Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2019, 14:51   #121
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Waarom vooral de moeders? Ik zit niet in elkaar als een moeder maar zou als vader dat stukste afval zijn neusje hebben een nodig nose-jobke gegeven... gratis.
Omdat ik niet kan spreken vanuit mannelijk oogpunt.

Maar "thumbsup" voor jou!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 14:54   #122
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
uiteindelijk zijn zo'n daders ook deels psychopaat hé ... sommigen hebben zeker de capaciteiten 1 om de juiste slachtofferfamilies te kiezen en 2 om mensen voldoende om de tuin te leiden en in te pakken met charme of door in te spelen op de zwakheden...
Daar heb je 'n punt, waar ik niet eens bij stilgestaan heb.

Predators, de zwakke prooi...
Oud 11 maart 2019, 15:56   #123
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Helemaal niet, maar men moet wel eerlijk blijven als het over feiten gaat.

Als er bepaalde mensen iets tegen de Islam of gelijk welk ander geloof hebben is dat hun volste recht maar afkomen met zaken die én uit de context gerukt zijn én bovendien nergens gestaafd zijn, dat is en blijft niet erg netjes te noemen.
Het moet niet altijd Wikipedia zijn.
https://mens-en-samenleving.infonu.n...zmh-aisha.html
Hier staat duidelijk dat Aisha 9 was toen ze de 54-jarige Mohammed huwde.
Verder staat er voornamelijk hoe goed hun huwelijk was, hoe tevreden Mohammed was over Aisha, hoe zij met hem discussieerde enzovoort. Maar niemand maakt mij wijs dat een kind van 9 voor de lol het bed deelt met een 54-jarige. In die tijd was 54 jaar oud! Er wordt hier ook gesproken over zijn andere vrouwen. Hoeveel had hij er eigenlijk? Gunde hij andere mannen geen vrouw?
Oud 11 maart 2019, 15:59   #124
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Vooropgesteld dat iedereen in de reportage de waarheid sprak en er enkel waarheden werden getoond. Wat ik nu eigenlijk ten zeerste betwijfel na nog andere, ahum, 'filmpjes' te hebben gezien.

Euh, en de islam promoot nog steeds het traditioneel gezin, als je het nog niet had gemerkt. Indien MJ zich werkelijk wou bekeren, zal daar wel iets anders dan de 'jongensliefde' achter hebben gezeten.
Een gezin waar een man 4 vrouwen mag hebben, is in mijn ogen niet traditioneel.
Zo gauw de vrouwen 4 mannen mogen hebben, verander ik misschien van mening
Oud 11 maart 2019, 16:04   #125
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Verder staat er voornamelijk hoe goed hun huwelijk was, hoe tevreden Mohammed was over Aisha, hoe zij met hem discussieerde enzovoort. Maar niemand maakt mij wijs dat een kind van 9 voor de lol het bed deelt met een 54-jarige. In die tijd was 54 jaar oud! Er wordt hier ook gesproken over zijn andere vrouwen. Hoeveel had hij er eigenlijk? Gunde hij andere mannen geen vrouw?
Marie, er is en verschil tussen haar huwelijk én de tijd dat ze het bed deelde met Mohammed en de reden waarom heb ik hier al meermaals uitgelegd.
In uw link staat mss 9 jaar, in andere linken (ook die van mij) staat ook vermeld dat niemand zeker is van haar juiste leeftijd.
Maw, het kon evengoed 12 of 16 jaar of whatever geweest zijn.
Velen maken de fout door dat allemaal wat door elkaar te halen.

Een tweede groot verschil is de normen die nu gelden, anno 2019 en de normen die toen golden, ook buiten de Islam. Je moet het ook in die context proberen te bekijken want anders maak je een grote denkfout.

Herlees mijn 2 geposte linken eens als je wil ?
Oud 11 maart 2019, 16:15   #126
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik kan enkel maar spreken volgens onze huidige, westerse normen, dat begrijpt 't kleinste kind zonder verdere uitleg...
Maar het in de juiste context proberen te begrijpen is duidelijk te moeilijk voor u. Dat staat nu wel vast.
Tenzij je het moedwillig in een verkeerde context wenst te plaatsen, dat kan natuurlijk ook. Uiterst rechts doet niet liever om foutieve info te verkondigen als dé waarheid.
Net zoals je nu (terug) met die 'paar' rotte appels doet.

Enne, waar blijft nu het antwoord op mijn vorige gestelde vraag ?
Ik heb dat nu al een paar keer gevraagd, dus ik kan nu alleen maar vaststellen dat jij je uitspraken niet kan staven.... erg, vooral omdat je mij net hetzelfde verweet. Wie vertelt er hier dus 'loze beweringen' ?
Oud 11 maart 2019, 16:16   #127
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was nu wel niet waar ik naar vroeg hé.
Ik vroeg om je mening te staven.
Dan verwacht ik toch tenminste referenties, studies, of iets wat bewezen is.

Nu ja, jij bent rechts ingesteld.
Let wel, ik ben niet links.
Ik bekijk het zo neutraal mogelijk, en wat Linda betreft heb ik nog nergens iets mogen lezen van wat jij nu beweert. In het tegendeel zelfs. Zij refereert naar soera's, feiten en andere zaken die ze kan staven.
Als je haar artikels leest, dan valt dat trouwens dadelijk op.
Als ze iets zegt of beweert, dan toont ze dat ook telkens aan. Maw het zijn geen meningen.
Tenzij jij haar artikels kan weerleggen ?
Kan je dat ?

Je vermeldt nu ook dat de Islam vrouwonvriendlijk zou zijn.
Ik denk dat we het tegendeel hier al meermaals hebben aangetoond op dit forum. Maar dan moet je wel het verschil kunnen maken tussen de Islam en de heersende wetten in een bepaald land.
Ik had hier toen trouwens het voorbeeldje aangehaald. Tunesië versus SA.
Beide Moslim landen en toch een groot verschil, zeker als het op de rechten van de vrouw aankomt.
Ook op het gebied van erven. Het lijkt daar op het eerste gezicht dat vrouwen minder kunnen erven, maar je moet wel alles lezen en dan zie je dat het extra deel wat de mannen krijgen ze dat uiteindelijk ook aan die vrouw moeten besteden. Nu ja, dat laatse wordt wel eens snel 'toevallig vergeten te lezen'.
Hun erfrecht zit gewoon anders in elkaar dan het onze, maar uiteindelijk krijgen ze net evenveel.

Wat de leeftijd betreft van Aisha, die staat nergens uitdrukkelijk vermeld in hun geschriften. Het gaat van 9 tot 17 jaar.

Maar de reden waarom Mohammed haar zo jong huwde had wel en andere reden, en die staat ook in Wiki.
Aisha was nog een maagd, en kon op haar leeftijd onmogelijk al een kind van een andere man gehad hebben.
Haar eerste kind zou dus een zuiver kind worden van Mohammed.
Maar dat was dan wel voor later, want zoals Mohammed ook had gezegd mag je geen sex hebben met een vrouw voor ze haar eerste maandstonden gehad heeft. En dan zitten we al wat verder dan die 9 jaar hé.
Ook wordt er hier maar steeds die 9 jaar vermeld, maar dat zou dus ook een stuk meer kunnen geweest zijn. Nergens kan of kon men dit terugvinden in de geschriften.

Jonge meisjes huwen in die tijd was toen ook niet ongewoon.
Bij ons, anno 2019 is dat pedofilie.
Zeggen dat Mohammed een pedofiel was is dus een totaal verkeerde uitspraak.
In die tijd was een vergelijkbaar vergrijp een meisje aanranden/verkering hebben met, die haar maandstonden nog niet gehad had, en dat was hier dus duidelijk niet het geval.

Uitspraken van Mohammed vind je terug in beide linken die ik gegeven heb.

Imams gaan wél toegeven dat Mohammed en jong (in onze termen minderjarig) meisje gehuwd heeft. Anno 2019, vergelijkbaar met pedofilie.
Maar in de context van toen was dat helemaal geen pedofilie, en dat is waar Mohammed-bashers gretig misbruik van maken.
Ze zeggen maw gewoon niet alles.
De islam IS vrouwonvriendelijk. Dat is de reden waarom ik vierkant tegen die religie ben. Al dat gezever over dat moslimvrouwen het zo goed hebben, zoveel in te brengen hebben in hun huishouden … ze proberen ons een rad voor de ogen te draaien!

Volgens de hadith zijn er meer vrouwen dan mannen in de hel. Waarom?

Mannelijke martelaren krijgen 72 maagden in het paradijs. Wat krijgen vrouwelijke martelaren?

Het is een moslim toegestaan met vier vrouwen te trouwen als hij ze alle vier kan onderhouden. Vrouwen mogen daarentegen slecht met één man trouwen (soera 4:3). Dat is om te voorkomen dat mannen zich vergrijpen aan weesmeisjes, dat was naar het schijnt een probleem.

Verder mogen mannen ook slavinnen gebruiken voor seks natuurlijk.

Een islamitische man mag met een christelijke of joodse vrouw trouwen, maar een moslima mag alleen met een moslim trouwen. Weer een verschil. Waarom?

Een man mag zijn vrouw corrigeren als ze tegen hem in opstand komt (soera 4:34).

Met betrekking tot erfkwesties wordt een juridisch verschil gemaakt tussen mannelijke en vrouwelijke erfgenamen. De koran bepaalt dat een man tweemaal zo veel erft als een vrouw (soera 4:11). Waarom?

In de islamitische rechtspraak (sharia) geldt de getuigenis van een vrouw slechts voor de helft van die van een man. Met andere woorden: de getuigenis van een man telt twee keer zo zwaar (soera 2:282). Waarom?
Oud 11 maart 2019, 16:23   #128
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat dat nu juist het grote misverstand zijn waar Mohamed-bashers maar al te graag misbruik van maken.
Enne, ik heb niets schoorvoetend toegegeven. Ik heb gewoon de feiten vernoemd in de juiste context. Niet meer en niet minder.

U zegt de Mohammed en pedofiel is, maar u zegt er niet bij dat huwen op jonge leeftijd toen normaal was. Wat moet de lezer daar dan uit concluderen ?
Maw, door niet alles te zeggen, sleur je het dus uit de context en eigenlijk is dit erger dan liegen, want je maakt er uiteindelijk iets helemaal anders van.

Wat de bronteksten van de Islam betreft, die heb ik hier toen ook duidelijk gepost ivm uw 'zogezegde' (= uw waarheid ?) vrouwonvriendelijkheid.

En voor de rest is dit en mooi staaltje van niet op mijn eerder gestelde vraag te moeten antwoorden hé. Maw, je kan niets weerleggen ?

Waar zijn uw bronteksten ? Nog nergens mogen lezen ter info.
Geen referenties, linken naar, noppes....

En ik een apologeet ?
Laat me niet lachen hé.
Ik verdraai tenminste geen woorden én zet uitspraken ook in de juiste context, iets wat ik bij u spijtig genoeg amper kan bespeuren.
Ik vernoem de zaken zoals ze zijn.
(mocht ik fout zijn mag je me natuurlijk altijd verbeteren, als het tenminste op een gefundeerde manier kan. Daar heb ik geen enkel problem mee.)

En dat is niet mijn waarheid, want ik kan ze tenminste nog staven ook. Bronnen genoeg als het moet.
Dus beweren dat het 'mijn waarheden zijn', tja.... klopt dus ook ergens niet hé.

Kan jij uw beweringen ook staven ?
Ik had die vraag al eens gesteld dacht ik.
Ja, huwen op jonge leeftijd was toen normaal. Maar Mohammed was niet jong!
Als Aisha met een 10-jarige was getrouwd, was de zaak heel anders geweest. In mijn ogen ook niet goed te keuren - kinderen moeten kinderen blijven - en hier in Europa hebben we ook kinderhuwelijken gehad.
Maar als een oude man met een jong meisje trouwt is dat toch geen jong huwelijk ??? Of is dat weer de tweeledigheid van de islam waar voor mannen heel andere regels gelden dan voor vrouwen.
Oud 11 maart 2019, 16:24   #129
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Oud 11 maart 2019, 16:24   #130
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In den tijd van mo bestonden nog geen wetten, dus alles was legaal
Hij maakte zelf de wetten dus inderdaad, al wat hij deed was legaal
Oud 11 maart 2019, 16:27   #131
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Marie, er is en verschil tussen haar huwelijk én de tijd dat ze het bed deelde met Mohammed en de reden waarom heb ik hier al meermaals uitgelegd.
In uw link staat mss 9 jaar, in andere linken (ook die van mij) staat ook vermeld dat niemand zeker is van haar juiste leeftijd.

Een tweede groot verschil is de normen die nu gelden, anno 2019 en de normen die toen golden, ook buiten de Islam. Je moet het ook in die context proberen te bekijken want anders maak je een grote denkfout.

Zo maar voor de zekerheid, zij 16 jaar en hij 54 zou het helemaal ok maken bedoel je toch hé
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 16:28   #132
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Ik heb lang zwaar getwijfeld, ook al omdat ik de meeste albums van Jackson gewoonweg top vond.

Echter, het zal wel waar zijn. Als je ziet dat ze eind jaren '80 het onderzoek maar snel daar lieten omdat hij een onderscheiding ging krijgen van President Reagan...
Ik heb eigenlijk nooit getwijfeld, ik geloofde het toch wel van in het begin. Maar ik onderdrukte dat gevoel ook omdat ik zijn muziek zo goed vind. Het is zo moeilijk een fantastische kunstenaar in de rol van een gemene crimineel te moeten zien
Oud 11 maart 2019, 16:34   #133
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Aisha met een 10-jarige was getrouwd, was de zaak heel anders geweest. In mijn ogen ook niet goed te keuren - kinderen moeten kinderen blijven - en hier in Europa hebben we ook kinderhuwelijken gehad.
Maar als een oude man met een jong meisje trouwt is dat toch geen jong huwelijk ??? Of is dat weer de tweeledigheid van de islam waar voor mannen heel andere regels gelden dan voor vrouwen.
Het leeftijdsverschil, daar heb je nu wel een punt.
Maar ook hier moet je het in de context proberen te begrijpen.
Mohammed was iidd al oud, maar hij wou een 'zuiver' kind.
Een kind van een moeder die nog geen kinderen had gehad.
Je moet het proberen in zijn geheel te bekijken, niet elk puntje afzonderlijk.
Gemakkelijk is dit nu ook wel niet allemaal. I know.

Maar wat mij vooral stoort, is dat men heel dit gebeuren 'zo maar' uit de context van toen rukt om het en ander (negatief) beeld te kunnen geven, en daar zijn begrippen van 'eerlijkheid' dan soms nog ver te zoeken.

Enne, ik ben ook geen fan van de Islam, wees gerust.
Maar zaken (feiten) gaan verdraaien, uit de context rukken in en discussie, daar heb ik het soms moeilijk mee want zo voer je geen 'eerlijke' discussie..
Oud 11 maart 2019, 16:34   #134
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Citaat:
Als ze twaalf was, dan was ze ook nog maar een puber, een kind. Een man van 54 moet daar niet mee trouwen. En nogmaals, waarom mocht zij - als jong huwen toen de norm was - niet met een jonge man trouwen?
Oud 11 maart 2019, 16:35   #135
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb eigenlijk nooit getwijfeld, ik geloofde het toch wel van in het begin. Maar ik onderdrukte dat gevoel ook omdat ik zijn muziek zo goed vind. Het is zo moeilijk een fantastische kunstenaar in de rol van een gemene crimineel te moeten zien
Ach, over grote gerespecteerde kunstenaars gesproken :

Citaat:
Rubens was 53 jaar toen hij, terug uit Engeland, in 1630 hertrouwde met zijn 16-jarige nicht Hélène Fourment. Naar aanleiding van dit tweede huwelijk schreef hij in 1634 het volgende aan de Franse geleerde Nicolas-Claude Fabri de Peiresc: Ik besloot te trouwen omdat ik vaststelde dat ik nog niet geschikt was voor het celibaat. Ik koos een jonge vrouw uit een fatsoenlijke, maar burgerlijke familie, hoewel iedereen mij aanraadde een vrouw van adel te nemen. Maar ik vreesde de hoogmoed, de algemene kwaal van de adel, zeker bij vrouwen. Daarom koos ik een meisje dat niet zou blozen wanneer zij me mijn penselen zag nemen. Om eerlijk te zijn, leek het me hard om de kostbare schat van de vrijheid te verliezen in ruil voor de omhelzingen van een oude vrouw.[7] In 1632 werd zijn dochter Clara Johanna geboren, in 1633 zijn zoon Frans. In 1635 kreeg hij nog een dochter, Isabella Helena, en in datzelfde jaar kocht hij Kasteel Het Steen in Elewijt. Het gelukkige gezinsleven op het platteland begunstigden zijn kunst als landschapsschilder.
Oud 11 maart 2019, 16:36   #136
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo maar voor de zekerheid, zij 16 jaar en hij 54 zou het helemaal ok maken bedoel je toch hé
Dat is niet wat ik bedoel.
Haar leeftijd ligt daar ergens tussen, maar iedereen vernoemd steeds maar de laagste alsof dat haar leeftijd was. Ze weten het zelf niet juist in hun geschriften.
Voor de rest, zie ook mijn vorige posting.
Oud 11 maart 2019, 16:39   #137
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn wel meer van dat soort relaties waar niet veel aandacht werd aan besteed.

Was Claude François een pedofiel ?

Julie Bocquet was amper negen maanden oud toen haar vader stierf in 1978. Haar moeder, een Belgische, had als 14-jarige een relatie met Claude François; ze hield haar zwangerschap tot op het laatste verborgen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 16:39   #138
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sahih al Bukhari 7.62.64
(sahih = authentiek, rechtstreekse overlevering, erkend door de grootste islamitische rechtsscholen)

Citaat:
Narrated 'Aisha:

that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death).
7.62.65

Citaat:
Narrated 'Aisha:

that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: I have been informed that 'Aisha remained with the Prophet for nine years (i.e. till his death)." what you know of the Quran (by heart)'
http://www.iupui.edu/~msaiupui/062.sbt.html
Oud 11 maart 2019, 16:39   #139
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het leeftijdsverschil, daar heb je nu wel een punt.
Maar ook hier moet je het in de context proberen te begrijpen.
Mohammed was iidd al oud, maar hij wou een 'zuiver' kind.
Een kind van een moeder die nog geen kinderen had gehad.
Je moet het proberen in zijn geheel te bekijken, niet elk puntje afzonderlijk.
Gemakkelijk is dit nu ook wel niet allemaal. I know.

Maar wat mij vooral stoort, is dat men heel dit gebeuren 'zo maar' uit de context van toen rukt om het en ander (negatief) beeld te kunnen geven, en daar zijn begrippen van 'eerlijkheid' dan soms nog ver te zoeken.

Enne, ik ben ook geen fan van de Islam, wees gerust.
Maar zaken (feiten) gaan verdraaien, uit de context rukken in en discussie, daar heb ik het soms moeilijk mee want zo voer je geen 'eerlijke' discussie..
Zie, dat vind ik nu juist zo gemeen!
Hij wou een "zuiver" kind (uw woorden dan nog 'kind'!!!)
En zij? Wat had zij te willen? Niks! Zij moest het goedvinden dat zo'n oude afgelebberde viezerik die misschien al 200 vrouwen had gekend de vader van haar kinderen werd.
Bah!!!
Islam = vrouwonvriendelijk.
Oud 11 maart 2019, 16:39   #140
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet wat ik bedoel.
Haar leeftijd ligt daar ergens tussen, maar iedereen vernoemd steeds maar de laagste alsof dat haar leeftijd was. Ze weten het zelf niet juist in hun geschriften.
Voor de rest, zie ook mijn vorige posting.
Het blijft imho gewoon pervers. Zowel van Mohammed als van Rubens...al was Mohammed vele malen gewelddadiger dan Rubens uiteraard.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be