.be> schreef in bericht news:[email protected]... > On Wed, 17 Nov 2004 03:53:29 +0000 (UTC), Jahira Remani > <[email protected]> wrote: > >>Fullator wrote: >> >>> <knip> >>> >>> Ik kan, als niet-gelovige, gerust de katholieke leer aanvallen - mijn >>> discussies met Fustigator zijn het bewijs - en we worden er beiden >>> beter van. Als ik dit doe over de Islâm raak ik snel in de problemen. >>> >>> Men heeft me vaak voor racist verweten. Niet de Belgen, maar de >>> Marokkanen. Omdat ik een half-Marokkaanse dochter heb. Dat wordt >>> blijkbaar niet geaccepteerd. Het meisje heeft dan ook veel problemen >>> gehad. Opnieuw: niet met Belgen, wel met Marokkanen. Omdat ze geen >>> hoofddoek droeg heeft men zelfs eens haar haar in brand gestoken. Ze >>> was toen 12 jaar. Als ze ging zwemmen werd ze telkens lastiggevallen. >>> Opnieuw: niet door Belgen. >> >>Maar is dit niet meer een probleem met "de Marokkanen" dan met de Islam? >>Je kunt "de Marokkanen" niet als "de moslims" neerzetten..net zomin als >>dat je de Nederlander of bv Italiaan als "de Christen" neer kunt zetten. >>Een koe is een rund maar een rund hoeft geen koe te zijn. > > Hier in Mechelen wonen relatief weinig Turken. De enkele families die > hier geconcentreerd wonen, raken regelmatig handgemeen met de > marokkaanse gemeenschap. Als we het hier over moslims hebben, dan gaat > het voornamelijk - zo niet uitsluitend - over marokkaanse allochtonen. > De Turken zijn overigens Armeens en katholiek. Wat nog rest na de Turkse verzwegen genocide op de Armeniërs. Deze welke nooit heeft plaatsgevonden. Negotiatie, hier mag het. >>>>Ik denk dat je teveel generaliseert.. >> >>> Ik zie wat er gebeurt en trek conclusies. Die zijn zelden >>> eendimensionaal. Maar ik woon in een plaats met 25% allochtonen. Ware >>> het niet dat ik nogal wat Marokkaanse vrienden heb (enkele dagen >>> geleden nog mee het suikerfeest gevierd) dan zou ik misschien meer >>> generaliseren, ja. We hebben hier zeer veel straatcriminaliteit, >>> nagenoeg uitsluitend door Marokkaanse jongeren. Mijn vriendin heeft al >>> driemaal haar auto beschadigd gezien (ruit ingeslagen en leeggeroofd). >>> Ik ken mensen waar dit al acht maal is gebeurd. In heel onze straat is >>> er geen huis waar nog niet is ingebroken. Maar het stadsbestuur blijft >>> van "subjectief onveiligheidsgevoel" spreken. >> >>> Het is moeilijk in dat soort gevallen niet te generaliseren. Niet te >>> verwonderen dat in deze stad nog meer VB-stemmers zijn dan in >>> Antwerpen! >> >>Je woont in een plaats met veel marokkanen en je hebt veel marokkaanse >>vrienden en ik begrijp dat de overlast enkel door Marokkanen veroorzaakt >>wordt..wat zeggen de Marokkanen er zelf van..hebben ze net zoveel last >>van deze criminaliteit of is dit zuiver iets tussen marokkanen en >>belgen? als het het open breken van auto's is en inbraken en zo dan >>vermoed ik dat iedereen er last van heeft..Helpen je marokkaanse >>vrienden en de oudere marokkanen om de jongeren te corrigeren? > > De oudere marokkanen ergeren zich hier sterk aan. Toch zie ik bv. dat > een vriend die een 12-jarig zoontje heeft, bemerkt dat zijn kind aan > het ontsporen is. Die heeft het over zijn moslimbroeders, die de > christenhonden eens een rammeling zullen geven. Zo is hij nochtans > helemaal niet opgevoed, maar het is de werking van de peer group. > Ik ken het gezin van doichtbij. Aan de jongen geef ik bijles Frans en > wiskunde. Hij is het afgelopen jaar aanzienlijk verruwd door een > doorgedreven polarisatie. Ik heb er zijn vader over aangesproken. Die > is zeer bezorgd. Het feit staat niet op zich. > > > <knip> > >>>>Als een eventuele opkomende onderdrukking neem ik bv het hoofddoekje.. >>>>Waarom zou ik niet met een hoofddoekje op straat mogen lopen? Ik doe het >>>>wel eens en het is nog niet verboden maar ik wordt er nu al scheef op >>>>aangekeken.. >> >>> Mijn dochter wordt aangevallen als ze het *niet* doet. Is dat beter? >> >>Persoonlijk vind ik het aanvallen om een hoofddoekje extremistisch en >>alle extremisme moet uitgeroeid worden.. >> >>Maar ik denk dat het veel te maken heeft met de huidige opvattingen..er >>wordt erg veel nadruk gelegd door niet moslims op hoofddoekjes wat dan >>als onderdrukking van de vrouw gezien wordt.. >>Om niet-moslims te provoceren gaan bepaalde meisjes juist hoofddoekjes >>dragen en ze gaan het op een bepaald moment als een verplichting van een >>goede moslima zien. Hier door aangemoedigd eisen de jongens dat elke >>moslima een hoofddoekje draagt..Dit soort gedrag moet natuurlijk niet >>geaccepteerd worden. > > Blij dat je het ook zo ziet. >> >>> <knip> >> >>>>> Wat denk je dat er zou gebeuren als in België de erkenning van de >>>>> Islâm als een van de vier erkende erediensten bij wet zou worden >>>>> opgeheven? (deze erkenning houdt loonsubsidiëring in en bekostigen van >>>>> moskeeën)? Staat tegen religie. En de religie zou er zich bij >>>>> neerleggen wegens scheiding van kerk en staat? >> >>>>Ik ben niet zo op de hoogte van de Belgische situatie maar naar ik meen >>>>zijn er zes erkende erediensten....als een religie voldoet aan de eisen >>>>om erkend te worden dan zou het discrimatie en onderdrukking van een >>>>godsdienst zijn als de erkenning ontnomen zou worden.. >> >>> Het zijn er vier: rooms-katholiek, joods, protestants en Islamitisch. >> >>Ik heb even gegoogled maar zie toch overal zes erediensten >>quote >>Momenteel bestaan er zes erkende erediensten in België: de katholieke >>(wet van 8 april 1802), de protestantse (wet van 8 april 1802), de >>anglikaanse (wet van 4 maart 1870), de israëlitische (wet van 4 maart >>1870), de islamitische (wet van 19 juli 1974) en de orthodoxe (wet van >>17 april 1985). >>unquote > > Ik dacht dat er slechts in de subsidieregelingen zijn opgenomen. Dat > weerspiegelt bv in de officiële scholen, waar de vier godsdiensten als > vak kunnen gevolgd worden, naar niet-confessionele moraal. Een zeer > dure oplossing. Maar je kan bv. geen orthodoxe lessen godsdienst > volgen, tenzij in vrije scholen die hiertoe speciaal zijn opgericht. > Zij betalen hun leerkrachten godsdienst zelf. > >>Maar ja, dit is niet een punt van discussie, juist voor de goede orde.. >> >>> Ze hadden nooit erkend mogen worden: het is onbetaalbaar, en het houdt >>> een discriminatie in van alle andere religies. Wie een godsdienst >>> belijdt - volgens mij een luxe - mag er ook voor betalen. >>> Het alternatief is: enkele honderden godsdiensten erkennen. We weten >>> nu al waar dat toe leidt. >> >>Als je een godsdienst erkend, moet je andere godsdiensten die ook aan de >>eisen voldoen ook erkennen..wat ik zo lees na googelen ben ik het met je >>eens..maar nogmaals, ik ben niet op de hoogte en heb mij niet verdiept >>in de belgische situatie. >> >>>>Knip de rest omdat we het in grote lijnen wel eens zijn.. >> >>> vriendelijke groet >>>>> >>> Fullator >>> > |
![]() |
#124 |
|
![]() "xeno" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Wed, 17 Nov 2004 11:25:18 GMT, Fullator > <lvolders@forget_it.telenet.be> wrote: > >>De oudere marokkanen ergeren zich hier sterk aan. Toch zie ik bv. dat >>een vriend die een 12-jarig zoontje heeft, bemerkt dat zijn kind aan >>het ontsporen is. Die heeft het over zijn moslimbroeders, die de >>christenhonden eens een rammeling zullen geven. Zo is hij nochtans >>helemaal niet opgevoed, maar het is de werking van de peer group. >>Ik ken het gezin van doichtbij. Aan de jongen geef ik bijles Frans en >>wiskunde. Hij is het afgelopen jaar aanzienlijk verruwd door een >>doorgedreven polarisatie. Ik heb er zijn vader over aangesproken. Die >>is zeer bezorgd. Het feit staat niet op zich. > > De oudere Marokkanen ergeren zich eraan en zijn bezorgd. Prima punt, > blijkbaar zijn er dan toch enkele allochtonen die wat verstand hebben. > > Maar helaas blijft het daar dan ook bij. Ze ondernemen geen actie, > trekken de teugels absoluut niet aan, laat staan dat ze in hun eigen > gemeenschap het probleem op tafel gooien en zo met alle ouders tesamen > die 'ontspoorde jeugd' terug in het gareel te krijgen. > > Ze doen gewoon NIKS. > > En dat verwijt ik heel de Marokkaanse gemeenschap. Je hebt het deel > dat de boel verziekt en je hebt het andere deel dat er niets aan doet. Zij kunnen en mogen volgens de Koran niets doen, een strijder voor Allah mag je niet verbieden op te trekken tegen de ongelovigen, integendeel, hij moet aangemoedigd worden. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#125 |
|
![]() On Wed, 17 Nov 2004 11:40:43 GMT, "Ghingis Khan"
<[email protected]> wrote: >> En dat verwijt ik heel de Marokkaanse gemeenschap. Je hebt het deel >> dat de boel verziekt en je hebt het andere deel dat er niets aan doet. > >Zij kunnen en mogen volgens de Koran niets doen, >een strijder voor Allah mag je niet verbieden op te trekken >tegen de ongelovigen, integendeel, hij moet aangemoedigd worden. En op die manier heb ik dus een hekel aan heel die gemeenschap. |
![]() |
#126 |
|
![]() "xeno" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Wed, 17 Nov 2004 11:40:43 GMT, "Ghingis Khan" > <[email protected]> wrote: > >>> En dat verwijt ik heel de Marokkaanse gemeenschap. Je hebt het deel >>> dat de boel verziekt en je hebt het andere deel dat er niets aan doet. >> >>Zij kunnen en mogen volgens de Koran niets doen, >>een strijder voor Allah mag je niet verbieden op te trekken >>tegen de ongelovigen, integendeel, hij moet aangemoedigd worden. > > En op die manier heb ik dus een hekel aan heel die gemeenschap. Ah, ik heb een hekel aan Russen en Chinezen, niks mis mee. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#127 |
|
![]() pangolin wrote:
> On Wed, 17 Nov 2004 04:09:22 +0000 (UTC), Jahira Remani > <[email protected]> wrote: > >>pangolin wrote: >> >>> On Wed, 17 Nov 2004 02:01:28 +0000 (UTC), Jahira Remani >>> <[email protected]> wrote: >>> >>> >>> >>>>En wat dat met twee maten meten betreft, kun je met argumenten komen in >>>>plaats van met wat loze kreten.... >>> >>> Als ik hier even mag inhaken: ik erger me er aan als ik dat op ook TV >>> hoor zeggen, dat er met 2 maten gemeten wordt, alsof Theo van Gogh >>> hetzelfde zei als die moslimdominee. >>> Maar alle moslims geitenneukers noemen is heel wat anders dan oproepen >>> om homo's van hoge torens te gooien i.e. vermoorden. >>> Als Theo van Gogh bijvoorbeeld had opgeroepen om alle moslims van >>> torens af te gooien was hem dat net zo goed verboden. >> >> >>Er bestaan ook wetten tegen het beledigen van het geloof.. > > En er bestaan ook wetten tegen het fietsen zonder achterlicht. > >>Maar deze beledigingen worden nu blijkbaar gedoogd..en DAT is met twee >>maten meten.. > En fietsen zonder achterlicht wordt ook zelden bestraft en volgens > jouw redenatie hebben we daar weer een geval van meten met 2 maten, > want de een wordt bestraft als hij aanzet tot haat en de ander gaat > vrijuit als hij fietst zonder achterlicht. Juist, dat is fout.. Al het gedogen is fout en brengt van kwaad tot erger... Iemand zonder achterlicht brengt zichzelf en anderen in gevaar en moet beboet worden, dan leert hij het wel af.... Nu geen achterlicht, morgen ook geen bel, overmorgen een mes op zak en volgende week een revolver....en hij is nog steeds niet aangehouden vanwege zijn achterlicht... -- Vr.Gr. Jahira |
![]() |
#128 |
|
![]() Op Tue, 16 Nov 2004 23:37:14 +0100,verblijdde DemoCrates
<[email protected]> ons met de volgende tekst: >On Tue, 16 Nov 2004 11:53:11 +0000 (UTC), Jahira Remani ><[email protected]> , wondering whence the lambs and piglets >bleated and squealed, wrote: > >>Hmmm, dit soort uitspraken zijn natuurlijk beledigend voor bepaalde >>groepen... > >Och, daar moeten ze dan maar aan wennen. In de jaren '60 werden de christenen in >dit landje ook bespot en belachelijk gemaakt door een bepaald gedachtengoed. Als >mijn dochter Vgl mij heb jij hier al eens beweerd dat je geen kind(eren) hebt? Dirk -- Posted by news://news.nb.nu |
![]() |
#129 |
|
![]() On Wed, 17 Nov 2004 12:11:42 +0000 (UTC), Jahira Remani
<[email protected]> wrote: >pangolin wrote: > >> On Wed, 17 Nov 2004 04:09:22 +0000 (UTC), Jahira Remani >> <[email protected]> wrote: >> >>>pangolin wrote: >>> >>>> On Wed, 17 Nov 2004 02:01:28 +0000 (UTC), Jahira Remani >>>> <[email protected]> wrote: >>>> >>>> >>>> >>>>>En wat dat met twee maten meten betreft, kun je met argumenten komen in >>>>>plaats van met wat loze kreten.... >>>> >>>> Als ik hier even mag inhaken: ik erger me er aan als ik dat op ook TV >>>> hoor zeggen, dat er met 2 maten gemeten wordt, alsof Theo van Gogh >>>> hetzelfde zei als die moslimdominee. >>>> Maar alle moslims geitenneukers noemen is heel wat anders dan oproepen >>>> om homo's van hoge torens te gooien i.e. vermoorden. >>>> Als Theo van Gogh bijvoorbeeld had opgeroepen om alle moslims van >>>> torens af te gooien was hem dat net zo goed verboden. >>> >>> >>>Er bestaan ook wetten tegen het beledigen van het geloof.. >> >> En er bestaan ook wetten tegen het fietsen zonder achterlicht. >> >>>Maar deze beledigingen worden nu blijkbaar gedoogd..en DAT is met twee >>>maten meten.. > >> En fietsen zonder achterlicht wordt ook zelden bestraft en volgens >> jouw redenatie hebben we daar weer een geval van meten met 2 maten, >> want de een wordt bestraft als hij aanzet tot haat en de ander gaat >> vrijuit als hij fietst zonder achterlicht. > >Juist, dat is fout.. >Al het gedogen is fout en brengt van kwaad tot erger... >Iemand zonder achterlicht brengt zichzelf en anderen in gevaar en moet >beboet worden, dan leert hij het wel af.... >Nu geen achterlicht, morgen ook geen bel, overmorgen een mes op zak en >volgende week een revolver....en hij is nog steeds niet aangehouden >vanwege zijn achterlicht... Maar het begon een paar berichten terug met je opmerking dat "Vrijheid van meningsuiting is geen Nederlandse waarde meer, er wordt nu te vaak met twee maten gemeten...." en dat kan ik nu als ontzenuwd beschouwen? |
![]() |
#130 |
|
![]() pangolin wrote:
... > > Maar het begon een paar berichten terug met je opmerking dat "Vrijheid > van meningsuiting is geen Nederlandse waarde meer, er wordt nu te vaak > met twee maten gemeten...." en dat kan ik nu als ontzenuwd beschouwen? > Nee, zeker niet.. -- Vr.Gr. Jahira |
![]() |
#131 |
|
![]() On Wed, 17 Nov 2004 13:42:10 +0000 (UTC), Jahira Remani
<[email protected]> wrote: >pangolin wrote: > >.. >> >> Maar het begon een paar berichten terug met je opmerking dat "Vrijheid >> van meningsuiting is geen Nederlandse waarde meer, er wordt nu te vaak >> met twee maten gemeten...." en dat kan ik nu als ontzenuwd beschouwen? >> > >Nee, zeker niet.. Argumenten komen later? :) |
![]() |
#132 |
|
![]() pangolin wrote:
> On Wed, 17 Nov 2004 13:42:10 +0000 (UTC), Jahira Remani > <[email protected]> wrote: > >>pangolin wrote: >> >>.. >>> >>> Maar het begon een paar berichten terug met je opmerking dat "Vrijheid >>> van meningsuiting is geen Nederlandse waarde meer, er wordt nu te vaak >>> met twee maten gemeten...." en dat kan ik nu als ontzenuwd beschouwen? >>> >> >>Nee, zeker niet.. > Argumenten komen later? :) Mijn argumenten in de originele post blijven geldig..ik heb nog geen tegen argumenten gezien behalve een afdwaling naar fietslampjes wat naar mijn mening niets met vrijheid van meningsuiting te doen heeft. -- Vr.Gr. Jahira |
![]() |
#133 |
|
![]() On Wed, 17 Nov 2004 15:14:33 +0000 (UTC), Jahira Remani
<[email protected]> wrote: >pangolin wrote: > >> On Wed, 17 Nov 2004 13:42:10 +0000 (UTC), Jahira Remani >> <[email protected]> wrote: >> >>>pangolin wrote: >>> >>>.. >>>> >>>> Maar het begon een paar berichten terug met je opmerking dat "Vrijheid >>>> van meningsuiting is geen Nederlandse waarde meer, er wordt nu te vaak >>>> met twee maten gemeten...." en dat kan ik nu als ontzenuwd beschouwen? >>>> >>> >>>Nee, zeker niet.. > >> Argumenten komen later? :) > >Mijn argumenten in de originele post blijven geldig..ik heb nog geen >tegen argumenten gezien behalve een afdwaling naar fietslampjes wat naar >mijn mening niets met vrijheid van meningsuiting te doen heeft. Het is heel simpel: jij (en velen met jou) zegt dat er met 2 maten gemeten wordt, omdat Theo van Gogh wel mag wat een imaan niet mag, maar dat is niet waar. Theo van Gogh mocht niet zeggen over moslims, wat de imaam niet over homo's mocht zeggen. Dat jij dan opeens aankomt met het argument dat er wel met 2 maten gemeten wordt, omdat bij de ene overtreding de wet strikter gehandhaaft wordt dan bij de andere overtreding is appels met peren vergelijken, omdat de ene overtreding nu eenmaal ernstiger is dan de andere overtreding. Dat is _niet_ met 2 maten meten. |
![]() |
#134 |
|
![]() On Wed, 17 Nov 2004 03:07:12 +0000 (UTC), Jahira Remani
<[email protected]> wrote: >> Och, daar moeten ze dan maar aan wennen. In de jaren '60 werden de christenen in >> dit landje ook bespot en belachelijk gemaakt door een bepaald gedachtengoed. Als >> mijn dochter nu een hoer wordt genoemd, mijn moeder een hoeren-zeug en de rest >> van de Nederlanders varkens wordt daar ook niet zoveel islamitische ophef over >> gemaakt. Integendeel. Ze zijn het er allemaal mee eens............ > >Maar jij trekt het je dus schijnbaar wel aan dat iedereen het er mee >eens is..? Zelden zo'n stompzinnige redenatie gehoord. Wat wil je nu eigenlijk zeggen Jihad Remani? >> Niet zeuren dus en als je er niet tegen kunt moet je gewoon terug gaan naar een >> van die achterlijke islamitische barbaren-"democratiën" waar jouw soort het voor >> het zeggen heeft. Toch? > >Wat is "mijn soort"? Blijkbaar een ander soort dan jouw soort..? Dat is inmiddels wel gebleken. Toch? >En waar moet ik naar terug gaan? Ik ben hier geboren, dit is mijn land Ja dat zeggen die andere vrienden van je ook, HUN land waar WIJ ons moeten aanpassen aan hen omdat zij 'gelovigen' zijn. Nu mijn beste zo ver zal het nooit komen geloof mij maar. >en ik laat me door jouw soort niet uit mijn land wegsturen.. Enkele van jullie fijne haatpredikende imams staan anders al op de nominatie om het land uitgezet te worden. Ook wordt hierbij gesproken over lieden die zich niets gelegen laten liggen aan onze Rechtstaat. De wetgeving is al in de maak beste vriend. Overigens heb je nooit gehoord van Mehmetje, die 14-jarige Duits/Turkse beroepscrimineel die geboren was in Duitsland? Die werd enkele jaren geleden in Duitsland gewoon op het vliegtuig gezet richting Turkije en ongewenste vreemdeling verklaart. Als het nodig is kan er héél veel mijn beste! >> D. Maarten, [email protected] |
![]() |
#135 |
|
![]() On Wed, 17 Nov 2004 11:33:13 GMT, xeno <[email protected]> wrote:
>On Wed, 17 Nov 2004 11:25:18 GMT, Fullator ><lvolders@forget_it.telenet.be> wrote: > >>De oudere marokkanen ergeren zich hier sterk aan. Toch zie ik bv. dat >>een vriend die een 12-jarig zoontje heeft, bemerkt dat zijn kind aan >>het ontsporen is. Die heeft het over zijn moslimbroeders, die de >>christenhonden eens een rammeling zullen geven. Zo is hij nochtans >>helemaal niet opgevoed, maar het is de werking van de peer group. >>Ik ken het gezin van doichtbij. Aan de jongen geef ik bijles Frans en >>wiskunde. Hij is het afgelopen jaar aanzienlijk verruwd door een >>doorgedreven polarisatie. Ik heb er zijn vader over aangesproken. Die >>is zeer bezorgd. Het feit staat niet op zich. > >De oudere Marokkanen ergeren zich eraan en zijn bezorgd. Prima punt, >blijkbaar zijn er dan toch enkele allochtonen die wat verstand hebben. > >Maar helaas blijft het daar dan ook bij. Ze ondernemen geen actie, >trekken de teugels absoluut niet aan, laat staan dat ze in hun eigen >gemeenschap het probleem op tafel gooien en zo met alle ouders tesamen >die 'ontspoorde jeugd' terug in het gareel te krijgen. Het zoontje in kwestie heeft een permanent straatverbod gekregen en mag niet meer met die 'vrienden' omgaan. >Ze doen gewoon NIKS. We zoeken naar suggesties. Hou er rekening mee dat je als geïsoleerde marrokaan weinig kan doen. >En dat verwijt ik heel de Marokkaanse gemeenschap. Je hebt het deel >dat de boel verziekt en je hebt het andere deel dat er niets aan doet. Ik denk dat er een bereidheid is om er iets aan te doen, maar dat ze dan wel enkele richtlijnen moeten krijgen. Een tiental jaren geleden had ik het aan de stok met de imam die godsdienstles gaf. Hij ruide de leerlingen op tegen de school en de leerkrachten. We hebben hem laten buitenzetten. De nieuwe imam is een man waar heel goed mee te praten valt. Hij werkt mee waar hij kan, pleit in de moskee voor tolerantie en geeft vaders richtlijnen voor een strengere aanpak van hun kinderen die iets mispeuteren. Fullator |
![]() |
#136 |
|
![]() pangolin wrote:
> Het is heel simpel: jij (en velen met jou) zegt dat er met 2 maten > gemeten wordt, omdat Theo van Gogh wel mag wat een imaan niet mag, > maar dat is niet waar. Theo van Gogh mocht niet zeggen over moslims, > wat de imaam niet over homo's mocht zeggen. > Dat jij dan opeens aankomt met het argument dat er wel met 2 maten > gemeten wordt, omdat bij de ene overtreding de wet strikter > gehandhaaft wordt dan bij de andere overtreding is appels met peren > vergelijken, omdat de ene overtreding nu eenmaal ernstiger is dan de > andere overtreding. Dat is _niet_ met 2 maten meten. Het is jammer dat je niet weet waar je over praat.. Hoe kom je er bij dat de ene overtreding ernstiger is dan de andere...napapegaaien van iemand misschien?? Lees eerst even artikel 137 c en d, wetboek van strafrecht, als je daarna nog denkt dat we niet met twee maten meten (met argumenten graag) dan kunnen we misschien verder praten.. -- Vr.Gr. Jahira |
![]() |
#137 |
|
![]() Maarten H. Tromp wrote:
> On Wed, 17 Nov 2004 03:07:12 +0000 (UTC), Jahira Remani > <[email protected]> wrote: > > >>> Och, daar moeten ze dan maar aan wennen. In de jaren '60 werden de christenen in >>> dit landje ook bespot en belachelijk gemaakt door een bepaald gedachtengoed. Als >>> mijn dochter nu een hoer wordt genoemd, mijn moeder een hoeren-zeug en de rest >>> van de Nederlanders varkens wordt daar ook niet zoveel islamitische ophef over >>> gemaakt. Integendeel. Ze zijn het er allemaal mee eens............ >> >>Maar jij trekt het je dus schijnbaar wel aan dat iedereen het er mee >>eens is..? > > Zelden zo'n stompzinnige redenatie gehoord. Wat wil je nu eigenlijk > zeggen Jihad Remani? > >>> Niet zeuren dus en als je er niet tegen kunt moet je gewoon terug gaan naar een >>> van die achterlijke islamitische barbaren-"democratiën" waar jouw soort het voor >>> het zeggen heeft. Toch? >> >>Wat is "mijn soort"? Blijkbaar een ander soort dan jouw soort..? > > Dat is inmiddels wel gebleken. Toch? > >>En waar moet ik naar terug gaan? Ik ben hier geboren, dit is mijn land > > Ja dat zeggen die andere vrienden van je ook, HUN land waar WIJ ons > moeten aanpassen aan hen omdat zij 'gelovigen' zijn. Nu mijn beste zo > ver zal het nooit komen geloof mij maar. >>en ik laat me door jouw soort niet uit mijn land wegsturen.. > Enkele van jullie fijne haatpredikende imams staan anders al op de > nominatie om het land uitgezet te worden. Ook wordt hierbij gesproken > over lieden die zich niets gelegen laten liggen aan onze Rechtstaat. > De wetgeving is al in de maak beste vriend. Overigens heb je nooit > gehoord van Mehmetje, die 14-jarige Duits/Turkse beroepscrimineel die > geboren was in Duitsland? Die werd enkele jaren geleden in Duitsland > gewoon op het vliegtuig gezet richting Turkije en ongewenste > vreemdeling verklaart. Als het nodig is kan er héél veel mijn beste! Je schijnt het nog steeds niet door te hebben, he vriend..je wordt blijkbaar een beetje teveel verblind door haat... Zoals ik al zei, ik ben tegen elk soort extremisme, tegen moslim extremisme en ook tegen jouw dutch power extremisme.. Beide soorten extremismes moeten de kop ingedrukt worden... Verder elk persoon die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding aanzet tot haat tegen mensen wegens ras, godsdienst of levens overtuiging, geslacht of hetero of homosexuele gerichtheid moet gestraft worden volgens de nederlandse wet. Niet Nederlanders moeten daarna uitgezet kunnen worden als ongewenst persoon. sukkel.. >>> D. > > > Maarten, > [email protected] -- Vr.Gr. Jahira |
![]() |
#138 |
|
![]() On Wed, 17 Nov 2004 02:21:03 +0000 (UTC), Jahira Remani
<[email protected]> wrote: >> Tiens, de vraag wat aanpassen precies betekent is op be.politics >> dezer dagen ook al een paar keer gesteld, zie ondermeer >> news:[email protected] i.nl > >> Zonder diep na te denken, voor het vuistje weg, en in de >> wetenschap dat ik later misschien iets zal moeten corrigeren of >> aanvullen, zou ik volgende minimumnormen voorop stellen: > >> - Nederlands spreken >Daar zou ik in mee kunnen gaan..maar ik ken Amerikanen die hier al een >jaar of 15 wonen, die een beetje nederlands verstaan maar allerbelaberst >Nederlands spreken en die zijn goed ingeburgerd. >Ik ken ook oudere turkse mensen die erg slecht nederlands spreken (goed >verstaan) maar toch erg goed ingeburgerd zijn. Over 2 weken hebben we Ik ken marokkaanse mensen die héél goed Nederlands spreken en toch niet ingeburgerd zijn, sterker nog: een gevaar vormen voor de democratie en de rechtsorde........... Hoe zou dat nu toch komen?? >weer een buurverenigings feestje in ons dorpje en deze man is een van de >organisatoren... > >> - het beginsel van de westerse democratie aanvaarden, dit is het >> politieke systeem waarbij het volk de macht uitoefent bij 50 + 1 >> pct van de stemmen (op dat vlak wat meer willen kan geen kwaad) > >Ik geloof niet dat veel immigranten hier moeilijkheden mee heben.. >Ik ben echter bang dat als er een gekozen moslim burgemeester komt in bv >Rotterdam of Amsterdam Die komt er niet. >dat dan bepaalde onverdragelijke autochtonen het >met de democratie erg moeilijk zouden kunnen krijgen.. > >> - de vrijheid van meningsuiting, de scheiding godsdienst/staat en >> de absolute gelijkwaardigheid van alle personen accepteren >Ik ben het in zoverre eens dat dit een vereiste zou kunnen zijn voor >goede inburgering maar zolang we met twee maten meten is het moeilijk >aanpassen voor immigranten.. > > >> Ik denk dat zich rond die drie vereisten in Vlaanderen en >> Nederland al een consensus afgetekend heeft. Bijkomende >> voorwaarden zullen waarschijnlijk arbitrair en eigenlijk nutteloos >> zijn. Of u zou me moeten overtuigen van het tegendeel. >> >> I<rokkebaas >> >> >> Maarten, [email protected] |
![]() |
#139 |
|
![]() On Wed, 17 Nov 2004 17:36:40 +0000 (UTC), Jahira Remani
<[email protected]> wrote: >>>en ik laat me door jouw soort niet uit mijn land wegsturen.. > >> Enkele van jullie fijne haatpredikende imams staan anders al op de >> nominatie om het land uitgezet te worden. Ook wordt hierbij gesproken >> over lieden die zich niets gelegen laten liggen aan onze Rechtstaat. >> De wetgeving is al in de maak beste vriend. Overigens heb je nooit >> gehoord van Mehmetje, die 14-jarige Duits/Turkse beroepscrimineel die >> geboren was in Duitsland? Die werd enkele jaren geleden in Duitsland >> gewoon op het vliegtuig gezet richting Turkije en ongewenste >> vreemdeling verklaart. Als het nodig is kan er héél veel mijn beste! > >Je schijnt het nog steeds niet door te hebben, he vriend..je wordt >blijkbaar een beetje teveel verblind door haat... Ik heb het héél goed door mijn beste. >Zoals ik al zei, ik ben tegen elk soort extremisme, tegen moslim >extremisme en ook tegen jouw dutch power extremisme.. >Beide soorten extremismes moeten de kop ingedrukt worden... Dat zei Mohamed B. enige tijd geleden ook hardop, blijkbaar hield hij er in werkelijkheid toch iets andere ideeen op na. >Verder elk persoon die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of >afbeelding aanzet tot haat tegen mensen wegens ras, godsdienst of levens >overtuiging, geslacht of hetero of homosexuele gerichtheid moet gestraft >worden volgens de nederlandse wet. Waarom heb ik nu de indruk dat jij gewoon niets meent van wat je hierboven zegt? Overigens wordt dat artikel m.b.t. godslastering ten grave gedragen volgende week. Een mooi postuum eerbetoon aan Theo. Overigens als jij zo graag mensen de mond wilt snoeren, want dat beDoel je hier, ga je toch fijn naar zo'n fijn land waar een islambewind is, daar beoefenen ze die praktijken dagelijks. Jij snapt in ieder geval geen zak van het principe Vrijheid van Meningsuiting. >Niet Nederlanders moeten daarna uitgezet kunnen worden als ongewenst persoon. Lieden met dubbele paspoorten, gewoon het Nederlandse afpakken en ook op het vliegtuig zetten. Afijn ook die wetgeving is in de maak. >sukkel.. > >>>> D. >> >> >> Maarten, >> [email protected] Maarten, [email protected] |
![]() |
#140 |
|
![]() Maarten H. Tromp wrote:
> On Wed, 17 Nov 2004 17:36:40 +0000 (UTC), Jahira Remani > <[email protected]> wrote: > >>>>en ik laat me door jouw soort niet uit mijn land wegsturen.. >>> Enkele van jullie fijne haatpredikende imams staan anders al op de >>> nominatie om het land uitgezet te worden. Ook wordt hierbij gesproken >>> over lieden die zich niets gelegen laten liggen aan onze Rechtstaat. >>> De wetgeving is al in de maak beste vriend. Overigens heb je nooit >>> gehoord van Mehmetje, die 14-jarige Duits/Turkse beroepscrimineel die >>> geboren was in Duitsland? Die werd enkele jaren geleden in Duitsland >>> gewoon op het vliegtuig gezet richting Turkije en ongewenste >>> vreemdeling verklaart. Als het nodig is kan er héél veel mijn beste! >>Je schijnt het nog steeds niet door te hebben, he vriend..je wordt >>blijkbaar een beetje teveel verblind door haat... > Ik heb het héél goed door mijn beste. zelfoverschatting... >>Zoals ik al zei, ik ben tegen elk soort extremisme, tegen moslim >>extremisme en ook tegen jouw dutch power extremisme.. >>Beide soorten extremismes moeten de kop ingedrukt worden... > Dat zei Mohamed B. enige tijd geleden ook hardop, blijkbaar hield hij > er in werkelijkheid toch iets andere ideeen op na. >>Verder elk persoon die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of >>afbeelding aanzet tot haat tegen mensen wegens ras, godsdienst of levens >>overtuiging, geslacht of hetero of homosexuele gerichtheid moet gestraft >>worden volgens de nederlandse wet. > Waarom heb ik nu de indruk dat jij gewoon niets meent van wat je > hierboven zegt? Overigens wordt dat artikel m.b.t. godslastering ten > grave gedragen volgende week. En wat heeft dat met bovenstaande te maken? Denk je dat je dan kunt aanzetten tot haat tegen mensen wegens godsdeinst of geloofs overtuiging?? > Een mooi postuum eerbetoon aan Theo. > Overigens als jij zo graag mensen de mond wilt snoeren, want dat > beDoel je hier, ga je toch fijn naar zo'n fijn land waar een > islambewind is, daar beoefenen ze die praktijken dagelijks. Jij snapt > in ieder geval geen zak van het principe Vrijheid van Meningsuiting. Leg het me maar eens in je eigen woorden wat beter uit dan... >>Niet Nederlanders moeten daarna uitgezet kunnen worden als ongewenst persoon. > Lieden met dubbele paspoorten, gewoon het Nederlandse afpakken en ook > op het vliegtuig zetten. Afijn ook die wetgeving is in de maak. >>sukkel.. > Maarten, > [email protected] -- Vr.Gr. Jahira |