Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2018, 07:32   #121
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...on-698403.html

https://www.flandersinvestmentandtra...uw-record-2017

Ondanks de nadelen doet Vlaanderen het dus goed, en ondanks de voordelen doet Wallonië het slecht.

Er zijn dus andere oorzaken voor de gang van zaken.

Geen zinnig mens investeert graag in een streek waar de werknemers alle hondsgezeiken het werk neerleggen.
Natuurlijk zijn er enkele belangrijke zaken die Wallonië tegen heeft.

Het eerst dat ze tegen hebben is het ontbreken van de talenkennis.

Het tweede dat ze tegen hebben, is hun landverdeling. Veel gronden zijn of natuurgebied, of eigendom van de adel. Dus of industrie verboden of te duur om aan te kopen.
Een derde punt dat ze tegen hebben, is hun oude industrie.
De koolmijnen en staalindustrie hebben veel grond vervuild en hebben bergen afval achter gelaten.
En dan hun landschap zelf.
Sommige kanalen lopen dwars door de bergen, je kan langst die stukken kanaal dus geen industrie uitbouwen.
En dan zit je daar nog met de vakbonden.
Hoewel vele denken dat die er is voor de werknemers, verdienen de Belgische vakbonden het meeste aan werklozen.
Zonder werklozen zien de vakbonden hun inkomsten met 75% dalen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 07:46   #122
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die gemiddelden zijn idd nietszeggend.
zo stond vorige week in een krant dat het gemiddelde vermogen van de Vlaming EXCLUSIEF vastgoed 650.000€ was of zoiets ... kent gij er drie zo?
En wij blij dawe Brabanders zijn, he!
Oud 26 september 2018, 08:36   #123
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Kijk, na het arbeidsongeluk van mijn oudste zoon, deden mijn kinderen een kleine vaststelling aan ontbreken van, waardoor zij een eigen bedrijfje zijn opgestart.
Daar het gaat over een niet plaats gebonden dienstverlening binnen de medische sector.

Voor hun bedrijfje hebben ze wel een kleine werkruimte, kantoor, makkelijke aan en afvoer van goederen met lichte vrachtvoertuigen, enkele laag geschoolde werknemers en een opslagmagzijntje nodig.
De klanten zijn verspreid over heel Europa.
De kostprijs van de dienstverlening moet laag blijven en word in de eigenwerkplaats uitgevoerd.

Geef mij de meest geschikte plaats in België.
Rekeninghouden met de noden van het bedrijfje, rekeninghouden met de plaatselijke taksen op arbeid, de energiekosten en de plaatselijke taksen op KMO's.
Hoe kan je daar nu effectief en correct op antwoorden?
Geef mij alle details en de boeken van de laatste 4 kwartalen. Aan wie mag ik factureren?
Oud 26 september 2018, 09:01   #124
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Hoe kan je daar nu effectief en correct op antwoorden?
Geef mij alle details en de boeken van de laatste 4 kwartalen. Aan wie mag ik factureren?
Nu, daar het een dienstverlening is aan invaliden, heb je geen boeken of verdere details nodig.
Mijn oudste is een boekhoudster, dus die doet de boeken.
Maar ik kan je verzekeren dat de provincies Brabant en Antwerpen te duur zijn, Oost en West Vlaanderen hebben of wegen die dicht slippen, of geen uitvalswegen.
Daarnaast hebben die een gebrek aan laag geschoolde werklozen.
Dus blijven enkel Limburg en Wallonië over.
Limburg heeft het voordeel dat de doorsnee burger meertalig is, maar heeft een gebrek aan uitvalswegen.
Oud 26 september 2018, 09:15   #125
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu, daar het een dienstverlening is aan invaliden, heb je geen boeken of verdere details nodig.
Mijn oudste is een boekhoudster, dus die doet de boeken.
Maar ik kan je verzekeren dat de provincies Brabant en Antwerpen te duur zijn, Oost en West Vlaanderen hebben of wegen die dicht slippen, of geen uitvalswegen.
Daarnaast hebben die een gebrek aan laag geschoolde werklozen.
Dus blijven enkel Limburg en Wallonië over.
Limburg heeft het voordeel dat de doorsnee burger meertalig is, maar heeft een gebrek aan uitvalswegen.
Hoe dan ook projecteer je weer, net als met het gemiddelde gezinsinkomen, een individuele situatie op de hele markt.
Oud 26 september 2018, 09:19   #126
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het is helemaal geen uitgemaakte zaak dat de oozaak ligt bij geïmporteerde everzwijnen. Ze gaan 4.000 varkens preventief afslachten. Het begint allemaal bij correcte informatie.
U zit jaar en dag te kappen op de media. Het eerste wat u doet is foutieve informatie te verspreiden.

Ja en die officiële informatie wil de boeren wijsmaken dat de pest zou zijn uitgebroken omdat de ene of andere chauffeur die uit de oostbloklanden zou gekomen zijn zijn sandwich uit het venster zou gegooid hebben en een everzwijn zou de geinfecteerde sandwich die in een oostblokland gekocht werd na al die uren opgegeten hebben en oorzaak zijn van de varkenspest...
Denk je nu echt dat de boeren zulke verhaaltjes geloven en denk je nu echt dat de boeren geen verstand in hun kop hebben en hun streek en zijn gewoontens wat de jacht betreft en de elites die daar gebruik van maken, kent...
De boeren beweren zelf dat de everzwijnen in gesloten wagens en zonder de minste kontrole de grens over gebracht zijn...
Als je dan weet dat op het ogenblik er al een teveel aan everzwijnen aanwezig is in die contreien...
En maar controle uitvoeren op de arme werkende mens, maar als het de elite betreft.... dan is het wetboek gewoon een vodje papier...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 09:32   #127
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het is helemaal geen uitgemaakte zaak dat de oozaak ligt bij geïmporteerde everzwijnen. Ze gaan 4.000 varkens preventief afslachten. Het begint allemaal bij correcte informatie.
U zit jaar en dag te kappen op de media. Het eerste wat u doet is foutieve informatie te verspreiden.
ik zou de Marcassou toch maar een tijdje overslaan ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 10:39   #128
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ja en die officiële informatie wil de boeren wijsmaken dat de pest zou zijn uitgebroken omdat de ene of andere chauffeur die uit de oostbloklanden zou gekomen zijn zijn sandwich uit het venster zou gegooid hebben en een everzwijn zou de geinfecteerde sandwich die in een oostblokland gekocht werd na al die uren opgegeten hebben en oorzaak zijn van de varkenspest...
Denk je nu echt dat de boeren zulke verhaaltjes geloven en denk je nu echt dat de boeren geen verstand in hun kop hebben en hun streek en zijn gewoontens wat de jacht betreft en de elites die daar gebruik van maken, kent...
De boeren beweren zelf dat de everzwijnen in gesloten wagens en zonder de minste kontrole de grens over gebracht zijn...
Als je dan weet dat op het ogenblik er al een teveel aan everzwijnen aanwezig is in die contreien...
En maar controle uitvoeren op de arme werkende mens, maar als het de elite betreft.... dan is het wetboek gewoon een vodje papier...
De mens heeft heel veel gelijk met varkens en in tegenstelling tot de kippenpest, is varkenspest wel gevaarlijk voor de mens.
Dus als die varkenspest met een sandwich zou zijn meegekomen, dan zou de chauffeur ook besmet moeten zijn.
Denk dus dat de oorzaak ergens anders moet gezocht worden.
Maar wat vooral verdacht is, is dat de ziekte hier uitbreekt na de verlofperiodes.
En dat het jachtsezoen pas binnen enkele weken begint.
Oud 26 september 2018, 10:50   #129
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De mens heeft heel veel gelijk met varkens en in tegenstelling tot de kippenpest, is varkenspest wel gevaarlijk voor de mens.
Dus als die varkenspest met een sandwich zou zijn meegekomen, dan zou de chauffeur ook besmet moeten zijn.
Denk dus dat de oorzaak ergens anders moet gezocht worden.
Maar wat vooral verdacht is, is dat de ziekte hier uitbreekt na de verlofperiodes.
En dat het jachtsezoen pas binnen enkele weken begint.
Wat ook verdacht is, enfin ik volg het niet op de voet, mijn man wel een beetje, is dat er tot nu geen enkel besmet varken gevonden is maar alleen maar vele besmette everzwijnen...
Zou het niet meer dan logisch en zelfs hoogdringend zijn, onafhankelijk van waar de ziekte vandaan komt, dat men dan gewoon als voorzorgmaatregel alle everzwijnen doodschiet alvorens de ziekte zich nog meer verspreidt???

Maar voor de gedode everzwijnen betaalt Europa geen schadevergoeding en voor de nutteloos gedode zwijnen wel en Europa raadt la Belgique zelfs aan om het te doen...
Dus men doet niets tegen de haard en Europa betaalt...
Oud 26 september 2018, 10:55   #130
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, na het arbeidsongeluk van mijn oudste zoon, deden mijn kinderen een kleine vaststelling aan ontbreken van, waardoor zij een eigen bedrijfje zijn opgestart.
Daar het gaat over een niet plaats gebonden dienstverlening binnen de medische sector.

Voor hun bedrijfje hebben ze wel een kleine werkruimte, kantoor, makkelijke aan en afvoer van goederen met lichte vrachtvoertuigen, enkele laag geschoolde werknemers en een opslagmagzijntje nodig.
De kostprijs van de dienstverlening moet laag blijven en word in de eigenwerkplaats uitgevoerd.

Rekeninghouden met de noden van het bedrijfje, rekeninghouden met de plaatselijke taksen op arbeid, de energiekosten en de plaatselijke taksen op KMO's.
Ik wou net schrijven, het buitenland, toen ik zag dat je een plaats in Belgie vroeg.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 11:58   #131
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Hulst NL
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 12:07   #132
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik wou net schrijven, het buitenland, toen ik zag dat je een plaats in Belgie vroeg.
Het buitenland was inderdaad een goede oplossing.
Na wat onderzoek bleek dat arbeid in België veel duurder is, niet door de plaatselijke regels maar vooral door de federale belastingen en taksen op arbeid.
Het bleek zelfs goedkoper, gemakkelijker en aangenamer te zijn om alles in Frankrijk op te starten.
Oud 26 september 2018, 19:35   #133
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat ook verdacht is, enfin ik volg het niet op de voet, mijn man wel een beetje, is dat er tot nu geen enkel besmet varken gevonden is maar alleen maar vele besmette everzwijnen...
Zou het niet meer dan logisch en zelfs hoogdringend zijn, onafhankelijk van waar de ziekte vandaan komt, dat men dan gewoon als voorzorgmaatregel alle everzwijnen doodschiet alvorens de ziekte zich nog meer verspreidt???

Maar voor de gedode everzwijnen betaalt Europa geen schadevergoeding en voor de nutteloos gedode zwijnen wel en Europa raadt la Belgique zelfs aan om het te doen...
Dus men doet niets tegen de haard en Europa betaalt...
De EU betaalt niet voor everzwijnen omdat men niet weet wie de eigenaar is van die beesten.
De minister van landbouw moet een initiatief nemen maar ja: initiatief nemen, dat is toch zó moeilijk voor een politieker !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 20:24   #134
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De EU betaalt niet voor everzwijnen omdat men niet weet wie de eigenaar is van die beesten.
De minister van landbouw moet een initiatief nemen maar ja: initiatief nemen, dat is toch zó moeilijk voor een politieker !
Het blijkt dat ze nu toch spreken om alle everzwijnen af te schieten...
Oud 1 oktober 2018, 17:15   #135
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Feit is dat Wallonie vooruitgaat en Vlaanderen...zeg het zelf maar.
Dat is nog eens een mooie zienswijze zie...
Zoals die kleine met zijn rapport, heel fier tegen zijn pa: ik had de vorige 2/10 en ben fier dat ik er op vooruit ben gegaan! Nu 3/10!
Hij moet wel nog eens zijn jaar overdoen, maar allee...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2018, 17:21   #136
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat soort van gegevens moet vooral meer bekend en medegedeeld worden want er zijn nog altijd mensen "die van niets weten" als het gaat over de blijvende positieve evolutie van Vlaanderen met de NVA!
Integendeel, zonder in detail te treden beweren ze zelfs dat alles er op achteruit gaat! Zo zijn er ook op dit forum...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2018, 07:11   #137
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zoals die kleine met zijn rapport, heel fier tegen zijn pa: ik had de vorige 2/10 en ben fier dat ik er op vooruit ben gegaan! Nu 3/10!
Klopt, maar die kleine moet zich enkel wat beter inzetten om vooruit te gaan, terwijl de kleine die 8/10 had, enorme inspanningen moet doen om 8.5/10 te behalen, want hij zit al op zijn kunnen.
Oud 2 oktober 2018, 11:59   #138
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ah ok, het is geen Noord-Afrikaan.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2018, 12:06   #139
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
14 jaar is dan nog een verkeerde voorstelling van de feiten.
14 jaar is de achterstand tav Vlaanderen NU. Maw, de 14 jaar waarvan sprake is wanneer Vlaanderen in diezelfde 14 jaar niet zou groeien.

Dus, sinds de economische groei in Vlaanderen een moving target is, zou het hen veel langer kosten of het gat te dichten. Als ze het al zouden kunnen dichten want dat wil zeggen dat ze jaar na jaar een aanzienlijk hogere groei zouden moeten kennen tav Vlaanderen.

In feite is 14 jaar achter op Vlaanderen geen slecht nieuws. 28 jaar achter was zelfs nog beter geweest. Sowieso was het hier 28 jaar geleden in wezen leuker en plezanter.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2018, 18:49   #140
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In feite is 14 jaar achter op Vlaanderen geen slecht nieuws. 28 jaar achter was zelfs nog beter geweest. Sowieso was het hier 28 jaar geleden in wezen leuker en plezanter.
Klopt, je verdiende gemakkelijker geld en er was minder jaloersheid zoals die nu bestaat.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be