Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

Discussietools
Oud 18 november 2004, 03:15   #121
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
die context is inderdaad belangrijk. maar in die context leek de oproep van de politie naar allochtone agenten geen slecht idee.

en als het vlaams blok de stem van het volk wou spelen, hadden ze dat op een andere manier moeten zeggen. deze manier is dom, kwetsend en racistisch.
Het is waar, maar Louis Tobback zei ooit dat vreemdelingen zijn als spreeuwen op een stort en Karel de Gucht dat VB-stemmers als mestkevers zijn, dat kwetst ook, maar geen haan die ernaar kraait. Volgens diezelfde antiracismewet zijn alle medewerkers (lees:stemmers) eveneens in overtreding, alleen durven ze van ons niet zeggen dat we racisten zijn zoals van de VB-kopstukken wel doen. Een verkeerd woord is o zo vlug gezegd.

Maar ik kan er toch niet bij dat men een partij die vreemdelingen die zich wensen aan te passen aan de Vlaamse cultuur hier weldegelijk welkom heten, als racistisch kan beschouwen om een andere uitspraak, waarvan ze zelf toegeven dat dit inderdaad er over was. En dat terwijl andere mensen ook uitspraken doen die niet kunnen, maar toevallig het juiste kleur hebben, ongemoeid worden gelaten.

Voor mij staaft het mijn vermoeden dat gans het proces inderdaad een politieke afrekening is binnen onze, nu toch wel verkrachte democratie, puur om het VB te schaden zoals de eerste rechters van het proces, al zij het niet met zoveel woorden, lieten blijken.

En ik ben niet alleen.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 18 november 2004, 08:01   #122
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Wanneer gaan jullie nu eindelijk eens inzien dat jullie ons met dat arrest evenmin kunnen overtuigen van jullie gelijk als men een atheïst kan doen geloven in God door er op te wijzen dat hijzelf volgens de bijbel door die God geschapen is? Beide "heilige boeken" missen álle geloofwaardigheid in de ogen van de "ongelovige". Je kan niet bewijzen dat 3-1=1 door er op te wijzen dat 1+1=3.

En zeg mannen, hebben jullie eigenlijk nog een ander voorbeeld behalve dat van die pedofiel? Elke keer als (via het arrest) moet aangetoond worden dat het Blok racistisch is gaat het weer over diezelfde éne uitspraak. Er moet toch meer zijn als ze écht zo'n schuimbekkende, hondsdolle racisten zijn?

Verder heb ik al betoogd tegen Seba (in de quote thread dan nog wel, nádat ik verzocht had de discussie elders te voeren) dat het Blok ook voor die uitspraak enkel veroordeeld is op basis van een willekeurige interpretatie. Er zijn er écht wel meerdere hoor, maar daar weigeren jullie geloofwaardigheid aan te hechten. Voor mij niet gelaten, maar waarom dan zo verbaasd dat wij ons aan jullie interpretatie ook niets gelegen laten liggen?
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline  
Oud 18 november 2004, 08:30   #123
CONTRA
Schepen

CONTRA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

[size=3]NU TE KOOP: VLAAMS BEHANG[/size]

Drie vzw's die het goed menen met het volk brengen vandaag een nieuwe decoratieve lijn behangpapier op de markt: Vlaams Behang. Het ontwerp combineert traditionele krachtige waarden met een nieuw en fris imago.

Vlaams Behang oogt aannemelijk en modern, maar houdt tegelijk krachtig vast aan de betrouwbare basis van vorige reeksen. Meer van hetzelfde dus, maar alles oogt nu gewoon wat anders.

Vanaf vandaag te koop via de gebruikelijke netwerken, 2 euro per strekkende arm.

bron: http://www.bartvandamme.be/
Gefrusteerde Phiano, aan de hand van u schrijven op dit forum zou ik schrik krijgen, ik ben van mening dat u in staat bent om mensen van het VB het zwijgen op te leggen, telkens aan u reactie's te zien komt de onzin en de haat naar boven.
Geef deze mensen ook de kans zoals andere partijen,wanneer ze niet bekwaam zijn zal het wel vanzelf over gaan, er zijn al genoeg voorbeelden geweest.

Laatst gewijzigd door CONTRA : 18 november 2004 om 08:32.
CONTRA is offline  
Oud 18 november 2004, 08:46   #124
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
het moet immers een frustrerend gevoel zijn om een protest stem uit te brengen die daarna gewoon buiten de wet wordt gesteld. Dan ga je je toch nog meer rebels opstellen? Is dit geen averechts effect?
Er is een alternatief om niet buiten de wet gesteld te worden. Stem Groen !....
Dat is ook rebels en toekomstgericht ook. Rebels en nuttig. Geef een signaal aan de regering dat dit het belangrijkste is.....
Ik geef toe het is niet enkel gericht op het blanke ras.
De olievoorraden zullen pieken rond 2007 ..... stof om over na te denken.
Het is angstaanjagend te zien hoe China nu kapitalistisch denkt.
Europa moet dringend zoeken naar alternatieven want daar zit toekomst in....De job van de toekomst.... alternatieven !
Knappe koppen in Europa moeten ze vinden.
labyrinth is offline  
Oud 18 november 2004, 08:49   #125
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Ik geef toe het is niet enkel gericht op het blanke ras.
Inderdaad, Groen is enkel gericht op het bruine ras.

Neen, dank u.
Oud 18 november 2004, 09:25   #126
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr

Neen, dank u.
Groen is gericht op elk ras, zeg maar de mens in het algemeen... Of is de mens alleen een blanke ? Wat vindt u daar toch zo superieur aan ???????? Ik zou dat toch eens graag willen weten van een insider......
labyrinth is offline  
Oud 18 november 2004, 09:30   #127
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Neenee, Groen! is niet gericht op rassen, Groen! is gericht op mensen, net zoals de CD&V, de NV-A, de SP-A, ...

Het Vlaams Belang niet, daar heeft U gelijk in.

Laatst gewijzigd door Jolle : 18 november 2004 om 09:30.
Jolle is offline  
Oud 18 november 2004, 09:37   #128
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Groen is gericht op elk ras, zeg maar de mens in het algemeen... Of is de mens alleen een blanke ? Wat vindt u daar toch zo superieur aan ???????? Ik zou dat toch eens graag willen weten van een insider......
Toch niet, Groen heeft zich volledig gericht op het migrantenknuffelen om toch maar boven de drempel te blijven.

http://www.groen.be/

De overheid moet het goede voorbeeld tonen in verband met de tewerkstelling van allochtonen. Er is een aanzienlijke inhaalbeweging nodig. Vanaf 2007 zou 10% van de nieuwe aanwervingen in overheidsdienst allochtonen moeten zijn, ook gemeenten met belangrijke migrantenpopulatie. Dit hoog niveau wordt aangehouden zolang dat nodig is om in overheidsdienst een goede weerspiegeling van de samenleving te hebben.

De overheid moet de sociale partners in de privésector aanmoedigen tot bindende afspraken tegen de massale werkloosheid onder allochtonen. De overheid kan dit door selectieve lastenverlaging te stimuleren.

Specifieke steun vanuit de Vlaamse overheid en grote gemeenten aan allochtonen die een onderneming willen starten.

Stemrecht op alle niveaus en verkiesbaarheid als gemeente- disctricts- of OCMW-raadslid of schepen voor niet-Belgen, met een voldoende verblijfsduur als enige bijkomende voorwaarde.

Versterking van middenveld aan de hand van meer personeel en middelen voor zelforganisaties en hun federaties, met respect voor hun eigenheid en onafhankelijkheid.

Migranten meer en op positieve wijze in de media (in berichtgeving, als experts, als acteurs, ...) om een positievere beeldvorming te bereiken. Ook meer migranten in zichtbare functies in publieke dienstverlening.

Voorwaardenscheppende rol van overheid voor beleving van culturele en religieuze eigenheid. Onder meer: een voldoende aanbod van begraafplaatsen voor alle levensbeschouwingen, voorzieningen voor een waardig offerfeest, faculteit voor de opleiding van imams, sterkere aanwezigheid van allochtonen in domein van cultuur- en kunsten

Opheffing van de absolute migratiestop, niet alleen gestoeld op de behoeften van onze arbeidsmarkt, maar met aandacht voor humane aspecten en noden van de zendende landen en geflankeerd door een onthaalbeleid en een antwoord op misbruiken. Tegelijkertijd ook werken aan de ontwikkeling van allochtone groepen in België om zo de situatie op de arbeidsmarkt

(noot : nee, ik heb niet slecht geCP'ed, die tekst breekt daar inderdaad effectief af)
Oud 18 november 2004, 09:39   #129
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Wanneer gaan jullie nu eindelijk eens inzien dat jullie ons met dat arrest evenmin kunnen overtuigen van jullie gelijk als men een atheïst kan doen geloven in God door er op te wijzen dat hijzelf volgens de bijbel door die God geschapen is?
Maar het is niet de bedoeling jullie te overtuigen dat het Vlaams Blok "racistisch" is (bij mij toch niet). Ik heb hier alleen aangegeven waarom het Vlaams Blok veroordeeld is volgens de racismewet. Of die nu zo juist is, of die niet op maat gemaakt is, enz enz enz... interesseert me niet. Die veroordeling interesseert mij ook niet. Maar ze is wél binnen de wet gebeurd, en had Filipke en zijn crew een halve seconde langer nagedacht, had al die zever kunnen vermeden worden. Maar dat wouden ze niet, want dit levert hun véél stemmen op, en dat weten ze ook.

En d�*�*r is het mij om te doen : ik vind het gewoon hypocriet om moord en brand te schreeuwen, de zaken dan nog eens te verdraaien ook (met die nieuwe naam, "het einde van de vrije meningsuiting" en meer van dat fraais), en ondertussen heimelijk achter het handje te zitten lachen omdat ge weet dat ge dankzij dit proces binnenkort aan de macht geraakt. En d�*�*r is het hem toch uiteindelijk om te doen, zoals het ELKE politieker daarom te doen is.

Vlaams Belang, het alternatief? Niks van, Vlaams Belang, van hetzelfde laken een broek...
Citaat:
En zeg mannen, hebben jullie eigenlijk nog een ander voorbeeld behalve dat van die pedofiel?
Het arrest staat er vol van : oproep tot aparte islamscholen om de terugkeer van 2e en 3e generatie vreemdelingen te begeleiden, oproep tot het afschaffen van kindergeld en sociale zekerheid voor vreemdelingen,... Weinig interpretatie mogelijk, het staat er écht wel. Volgens de wet op racisme zijn het dus inderdaad racisten

met vriendelijke groeten
Jolle is offline  
Oud 18 november 2004, 09:46   #130
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Toch niet, Groen heeft zich volledig gericht op het migrantenknuffelen om toch maar boven de drempel te blijven.
Dat ze "migranten knuffelen" (een volledig onrealistisch migrantenbeleid willen voeren) is algemeen bekend. Maar 't is maar één puntje uit al die andere :
Milieu en natuur
Mobiliteit
Verdeling werk-zorg
levenskwaliteit
Werkgelegenheid
Wonen in een leefbare omgeving
Zorgzekerheid
Holebibeleid
Dierenwelzijn
Gezonde voeding en landbouw
Gezondheid
Sociale zekerheid
Duurzame economie
Staatshervorming
Justitie
Levende democratie en cultuur
Multiculturele samenleving
Fiscaliteit
Drugs
Openbare diensten

Allez, toch wel ietske meer dan migranten knuffelen alleen

Laatst gewijzigd door Jolle : 18 november 2004 om 09:48.
Jolle is offline  
Oud 18 november 2004, 09:52   #131
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle
Het arrest staat er vol van : oproep tot aparte islamscholen om de terugkeer van 2e en 3e generatie vreemdelingen te begeleiden, oproep tot het afschaffen van kindergeld en sociale zekerheid voor vreemdelingen,... Weinig interpretatie mogelijk, het staat er écht wel. Volgens de wet op racisme zijn het dus inderdaad racisten
Dat was wél allemaal het oorspronkelijke plan van de regering die de allochtonen destijds als gastarbeiders naar hier gehaald had. Allemaal racisten?
Oud 18 november 2004, 09:58   #132
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Dat ze "migranten knuffelen" (een volledig onrealistisch migrantenbeleid willen voeren) is algemeen bekend. Maar 't is maar één puntje uit al die andere :

Allez, toch wel ietske meer dan migranten knuffelen alleen
Jammer dat hun "eigen volk laatst" politiek al het andere zo erg verziekt dat ik er niet eens meer in geïnteresseerd ben het te lezen
Oud 18 november 2004, 10:00   #133
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Dat was wél allemaal het oorspronkelijke plan van de regering die de allochtonen destijds als gastarbeiders naar hier gehaald had. Allemaal racisten?
Dat hangt ervan af. ERASMUS-studenten die hier zitten, die vertrekken ook terug na maximum één jaar. Andere buitenlandse studenten vertrekken ook terug. Als dat de afspraak was, was dat de afspraak, en dus niet racistisch : dat zou dan op voorhand in het contract gezet moeten zijn.

Anders wordt het als de regering die mensen naar hier haalt met de belofte "ge moogt blijven", ze dan vrouw en kinderen laat overbrengen, meer kinderen kweken, om ze dan in aparte islamscholen groot te brengen en klaar te stomen voor deportat... euh "begeleide terugkeer" Dan is dat inderdaad racisme.

met vriendelijke groeten
Jolle is offline  
Oud 18 november 2004, 10:02   #134
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Jammer dat hun "eigen volk laatst" politiek al het andere zo erg verziekt dat ik er niet eens meer in geïnteresseerd ben het te lezen
Die onthoud ik : Tzuvar Raemborr doet aan selectief lezen. Niet meer komen zagen dan hé, wie zonder zonden is...
Jolle is offline  
Oud 18 november 2004, 10:14   #135
CONTRA
Schepen

CONTRA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neenee, Groen! is niet gericht op rassen, Groen! is gericht op mensen, net zoals de CD&V, de NV-A, de SP-A, ...
als ze maar een baard hebben, en wolle geiten sokken,dan ben je klaar voor Groen!
CONTRA is offline  
Oud 18 november 2004, 10:29   #136
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Die onthoud ik : Tzuvar Raemborr doet aan selectief lezen. Niet meer komen zagen dan hé, wie zonder zonden is...
Ik bedoelde uiteraard dat Groen omwille van hun wereldvreemde allochtonenpolitiek voor mij absoluut niet in aanmerking komt als de "alternatieve" partij die Labyrinth voorstelt.

In die twintig pagina's tekst zullen vast wel goede dingen staan ook (zou anders maar erg zijn) maar ze kunnen voor mij niet opwegen tegen een gepropageerd migrantenbeleid dat afstevent op het financiëel, sociaal en cultureel failissement van Vlaanderen.
Oud 18 november 2004, 10:54   #137
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CONTRA
als ze maar een baard hebben, en wolle geiten sokken,dan ben je klaar voor Groen!

Vera Dua op wolle geiten sokken, tot daar aan toe, maar met een baard???

Jolle is offline  
Oud 18 november 2004, 11:46   #138
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:

Vera Dua op wolle geiten sokken, tot daar aan toe, maar met een baard???

Walvissen hebben toch altijd een baard?
Oud 18 november 2004, 11:59   #139
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Walvissen hebben toch altijd een baard?
Sorry maar dit vind ik laag. Kritiek is een ding, beledigen nog iets anders. Walvissen hebben ook gevoelens, weet je.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 18 november 2004, 12:09   #140
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Sorry maar dit vind ik laag. Kritiek is een ding, beledigen nog iets anders. Walvissen hebben ook gevoelens, weet je.
't zou anders een mooi nieuw standpunt voor Groen zijn.

Save the Wales & Shave the Whales!

Laatst gewijzigd door Tzuvar Raemborr : 18 november 2004 om 12:10.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be