![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eindelijk nog eens iets met onderbouwde argumenten. Dat is wat anders dan weeral op de man te spelen via nonsens die we al dertig maal op dit forum mochten slikken. En ik zal verdomd meer zeggen. Voor 35 jaar terug in de tijd prijkte ikzelf in het plaatselijk gazettennieuws over de problematiek van mijn streek en reikte oplossingen aan die...…..niks kosten. Met verbeteringen voor de natuur en plaatselijke handel zelfs. Ondertussen is na al die jaren mijn geboortestad bijna uitgestorven voor wat enige opwaardering betreft. En na 35 jaar zitten ze nog steeds te memmen over de destijds behandelde problematiek. Want de voorstellen kosten niks en er is dus weinig aan te verdienen via procentjes van niet noodzakelijke openbare werken. Dit is België dus. Geen enkele plaatselijke politieker heeft mij ooit gesproken over mijn voorstellen die in de plaatselijke pers verschenen. Wel zijn er allerlei werken uitgevoerd; waar de procentjes meetelden; die de problematiek verergeren. Ik kan dat aantonen en bewijzen. Heel mijn geboortedorp heeft een halve meter onder water gestaan. Problematiek die veroorzaakt is door onnozelaars die in Brussel beslissingen namen. Nu goed. Maar zelfs de zwijgende pers heeft mijn idioterie niet nodig. Ze mogen waarschijnlijk er niet over praten. Klassiek! Dit is dus België. De jobkes tellen maat de jobkes brengen er niks van terecht. Ze doen maar. ![]() Feitelijk ben ik een zot. Maar......ik zit sindsdien al die jaren wel in mijn zetel. Foert! ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 2 februari 2019 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister-President
|
![]() Er zou volgens Willem-Frederik Schiltz (Open VLD) een garantiefonds zijn voor de kernuitstap en opslag van ongeveer 10 miljard:
Kernenergie of kernuitstap: een dilemma, maar wat doen we met kernafval?"Er is een fonds dat gespijsd wordt door de uitbaters van de kerncentrales. In dat fonds zit nu meer dan 10 miljard euro. Mocht nu blijken dat de kosten groter zijn, is het evident dat dezelfde uitbater die kosten ook moet dekken." Wel dit komt zowat overeen met de bouw van de vierde generatie kerncentrale. Reactoren van de vierde generatie "Omdat reactoren van de vierde generatie het natuurlijk uranium efficiënter gebruiken, blijft er in de eerste plaats veel minder radioactief afval over. Bovendien herbruiken deze reactoren hun afvalstoffen van de kernreactie via een proces van transmutatie. De hoeveelheid radioactief afval daalt daardoor drastisch en blijft veel minder lang radiotoxisch. Dankzij de nieuwe reactoren blijft de hoeveelheid kernafval beperkt tot amper één procent van wat de huidige reactoren aan afval opleveren." Als zo'n reactor die belofte kan waar maken en de huidige hoogwaardige kernafval kan recycleren en reduceren tot één procent lijkt mij het aangewezen om zo'n reactor te bouwen met dat garantiefonds in de plaats van diepe schachten te graven in de ondergrondse kleilagen. Lijkt mij de beste deal, maar waarschijnlijk politiek/ideologisch explosief en daardoor niet haalbaar.
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maakt het uit dat die steen/bruinkoolcentrales stroom maken voor Duitse industrie, of voor Belgisch huishoudelijk gebruik?
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zouden ze door Merkel omgekocht zijn? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oftewel, kolenstook is beter.
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We moeten terug naar een zekere decentralisatie van de energievoorziening. Zoals vroeger, toen steden zowat hun eigen elektriciteitscentrale hadden. Elke middelgrote stad zou in zijn eigen energievoorziening moeten voorzien. Energie die voor een belangrijk deel opgewekt wordt door alternatieve energie en die dan op termijn goedkoop aan alle gezinnen wordt geleverd van deze stad. De rest wordt van het algemene net gehaald in een beginstadium. Hier bestaan al talrijke voorbeelden van in het buitenland. Een voortrekker hiervan is de stad München geweest. In 2007 al gooide de Beierse hoofdstad zijn steenkoolcentrales op de schroothoop. In plaats daarvan kwamen 12 nieuwe waterkrachtprojecten, twee biomassacentrales, windmolenparken, en een geothermische installatie. Het begin van een grote ‘Wende’ voor deze stad. Vandaag wekt München genoeg stroom op om alle 800.000 gezinnen groene stroom te leveren en het uitgebreide metro- en tramnetwerk op eigen groene energie te laten werken. Bovendien heeft het een warmwaterleiding die een deel (25% )van de 800.000 gezinnen voorziet van warm water. In 2025 wil München voor heel de stad (ook voor de bedrijven) groene stroom produceren. Dat is tenminste het opzet. München is bovendien ook een aangename stad met veel groen en veel parken. Natuurlijk, men moet over voldoende gemotiveerde (en wat koppige) politici beschikken die visie vertonen om zulke forse plannen door te voeren en vooral door te drukken. Die heeft München blijkbaar. Net als Duitsland dat soort politici heeft. Bij ons zou de stad Gent dit evenzeer kunnen. En ook hierin voortrekker worden. Want ook in Gent zitten gemotiveerde politici op dit vlak. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 februari 2019 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in 1987 kwam meer dan 60% van de Belgische stroom uit CO2 arme bronnen. Not impressed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik weet er niks van wat beter zou zijn. Ik weet wel dat Polen bezig is met de fakkel van Duitsland over te nemen. Heel de omgeving van die bruinkoolcentrale daar is reeds ziek. Ze vallen er nog niet dood maar ik heb geen glazen bol waarin ik kan zien wat de toekomst in petto heeft. Maar in de omgeving van Tjernobyl wordt er reeds gejaagd voor veel geld door rijke stinkerds. Hopelijk vreten ze dat vlees van het wild zelf op. En kunnen wij ook eens lachen nadien. Maar ik heb nog steeds geen geargumenteerd antwoord gelezen over dat gebruik van waterstof. Steek dat antwoord dus maar op een plaats waar de zon nooit schijnt. Dat is hier verdomd op dit forum altijd hetzelfde. Sommigen beperken zich graag tot braakballen. En tonen graag aan dus dat ze uilen zijn. Komaan dus maar. Er is hier nog voldoende ruimte om te zeveren. Of open liever nog een nieuwe topic over die Brusselse parking die nooit in handen zal vallen van de Franstaligen. Zal dat opnieuw een bom geven. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ons land mag fier zijn op zijn onderzoek naar 4de generatiereactoren. Het is, net zoals fusie en thoriumcentrales, nog niet voor vandaag of morgen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laat de lever en nieren zowiezo voor wat ze zijn, bacterievoer. Citaat:
Voor de rest, opslag-problemen bestaan zeker. Een "veel veiliger" gas, methaan, zorgt toch regelmatig voor ontplofte gebouwen. Citaat:
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel stuwmeren, zonnepaneel-velden of windmolenparken waren er toen?
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De Wever heeft overschot van gelijk, maar het gaat jullie geld kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 2 februari 2019 om 20:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Minister
|
![]() Ons land heeft géén grondstoffen, Zelfs bijna géén grond meer om patatten op te kweken…wegens vol gebouwd. En die bebouwing = privé + industrie eist energie!
Laat de politiek eindelijk stoppen met hun geleuter en stel de wetenschap aan van alle richtingen van de wetenschap zodat zij op wetenschappelijke en vooruitstrevend streven één alles omvattend plan opstellen wat moet gebeuren. China, India, Rusland, investeert en zoekt naar nieuwe toepassingen en daarin kennen ze géén taboe's, alleen het behaalde resultaat telt….. hier staat de boel al jaaaaaaaaaaaaaren stil!!! Geraken we steeds verder achter op technologisch, en op alle andere niveaus. Als er dan toch iets gevonden word moet men het verkopen om de kosten te dekken, want om het te produceren is er geen geld, geen plaats, of is er steeds wel iets dat het verbied... en dan weer aankopen via via voor veel geld om het hier te gebruiken! Worden steeds meer afhangende van de productie in China, India, Rusland, Thailand, Indonesië, Japan, VS….. Met de F35 hebben we er al naast geschoten en ons afhankelijk gemaakt van de VS voor jaaaaaaaaaaaaaaren. Om een “stoefers” plaatske te verkrijgen in de VN, de VN die al jaren er niet in slaagt ook maar ergens tot en vergelijk te komen waardoor ze al jaren niets, niets maar dan ook niets konden afdwingen via dialoog. Waar een Saoedische prins zich liet inkopen om hooft van de mensen rechten te worden…terwijl in hun land vrouwen nog gestenigd worden!!! ![]() ![]() België schoot er naast om mee te doen in de Race om kennis. Samen met en in EU terug de kans te hebben zelf vooruitstrevende zaken te doen, te ontwikkelen zoals Duitsland nu heel duidelijk beslist heeft, ![]() ![]() Wat logisch is als men den Trump en zijn republikeinen bezig ziet die alle overeenkomsten waar jaren naar gestreefd en aan gewerkt werd naast zich neer legt en verscheurd! Gaat België nu de opgedane kernenergie kennis van de 4 generatie te lande negeren om gas te moeten kopen voor strategische belangrijke elektrische centrales. Om gas te kopen in Rusland en Schaliegas van de VS voor de gascentrales, Wat door Agalev-Groen voorgesteld worden als miljarden kostende >>>> tijdelijke nood oplossingen!?!!? Want nadien moeten ze weer weg wegens te veel CO2!!!!! Om toch maar de kerncentrales te sluiten. ( ![]() ![]() Dus opnieuw: het woord aan de wetenschap, zoals de spijbelende studenten vroegen moet het. ( ![]() ![]() >>> ”natuurlijk mag en kan iedereen een persoonlijke mening hebben! Zelfs politieke partijen… De persoonlijke mening is echter irrelevant ten aanzien van de exacte wetenschap dat zich bezeerd op onderzoek, vooruitgang, nieuwe technieken/vaststellingen/ontdekkingen en vooral op >>>door de wetenschap algemeen aanvaard bewijs”<<<
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 2 februari 2019 om 21:20. |
![]() |
![]() |