![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar "thumbsup" voor jou!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Predators, de zwakke prooi...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://mens-en-samenleving.infonu.n...zmh-aisha.html Hier staat duidelijk dat Aisha 9 was toen ze de 54-jarige Mohammed huwde. Verder staat er voornamelijk hoe goed hun huwelijk was, hoe tevreden Mohammed was over Aisha, hoe zij met hem discussieerde enzovoort. Maar niemand maakt mij wijs dat een kind van 9 voor de lol het bed deelt met een 54-jarige. In die tijd was 54 jaar oud! Er wordt hier ook gesproken over zijn andere vrouwen. Hoeveel had hij er eigenlijk? Gunde hij andere mannen geen vrouw?
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo gauw de vrouwen 4 mannen mogen hebben, verander ik misschien van mening ![]()
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In uw link staat mss 9 jaar, in andere linken (ook die van mij) staat ook vermeld dat niemand zeker is van haar juiste leeftijd. Maw, het kon evengoed 12 of 16 jaar of whatever geweest zijn. Velen maken de fout door dat allemaal wat door elkaar te halen. Een tweede groot verschil is de normen die nu gelden, anno 2019 en de normen die toen golden, ook buiten de Islam. Je moet het ook in die context proberen te bekijken want anders maak je een grote denkfout. Herlees mijn 2 geposte linken eens als je wil ? ![]()
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij je het moedwillig in een verkeerde context wenst te plaatsen, dat kan natuurlijk ook. Uiterst rechts doet niet liever om foutieve info te verkondigen als dé waarheid. Net zoals je nu (terug) met die 'paar' rotte appels doet. Enne, waar blijft nu het antwoord op mijn vorige gestelde vraag ? Ik heb dat nu al een paar keer gevraagd, dus ik kan nu alleen maar vaststellen dat jij je uitspraken niet kan staven.... erg, vooral omdat je mij net hetzelfde verweet. Wie vertelt er hier dus 'loze beweringen' ? ![]()
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens de hadith zijn er meer vrouwen dan mannen in de hel. Waarom? Mannelijke martelaren krijgen 72 maagden in het paradijs. Wat krijgen vrouwelijke martelaren? Het is een moslim toegestaan met vier vrouwen te trouwen als hij ze alle vier kan onderhouden. Vrouwen mogen daarentegen slecht met één man trouwen (soera 4:3). Dat is om te voorkomen dat mannen zich vergrijpen aan weesmeisjes, dat was naar het schijnt een probleem. Verder mogen mannen ook slavinnen gebruiken voor seks natuurlijk. Een islamitische man mag met een christelijke of joodse vrouw trouwen, maar een moslima mag alleen met een moslim trouwen. Weer een verschil. Waarom? Een man mag zijn vrouw corrigeren als ze tegen hem in opstand komt (soera 4:34). Met betrekking tot erfkwesties wordt een juridisch verschil gemaakt tussen mannelijke en vrouwelijke erfgenamen. De koran bepaalt dat een man tweemaal zo veel erft als een vrouw (soera 4:11). Waarom? In de islamitische rechtspraak (sharia) geldt de getuigenis van een vrouw slechts voor de helft van die van een man. Met andere woorden: de getuigenis van een man telt twee keer zo zwaar (soera 2:282). Waarom?
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Aisha met een 10-jarige was getrouwd, was de zaak heel anders geweest. In mijn ogen ook niet goed te keuren - kinderen moeten kinderen blijven - en hier in Europa hebben we ook kinderhuwelijken gehad. Maar als een oude man met een jong meisje trouwt is dat toch geen jong huwelijk ??? ![]()
![]() |
![]() |
#129 |
Minister-President
|
![]() ![]()
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook hier moet je het in de context proberen te begrijpen. Mohammed was iidd al oud, maar hij wou een 'zuiver' kind. Een kind van een moeder die nog geen kinderen had gehad. Je moet het proberen in zijn geheel te bekijken, niet elk puntje afzonderlijk. Gemakkelijk is dit nu ook wel niet allemaal. I know. ![]() Maar wat mij vooral stoort, is dat men heel dit gebeuren 'zo maar' uit de context van toen rukt om het en ander (negatief) beeld te kunnen geven, en daar zijn begrippen van 'eerlijkheid' dan soms nog ver te zoeken. Enne, ik ben ook geen fan van de Islam, wees gerust. Maar zaken (feiten) gaan verdraaien, uit de context rukken in en discussie, daar heb ik het soms moeilijk mee want zo voer je geen 'eerlijke' discussie..
![]() |
![]() |
#134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#135 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Haar leeftijd ligt daar ergens tussen, maar iedereen vernoemd steeds maar de laagste alsof dat haar leeftijd was. Ze weten het zelf niet juist in hun geschriften. Voor de rest, zie ook mijn vorige posting.
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was Claude François een pedofiel ? Julie Bocquet was amper negen maanden oud toen haar vader stierf in 1978. Haar moeder, een Belgische, had als 14-jarige een relatie met Claude François; ze hield haar zwangerschap tot op het laatste verborgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(sahih = authentiek, rechtstreekse overlevering, erkend door de grootste islamitische rechtsscholen) Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij wou een "zuiver" kind (uw woorden dan nog 'kind'!!!) En zij? Wat had zij te willen? Niks! Zij moest het goedvinden dat zo'n oude afgelebberde viezerik die misschien al 200 vrouwen had gekend de vader van haar kinderen werd. Bah!!! Islam = vrouwonvriendelijk.
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |