Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2018, 13:53   #121
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het zijt aan het zeveren Fred.
Kom maar met de nodige bewijzen dat iemand die hier een contract heeft en geen beroep doet op uitkeringen of tussenkomsten van de staat, verplicht is Nederlands te leren.
En niet alleen hij maar direct zijn gezin ook.
Het bewijs van wie Nederlands moet leren via het inburgeringstraject heb ik U al geleverd. Nergens staat daarin dat dat enkel mensen zijn die willen genieten van een sociaal voordeel. Uiteraard zijn er categorieën die worden vrijgesteld.

Trouwens in Brussel is het helemaal niet verplicht .....woont uw Rus niet in Brussel ??. In Wallonie was dat tot heel kort ook nog niet het geval om verplicht Frans te moeten leren

Dus als ik het goed begrijp moet de partner van een derdelander die hier toekomt via gezinshereniging geen Nederlandse les volgen. Uitgaande van het feit dat die derdelander hier vast werk heeft in zijn eigen huis woont en dat zijn partner geen aanspraak maakt op een sociale uitkering ?

Dat is raar want een vriend van mij is met pensioen ...welstellende man dikke villa (in Vlaamse rand) en heeft onlangs zijn Filipijnse vrouw laten overkomen via gezinsvereniging.
Dat vrouwtje gaat hier nooit (moeten) werken noch stempelen of wat dan ook ( hij is meer dan rijk genoeg). Toch is zij verplicht de cursus NL te volgen....hetgeen ze trouwens al bijna heeft afgerond.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 maart 2018 om 14:05.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2018, 14:15   #122
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het bewijs van wie Nederlands moet leren via het inburgeringstraject heb ik U al geleverd. Nergens staat daarin dat dat enkel mensen zijn die willen genieten van een sociaal voordeel. Uiteraard zijn er categorieën die worden vrijgesteld.

Trouwens in Brussel is het helemaal niet verplicht .....woont uw Rus niet in Brussel ??. In Wallonie was dat tot heel kort ook nog niet het geval om verplicht Frans te moeten leren

Dus als ik het goed begrijp moet de partner van een derdelander die hier toekomt via gezinshereniging geen Nederlandse les volgen. Uitgaande van het feit dat die derdelander hier vast werk heeft in zijn eigen huis woont en dat zijn partner geen aanspraak maakt op een sociale uitkering ?

Dat is raar want een vriend van mij is met pensioen ...welstellende man dikke villa (in Vlaamse rand) en heeft onlangs zijn Filipijnse vrouw laten overkomen via gezinsvereniging.
Dat vrouwtje gaat hier nooit (moeten) werken noch stempelen of wat dan ook ( hij is meer dan rijk genoeg). Toch is zij verplicht de cursus NL te volgen....hetgeen ze trouwens al bijna heeft afgerond.
Ge zevert gewoon voort Fred.
Noch de Rus noch zijn vrouw moeten inburgeren.
En die Filipijnse heeft geluk dat ze al mag komen omdat men schijnhuwelijken wil tegengaan.
Er zijn er genoeg die ginder trouwen doch madam ginder moet blijven.
België bepaalt nog altijd wie er hier binnen mag en wie niet.
Dat laatste is trouwens een gans andere zaak en heeft niets te maken met arbeidscontracten.
En ? Als madam de Filipijnse niet naar de cursus gaat, wat gaan ze dan doen? Niets denk ik.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2018, 14:18   #123
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ben jij geen racist om aan te suggereren dat je tegen elkaar geplakt naast een mosilmanon zou moeten staan ?
Ik ben voor gelijke behandeling van iedereen.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2018, 14:23   #124
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

http://www.agii.be/thema/vreemdeling...oet-inburgeren

Arbeids en studiemigranten en hun gezinsleden zijn vrijgesteld van inburgering Fred.
Oud 9 maart 2018, 14:28   #125
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge zevert gewoon voort Fred.
Noch de Rus noch zijn vrouw moeten inburgeren.
En die Filipijnse heeft geluk dat ze al mag komen omdat men schijnhuwelijken wil tegengaan.
Er zijn er genoeg die ginder trouwen doch madam ginder moet blijven.
België bepaalt nog altijd wie er hier binnen mag en wie niet.
Dat laatste is trouwens een gans andere zaak en heeft niets te maken met arbeidscontracten.
En ? Als madam de Filipijnse niet naar de cursus gaat, wat gaan ze dan doen? Niets denk ik.
Dan is het dat die Rus en zijn vrouw hun statuut dat toelaat. Als ze in Brussel of Wallonië zijn gedomicilieerd zijn ze sowieso vrijgesteld. Aan u als goede kennis om te weten de reden.

Verder strooit U alweer onzin in het rond. Alvorens men ginds kan trouwen gaat er een heel onderzoek aan vooraf.
Wie ginder kan trouwen kan automatisch rekenen op een gezinshereniging gezien het onderzoek is afgerond.
Wie hier komt trouwen heeft daar een specifiek visum voor nodig waar al een gans onderzoek aan voorafgaat door DVZ en de cel schijnhuwelijken.

En op je vraag te antwoorden....voor wat ze riskeert.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...aakt~a5846b16/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 maart 2018 om 14:30.
Oud 9 maart 2018, 14:30   #126
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan is het dat die Rus en zijn vrouw hun statuut dat toelaat. Als ze in Brussel of Wallonië zijn gedomicilieerd zijn ze sowieso vrijgesteld. Aan u als goede kennis om te weten de reden.

Verder strooit U alweer onzin in het rond. Alvorens men kan trouwen gaat er een heel onderzoek aan vooraf.
Wie ginder kan trouwen kan automatisch rekenen op een gezinshereniging. Want alvorens je ginder kan trouwen moet je ook allerhande formaliteiten en procedures doorstaan. Trouwens éénmaal getrouwd zijn er in principe geen bezwaren meer.

En op je vraag te antwoorden....voor wat ze riskeert.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...aakt~a5846b16/
Arbeids en studiemigranten en hun gezinsleden zijn vrijgesteld van inburgering Fred.
Zie vorige post + bewijs.
Ge sleurt er bovendien vanalles bij waar ik het nooit heb over gehad.
iemand die hier een werkvergunning heeft + zijn gezin hoeft zich niet in te burgeren.

Laatst gewijzigd door Pericles : 9 maart 2018 om 14:34.
Oud 9 maart 2018, 14:34   #127
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie vorige post + bewijs.
Dat zijn dan ook geen nieuwkomers. Die mensen komen hier voor bepaalde tijd. Met een contract of om hun studies af te ronden.Die hebben meestal een tijdelijk verblijfsstatuut. Het is nogal wiedes dat iemand die hier 2 jaar komt studeren geen Nederlandse les moet volgen.
Ik heb het daarover gehad dat sommige categorieën zijn vrijgesteld. Maar U blijft beweren dat dat alleen geldt wanneer je aanspraak wil maken op een uitkering....daar bent U mee afgekomen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 maart 2018 om 14:36.
Oud 9 maart 2018, 14:35   #128
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn dan ook geen nieuwkomers. Die mensen komen hier voor bepaalde tijd. Met een contract of om hun studies af te ronden. Het is nogal wiedes dat iemand die hier 2 jaar komt studeren geen Nederlandse les moet volgen.
Ik heb het daarover gehad dat sommige categorieën zijn vrijgesteld. Maar U blijft beweren dat dat alleen geldt wanneer je aanspraak wil maken op een uitkering.
Ha dat zijn geen nieuwkomers? Ze zijn hier nog nooit geweest en ze komen hier werken.
Maar ook als die mensen om welke reden dan ook beroep doen op sociale tussenkomsten dan kunnen er voorwaarden worden opgelegd. wat normaal is.

Laatst gewijzigd door Pericles : 9 maart 2018 om 14:37.
Oud 9 maart 2018, 14:37   #129
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ha dat zijn geen nieuwkomers? Ze zijn hier nog nooit geweest en ze komen hier werken.
Een Tunesische profvoetballer die hier komt spelen is blijkbaar ook geen nieuwkomer. Niet ik definieer wie wordt wel dan niet wordt aanzien als een nieuwkomer.
In mijn ogen zijn het ook nieuwkomers maar nieuwkomers die worden vrijgesteld.
Oud 9 maart 2018, 14:39   #130
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ook als die mensen om welke reden dan ook beroep doen op sociale tussenkomsten dan kunnen er voorwaarden worden opgelegd. wat normaal is.
Die Filipijnse vrouw doet geen beroep op sociale voordelen. En de dag dat mijn vriend de pijp uitgaat heeft ze genoeg aan zijn pensioen en eigendommen .

Verder begrijp ik niet dat U er hier ook al schijnhuwelijken bij gaat sleuren.

Maar U heeft zeker een punt dat wanneer men wel wil genieten van sociale voordelen daar een voorwaarde kan worden toe gesteld.

Nog even dit

Zijn vrijgesteld

arbeidsmigranten met een tijdelijk verblijfsstatuut, dat kan leiden tot een definitief verblijf.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 maart 2018 om 14:53.
Oud 9 maart 2018, 14:42   #131
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een Tunesische profvoetballer die hier komt spelen is blijkbaar ook geen nieuwkomer. Niet ik definieer wie wordt wel dan niet wordt aanzien als een nieuwkomer.
In mijn ogen zijn het ook nieuwkomers maar nieuwkomers die worden vrijgesteld.
Fred, ik wordt het moe. Iemand die hier binnenkomt en een arbeidscontract heeft, hij/zij en zijn/haar gezin zijn vrijgesteld van inburgering.
Of ze nu van Tunesie komen of van Timboektoe.
Oud 9 maart 2018, 14:52   #132
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En die pool en die Bulgaar zouden meer rechten hebben zeg je Fred.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...gers~ace5b158/

Meer dan 3 maanden leefloon krijgen zij alvast niet.

Laatst gewijzigd door Pericles : 9 maart 2018 om 14:52.
Oud 9 maart 2018, 14:56   #133
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fred, ik wordt het moe. Iemand die hier binnenkomt en een arbeidscontract heeft, hij/zij en zijn/haar gezin zijn vrijgesteld van inburgering.
Of ze nu van Tunesie komen of van Timboektoe.
Hangt af van zijn statuut. Niet gewoon van een contract.

arbeidsmigranten met een tijdelijk verblijfsstatuut, dat kan leiden tot een definitief verblijf.

Maar in feite ben jij begonnen met te zeggen dat het enkel mensen zijn die van een sociaal voordeel willen genieten verplicht worden om Nederlands te leren. Ook wie niet geniet van enig sociaal voordeel om welke reden dan ook moet Nederlands volgen. Buiten de categorieën die worden vrijgesteld.
Oud 9 maart 2018, 14:58   #134
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wederom sleurt u er van alles bij waarover we het niet hadden. Het ging over het feit of die Pool of Bulgaar als die zich hier definitief vestigen al dan niet Nederlandse les moeten volgen en dan is het antwoord Neen.
Oud 9 maart 2018, 15:01   #135
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zet nog eens uw bril op. Leest u Uw eigen linken wel ?? Tussen wat Francken in 2016 had gewild en de realiteit is een groot verschil.

Op zijn kabinet kan men roepen wat men wil maar Europa beslist daarover.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 maart 2018 om 15:04.
Oud 9 maart 2018, 15:05   #136
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wederom sleurt u er van alles bij waarover we het niet hadden. Het ging over het feit of die Pool of Bulgaar als die zich hier definitief vestigen al dan niet Nederlandse les moeten volgen en dan is het antwoord Neen.
Ik sleur er niets bij Fred.
Kunnen we het er over eens zijn dat arbeidsmigranten en hun gezinsleden vrijgesteld zijn van inburgering en dat EU burgers hier nooit meer dan 3 maanden leefloon kunnen trekken (Francken wil daar 0 maanden van maken)
Bewijzen geleverd me dunkt
En gezien het voorgaande is niemand hier verplicht om de taal te leren als hij/zij hier werkt, noch de Pool niet, noch de Tunesiër niet (op voorwaarde dt er geen sociale tussenkomsten worden gevraagd)
Oud 9 maart 2018, 15:13   #137
Anna List
Banneling

Standaard

Fred, Peri, t is vrijdag, iemand een pintje?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2018, 15:18   #138
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Fred, Peri, t is vrijdag, iemand een pintje?
Ik heb al ne trappist gepakt, dat is de Fred zijn schuld.
Oud 9 maart 2018, 15:20   #139
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik sleur er niets bij Fred.
Kunnen we het er over eens zijn dat arbeidsmigranten en hun gezinsleden vrijgesteld zijn van inburgering en dat EU burgers hier nooit meer dan 3 maanden leefloon kunnen trekken (Francken wil daar 0 maanden van maken)
Bewijzen geleverd me dunkt
En gezien het voorgaande is niemand hier verplicht om de taal te leren als hij/zij hier werkt, noch de Pool niet, noch de Tunesiër niet (op voorwaarde dt er geen sociale tussenkomsten worden gevraagd)
Pericles .....Een simpel krantenartikeltje in HLN en jij begrijpt dat dan nog helemaal verkeerd.
Trouwens is dat iets dat het kabinet Francken heeft gelanceerd maar waar blijkbaar nog niks van in huis is gekomen of nooit iets zal van komen

De Belgische regels zijn onder de vorige regering nog aangescherpt. Wil een Europeaan langer dan drie maanden in België blijven, dan moet hij werken, bewijzen dat hij kans maakt op reëel werk of over voldoende bestaansmiddelen beschikken. Er is sprake van een onredelijke belasting op de Belgische sociale zekerheid indien iemand drie opeenvolgende maanden leefloon krijgt en nog geen drie jaar in het land is.

Waar lees jij hier dat die maar drie maanden leefloon kunnen trekken ? Het is niet opdat men dat een zware belasting vindt dat dat zomaar is afgevoerd. Ik zou de Roma zigeuners die hier al jaren leefloon trekken niet te eten willen geven.

In een eengemaakte markt met vrij verkeer van werknemers hebben zij dezelfde rechten, dus je kan dat niet automatisch schrappen. De Europese regels zeggen ook niet dat er geen enkele belasting mag zijn op de sociale zekerheid”, reageert Kamerlid Nahima Lanjri.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 maart 2018 om 15:24.
Oud 9 maart 2018, 15:21   #140
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb al ne trappist gepakt, dat is de Fred zijn schuld.
Volgens mij meer dan ene. Dat had ik al wel gemerkt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be