Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2004, 12:33   #121
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Nogmaals, Pim Fortuyn heeft alleen maar "gewonnen" omdat de computers die de stemmen die tijdens de uitzending binnenkwamen, niet tijdig verwerkt kreeg. Het gaat dus niet om stemmen die na de uitzending nog binnenkwamen! Snap dat nu toch eens! De overwinning van Pim Fortuyn is dus gebaseerd op verkeerde cijfers!
Ben jij zo blind als stevie wonder ofzo, of doe je alsof je zo dom bent als de punaizen in mijn potje hier?????
Ben je nu al zelf eens op de site gaan kijken van de stemming? Dit staat er klaar en duidelijk op hoor. Dat je dit toch blijft ontkennen is gewoonweg triestig en belachelijk. Lees even mee ok...

"Als ook alle stemmen zouden worden meegeteld die nog [size=7]na[/size] de slotuitzending van ‘De Grootste Nederlander’ zijn [size=5]binnengekomen[/size], dan zou Willem van Oranje de [size=5]uiteindelijke[/size] winnaar zijn geworden.
Maar [size=5]volgens[/size] de [size=5]stemprocedure[/size] die aan de notaris is voorgelegd, gelden [size=5]alleen[/size] de stemmen die [size=7]tijdens[/size] de uitzending werden [size=5]ontvangen[/size]. Volgens die procedure blijft [size=5]Pim Fortuyn[/size] de [size=5]winnaar[/size] van de finale, die maandagavond op de televisie werd uitgezonden."

Duidelijk genoeg voor je!!! En dan zeg je dat ik dingen niet goed lees.

Laatst gewijzigd door illwill : 21 november 2004 om 12:33.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2004, 12:36   #122
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Ja, logisch. Gewoon mensen die weer schrokken dat na al die ellende die Nederland sinds twee weken doormaakt weer massaal op Pim Fortuyn zouden gaan stemmen. Beetje laat geschrokken, that's a shame!
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2004, 19:12   #123
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Ben jij zo blind als stevie wonder ofzo, of doe je alsof je zo dom bent als de punaizen in mijn potje hier?????
Ben je nu al zelf eens op de site gaan kijken van de stemming? Dit staat er klaar en duidelijk op hoor. Dat je dit toch blijft ontkennen is gewoonweg triestig en belachelijk. Lees even mee ok...

"Als ook alle stemmen zouden worden meegeteld die nog [size=7]na[/size] de slotuitzending van ‘De Grootste Nederlander’ zijn [size=5]binnengekomen[/size], dan zou Willem van Oranje de [size=5]uiteindelijke[/size] winnaar zijn geworden.
Maar [size=5]volgens[/size] de [size=5]stemprocedure[/size] die aan de notaris is voorgelegd, gelden [size=5]alleen[/size] de stemmen die [size=7]tijdens[/size] de uitzending werden [size=5]ontvangen[/size]. Volgens die procedure blijft [size=5]Pim Fortuyn[/size] de [size=5]winnaar[/size] van de finale, die maandagavond op de televisie werd uitgezonden."

Duidelijk genoeg voor je!!! En dan zeg je dat ik dingen niet goed lees.
Je leest inderdaad niet goed, maar dat is niets nieuws. Pim Fortuyn is de winnaar dank zij VERKEERDE cijfers. 161.000 mensen kozen voor Willem van Oranje TIJDENS de uitzending, terwijl slechts 130.000 mensen voor Pim Fortuyn kozen. Het enige wat hier telt is dat de KEUZE van de kijker werd GENEGEERD omwille van een technisch mankement.

Dat jij daar geen probleem mee hebt, zegt veel over de de manier waarop jij tegen begrippen als "democratie" aankijkt. Jij zou er bij een verkiezing van het parlement dus geen probleem mee hebben dat de SP.a als grote overwinnaar uit de bus komt, zelfs als nadien blijkt dat er door een technische storing niet correct geteld werd en dat eigenlijk het Vlaams Blok de grote overwinnaar moest zijn. Maar regels zijn regels, nietwaar illwill, dus alleen die eerste telling - die door een notaris werd goedgekeurd - is van tel... Ook al gaf de kiezer te kennen dat hij het Vlaams Blok aan de macht wou, blijft het toch de SP.a...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2004, 19:39   #124
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je leest inderdaad niet goed, maar dat is niets nieuws. Pim Fortuyn is de winnaar dank zij VERKEERDE cijfers. 161.000 mensen kozen voor Willem van Oranje TIJDENS de uitzending, terwijl slechts 130.000 mensen voor Pim Fortuyn kozen. Het enige wat hier telt is dat de KEUZE van de kijker werd GENEGEERD omwille van een technisch mankement.

Dat jij daar geen probleem mee hebt, zegt veel over de de manier waarop jij tegen begrippen als "democratie" aankijkt. Jij zou er bij een verkiezing van het parlement dus geen probleem mee hebben dat de SP.a als grote overwinnaar uit de bus komt, zelfs als nadien blijkt dat er door een technische storing niet correct geteld werd en dat eigenlijk het Vlaams Blok de grote overwinnaar moest zijn. Maar regels zijn regels, nietwaar illwill, dus alleen die eerste telling - die door een notaris werd goedgekeurd - is van tel... Ook al gaf de kiezer te kennen dat hij het Vlaams Blok aan de macht wou, blijft het toch de SP.a...
Je bent echt zielig Rafke. Het heeft niets met een mankement te maken.
Kun je nu echt niet lezen wat ik van de officiele site heb gepast?
Pim heeft eerlijk gewonnen, men heeft regels die zeggen dat stemmen die na de uitzending binnen komen niet meer tellen. Je hebt het over mijn begrip voor de democratie, blijkbaar passen regels bij jou hier niet bij. Veeg jij je voeten aan de regels dan?

Lees gewoon wat er staat kerel, en geef toch toe dat het zo is. Ik heb die tekst niet geschreven é, ik heb ze gecopieerd van de site!!

Laatst gewijzigd door illwill : 21 november 2004 om 19:41.
Oud 21 november 2004, 19:45   #125
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent echt zielig Rafke. Het heeft niets met een mankement te maken.
Kun je nu echt niet lezen wat ik van de officiele site heb gepast?
Pim heeft eerlijk gewonnen, men heeft regels die zeggen dat stemmen die na de uitzending binnen komen niet meer tellen. Je hebt het over mijn begrip voor de democratie, blijkbaar passen regels bij jou hier niet bij. Veeg jij je voeten aan de regels dan?

Lees gewoon wat er staat kerel, en geef toch toe dat het zo is. Ik heb die tekst niet geschreven é, ik heb ze gecopieerd van de site!!
Je wil het maar niet snappen hé... Die stemmen ZIJN NIET NA DE UITZENDING BINNENGEKOMEN, MAAR TIJDENS DE UITZENDING!!! Omwille van een technisch mankement, namelijk de trage computers, werden deze REGLEMENTAIR UITGEBRACHTE STEMMEN niet meegeteld.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 21 november 2004, 19:47   #126
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je wil het maar niet snappen hé... Die stemmen ZIJN NIET NA DE UITZENDING BINNENGEKOMEN, MAAR TIJDENS DE UITZENDING!!! Omwille van een technisch mankement, namelijk de trage computers, werden deze REGLEMENTAIR UITGEBRACHTE STEMMEN niet meegeteld.
Waarom zegt men op de officiele site dan het tegenovergestelde?
Oud 21 november 2004, 19:51   #127
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zegt men op de officiele site dan het tegenovergestelde?
*zucht*

Men zegt op de officiële site helemaal niet het tegenovergestelde.

Citaat:
Oud 21 november 2004, 20:00   #128
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
*zucht*

Men zegt op de officiële site helemaal niet het tegenovergestelde.
LOL, ongelooflijk. Zelfs dat kun je niet toegeven é.
Who cares kerel, ik ga me daar niet meer moe in maken. Iedereen kan lezen wat er staat, zelfs jij kan dit lezen ook al wil gewoonweg niets toegeven. Mij niet gelaten, je weet zelf ook dat je mis bent. Dit is niet iets wat ik beweer, het is gewoonweg jij die iets anders beweerd dan de mensen van de wedstrijd zelf, lol. Ga maar met hen discussieren dan.
Feit is en blijft: Pimmetje is winnaar en heeft eerlijk gewonnen.

Nogmaals de tekst van de site zelf.

[size=3]Als ook alle stemmen zouden worden meegeteld die nog na de slotuitzending van ‘De Grootste Nederlander’ zijn binnengekomen, dan zou Willem van Oranje de uiteindelijke winnaar zijn geworden. [/size]
[size=3]Maar volgens de stemprocedure die aan de notaris is voorgelegd, gelden alleen de stemmen die tijdens de uitzending werden ontvangen. Volgens die procedure blijft Pim Fortuyn de winnaar van de finale, die maandagavond op de televisie werd uitgezonden. [/size]
Oud 21 november 2004, 20:13   #129
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LOL, ongelooflijk. Zelfs dat kun je niet toegeven é.
Who cares kerel, ik ga me daar niet meer moe in maken. Iedereen kan lezen wat er staat, zelfs jij kan dit lezen ook al wil gewoonweg niets toegeven. Mij niet gelaten, je weet zelf ook dat je mis bent. Dit is niet iets wat ik beweer, het is gewoonweg jij die iets anders beweerd dan de mensen van de wedstrijd zelf, lol. Ga maar met hen discussieren dan.
Feit is en blijft: Pimmetje is winnaar en heeft eerlijk gewonnen.

Nogmaals de tekst van de site zelf.

[size=3]Als ook alle stemmen zouden worden meegeteld die nog na de slotuitzending van ‘De Grootste Nederlander’ zijn binnengekomen, dan zou Willem van Oranje de uiteindelijke winnaar zijn geworden. [/size]
[size=3]Maar volgens de stemprocedure die aan de notaris is voorgelegd, gelden alleen de stemmen die tijdens de uitzending werden ontvangen. Volgens die procedure blijft Pim Fortuyn de winnaar van de finale, die maandagavond op de televisie werd uitgezonden. [/size]
Hoe is het mogelijk... WAAROM zijn die stemmen pas na de uitzending binnegekomen? Snap jij dat nu ècht niet??? Ik kan niet geloven dat iemand werkelijk zó ontzettend dom kan zijn om dat niet in te zien... Volgens de regels heeft Pim Fortuyn inderdaad gewonnen, maar die regels houden geen rekening met de onverwachte omstandigheid dat de computers niet snel genoeg zijn om al de stemmen die binnenkomen te verwerken. De telefoonlijnen raakten geblokkeerd, zodat die stemmen pas later binnenkwamen, ook al werden ze eigenlijk TIJDENS de uitzending uitgebracht. De KRO heeft beslist de PROCEDURE te respecteren en niet het STEMMENAANTAL; het is namelijk òf het ene, òf het andere! Dat is toch niet zo ingewikkeld?

Citaat:
Pim de grootste, Willem de meeste

Als ook alle stemmen zouden worden meegeteld die nog na de slotuitzending van ‘De Grootste Nederlander’ zijn binnengekomen, dan zou Willem van Oranje de uiteindelijke winnaar zijn geworden.

Maar volgens de stemprocedure die aan de notaris is voorgelegd, gelden alleen de stemmen die tijdens de uitzending werden ontvangen. Volgens die procedure blijft Pim Fortuyn de winnaar van de finale, die maandagavond op de televisie werd uitgezonden.

Het probleem van de uiteenlopende cijfers is veroorzaakt door computers, die na de uitzending nog nieuwe gegevens produceerden. En dat heeft te maken met een beveiliging die was ingebouwd om frauderen te voorkomen. Tijdens de uitzending kon alleen gestemd worden via een vaste telefoonlijn of via de mobiele telefoon. Alle kiezers konden maximaal 6 stemmen uitbrengen en de computers controleerden of dit aantal niet werd overschreden.

Daardoor ontstond evenwel vertraging in de verwerking van de gegevens, met als resultaat dat de telefoonlijnen geblokkeerd raakten. Als noodgreep werd tijdens de uitzending door de producent Eyeworks en de KRO besloten alsnog het stemmen per SMS toe te staan. Maar daardoor werden er op het hoogtepunt van de finale in korte tijd zoveel berichten tegelijk verzonden, dat opnieuw vertraging ontstond in de verwerking van de gegevens.

Toen de uitzending volgens plan werd afgesloten, stond Pim Fortuyn aan kop en werd hij onder het toeziend oog van de notaris als winnaar aangewezen.

Volgens de officiële telling had Fortuyn op dat moment bijna 115.000 stemmen en Willem van Oranje 111.000 en daarmee was Fortuyn onmiskenbaar de grootste, zoals hij ook in de weken voorafgaand aan de finale steeds een leidende positie heeft ingenomen.

Maar telling van de stemmen na de uitzending geeft aan dat Pim Fortuyn 130.000 stemmen heeft en Willem van Oranje 161.000.

De KRO heeft besloten de afgesproken procedure te respecteren, en geen wijziging te brengen in de uitslag zoals die tijdens de uitzending is gepubliceerd. Achterhouden van het feit dat er nog zoveel na-stemmen binnenkwamen en er daardoor een andere winnaar zou zijn gekomen, was ook geen optie. Ton Verlind: “Het is ondenkbaar dat je zulke relevante feiten achterhoudt.”

Citaat:
Oud 21 november 2004, 20:19   #130
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe is het mogelijk... WAAROM zijn die stemmen pas na de uitzending binnegekomen? Snap jij dat nu ècht niet??? Ik kan niet geloven dat iemand werkelijk zó ontzettend dom kan zijn om dat niet in te zien... Volgens de regels heeft Pim Fortuyn inderdaad gewonnen, maar die regels houden geen rekening met de onverwachte omstandigheid dat de computers niet snel genoeg zijn om al de stemmen die binnenkomen te verwerken. De telefoonlijnen raakten geblokkeerd, zodat die stemmen pas later binnenkwamen, ook al werden ze eigenlijk TIJDENS de uitzending uitgebracht. De KRO heeft beslist de PROCEDURE te respecteren en niet het STEMMENAANTAL; het is namelijk òf het ene, òf het andere! Dat is toch niet zo ingewikkeld?
Eindelijk geeft je het toe. Zelfs het feit dat men gewoonweg de regels toepast geef je nu toch toe. Héhé, we zijn er hoor.

Pim heeft inderdaad volgens de regels gewonnen. Je merkt nu toch ook dat regels echt wel nuttig zijn é. Was dit nu zo moeilijk?

Laatst gewijzigd door illwill : 21 november 2004 om 20:20.
Oud 21 november 2004, 20:22   #131
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eindelijk geeft je het toe. Zelfs het feit dat men gewoonweg de regels toepast geef je nu toch toe. Héhé, we zijn er hoor.

Pim heeft inderdaad volgens de regels gewonnen. Was dit nu zo moeilijk?
Ik heb dat op geen enkel moment betwist, mijn beste, als je enigszins kon lezen, zou je zulke dingen zelfs niet zeggen... Het gaat erom dat hij ONTERECHT gewonnen heeft dankzij een technisch mankement!

Citaat:
Oud 21 november 2004, 20:26   #132
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dat op geen enkel moment betwist, mijn beste, als je enigszins kon lezen, zou je zulke dingen zelfs niet zeggen... Het gaat erom dat hij ONTERECHT gewonnen heeft dankzij een technisch mankement!
Dan moet men maar geen regels maken é.
Feit is dat je zo moeilijk niet zou doen indien Pim op de 2de plaats had gestaan.
Oud 21 november 2004, 20:28   #133
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet men maar geen regels maken é.
Feit is dat je zo moeilijk niet zou doen indien Pim op de 2de plaats had gestaan.
Het heeft NIETS met de regels te maken en ALLES met een gebrekkige organisatie. Mijn persoonlijke voorkeur doet daarin niet terzake. Ook in het omgekeerde geval zou ik dezelfde mening toegedaan zijn. Wat mij betreft moet degene die de meeste stemmen achter zich krijgt de winnaar zijn en dat was in dit geval duidelijk Willem van Oranje.

Citaat:
Oud 21 november 2004, 23:39   #134
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft u toevallig ook een verklaring waarom alleen de stemmen op Willem last hadden van dat technisch mankement ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 06:33   #135
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Heeft u toevallig ook een verklaring waarom alleen de stemmen op Willem last hadden van dat technisch mankement ?
"Volgens de officiële telling had Fortuyn op dat moment bijna 115.000 stemmen en Willem van Oranje 111.000 en daarmee was Fortuyn onmiskenbaar de grootste, zoals hij ook in de weken voorafgaand aan de finale steeds een leidende positie heeft ingenomen.

Maar telling van de stemmen na de uitzending geeft aan dat Pim Fortuyn 130.000 stemmen heeft en Willem van Oranje 161.000."

Hoezo alleen de stemmen op Willem?

Citaat:
Oud 22 november 2004, 06:38   #136
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het heeft NIETS met de regels te maken en ALLES met een gebrekkige organisatie. Mijn persoonlijke voorkeur doet daarin niet terzake. Ook in het omgekeerde geval zou ik dezelfde mening toegedaan zijn. Wat mij betreft moet degene die de meeste stemmen achter zich krijgt de winnaar zijn en dat was in dit geval duidelijk Willem van Oranje.
Niet volgens de regels. Had men de stemming een paar dagen laten doen had je pas echt een winnaar gehad. Je kan nu ook zeggen dat doordat Pim toch al ver op kop lag dat daarom de rest van de Pim stemmers het niet meer de moeite vonden om ook nog hun stem uit te brengen. En zo kun je nog uren staan zagen.
Volgens de regels heeft Pim gewonnen en je daar kun je niets aan doen of veranderen.
Oud 22 november 2004, 06:40   #137
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet volgens de regels. Had men de stemming een paar dagen laten doen had je pas echt een winnaar gehad. Je kan nu ook zeggen dat doordat Pim toch al ver op kop lag dat daarom de rest van de Pim stemmers het niet meer de moeite vonden om ook nog hun stem uit te brengen. En zo kun je nog uren staan zagen.
Volgens de regels heeft Pim gewonnen en je daar kun je niets aan doen of veranderen.
Daar g�*�*t het helemaal niet om! Snap jij dat nu nog niet?

Citaat:
Oud 22 november 2004, 11:22   #138
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Volgens de officiële telling had Fortuyn op dat moment bijna 115.000 stemmen en Willem van Oranje 111.000 en daarmee was Fortuyn onmiskenbaar de grootste, zoals hij ook in de weken voorafgaand aan de finale steeds een leidende positie heeft ingenomen.
Maar telling van de stemmen na de uitzending geeft aan dat Pim Fortuyn 130.000 stemmen heeft en Willem van Oranje 161.000."

Hoezo alleen de stemmen op Willem?
Ellez vooruit dan; vooral.
Het is toch een rare evolutie dat iemand die de weken voorligt, na de uitzending plots achter komt te liggen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 12:35   #139
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar g�*�*t het helemaal niet om! Snap jij dat nu nog niet?
Heeft niets met snappen te maken. Jij klaagt dat Pim onterecht heeft gewonnen, awel ik zeg dat hij volgens de regels terecht heeft gewonnen, dit zegt men ook op de officiele site. Regels zijn er om nageleefd te worden, jij vind dat men die regels moet breken nu. Onzin.
Oud 22 november 2004, 13:02   #140
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft niets met snappen te maken. Jij klaagt dat Pim onterecht heeft gewonnen, awel ik zeg dat hij volgens de regels terecht heeft gewonnen, dit zegt men ook op de officiele site. Regels zijn er om nageleefd te worden, jij vind dat men die regels moet breken nu. Onzin.
Nee, ik zeg je dat de regels deze situatie niet konden voorzien.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be