![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarschijnlijk gewoon een grapjas die toevallig aan de vrt Twitterknop zat.
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer is het " een mensenrecht" om uit te dragen dat vrouwen de verantwoordelijkheid dragen voor het seksueel gedrag van mannen? Dat je die afwijkende mening hebt mag, omdat we nu eenmaal een open samenleving zijn die de uitdaging zijn aangegaan om met die afwijkende meningen samen te leven. Maar het staat niet boven het standpunt van de samenleving, vrouwen dragen die verantwoordelijkheid voor het seksueel gedrag van mannen niet. Lijkt me een prima argument voor iedere " respectvolle dialoog". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En zegt 'een systemische moraalfabriek als precursor' niks over de waarde van haar inhoudelijke regels.
![]() |
![]() |
#124 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat is niet wat jij ervan begrijpt zo blijkt. Heb je deze discussie ooit al gevoerd met moslima's?
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.” Laatst gewijzigd door GandalftheGrey : 25 februari 2018 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als er sprake is van dwang en misbruik zal dat per geval moeten aangetoond worden. Rechten blijken nogal eenzijdig geïnterpreteerd te worden.
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is niet waar de discussie over gaat, wel over uw standpunten/en mijn weerlegging daarvan. Rechten worden ook niet " eenzijdig geinterpreteerd" maar juist breder gezien, het gaat over alle vrouwen , burgers en samenleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Racisme is strafbaar omdat het een onderscheid maakt tussen de mensen op basis van ras, hetzelfde geldt voor de hoofddoek, die een onderscheid maakt tussen de mensen op basis van hun sekse... Rondlopen en roepen dat negers of chinezen of weet ik veel minderwaardig zijn aan blanken mag en kan niet; waarom zouden we dan met een kopvod op onze kop mogen rondlopen waarin we stellen dat de vrouwen slechts tweedehandswezens zijn, ondergeschikt aan hunne mannelijke veredelde wederhelft... Onafhankelijk van het feit dat je dat al of niet persoonlijk wel of niet denkt.. En de vrouwen die dat recht opeisen als persoonlijke vrijheid zijn dan enorm enggeestig en egoistisch omdat ze goed weten dat enorm veel van hun zusters enorm afzien met al dat gedwongen gedoe, dat voor niets anders nodig is dan proberen zoveel mogelijk mensen vast te spijkeren in hun slaafse afhankelijkheid... Het enige positieve element in heel die bespreking kun je noemen dat het de vrouwen zelf zijn die zich moeten bevrijden en dat ze niet van buitenuit opgedragen kunnen worden om zich aan te passen... Maar ze vergeten wel dat ze ondertussen met de stigma op hun kop rondlopen en heel de maatschappij de verkeerde kant op sturen... Laatst gewijzigd door marie daenen : 25 februari 2018 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat was hun reactie ? Hoe stonden zij tegenover jouw positie? Hoe stonden ze in verhouding tot hun eigen gemeenschap?
![]() |
#131 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vroeger vonden de vrouwen het hier toch ook normaal dat ze zogezegd tweedehandswezens waren... Het ging zelfs zo ver dat men hen hun sexuele gevoelens verbood... Ten andere het gaat er niet om hoe moslimvrouwen dat zien; het gaat erom welke boodschap ze uitdragen... Het is onze fout toch niet dat zij gedwongen onder achterlijke regels werden en worden opgevoed... Ten andere het onder verkeerde moraliteit door opvoeding uitkomen is niet alleen een moslimprobleem maar is een probleem van vele opvoedingen; maar daarom moeten die mensen nog niet in groep beginnen te roepen dat zij wel hun voorrangsregels zouden mogen behouden omdat hen dat zo aangeleerd werd...Kindermisbruik, kinderhuwelijken,polygamie zouden we dan ook maar allemaal moeten aanvaarden omdat hunne religie dat wil??? Moorden mag niet; ook niet als jij uit een gemeenschap komt waar dat zogezegd wel getollereerd wordt... Laatst gewijzigd door marie daenen : 25 februari 2018 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Variëren onze wetten alnaargelang op wie ze toegepast worden? Mag volgens onze wet een SM slaaf zich vrijwillig onderwerpen aan haar meester? Inderdaad, ze moeten zichzelf bevrijden! Toch iemand die de crux van de discussie heeft opgepikt. Waarvoor dank.
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van " mijn vader zegt dat ik zoals een diamant ben en dus de hoofddoek moet dragen want een diamant laat je niet aan iedereen zien" tot" mijn man vraagt dit" of " alle vrouwen in de familie doen het" tot" laat je er niet door misleiden, ik geloof zelfs niet meer maar dat kan ik tegen niemand zeggen". Maar ook, ik draag dit omdat ik dan meer vrijheid krijg en mijn broers minder controleren of erg zeldzaam als antwoord, ik heb de koran bestudeerd en geloof dat dit van vrouwen verwacht wordt". Mannen zijn duidelijker is het standpunt, het moet, punt uit met als uitzondering Kemalisten, die vonden dan dat het niet moet. Verhouding tot de eigen gemeenschap? Om een vrouw te spreken moest eerst de man toestemming geven. Pas nadat dit was gebeurd mocht je een vrouw apart spreken. Kent u die wereld eigenlijk wel? In groep klagen vrouwen wel over hun positie en geven aan dat wij het beter hebben, maar dat standpunt dragen ze zeker niet collectief openlijk uit. Je ziet wel hoe vrouwen die binnen gezinshereniging binnen komen, sneller hun rechten gaan gebruiken om de situatie te verlaten. Maar de druk op hen is enorm, dat de moskee zich ermee bemoeit zie je ook vaak, meestal schakelen ze een oudere vrouw in om de scheiding te voorkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ze zijn dus allemaal in nood , hoewel ze dat zelf nog niet door hebben, en wij moeten hen redden. En daarom dat ze ons ook zo dankbaar zijn. Is dat wat we kunnen vaststellen? En worden vrouwen zonder hoofddoek met respect bejegend?
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moeten ze zichzelf bevrijden, niemand beweert anders, maar dat houdt totaal niet in dat ze samenleving geen standpunt moet innemen tegenover dat gedachtengoed waar de hoofddoek voor staat. Wat heeft SM ermee te maken? Totaal niets, collectieve dwang die ieder aspect van je leven beheerst is andere koek dan een seksueel spelletje. Laatst gewijzigd door alice : 25 februari 2018 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer heeft een overtuiging meer waarde omdat het, via een stuk vod voor iedereen zichtbaar is??? Mijn overtuigingen zitten innerlijk en worden door mijn handelen, niet mijn kleren uitgedragen... Wie houdt er nu van om geschat te worden op zijn kleren in plaats van op zijn persoonlijkheid??? Inderdaad de westerse wereld die zij zogezegd bekampen als schijn en oppervlakkig en waar ze gelijk in hebben; maar zij met hun kledij verstevigen ipv verzwakken dat beeld... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wanneer onze wereld te bekampen zou zijn, waarom zijn die mensen hier dan massaal? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hun godsdienst vertelt hen dat en u schijnt dat normaal te vinden en dat dat moet kunnen... En natuurlijk dat vrouwen zonder hoofddoek niet overal met respect bejegend worden, maar zij hebben wel de wet aan hun kant en kunnen hun rechten verdedigen... Rechten die de islamvrouwen niet hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat we niet moeten , is dat islamitisch gedachtengoed over vrouwen en hun positie acceptabel maken aan onze emancipatie. Wanneer vrouwen zonder hoofddoek zonder respect worden behandeld is dit maar al te vaak door een man die vindt dat ze daartoe uitnodigt zonder hoofddoek. Mee nu? Daarom gaat de discussie de samenleving aan, ongeacht het standpunt van hoofddoekdraagsters. |
|
![]() |
![]() |