Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2004, 14:17   #121
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Wie leest nu de persmededelingen van Voorpost ?
Het al verbazend dat die mensen kunnen schrijven.
Oud 12 december 2004, 22:24   #122
Bie
Vreemdeling

Standaard Ik hou van Vlaanderen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Even dezelfde logica: België is ook niet gewild door de Belgen. Dus zal het verdwijnen.
Ik woon en werk al vier jaar in een der mooie EU staten, namelijk Zweden. Ik ben fier op mijn Vlaamse afkomst. Ik ben het niet eens met sommige punten van sommige Vlaamse partijen, die in mijn oren een beetje racisitisch klinken. Nu ik zelf migrant ben geworden in een ander land begrijp ik de migranten in België beter. MAAR, ik ben het werkelijk kotsbeu dat het meerendeel van de mensen die horen dat ik uit België kom heel sympathiek schreeuwen "COMMENT CA VAAAAAA!!!!???" ofwel zeggen (om blijk te geven van elementaire kennis) "Aha dan spreek je Frans?".... Wel, sorry, ik word daar echt woedend van. Ik ben trots om Vlaming te zijn, ik heb niks tegen mijn Waalse vrienden, ik ken niks van politiek, maar ik ben liever Vlaming dan Belg. Ik spreek en versta trouwens weinig Frans. Mijn kennis van Germaanse talen is veel groter...

Dus België mag van mij barsten, niet omwille van politieke redenen, maar omdat ik dan tenminste kan zeggen dat ik Vlaming ben ipv Belg (zonder dat eeuwige Frans te moeten horen)...
Bie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 22:26   #123
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Of hoe egoïsme vele vormen kan aannemen...
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 22:27   #124
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bie
Ik woon en werk al vier jaar in een der mooie EU staten, namelijk Zweden. Ik ben fier op mijn Vlaamse afkomst. Ik ben het niet eens met sommige punten van sommige Vlaamse partijen, die in mijn oren een beetje racisitisch klinken. Nu ik zelf migrant ben geworden in een ander land begrijp ik de migranten in België beter. MAAR, ik ben het werkelijk kotsbeu dat het meerendeel van de mensen die horen dat ik uit België kom heel sympathiek schreeuwen "COMMENT CA VAAAAAA!!!!???" ofwel zeggen (om blijk te geven van elementaire kennis) "Aha dan spreek je Frans?".... Wel, sorry, ik word daar echt woedend van. Ik ben trots om Vlaming te zijn, ik heb niks tegen mijn Waalse vrienden, ik ken niks van politiek, maar ik ben liever Vlaming dan Belg. Ik spreek en versta trouwens weinig Frans. Mijn kennis van Germaanse talen is veel groter...

Dus België mag van mij barsten, niet omwille van politieke redenen, maar omdat ik dan tenminste kan zeggen dat ik Vlaming ben ipv Belg (zonder dat eeuwige Frans te moeten horen)...
Ik heb dezelfde ervaring opgedaan in Spanje en Italië ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 22:54   #125
Bie
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Of hoe egoïsme vele vormen kan aannemen...
Hoe zou u zich voelen als u nu in mijn schoenen stond? U zou als fiere BELG een ander EU land bewonen, of als fiere VLAMING? Maar u hoort wel NOOIT uw moedertaal als iemand hoort dat u afkomstig bent uit België? Ik denk niet dat uw fierheid als Belg lang zal standhouden.... Misschien wat langer dan bij mij, dat kan zijn... maar toch....
Maar het is natuurlijk moeilijk voor u mijn situatie in te beelden, dat begrijp ik wel...

(sorry mijn Vlaams is ook niet meer wat het geweest is *zucht*)
Bie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 22:59   #126
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoe zou u zich voelen als u nu in mijn schoenen stond? U zou als fiere BELG een ander EU land bewonen, of als fiere VLAMING? Maar u hoort wel NOOIT uw moedertaal als iemand hoort dat u afkomstig bent uit België? Ik denk niet dat uw fierheid als Belg lang zal standhouden.... Misschien wat langer dan bij mij, dat kan zijn... maar toch....
Maar het is natuurlijk moeilijk voor u mijn situatie in te beelden, dat begrijp ik wel...

Ook plezant is een bezoek aan de ambassade of consulaat waar ze u vriendelijk verzoeken in het Frans te praten wegen onbekwaam in het Nederlands.

Nog leuker is als buitenlanders als eerste reactie hebben 'ach, dan is frans je moedertaal' nadat gezegd hebt dat je uit België komt.

Etc ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Oud 12 december 2004, 23:00   #127
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zit in de zelfde situatie (in het VK), maar ik begrijp je eigenlijk niet. Wat ik doe, is uitleggen dat de meerderheid van de belgen vlaams spreekt, wat een nederlands dialect is. Je kan het de buitenlanders ook niet kwalijk nemen. Het meeste contact met Belgie verloopt wellicht met het quasi-franstalige brussel. Maar in plaats van te beginnen zagen, klagen en om splitsing te roepen, raad ik je aan om als ambassadeur van Belgie uit te leggen hoe Belgie in elkaar steekt. Dat weten buitenlanders niet, en ze zullen je wellicht sympathieker vinden als je hen kennis bijbrengt ipv frustraties oppert.
Oud 12 december 2004, 23:52   #128
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Ik zit in de zelfde situatie (in het VK), maar ik begrijp je eigenlijk niet. Wat ik doe, is uitleggen dat de meerderheid van de belgen vlaams spreekt, wat een nederlands dialect is. Je kan het de buitenlanders ook niet kwalijk nemen. Het meeste contact met Belgie verloopt wellicht met het quasi-franstalige brussel. Maar in plaats van te beginnen zagen, klagen en om splitsing te roepen, raad ik je aan om als ambassadeur van Belgie uit te leggen hoe Belgie in elkaar steekt. Dat weten buitenlanders niet, en ze zullen je wellicht sympathieker vinden als je hen kennis bijbrengt ipv frustraties oppert.
Als ik ze het uitleg begrijpen ze niet dat Vlamingen dit pikken en begrijpen ze maar al te goed dat wij een apparte staat willen.

(Friedrich Nietzsche)
Oud 13 december 2004, 00:02   #129
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
175 jaar België volstaat, België barst!
Vraagje aan Johan. Wat ga je doen als we binnenkort de 200ste verjaardag van ons land vieren?
Oud 13 december 2004, 00:12   #130
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Als ik ze het uitleg begrijpen ze niet dat Vlamingen dit pikken en begrijpen ze maar al te goed dat wij een apparte staat willen.
Als ik het uitleg, ligt men meestal onder tafel van het lachen met die middeleeuwse flaminganten. Hangt er misschien van af van wat je vertelt, he. In mijn leven gaf de realiteit het vaakst reden tot hilariteit in elk geval.
Oud 13 december 2004, 00:15   #131
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Als ik het uitleg, ligt men meestal onder tafel van het lachen met die middeleeuwse flaminganten. Hangt er misschien van af van wat je vertelt, he. In mijn leven gaf de realiteit het vaakst reden tot hilariteit in elk geval.
Mijn Griekse vrienden begrijpen niet dat wij nog altijd niet onze onafhankelijkheid hebben uitgeroepen. En bovenal begrijpen ze niet dat wij nog altijd een koningshuis dulden (ze zijn nogal republikeins ingesteld).
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 00:27   #132
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Mijn Griekse vrienden begrijpen niet dat wij nog altijd niet onze onafhankelijkheid hebben uitgeroepen. En bovenal begrijpen ze niet dat wij nog altijd een koningshuis dulden (ze zijn nogal republikeins ingesteld).
Uw Griekse vrienden interesseren mij niet. Dat mag u hen vertellen.
Oud 13 december 2004, 00:30   #133
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Uw Griekse vrienden interesseren mij niet. Dat mag u hen vertellen.
Het is waarschijnlijk wederzijds.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 00:42   #134
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar jawel, je hebt het eens gedaan in 1917 met hulp van de Duitsers.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 10:31   #135
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zou België in het buitenland als een Franstalig land beschouwd zijn? 8)
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 10:44   #136
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet je je Griekse vrienden eens vertellen dat VL bij onafhankelijkheid Brussel zou verliezen. Maar dat doe je niet zeker.
Oud 13 december 2004, 13:39   #137
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:

Waaw, hoe erg Even vermelden dat je taal Nederlands is, dat duurt zo'n 2 seconden. Als dát al te veel gevraagd is en je er liever je eigen land voor kapot maakt, dan zou ik me maar eens vragen gaan stellen over mezelf.

Laatst gewijzigd door Patriot! : 13 december 2004 om 13:40.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 15:20   #138
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Dat men in het buitenland denkt dat er alleen Frans gesproken wordt in België is een feit. Vele Belgicisten zullen weer eens zeggen dat dit komt door fouten uit het verleden en dus zand erover (terwijl zij voortborduren over de collaboratiefabel).
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 16:53   #139
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als wij nu de mening en de ingesteldheid van de Grieken in beschouwing moeten nemen ...
Wat over de Egypenaren ?
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 17:19   #140
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Dat men in het buitenland denkt dat er alleen Frans gesproken wordt in België is een feit. Vele Belgicisten zullen weer eens zeggen dat dit komt door fouten uit het verleden en dus zand erover (terwijl zij voortborduren over de collaboratiefabel).
Dat men op heel wat plaatsen in het buitenland nog altijd denkt dat België eentalig Franstalig is, is een feit.
Hier een mooi voorbeeld daarvan uit mijn eigen ervaringswereld.

Ik heb een Schotse intelligence-officer gekend waar ik tot aan zijn dood mee bleef corresponderen. Hij en zijn broer bezaten destijds the 'Tower Hotel', een historisch gebouw uit de 16de eeuw in Elgin, het uiterste Noorden van Schotland, vlakbij de river Spey.

Andrew C. vocht zowel in Arnhem als in de Ardennen tijdens de oorlog. De man bracht na de oorlog regelmatig zijn vakantie door in Hotel Qyeen Ann in hartje Brussel.
Hij heeft nooit geweten dat er in België ook Nederlandstaligen leefden, en dus ook niet dat deze taalgroep zelfs de meerderheid uitmaakte in dit land.
Tot ik het hem persoonlijk vertelde...

De man had tijdens de oorlog dan ook bijna uitsluitend contact met Belgische officieren.
'Toevallig' waren dat allemaal franstaligen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be