![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
net zoals het district hier een referendum mag organiseren rond alcohol voor 12 jarigen. niemand zal hen dat verbieden, elk rechtsniveau, tem de grondwet, zal de uitslag wel straal negeren maar niemand zal de districtsschepenen voor 30j achter slot en grendel smijten. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Enkel het Duitse gerecht zal kunnen bepalen of de beschuldegingen tegen Puigdemont ook in Duitsland strafrechtelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit lijkt mij een duidelijke vorm van rebellie. Laatst gewijzigd door speurneus : 2 april 2018 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zullen de Belgicisten graag horen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Volgens internationaal recht mag het parlement dat ook doen. De regering heeft bij mijn weten de onafhankelijkheid niet uitgeroepen. Maar ik kan me vergissen. Overigens is er nog zoiets als het zelfbeschikkingsrecht. Het Catalaanse Parlement heeft bevoegdheden die de Spaanse rechter niet zomaar kan intrekken. dat is strijdig met het internationaal recht. Bij rebellie is overigens sprake van het opnemen van wapens tegen een regering. Volgens mij heeft heel de wereld kunnen zien dat het niet de Catalanen waren die de wapens opnamen. Dat waren vreedzame demonstranten die in elkaar gebeukt werden door de oproerpolitie. Dat kan je met de beste wil van de wereld geen Rebellie noemen. Hoe onwelgevallig hun mening ook moge zijn in de ogen van anderen.
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
dat in de Spaanse grondwet zou staan dat een deelstaat zich niet onafhankelijk mag verklaren (dat staat er uiteraard altijd in) maakt een parlement die dat doet nog niet strafbaar. Hoogstens maakt het hun beslissing nietig.
![]() |
![]() |
#127 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
net zoals ik zou zeggen dat ik koning van Belgie ben. dit uitspraak meot je negeren, mij daarvoor 30j opsluiten is poltieke vervolging |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och het is toch overduidelijk dat Madrid als de dood zo bang was dat de uitslag van het referendum zo duidelijk zou zijn, dat het politiek gesproken nog moeilijk te negeren was.
Dus reageerden ze maar zoals hun grote voorbeeld, de leuke Franco. Hoe, in hemelsnaam, kan het bevragen van een bevolking een misdrijf zijn ? In 2018 !! Is de staat er voor de mensen, of zijn de mensen er voor de staat?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#130 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Daar gaan ze nu voor berecht worden. De documenten die de Mossos moesten gaan verbranden, maar wat de reguliere politie heeft kunnen verhinderen bewijzen duidelijk het planmatige aspect van de rebellie. Nu is de volgende stap de rechtszaak tegen deze personen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat wordt dan opsluiting waartegen de guardia civil niets kan doen. de agenten binnen konden uiteraard geen collega's optrommelen om de mensen buiten op de matrak te trakteren ![]() gelooft gij da echt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Staatssecretaris
|
![]() dus de beelden van de media waar ze de mensen toonen die het gebouw omronden en de politie beletten het gebouw te verlaten zijn fake news?
gelooft gij da echt ? https://www.youtube.com/watch?v=hdoyIY32TC4 nog eens beelden van de ocharme zo vredelijke catalaanse seperatisten zeker ook fake news
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar natuurlijk zijn er daar ook wel een paar kleine groepjes anarchisten edm. Maar ze zijn de uitzondering. De grote separatistische partijen blinken uit in hun vreedzaam en geweldloos protest. Wie dat betwist, heeft slechte bedoelingen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wil de politie dat gebouw verlaten gebruiken ze de knuppel, traangas,... de rommel die ze gebruikt hebben om burgers het ziekenhuis in te rammen tijdens dat referendum. beweren dat ze opgesloten zaten? da's inderdaad een leugen. gewoon 1 vd vele stokken om mensen politiek te vervolgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() PDM zal gaan waar hij thuishoort. In de gevangenis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() Vergeet ook niet dat als hij in handen van de Spaanse inquisitie valt, we spreken over 30 jaar straf wegens "rebellie".
Dat betekent dezelfde straf als de zwaarste IS strijders. Kan mij iemand uitleggen hoe het organiseren van een vreedzaam referendum op hetzelfde niveau staat als het op gruwelijke manier vermoorden van honderden mensen?
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |