Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2018, 17:07   #121
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je moet gewoon durven toegeven dat je land fout zat. Meer is daar niet aan.
Niemand "moet" iets. Gedachten zijn vrij. De schuldvraag van Duitsland is trouwens complex. Als je iets weet van wat er allemaal gebeurd is in de nadagen van WO I, kan je Hitler situeren en begrijpen. Dan wordt duidelijk dat Duitsland heus niet alleen de schuld draagt. Frankrijk draagt in de figuur van Clémenceau een verpletterende schuld. Had men Clémenceau in Versailles beteugeld, dan was er nooit een figuur als Hitler opgestaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2018, 17:22   #122
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niemand "moet" iets. Gedachten zijn vrij. De schuldvraag van Duitsland is trouwens complex. Als je iets weet van wat er allemaal gebeurd is in de nadagen van WO I, kan je Hitler situeren en begrijpen. Dan wordt duidelijk dat Duitsland heus niet alleen de schuld draagt. Frankrijk draagt in de figuur van Clémenceau een verpletterende schuld. Had men Clémenceau in Versailles beteugeld, dan was er nooit een figuur als Hitler opgestaan.
En dan zwijgen we nog over de komedie die door de toenmalige grootmachten gespeeld werd.

De Engelse en Franse oorlogsverklaring aan Duitsland zogezegd omdat ze in Polen binnen vielen.
Stalin viel ook Polen binnen, maar vanwege Engeland en Frankrijk hoorden we daarover niets dan diepe stilte...

Bende huichelaars.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2018, 17:31   #123
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik heb al gezegd dat Belgie fout zat in Kongo. Ik zou er bij kunnen zeggen dat er koloniale regimes waren die hetzelfde deden of zelfs veel slechter waren dan de Belgen (na Leo 2), maar dat doet niets terzake. Belgie zat fout.

Hetzelfde met Duitsland. Ze zaten dik fout.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2018, 18:05   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En dan zwijgen we nog over de komedie die door de toenmalige grootmachten gespeeld werd.

De Engelse en Franse oorlogsverklaring aan Duitsland zogezegd omdat ze in Polen binnen vielen.
Stalin viel ook Polen binnen, maar vanwege Engeland en Frankrijk hoorden we daarover niets dan diepe stilte...

Bende huichelaars.
Net zoals er geen vuiltje aan de lucht was, toen de Sovjet-Unie de Baltische republieken onder de voet liep.
Oud 15 september 2018, 18:05   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb al gezegd dat Belgie fout zat in Kongo. Ik zou er bij kunnen zeggen dat er koloniale regimes waren die hetzelfde deden of zelfs veel slechter waren dan de Belgen (na Leo 2), maar dat doet niets terzake. Belgie zat fout.

Hetzelfde met Duitsland. Ze zaten dik fout.
Dat mag u zeggen, net zoals ik een afwijkende mening erover mag koesteren.
Oud 15 september 2018, 21:32   #126
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik schaam mij toch ook een beetje voor wat we als Belgen in Kongo uitgericht hebben (na Leo 2 dan wel). Ik heb er niks mee te maken en geen van mijn voorouders is ooit in de Congo geweest. Maar je moet wel erkennen dat het gebeurd is en proberen er voor te zorgen dat het nooit meer gebeurt.
Ik voel mij niet geroepen om ooit naar Congo te gaan en nog minder om daar handjes te kappen. Als iemand anders dat wil doen weet ik niet of ik daar enige actie tegen moet voeren anders dan de bevoegde autoriteiten eventueel in kennis te stellen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be