Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2019, 19:25   #121
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Deze passage van je bericht neem ik je bijzonder kwalijk. Wanneer ik iets publiceer over de Vlaamse beweging/Vlaams-nationalisme check ik eerst de talrijke bronnen waarover ik beschik. Naast het internet zijn dat het 15-delig naslagwerk "Twintig eeuwen Vlaanderen" geschreven door verschillende Vlaamse en Nederlandse historici, het 4-delig "Geschiedenis van de Vlaamse Gedachte" van Hendrik Elias en zelfs talrijke romans over de geschiedenis van Vlaanderen. Je zegt dat ik niks ken over de geschiedenis van de Vlaamse beweging en het Vlaams-nationalisme terwijl het omgekeerde waar is. Al doende leert men. Ik ben natuurlijk geen wandelende encyclopedie waardoor ik opzoekingen moet doen zoals jij ook uiteraard.

Ook over de uitspraak van Kamiel Huysmans zit je er volledig naast. De man zegde : " De Volksunie betekent niets. Het is een bende oud-collaborateurs van tijdens de tweede wereldoorlog." Einde citaat. En dat terwijl de VU op dat ogenblik reeds meerdere volksvertegenwoordigers en senatoren had en op het punt stond een middelgrote partij te worden. Juist zou geweest zijn "De Volksunie groeit stevig, maar volgens mij zijn het vooral oud-collaborateurs die er op stemmen". Echter, deze nuancering gebruikte hij niet. Vandaar mijn opmerking dat hij van de eerste leugen niet gebarsten is.

Conclusie : je wil wraak nemen op mij om verschillende redenen, o.m. omdat ik verwees naar het feit dat je de mosterd haalt bij Henri Pirenne. Zeer goedkoop maar je doet maar.
U haalt wel allerhande bronnen aan maar u weet ze niet te gebruiken. Boeken hebben is één zaak, maar men moet ze ook lezen. En blijkbaar hebt u die niet goed gelezen wanneer het over de VU gaat.

Ik stelde dus dat Huysmans gelijk had in wat hij zei. In de tijd waar Kamiel Huysmans die uitspraak deed, betekende de VU inderdaad niet veel en bestond het basis electoraat van de VU nog steeds uit oud-collaborateurs en familie (zie mijn post in dit verband). Daarom brak de VU ook moeilijk door. U had het over het feit dat Huysmans die uitspraak deed in begin jaren 1960. Welnu, tot 1965 haalde de VU nog geen 7% van de stemmen. Voor de Kamer haalde de VU in 1961 een schamele 3.61% .

Besluit.
Kamiel Huysmans had dus overschot van gelijk in alles wat hij stelde toen, terwijl u hem verweet een leugenaar te zijn. Neen, niet Kamiel Huysmans is hier de leugenaar. U bent het hier die de waarheid niet vertelt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 februari 2019 om 19:54.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 21:20   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volgens mij is een drug alles waar je verslaafd kan aan raken. Dat kan suiker zijn nicotine of opium maar evengoed seks of gokken tot zelfs joggen.
Daarom had ik het ook over eetverslaving. Potentieel kan zowat alles een verslaving worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 04:04   #123
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hm, de meeste politieke partijen in Belgie staan krom van de frustratie als het over drugs gaat.

Ze mogen dus ook allemaal in het cordon Fred?

Ik bedoel maar, de wereld legaliseert stilaan maar zeker, in Belgie staat de politie zaterdags aan de Hollandse grens om de mensen te pakken die drie gram wiet of hasj zijn gaan halen in de koffieshop. Dat is niet op bevel van het VB hoor.
Ik had het eerder over de gevaarlijke gedachten gang van JVDB.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 06:09   #124
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Drankorgels...

Wie stond er nu alweer aan de leiding van de EU? En de "' Zatte van Antwerpen" wat was die zijn naam alweer?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 09:04   #125
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volgens mij is een drug alles waar je verslaafd kan aan raken. Dat kan suiker zijn nicotine of opium maar evengoed seks of gokken tot zelfs joggen.
Nee, zo simpel zou ik het toch niet stellen. Ik toch zou eerder stellen dat het middel een verdovend, opwekkend en/of bewustzijnsverruimend effect teweeg brengt.
Magic mushrooms worden bijvoorbeeld als niet-verslavend gezien, maar wel gecatalogeerd als drugs.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 26 februari 2019 om 09:04.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 09:11   #126
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Nee, zo simpel zou ik het toch niet stellen. Ik toch zou eerder stellen dat het middel een verdovend, opwekkend en/of bewustzijnsverruimend effect teweeg brengt.
Magic mushrooms worden bijvoorbeeld als niet-verslavend gezien, maar wel gecatalogeerd als drugs.
Ik pleit eer om het magische van drugs te elimineren, door een meer algemene wetgeving omtrent substanties die gevaarlijk zijn voor de volksgezondheid.
Voorschriftplichtige geneesmiddelen vb.
giftige producten in onkruidbestrijding vb.
stoffen die een lichamelijke of psychische afhankelijkheid teweegbrengen vb.
allerhande zaken/stoffen dus die een beperking noodzaken in de vrije handel ervan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 09:25   #127
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik pleit eer om het magische van drugs te elimineren, door een meer algemene wetgeving omtrent substanties die gevaarlijk zijn voor de volksgezondheid.
Voorschriftplichtige geneesmiddelen vb.
giftige producten in onkruidbestrijding vb.
stoffen die een lichamelijke of psychische afhankelijkheid teweegbrengen vb.
allerhande zaken/stoffen dus die een beperking noodzaken in de vrije handel ervan.
Nee, merci. Ik zou graag nog nootmuskaat in mijn eten kunnen doen en erna een whisky kunnen drinken.
Oud 26 februari 2019, 11:05   #128
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Toch schoon om te "vermoeden" dat er op dit forum zoveel mensen nog nooit eens dronken geweest zijn. Bravo;;;;;;;;;
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 11:25   #129
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
...eens dronken geweest zijn...
Tijdens het werk? Nee, eigenlijk niet.
Grappig eigenlijk hoe men een alcoholverslaving kan minimaliseren.
Maar als ze weten dat er enen eens nen toep smoort, da's wel 't zelfde als alle dagen met een pikuur in uwen arm in de zep liggen
Oud 26 februari 2019, 15:29   #130
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U haalt wel allerhande bronnen aan maar u weet ze niet te gebruiken. Boeken hebben is één zaak, maar men moet ze ook lezen. En blijkbaar hebt u die niet goed gelezen wanneer het over de VU gaat.

Ik stelde dus dat Huysmans gelijk had in wat hij zei. In de tijd waar Kamiel Huysmans die uitspraak deed, betekende de VU inderdaad niet veel en bestond het basis electoraat van de VU nog steeds uit oud-collaborateurs en familie (zie mijn post in dit verband). Daarom brak de VU ook moeilijk door. U had het over het feit dat Huysmans die uitspraak deed in begin jaren 1960. Welnu, tot 1965 haalde de VU nog geen 7% van de stemmen. Voor de Kamer haalde de VU in 1961 een schamele 3.61% .

Besluit.
Kamiel Huysmans had dus overschot van gelijk in alles wat hij stelde toen, terwijl u hem verweet een leugenaar te zijn. Neen, niet Kamiel Huysmans is hier de leugenaar. U bent het hier die de waarheid niet vertelt.
Klopt, ik heb dat ook gehoord in de familie. De VU dat waren de zwetten. Met Schiltz ea is dat wel gewijzigd in latere jaren.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 15:41   #131
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Klopt, ik heb dat ook gehoord in de familie. De VU dat waren de zwetten. Met Schiltz ea is dat wel gewijzigd in latere jaren.
Hoezo met Schiltz is dat gewijzigd? Je bedoelt toch Hajot Schiltz niet?

Laatst gewijzigd door Anna List : 26 februari 2019 om 15:42.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 16:51   #132
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
De diepzwarten zijn toen een andere partij gaan vormen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 17:17   #133
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Een prachtige biografie over Hugo Schiltz werd geschreven door Paul Huybrechts:
Hugo’s heilige vuur. De intieme biografie van de jonge Hugo Schiltz. 1927-1954.”

Echt de moeite waard. Ongelofelijk hoe in die tijd de jonge Schiltz naïef, fanatiek, en christelijk zeer diepgelovig was. Het is een mooie, diepzinnige biografie over Hugo Schiltz geworden die Huybrechts wist te neer te schrijven. Het boek geeft ons ook een inkijk hoe (zeer) jeugdige Vlaams-nationalisten uit collaboratiemiddens dachten in die tijd.

Kortom, Huybrechts heeft puik werk geleverd. Normaal gezien zou er nog een Deel II zijn gekomen over Schiltz’ leven. Maar zover kwam het nooit, helaas.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 februari 2019 om 17:34.
Oud 26 februari 2019, 17:20   #134
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een prachtige biografie over Hugo Schiltz werd geschreven door Paul Huybrechts:
Hugo’s heilige vuur. De intieme biografie van de jonge Hugo Schitz. 1927-1954.”

De moeite waard. Ongelofelijk hoe in die tijd de jonge Schiltz naïef, fanatiek, en christelijk zeer diepgelovig was. Het is een mooie, diepzinnige biografie geworden die Huybrechts wist te neer te schrijven. Echt de moeite waard. Het boek geeft ons ook een inkijk hoe (zeer) jeugdige Vlaams-nationalisten dachten in die tijd.

Kortom, Huybrechts heeft echt puik werk geleverd. Normaal gezien zou er nog een Deel II zijn gekomen over Schiltz’ leven. Maar zover kwam het nooit, helaas.
De nazi die Minister van Staat werd.

Only in Belgium.
Oud 26 februari 2019, 17:24   #135
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Only in Belgium.

België is nu eenmaal vergevingsgezind. En voor wie er zou aan twijfelen, is dit nu het mooiste bewijs.
Oud 26 februari 2019, 17:26   #136
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Nee, merci. Ik zou graag nog nootmuskaat in mijn eten kunnen doen en erna een whisky kunnen drinken.
Misschien heb ik het slecht geformuleerd; misschien wil jij het niet goed lezen ...
maar ik pleit zeker niet om alcohol te behandelen als een van de actuele illegale hard drugs.
Ik pleit enkel om het geheel van wetgeving beter in mekaar te doen passen; eigenlijk zonder wijzigingen aan de bestaande toestand aan te brengen.
En dit moet je dan zien in de discussie van wat is nu eigenlijk een drug (populaire taal), verdovend middel (wettelijk), gevaarlijke andere producten (geneesmiddelen die voorschriftplichtig zijn omwille van hun gevaarlijkheidsgraad) ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 17:26   #137
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
België is nu eenmaal vergevingsgezind. En voor wie er zou aan twijfelen, is dit nu het mooiste bewijs.
Je wil zeggen dat Shiltz met veel plezier zijn volk uitverkocht en zich graag droog in de kakker liet pakken door Belgie?

Dan heb je gelijk.
Oud 27 februari 2019, 10:13   #138
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Only in Belgium.
Een trommeljongen van de Dietsche Blauwvoetvendels een nazi noemen is er ver over. Only by Xeno.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2019, 10:16   #139
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Niet geheel on topic maar er zit een 'letter' teveel in z'n naam
stop! pls!

te grappig!!!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2019, 10:21   #140
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Een trommeljongen van de Dietsche Blauwvoetvendels een nazi noemen is er ver over. Only by Xeno.
Dat is nochtans wat men over Karel Dillen zegt.

Als die snotneus een nazi was, dan was Hugo "armpje strekje" Schiltz zeker een nazi.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be