![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let vooral op regels 24 en 25. En bedenk dan dat de Sharia "De Moslims" net een trapje onder Allah zet, maar boven de moslima's en al zeker boven de dhimmies en heidenen.
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige wel ja , gaat u daar toch heen.
![]() |
#123 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De situatie van 2000 jaar geleden was toch net even anders als nu , en ze zijn niet eens continu op vijandelijke voet geweest. De Palestijnen vechten niet meer om dat stuk grond , er valt niks te vechten tegen een grootmacht met een hypermodern leger, terwijl ze zelf niet eens een leger hebben. Ook hebben Palestijnen geen binding meer met Arabische landen , dus ik weet niet over welke 2 partijen u spreekt.
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verdedig geen enkel land dat massaal mensenrechten schend.
Jullie verdedigen wel een land dat dit doet
![]() |
#125 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ik zou de relatie met Libanon (oftewel Hezbollah langs de grens) toch ook niet je van het noemen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iran is het alvast niet, maar toch proberen die kanonnenvoer te ronselen bij de Palestijnen. Hier, een Noord Koreaanse AK copie met een half gevulde lader, ga maar martelaar zijn.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 23 februari 2022 om 02:07. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook van het mini staatje Qatar kunnen ze weinig verwachten , behalve wat cash dat waarschijnlijk door Israel geblokkeerd word.
Citaat:
Dat joden zonder redenen gehaat worden door sommige arabieren ? volledig los van tijd en omstandigheden? het antisemitisme excuus. Citaat:
Ik kan ook opgeblazen ambulances , burgers , bedrijven , en nog veel meer erbij halen . Jullie nemen uitsluitend het geweld dat Israel wordt aangedaan in overweging , en het huidige dagelijkse grootschalige geweld en schendingen worden genegeerd, merkwaardige zaak .
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Nee, dat is de strekking die jij overal ziet. Lijkt mij lastig om zoveel te moeten projecteren. 3: Waar zeg ik dat? ze mogen wat mij betreft zoveel rapporten schrijven als ze willen. Ik neem het niet serieus, zolang Amnesty een land als Israel als apartheidsstaat wegzet, zonder rekening te houden met de context van het conflict. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Da's geen Arabische staat, dat klopt. Citaat:
En het zijn niet alleen Arabieren die "de joden" haten. Citaat:
Citaat:
En zoals U stellig geloofd en luidkeels verkondigd, dat kan nooit in naam van een idee zijn.
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan wel in de naam van een idee zijn , het idee is alleen niet de oorzaak of niet in opdracht van het idee!
Het gaat om acties die toch wel ondernomen gaan worden , als het gelovigen zijn zoeken ze in hun geloof naar iets dat hun actie lijkt te rechtvaardigen. U begrijpt mij niet of verdraait bewust mijn woorden en negeert de kern van mijn opmerking Citaat:
De zaken die u noemt gebeuren bij de Palestijnen elke 3 jaar wel, maar dat telt niet en kan geen reden zijn voor Palestijns geweld , dan is het opeens de godsdienst.
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 25 februari 2022 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iran heeft in ieder geval de ballen om niet met Israel en de VS mee te lullen in tegenstelling tot andere leiders in de regio.
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zegt zij , en erkend daarmee het rascisme . Zij wil een genuanceerder verhaal, maar dat waar Palestijnen concreet mee te maken hebben , de wetgeving door officiële instituties is apartheid .
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lijkt me een pak geloofwaardiger dan de biased opinie van social justice warriors met een missie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke missie heeft Amnesty volgens u ?? Een internationale organisatie die van geen enkele overheid of autoriteit afhangkelijk is voor haar financiering vind ik betrouwbaar . Amnesty vangt geen vluchtelingen op en levert geen hulp , dus de bekende beschuldigingen op dat terrein vervallen. Apartheid of niet is feitelijk niet zo belangrijk , de behandelde feiten zijn dat wel. Waarom moet Amnesty Israel overslaan en er niet over rapporteren ???????????????????
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kennelijk mogen de rechten van onschuldigen afgenomen worden wanneer er vermeende veiligheidsproblemen zijn. Er is aparte wetgeving voor Palestijnen in Israel en de OPT met als doel het verkrijgen van een zo groot mogelijk demografisch overwicht. Dit zijn zaken die met veiligheid bitter weinig van doen hebben.
![]() |
![]() |
#136 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij betreft mag iedereen zoveel kritiek spuien als hij nodig/nuttig acht. No problem.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Apartheid was de weerhouden kwalificatie. En daartegen verzet de betrokken CEO haar. Is dat nu ECHT zo moeilijk om bij het onderwerp te blijven ? ![]()
Laatst gewijzigd door Pandareus : 27 februari 2022 om 18:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem de beschikbare informatie van alle betrokken partijen en distileer daaruit een mogelijke waarheid. Op zijn minst is dat een neutralere benadering. In tegenstelling tot uw automatische "VS Slecht, Israël Slecht". Citaat:
![]() |
![]() |
#139 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Amnesty heeft geen belang bij het voeren van propaganda. Sommigen kunnen het niet aan dat juist Israel , als enigste democratie in het MO een apartheidsstaat is, of ze vinden dat apartheid in dit geval wel gerechtvaardigd is.
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U noemt alle acties van Palestijnen debiel , u weigert de logica er van in te zien en snapt niet dat mensen weigeren zich aan de staat Israel te onderwerpen
![]() |