Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2018, 10:30   #121
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het feit dat alle leerkrachten er op stonden (behalve de hogeschooldocenten) was al een farce op zich die niet meer zal herhaald worden.
Blijkbaar ben je geen vrouw die voor een klas met 85% allochtonen, waarvan de meerderheid moslim, staat en moet proberen om die gasten iets te leren. Spreek eerst eens met zo een leerkracht of ga eens zo een klas observeren, je zal rap van gedacht veranderen. Ik neem je uw mening niet kwalijk omdat het duidelijk is dat je totaal geen besef hebt waarover je spreekt. Zwijgen had u in dit geval wel gesierd.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 11:03   #122
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Behalve dat die wijkagent regelmatig wat kloppen krijgt in sommige buurten.
Niet meer of minder dan een onderwijzer in een zware buurt ...
maar voor die wijkagent mag ik hopen dat als hij klop krijgt, er binnen de vijf minuten tien "echte" flikken hem komen helpen.

Iedere chauffeur is een zwaar beroep: verkeersagressie en ongevallen! Stress in de file!!!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 2 juni 2018 om 11:27.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 11:31   #123
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar ben je geen vrouw die voor een klas met 85% allochtonen, waarvan de meerderheid moslim, staat en moet proberen om die gasten iets te leren. Spreek eerst eens met zo een leerkracht of ga eens zo een klas observeren, je zal rap van gedacht veranderen. Ik neem je uw mening niet kwalijk omdat het duidelijk is dat je totaal geen besef hebt waarover je spreekt. Zwijgen had u in dit geval wel gesierd.
Voor mij zijn de gewone onderwijzers, die ononderbroken voor hun kindjes staan, ook een zwaar beroep.
In tegenstelling tot de regenten.

Maar van stress hebben leerkrachten weinig last. Stress die je kan ontstressen, door quasi om de twee maanden een week verlof te hebben, telt niet mee als stress.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 2 juni 2018 om 11:31.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 11:39   #124
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kon, niet zeveren hé. Er zijn voldoende compensaties.
Meer dan4 maand verlof + elke woensdag een halve dag.
Niemand heeft dat , zelfs bij benadering niet.
En elke dag thuis als uw kinderen thuis zijn. Geen kosten voor opvang enz...
Dat alleen al, los van de rest.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 05:15   #125
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ar...l-1156615.html

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 08:31   #126
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat alle ambtenaren een zwaar beroep hebben en dat label mogen dragen.

Nu we daar uit zijn kunnen we de héél zware beroepen bepalen om eventueel vroeger op pensioen te gaan.
Oud 5 juni 2018, 09:08   #127
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zijn dat de hardwerkende "vlamingen" waar de nationalisten het steeds over hebben ?
Dat zijn duidelijk twee sossen...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 09:17   #128
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niet meer of minder dan een onderwijzer in een zware buurt ...
maar voor die wijkagent mag ik hopen dat als hij klop krijgt, er binnen de vijf minuten tien "echte" flikken hem komen helpen.

Iedere chauffeur is een zwaar beroep: verkeersagressie en ongevallen! Stress in de file!!!
Voor buschauffeurs is file dubbel stress, want file betekent geen rustpauze. Eigenlijk schandalig dat er buschauffeurs shiften van 12 uur doen zonder rusten...
Oud 5 juni 2018, 10:23   #129
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dus jij hebt ook geen enkele persoonlijke ervaring met dat beroep. Dan is het gras altijd groener ergens anders.
Oud 5 juni 2018, 10:26   #130
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor mij zijn de gewone onderwijzers, die ononderbroken voor hun kindjes staan, ook een zwaar beroep.
In tegenstelling tot de regenten.

Maar van stress hebben leerkrachten weinig last. Stress die je kan ontstressen, door quasi om de twee maanden een week verlof te hebben, telt niet mee als stress.
Tijdens die week verlof zit mijn kleindochter meer dan de helft van de tijd in haar schooltje en niet omdat ze zich thuis verveelt.
Oud 6 juni 2018, 04:12   #131
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Voor buschauffeurs is file dubbel stress, want file betekent geen rustpauze. Eigenlijk schandalig dat er buschauffeurs shiften van 12 uur doen zonder rusten...
Ik ga mij niet uitspreken over het wel en wee van en bus chauffeur.
Maar het bewijst wel de corrupte toestand van het systeem en de interpretatie van zwaar beroep.

Het is duidelijk dat de TREIN chauffeur wel bij de omgekochte vriendjes zitten….steeds in de prijzen vallen >>> omdat ze de maatschappij kunnen gijzelen en treffen met hun stakingen! Wat vooral de linkse vakbonden toch zo graag doen om de linkse partijen te steunen.

Terwijl en Trein chauffeur geen file kent, niet met de klanten moet omgaan of zorgen dat de kassa klopt. Ze gewoon maar moeten zorgen op tijd te rijden en daar lukken ze zelfs nooit in.

Dat vind ik dus en bewijs van corruptie >>> het verschil van aanpak ten aan zien van de bus chauffeur en de trein chauffeur!!!!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 04:22   #132
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Ik ga mij niet uitspreken over het wel en wee van en bus chauffeur.
Maar het bewijst wel de corrupte toestand van het systeem en de interpretatie van zwaar beroep.

Het is duidelijk dat de TREIN chauffeur wel bij de omgekochte vriendjes zitten….steeds in de prijzen vallen >>> omdat ze de maatschappij kunnen gijzelen en treffen met hun stakingen! Wat vooral de linkse vakbonden toch zo graag doen om de linkse partijen te steunen.

Terwijl en Trein chauffeur geen file kent, niet met de klanten moet omgaan of zorgen dat de kassa klopt. Ze gewoon maar moeten zorgen op tijd te rijden en daar lukken ze zelfs nooit in.

Dat vind ik dus en bewijs van corruptie >>> het verschil van aanpak ten aan zien van de bus chauffeur en de trein chauffeur!!!!

De buschauffeur van De Lijn (overheid) gaat evengoed vervroegd op pensioen hoor. Heb je het artikel gelezen ? Er klopt geen jota van wat je beweert.
Er is wel een verschil tussen privé en publiek. In de privé past men daar een mouw aan door veel te veel en in het zwart te rijden wanneer het nog gaat en dan ook vroeger te stoppen (ziekte, ...) of op latere leeftijd over te schakelen naar een andere (gelijkaardige) job (bvb schoolvervoer, ...).
In plaats dat de vakbond het hele NMBS personeel zwaar beroep probeert te maken zou men beter trein- en busbestuurders in de privé ook zwaar beroep maken.

(PS ook een treinbestuurder rijdt soms kilometers in de file. Bvb file van in Boechout tot Antwerpen centraal. Vanwaar denkt u dat vertragingen komen ? Mokkend personeel ?)

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 6 juni 2018 om 04:30.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 06:09   #133
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus jij hebt ook geen enkele persoonlijke ervaring met dat beroep. Dan is het gras altijd groener ergens anders.
Mijn persoonlijke ervaring met dat beroep is dat, als je eens vastbenoemd bent je er redelijk je voeten aan kan vegen zonder dat ze je echt iets kunnen maken.
Oud 7 juni 2018, 03:41   #134
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De buschauffeur van De Lijn (overheid) gaat evengoed vervroegd op pensioen hoor. Heb je het artikel gelezen ? Er klopt geen jota van wat je beweert.
Er is wel een verschil tussen privé en publiek. In de privé past men daar een mouw aan door veel te veel en in het zwart te rijden wanneer het nog gaat en dan ook vroeger te stoppen (ziekte, ...) of op latere leeftijd over te schakelen naar een andere (gelijkaardige) job (bvb schoolvervoer, ...).
In plaats dat de vakbond het hele NMBS personeel zwaar beroep probeert te maken zou men beter trein- en busbestuurders in de privé ook zwaar beroep maken.

(PS ook een treinbestuurder rijdt soms kilometers in de file. Bvb file van in Boechout tot Antwerpen centraal. Vanwaar denkt u dat vertragingen komen ? Mokkend personeel ?)
Sorry hoor maar U schrijft: Er klopt geen jota van wat je beweert.

En onmiddellijk daarna geeft U zelf de verschillen tussen de omgekochte en de niet omgekochte >>>

Uw oplossing is dan maar iedereen om te kopen!!!! hoe en waar denk je dat mee te betalen????
Wie gaat je daarvoor laten opdraaien???
Wie gaat U dan als financiële melkkoe voorstellen????

Heel duidelijk >>> Ver van eerlijk iedereen gelijk voor de wet
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 7 juni 2018 om 03:42.
Oud 8 juni 2018, 17:55   #135
epicurist_dirk
Minister

Standaard

De Vlaamse regering had bij de jongste begrotingsaanpassing een overschot en dat komt onder meer het onderwijs ten goede. In plaats van de schuldenberg aftebouwen. Weer geld om vriendjes om te kopen

Man, man, man het omkopen gaat gewoon verder, nadat de bleek dat de school directeurs géén zwaar beroep kregen is er nu >> Hoger loon voor schooldirecteurs!
Oud 8 juni 2018, 18:07   #136
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Om van te kotsen... boefers en flikken komen op de lijst met 'zware beroepen'...
https://www.hln.be/geld/economie/pol...aren~ab84a0b1/
Hier zie je zo 2 van die klootzakken hun flits-shift lekker doorslapen. Kwestie om 's avonds goed uitgerust te zijn om in het zwart nog wat echt te gaan werken. Uiteraard in aantwaarpe...

bron : https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ombi~a2c8a45c/
Panda laat in zijn rode kaarten kijken. De afgunst druipt er van af.

Ik geef toe dat niet alle militairen en politieagenten hun leven riskeren, maar een hele hoop lopen wel het risico.

Het is net hetzelfde met het verplegend personeel. De ene heeft het écht zwaar en de andere zit achter een bureau. Het is oneerlijk om degenen die het zwaar hebben te laten boeten voor degenen die het gemakkelijker hebben.
Oud 8 juni 2018, 18:17   #137
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
De Vlaamse regering had bij de jongste begrotingsaanpassing een overschot en dat komt onder meer het onderwijs ten goede. In plaats van de schuldenberg aftebouwen. Weer geld om vriendjes om te kopen

Man, man, man het omkopen gaat gewoon verder, nadat de bleek dat de school directeurs géén zwaar beroep kregen is er nu >> Hoger loon voor schooldirecteurs!
Niet alleen schooldirecteurs hebben het de dag van vandaag niet onder de markt. Het is even erg voor de leraars en leraressen, maar ik kan er mee leven dat een directeur meer verdient dan een leraar. De kapitein van een schip verdient ook meer dan een matroos. De eigenaar van een supermarkt meer dan de kassiersters. De baas van een houthandel, sanitair bedrijf, energie of internetbedrijf meer dan het personeel.

Als we beginnen met te vitten op een schooldirecteur die wat meer verdient dan een leraar wil niemand nog de verantwoordelijkheid van een schooldirecteur dragen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 juni 2018 om 18:28.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 18:27   #138
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Jij staat duidelijk niet in het onderwijs, en al zeker niet in Brussel.

Vraag beter eens aan djimi hoe zwaar het beroep van onderwijzer is.
Mijn dochter gaf jarenlang les in het hoger onderwijs. Zelfs daar is het geen lachtertje. Leerlingen zoals in jouw en mijn tijd bestaan niet meer.
Het werk is ook niet afgelopen als de lessen zijn afgelopen. De lessen moeten voorbereid worden en het werk van de leerlingen nagekeken. Idem met de examens.
Ik gun de leraars hun vakanties. De politici nemen trouwens evenveel vakantie.
Oud 8 juni 2018, 18:33   #139
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Mijn dochter gaf jarenlang les in het hoger onderwijs. Zelfs daar is het geen lachtertje. Leerlingen zoals in jouw en mijn tijd bestaan niet meer.
Het werk is ook niet afgelopen als de lessen zijn afgelopen. De lessen moeten voorbereid worden en het werk van de leerlingen nagekeken. Idem met de examens.
Ja, politici zal dan ook wel een zwaar beroep zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 18:39   #140
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Sorry maar in plaats van te zagen zouden ze beter hun eigen niveau wat optrekken. Het is bedroevend. Elk jaar zakken we wat verder weg in internationale vergelijkende tests.
1 leerkracht per 10 leerlingen in het kleuter en basisonderwijs en 1 leerkracht per 6 leerlingen in het middelbaar onderwijs. Het moet zowat een wereldrecord zijn.
En dan nog presteren in de achterhoede.
Ik zou het een schande noemen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be