Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2019, 10:36   #121
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, is dat terug ingevoerd ? Goed nieuws dan. Het was een enorme stommiteit om dat af te schaffen.

Inderdaad, ik had voor geneeskunde eerder iets zoals het oude examen burgerlijk voor ogen.

Ik weet niet hoe het nieuwe examen eruit ziet, maar het oude was quasi perfect: als je niet in dat oude examen slaagde, dan was dat een terechte aanwijzing dat je het eerste jaar niet kon volgen. Quasi niemand die zou slagen met enig succes in het eerste jaar werd door dat examen buitengegooid. Maar dat wilde niet zeggen dat als je slaagde in dat examen, het eerste jaar *gegarandeerd* gelukt was: sommigen onderschatten de werklast, vierden teveel feest, en beseften te laat dat ze een onmogelijke achterstand hadden opgelopen. Niettemin belette dat examen aan velen van een jaar te verliezen door iets aan te pakken waar ze de nodige baggage/kennis/kunde niet hadden, en dat moet voor mij het (enige) doel zijn van een toelatingsexamen. Wat mij betreft mag elke studierichting dat hebben.

Zo een ingangsexamen garandeert ook voor de proffen die in het eerste jaar les geven, het "beginniveau" waarvan ze kunnen uitgaan. Men kan niet meer vaststellen dat 2/3 van de studenten een zekere notie niet kent: het was materie van het ingangsexamen. Daar moet dus niet aan "verholpen", "bijgeschoold". ... worden. Je hebt een stevige basis om op te bouwen.
Ik denk dat het momenteel niet echt een ingangsexamen is. Men mag er aan beginnen zelfs als men niet slaagt maar het wordt uiteraard afgeraden.

Ik deel uw mening, het slagingspercentage bij de burgies was dan ook groter dan bij andere faculteiten.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2019, 13:15   #122
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik denk dat het momenteel niet echt een ingangsexamen is. Men mag er aan beginnen zelfs als men niet slaagt maar het wordt uiteraard afgeraden.

Ik deel uw mening, het slagingspercentage bij de burgies was dan ook groter dan bij andere faculteiten.
Er is geen toelatingsexamen meer. Men heeft een "toets" ingevoerd als aftastend middel.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2019, 17:19   #123
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Er is geen toelatingsexamen meer. Men heeft een "toets" ingevoerd als aftastend middel.
Dit is inderdaad wat ik bedoelde.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2019, 05:49   #124
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
In de praktijk hangt het ervan af hoeveel de studenten daar rekening mee houden. Als 90% van zij die gebuisd zijn op die test, beslist van die studies niet aan te vangen, dan is het eigenlijk equivalent aan een examen. Als 90% van zij die gebuisd zijn, toch maar doorgaan, dan is dat een nutteloze test.

Jaja, ik weet wel, die grote uitzondering die niet in het examen/test slaagt en toch een briljant student zal worden. Maar hoeveel zijn er dat ? 1 op 1000 ? Al de anderen lijden aan Dunning-Kruger, natuurlijk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2019, 06:11   #125
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In de praktijk hangt het ervan af hoeveel de studenten daar rekening mee houden. Als 90% van zij die gebuisd zijn op die test, beslist van die studies niet aan te vangen, dan is het eigenlijk equivalent aan een examen. Als 90% van zij die gebuisd zijn, toch maar doorgaan, dan is dat een nutteloze test.

Jaja, ik weet wel, die grote uitzondering die niet in het examen/test slaagt en toch een briljant student zal worden. Maar hoeveel zijn er dat ? 1 op 1000 ? Al de anderen lijden aan Dunning-Kruger, natuurlijk.
of gewoon oud systeem weer invoeren
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2019, 07:57   #126
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
iedereen hing aan pastoor Geens zijn lippen toen hij over 'dat zijn mensen' begon

bewonderende blink van het groene nieuwe wichtje

prachtige komedie

dat was smullen

Waar heb ik dat ooit nog gehoord?
Als je ouders hebt die de stommiteit begaan om je naar een Atheneum te sturen behoort het kind nooit nog tot de mensen. Of zeker niet tot hun mensen.
Zo was er ook de pastoor in dat Atheneum die op het eindexamen beweerde dat hij niks dan last met mij heeft gehad omdat ik van thuis uit moest Godsdienst volgen. En ook een monseigneur die mij wist te vertellen toen ik om een job vroeg in zijn eigen kathedraal; die mij beter zou passen overwegende mijn studies; dat die gevraagde job bestemd was voor eigen mensen. Eerlijk. Dat wel. Maar debiel stom van die vent. Monseigneur?
Ze kunnen sinds de pot op. Definitief!
Ik heb hem geantwoord dat ik dan ontslag zou nemen. Hoefde niet. Een paar dagen nadien kreeg ik zelf mijn C4. Dag vrienden en.....kus mijn kloten.
Maar ik weet het dat ik nooit zal in hun hemel komen. Die is bestemd voor hun eenvoudigen van geest.

Laatst gewijzigd door werkman : 2 mei 2019 om 07:59.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be