![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een 1.6 ST liftback in 't blauw metallic.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu verwacht er echter niet teveel van hé. In het slechtste geval is die nu zo ongeveer 1000€ waard. In het allerbeste geval 8000€. Het zal er ergens tussen zitten dus. Toch niet slecht voor een oude auto?
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als U zich zou tevreden stellen met een huisje waar wij mee zijn begonnen dan heeft u genoeg aan een paar maanden jullie inkomen om het cash te betalen. Zoveel huisjes dat je wil voor nog gen 100.000 euro. Maar dan wel zoals wij gedurende een paar jaar al uw weekends opofferen voor te verbouwen en een paar jaar op een pispot uw behoefte doen. Vooruit doe uw overall maar al aan. Succes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ze hebben zelf nooit geen steen gelegd: daar hadden ze aannemers voor. Rijk ? Zult u nu denken....niet iedereen was een ongeschoolde arbeider bij een kmo. Als je in de mijnen, in ford genk of als zelfstandige werkte had je een salaris waarmee je gemakkelijk een huis kon kopen of zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb ik ook nog meegemaakt vroeger. Je had altijd schrik dat er een beest ging uitspringen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 2 november 2018 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 november 2018 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tavek dat manneke weet niet waarover hij het heeft. Gewoon een verwend hebzuchtig jongetje dat alles al heeft maar nog jaloers is op zijn eigen ouders. Triest vind ik dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch sterke wagen die japanners.
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja in die zelfde tijd huurde je gemakkelijk een redelijk huis aan 5000 bfr per maand.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 2 november 2018 om 16:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat trouwens een tijdloos model |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gazet werd met de schaar in rechthoekjes gesneden om uw kont af te kuisen en die werden in een pakje opgehangen aan een vleeshaak. Dat was pas duurzaam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet iedereen was een "armoezaaier" in die tijd, ook al probeert u constant anders voor te stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Mijn vader heeft destijds het huis gebouwd in 1950. Moeder huisvrouw met 2 kinderen. Ik ben later geboren. Ze moesten toen 200Bf per maand afbetalen voor hypotheek huis. Volgens mijn moeder hebben ze de eerste jaren zwarte sneeuw gezien. Was ook een huis met wc buiten. Houten plank met gat. Een toilet binnen is er pas gekomen in 1974. Bij mijn buren zelfs later. Ligbad was er wel eerder. Ik herinner mij wel nog dat wij in de keuken een bad moesten nemen in zo een zinken kuip. Verwarmen in de living met een Brabantse stoof. In de winter stond bij vriesweer de ijsbloemen op het vensterraam van mijn slaapkamer.
De eerste zwart wit tv was ergens rond 1965 schat ik. Een auto, Fiat 600 hadden we al rond 1960. Van de eersten in de straat met een auto. Kostte iets van een 30000Bf. Vooral einde jaren 60 en 70 gingen we financieel snel vooruit. Van Fiat 600 naar Fiat 1100 Urania naar Fiat 124. In 1974 een toilet, ramen met dubbele beglazing, nieuwe keuken, nieuwe vloeren... Mijn grootouders hadden begin 1960 ook al tv, begin jaren 70 zelfs de eerste kleuren tv van de straat. Gepensioneerde van de Spoorwegen. Dik ambtenarenpensioen.
Kritiek op politieke correctheid is vandaag politiek correct. Laatst gewijzigd door uwagan : 4 november 2018 om 01:27. |
![]() |
![]() |