Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2019, 09:24   #121
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Geef eens een voorbeeld van zo'n ontmaskering van fake news
twitter account is weg, ik kan dus niets meer tonen.
Oud 7 juni 2019, 09:25   #122
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik volgde dat Twitter account, niets van bagger enkel ontmaskering van fake news.
Daar is niks mis mee, Dries Van Langenhove is uiteraard een gigantische kletser en een onvoorstelbare aansteller, die fake news produceert aan de lopende meter.

Als het natuurlijk daar bij gebleven is, is moeilijk uit te maken uit de warrige mediaberichten hieromtrent, maar van jou zal ik dat eerder geloven dan van een Dadeemelee.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 7 juni 2019 om 09:25.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2019, 09:26   #123
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
kijk, het is simpel he, doodsbedreigingen zijn een misdrijf, en er is klacht neergelegd.
het gerecht zal zijn werk wel doen zeker?

al hebben we van de eerste klachten tegen DVL ook nog steeds NIKS gehoord ... links roept nogal snel 'misdrijf' ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2019, 09:30   #124
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar u hebt vast en zeker wel één spraakmakend voorbeeld van "ontmaskering van fake news" door die medewerker van de UGent onthouden? Of was het allemaal zo spraakmakend niet?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2019, 09:33   #125
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
kijk, het is simpel he, doodsbedreigingen zijn een misdrijf, en er is klacht neergelegd.
het gerecht zal zijn werk wel doen zeker?

al hebben we van de eerste klachten tegen DVL ook nog steeds NIKS gehoord ... links roept nogal snel 'misdrijf' ...
Da's nu toch ook fake news Anna.
Zie mijn vorige post over Pim Fortuyn en bepaalde uitspraken van een zeker links medewerker van de VRT, en hun jarenlange ijver om de gedane uitspraak niet te moeten afdoen als ongepast.

Zo snel wordt er écht niet geroepen.

Er wordt wel heel selectief geroepen.

Voor mij is die dualistische houding in alles waar de maatschappij mee wordt geconfronteerd al jaren geleden de reden geweest om mij van de linkerzijde te distanciëren.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 7 juni 2019, 09:35   #126
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Da's nu toch ook fake news Anna.
Zie mijn vorige post over Pim Fortuyn en bepaalde uitspraken van een zeker links medewerker van de VRT, en hun jarenlange ijver om de gedane uitspraak niet te moeten afdoen als ongepast.

Zo snel wordt er écht niet geroepen.

Er wordt wel heel selectief geroepen.

Voor mij is die dualistische houding in alles waar de maatschappij mee wordt geconfronteerd al jaren geleden de reden geweest om mij van de linkerzijde te distanciëren.
uiteraard is het selectief, dat impliceerde mijn 'links roept nogal snel'.
Oud 7 juni 2019, 09:36   #127
Anna List
Banneling

Standaard

ps ik ben die term 'fake news' zo beu als kou pap.

meestal wordt die gebruikt om gewoon een andere mening of ongewenste ideologie onder de mat te vegen.
Oud 7 juni 2019, 09:36   #128
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Maar u hebt vast en zeker wel één spraakmakend voorbeeld van "ontmaskering van fake news" door die medewerker van de UGent onthouden? Of was het allemaal zo spraakmakend niet?
Hypochonder, dat Dries Van Langenhove fake berichten en posts deelt, flagrant liegt in interviews en feiten uit de context trekt en naar zijn hand zet, is al genoeg in de media geillustreerd.

Binnen afzienbare tijd is die gast de nieuwe FDW van het VB, die er op zijn beurt gaat voor zorgen dat het VB de komende 40 jaar gecordoniseerd blijft.

Het wordt tijd dat rechts die realiteit ook eens toegeeft...

Laatst gewijzigd door Nierika : 7 juni 2019 om 09:38.
Oud 7 juni 2019, 09:37   #129
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Here you go:

https://web.archive.org/web/20180920...chuldnvrienden

Een snapshot van het account zoals het was op 20/9/2018.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2019, 09:37   #130
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
uiteraard is het selectief, dat impliceerde mijn 'links roept nogal snel'.
Ik was er een smiley vergeten bij zetten hoor, was niet serieus bedoeld...

Oud 7 juni 2019, 09:39   #131
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Here you go:

fanatisme dat aan Volkert doet denken.
(dat van Dries ook soms, daar niet van)
Oud 7 juni 2019, 09:42   #132
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Here you go:

Zeer goed van u.

Ik lees bvb dit:

Citaat:
5. Ondertussen hebben die broekventjes wel de tijd gehad om alle hard drives vakkundig te legen, mogelijk bewijsmateriaal te vernietigen, want de huiszoekingen zijn weken te laat gebeurd.
Moet die kerel dan verwonderd zijn dat die gasten van S&V kwaad worden en hem bedreigen? Er zijn er al voor veel minder bedreigd.

Precies zoals ik dacht dus: grote mond, iedereen uitmaken voor rotte vis en dan lopen huilen en bibberen in de media en bij het gerecht. Sukkeltje.
Oud 7 juni 2019, 09:44   #133
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hypochonder, dat Dries Van Langenhove fake berichten en posts deelt, flagrant liegt in interviews en feiten uit de context trekt en naar zijn hand zet, is al genoeg in de media geillustreerd.

Binnen afzienbare tijd is die gast de nieuwe FDW van het VB, die er op zijn beurt gaat voor zorgen dat het VB de komende 40 jaar gecordoniseerd blijft.

Het wordt tijd dat rechts die realiteit ook eens toegeeft...
Maar uiteraard, ik ben hier niet bezig met het verdedigen van DVL en S&V maar dergelijke pogingen om het zogezegd allemaal te ontmaskeren en zo, totaal ongeloofwaardig. Dat was al zo met de Pano reportage die ervoor gezorgd heeft dat Van Langenhove nu in het parlement zit.

Degelijke zaken werken gewoon omgekeerd.
Oud 7 juni 2019, 09:51   #134
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat Aurora_Borealis poneert, wordt toch volledig tegen gesproken in de communicatie van de UGent zelf?
Er staat letterlijk dat indien assistenten verbeteren, ze dit doen volgens de quoteringsnormen van de prof.

En dan zit jij op die quote "volledig correct" te reageren.

Lees jij eigenlijk wel iets vooraleer je reageert?
Het gaat over toegang tot privé-gegevens van studenten Schat, DAAROVER gaat het, DAT was de beschuldiging van DVL.

Hier een beetje achtergrond :
https://twitter.com/JorisMeys/status...14203806023680

Over punten-invoer via OASIS en dergelijke : ook daar heeft een assistent geen toegang toe tenzij heel beperkt, voor opzoeken van lokaalreservaties bvb. en groepen.

Een assisten quoteert natuurlijk wel voor het vak waarvoor hij lesgever is, maar hij is daar zelden of nooit alleen in en het resultaat is inderdaad stees te verantwoorden en in overleg.
Bovendien heeft DVL of wie dan ook daarover nooit geklaagd.

Ik denk dat ik hier dus wel iets over gelezen heb en dat ik als werknemer van dezelfde instelling als SVS wel iets ken van de situatie in kwestie.
U ook?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2019, 09:53   #135
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat waar is (ik weet niet wat te geloven) is onderstaande toch wel heel ambigue gecommuniceerd, want ik zou daar nu uit besluiten dat assistenten wel degelijk quoteren in de plaats van proffen, en dit volgens (wollig taalgebruik) de regels die de prof zijn assistenten heeft uitgelegd, maar waar hij dan waarschijnlijk wel zijn vertrouwen in heeft dat deze gevolgd worden zonder dat er veel gecontroleerd wordt.

Met andere woorden (ik stem geen VB), als ik deze verklaring van de UGent al dubieus vind, wat zullen 800.000 laaggeschoolden er dan van vinden als ze uw negatie lezen?
Het ging over het ingeven van eindcijfers, dat is nog iets anders dan quoteren... natuurlijk zal een assistent punten mogen toekennen op bepaalde onderdelen (studentpaper, specifieke examenvragen,...), maar het blijft altijd onder de eindverantwoordelijkheid van de docent.

Trouwens, als er echt twijfel is bij de student: die heeft altijd het recht om achteraf examenkopijen in te zien en de docent moet kunnen, aan de hand van een verbetersleutel, kunnen aantonen hoe de score tot stand is gekomen...en indien niet akkoord is er intern beroep of finaal via de Raad van State.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2019, 09:56   #136
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Here you go:

Ik lees hier persoonlijk niet veel meer in dan een pagina vol klachten een aanvallen op S&V, zoals er zoveel gelijkaardige zijn over linkse initiatieven / personen.
Het is uiteraard maar een uittreksel.

En ik ben geen juridisch expert, maar er worden nogal veel namen en termen genoemd en woorden gebruikt die als persoonlijke aanvallen kunnen worden gezien.

De rechtmatigheid van zo'n pagina's kunnen mogelijk wel eens naargelang de interpretatie van de wet door deze of gene rechter al dan niet als lasterlijk worden beschouwd.

Zo staan er miljoenen pagina's op het net, tot het moment dat er iemand klacht indient natuurlijk...

Laatst gewijzigd door Nierika : 7 juni 2019 om 09:56.
Oud 7 juni 2019, 10:08   #137
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het gaat over toegang tot privé-gegevens van studenten Schat, DAAROVER gaat het, DAT was de beschuldiging van DVL.

Hier een beetje achtergrond :
https://twitter.com/JorisMeys/status...14203806023680

Over punten-invoer via OASIS en dergelijke : ook daar heeft een assistent geen toegang toe tenzij heel beperkt, voor opzoeken van lokaalreservaties bvb. en groepen.

Een assisten quoteert natuurlijk wel voor het vak waarvoor hij lesgever is, maar hij is daar zelden of nooit alleen in en het resultaat is inderdaad stees te verantwoorden en in overleg.
Bovendien heeft DVL of wie dan ook daarover nooit geklaagd.

Ik denk dat ik hier dus wel iets over gelezen heb en dat ik als werknemer van dezelfde instelling als SVS wel iets ken van de situatie in kwestie.
U ook?
Laat dat schat maar Parcifal.
Dergelijke connotaties versterken bij voorbaat geen enkel argument.

In mijn betreffende post heb ik het niet over het delen van privé-gegevens.

Het gaat me over Damee's "volledig correct" opmerking op Aurora_Borealis' uitlating over het niet quoteren door assistenten van examens.

In de persmededeling van de UGent staat dat ze dat wel doen volgens de deontologische verbetercode van de proffen.

Ik kan het ook niet wegjorissen uit hun statement, het staat er nu eenmaal.

Of u nu al dan niet medewerker bent van de UGent en het allemaal beter kunt inschatten dan mij, dat doet er allemaal niks toe.

Ik lees wat er staat, niet wat een anoniem forumaccount mij meent te moeten adresseren.

Ik hoop dat u dit voldoende begrijpt, en de onweerstaanbare belerende druk kunt weerstaan om me terug van repliek te dienen, want het zal in een dovemansdiscussie verzanden.

Het enige waar ik zeker van ben is dat de UGent stelt dat ef wel door assistenten wordt verbeterd volgens de methode van de proffen.

Al de rest is toogpraat...

Oud 7 juni 2019, 10:11   #138
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je gaat mij toch niet zeggen dat een assistent geen toegang heeft tot de namenlijst van ingeschreven studenten, noch tot de kandidaten-vertegenwoordigers van studenten en personeelsleden, he.

Dat volstaat. Die assistent zou namen genoemd hebben van UG studenten waarvan hij dacht/kon vermoeden/wist dat zij S&V leden waren.

En waarom ? Omdat je met een eindige namenlijst een automatische internet zoek opdracht kan programmeren in verband met S&V. Dat zijn dingen waar je niet zou op vallen als je gewoon maar zonder namenlijst op tinternet moet gaan zoeken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 juni 2019 om 10:13.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2019, 10:13   #139
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Het ging over het ingeven van eindcijfers, dat is nog iets anders dan quoteren... natuurlijk zal een assistent punten mogen toekennen op bepaalde onderdelen (studentpaper, specifieke examenvragen,...), maar het blijft altijd onder de eindverantwoordelijkheid van de docent.

Trouwens, als er echt twijfel is bij de student: die heeft altijd het recht om achteraf examenkopijen in te zien en de docent moet kunnen, aan de hand van een verbetersleutel, kunnen aantonen hoe de score tot stand is gekomen...en indien niet akkoord is er intern beroep of finaal via de Raad van State.
Da's al iets duidelijker, bedankt voor de toelichting

Ze geven dus soms punten. Dat dit onder de eindverantwoordelijkheid van de prof gebeurt vat ik ook wel.
Maar dat is niet hetzelfde als gecontroleerd door de prof.

Het kan dus fout lopen als een assistent je kop niet kan zien, wat niet hetzelfde is als zeggen dat het zo was.

Hopelijk leest Parcifal mee, zodat hij weet hoe hij op een normale manier iets kan verduidelijken.

Oud 7 juni 2019, 10:14   #140
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees hier persoonlijk niet veel meer in dan een pagina vol klachten een aanvallen op S&V, zoals er zoveel gelijkaardige zijn over linkse initiatieven / personen.
Juist. SVS zit daar gewoon anoniem te klieren, maar in de bevriende media noemt men dat:

Citaat:
een twitteraccount dat kritisch bericht over het extreemrechtse ‘Schild & Vrienden’
Citaat:
En ik ben geen juridisch expert, maar er worden nogal veel namen en termen genoemd en woorden gebruikt die als persoonlijke aanvallen kunnen worden gezien.
Dat zijn normale omgangsvormen op twitter.

Citaat:
De rechtmatigheid van zo'n pagina's kunnen mogelijk wel eens naargelang de interpretatie van de wet door deze of gene rechter al dan niet als lasterlijk worden beschouwd.
Ik vind vooral de belangenverstrengeling van enerzijds zijn positie aan UGent en anderzijds zijn roeping als 24/7 online wannabe kwelgeest van een student van UGent problematisch.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be