Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2019, 22:07   #121
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zie er veel op hun fiets met hun gsm bezig.

En ook autos.
Gisteren op 1 straat aan de dampoort.
20 tegenliggers waren zichtbaar bezig met hun gsm.

1 straat!

Binnenkort hun rijbewijs kwijt?
Oud 12 september 2019, 06:39   #122
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn lamp is er eentje van 1600 lumen die ik kan gebruiken als dimlicht (verplicht op een bromfiets aka speedelec) of grootlicht (eigenlijk noodzakelijk bij een speedelec).

Als het u niet aanstaat, tja, uw auto staat mij eigenlijk ook niet aan, hoor je me daar over klagen ? Waarom vindt u dat automoblisten wel met hun groot licht mogen rondrijden en fietsers niet ? Omdat je dat zo "gewend" bent ?
is dit nu een post om die topictitel meteen te bekrachtigen?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 09:07   #123
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Hoe sneller een fiets kan rijden hoe krachtiger de verlichting mag zijn, zeker op rustige fietswegen zonder enige verlichting.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 09:13   #124
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
is dit nu een post om die topictitel meteen te bekrachtigen?
Als dat voor u zo is, is dat zo.

Hoomer meent dat de weg van hem is, en iedereen die een afwijkend vervoersmiddel gebruikt (in zijn ogen) is een idioot.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 09:13   #125
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hoe sneller een fiets kan rijden hoe krachtiger de verlichting mag zijn, zeker op rustige fietswegen zonder enige verlichting.
Eh voila. Je moet kunnen zien waar je gaat.
Oud 12 september 2019, 09:48   #126
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat voor u zo is, is dat zo.

Hoomer meent dat de weg van hem is, en iedereen die een afwijkend vervoersmiddel gebruikt (in zijn ogen) is een idioot.
Nee hoor als je mijn teksten zo interpreteert ben je zelf redelijk idioot bezig, dus volgens u mag een fietser een automobilist verblinden met zijn superlichtbundel die 200 meter ver straalt met een kracht van 16.. tot 8000 lumen. Knap egoistisch van u denk ik dan.
Kom jij als het donker is wel eens buiten met de wagen en dan bedoel ik niet in het stad maar gewoon op die donkere baantjes hier op de buiten? Schering en inslag, die verdomde lichten die u verblinden omdat de gebruikers ervan te stom zijn om een een beetje neerwaarts te laten schijnen.
Oud 12 september 2019, 09:50   #127
Hoomer

Standaard

Citaat:
Moet je daarmee dan de tegenliggers verblinden? Dus idioten op een fiets mogen de regels aan hun been lappen.
Oud 12 september 2019, 09:51   #128
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Nee hoor als je mijn teksten zo interpreteert ben je zelf redelijk idioot bezig, dus volgens u mag een fietser een automobilist verblinden met zijn superlichtbundel die 200 meter ver straalt met een kracht van 16.. tot 8000 lumen. Knap egoistisch van u denk ik dan.
Kom jij als het donker is wel eens buiten met de wagen en dan bedoel ik niet in het stad maar gewoon op die donkere baantjes hier op de buiten? Schering en inslag, die verdomde lichten die u verblinden omdat de gebruikers ervan te stom zijn om een een beetje neerwaarts te laten schijnen.
Dus moeten we maar in het donker rijden ? Omdat het u stoort ?

Lekker asociaal he.
Oud 12 september 2019, 09:52   #129
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet je daarmee dan de tegenliggers verblinden? Dus idioten op een fiets mogen de regels aan hun been lappen.
Welke regels ?

Mijn lichten staan regelmentair ingesteld, en inderdaad, mijn grootlicht kan een tegenligger verblinden. Ik zet die dan ook uit als er een fietser of bromfietser aankomt.

Ik doe dat inderdaad niet voor elke auto, want dan ben ik niks anders aan het doen dan schakelen. De fietspaden liggen ook afgescheiden van de weg dus dat probleem is ook niet zo acuut.
Oud 12 september 2019, 10:04   #130
Hoomer

Standaard

Citaat:
Welke regels ?

Mijn lichten staan regelmentair ingesteld, en inderdaad, mijn grootlicht kan een tegenligger verblinden. Ik zet die dan ook uit als er een fietser of bromfietser aankomt.

Ik doe dat inderdaad niet voor elke auto, want dan ben ik niks anders aan het doen dan schakelen. De fietspaden liggen ook afgescheiden van de weg dus dat probleem is ook niet zo acuut.
Zoals eerder reeds vermeld u komt amper buiten uw stad, verruim uw horizon en kom eventjes op den echten buiten je zal zien.
Dus u zet uw verstralers niet uit als er een tegenligger komt? Maar u zet uw gewone lichten uit als er een fietser uit de tegenovergestelde richting komt? Ik denk echt dat u een voetganger bent die het openbaar vervoer gebruikt om zich iets verder dan gewoonlijk te verplaatsen, wat linkse mensen populair maakt in uw kringen natuurlijk.
Bon, en nu ga ik fietsen, de idioten tegemoet.
Oud 12 september 2019, 10:10   #131
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals eerder reeds vermeld u komt amper buiten uw stad, verruim uw horizon en kom eventjes op den echten buiten je zal zien.
Dus u zet uw verstralers niet uit als er een tegenligger komt? Maar u zet uw gewone lichten uit als er een fietser uit de tegenovergestelde richting komt? Ik denk echt dat u een voetganger bent die het openbaar vervoer gebruikt om zich iets verder dan gewoonlijk te verplaatsen, wat linkse mensen populair maakt in uw kringen natuurlijk.
Bon, en nu ga ik fietsen, de idioten tegemoet.
Ik zet mijn verstralers uiteraard uit als er een tegenligger komt. Een fietser of een bromfietser. Je moet hoffelijk zijn he.

En wat u denkt kan me eigenlijk niet veel schelen, ik trek mij al een tijd niet meer veel aan van knorrige oude mannen op het fietspad. De meest hoffelijke fietsers zijn vrijwel altijd de chiro en scouts groepen. Jongeren dus. De meest irritante fietsers zijn oude wielertoeristen die menen dat ze het fietspad beheersen. Door hun snelheid vaak. Nugoed, ik ben sneller, dus wat nu ?
Oud 12 september 2019, 10:24   #132
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet je daarmee dan de tegenliggers verblinden?
Schreef ik nergens.
Citaat:
Dus idioten op een fiets mogen de regels aan hun been lappen.
Idem.

Ik neem aan dat je weet dat "autos" ook andere weggebruikers kunnen verblinden.
Oud 12 september 2019, 11:23   #133
Hoomer

Standaard

Citaat:
Schreef ik nergens.
Idem.

Ik neem aan dat je weet dat "autos" ook andere weggebruikers kunnen verblinden.
totaal naast de kwestie, die kunnen dat maar hoeveel auto's kom je tegen die dat doen, ff knipperen met je grote lichten en de tegenligger zet die grote lichten af. Fietsers hebben die bundel gewoon horizontaal gemonteerd zodat je steevast verblind wordt. Draai en keer het zoals u wil, het is een zeer herkenbaar iets voor de mensen die op de buiten wonen.
En hierbij hou ik erover op, want het hangt mijn voeten uit steeds opnieuw zaken te moeten uitleggen in de trant van: Wat baten kaars en bril.......;
Oud 12 september 2019, 11:34   #134
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
totaal naast de kwestie, die kunnen dat maar hoeveel auto's kom je tegen die dat doen, ff knipperen met je grote lichten en de tegenligger zet die grote lichten af. Fietsers hebben die bundel gewoon horizontaal gemonteerd zodat je steevast verblind wordt. Draai en keer het zoals u wil, het is een zeer herkenbaar iets voor de mensen die op de buiten wonen.
En hierbij hou ik erover op, want het hangt mijn voeten uit steeds opnieuw zaken te moeten uitleggen in de trant van: Wat baten kaars en bril.......;
Ik woon niet in de stad. Ik herken het niet. Vroeger had je brommers, nu heb je een fiets die op een brommer gelijkt. Same difference.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 12 september 2019 om 11:34.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 12:33   #135
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fietsers hebben die bundel gewoon horizontaal gemonteerd zodat je steevast verblind wordt.
BEWIJS dat eens.
Want een fietser verlicht het wegdek voor zich en niet de slapende vogels.

Een fietser moet vooral zien waar hij rijdt op de weg, dus putten en knobbels vermijden, het is een tweewieler hé.

Alé dat weet ik nog sinds tiener, ik vond dat altijd ambetant in die wintermaanden met die klote-dynamo op te rijden.
Oud 12 september 2019, 12:45   #136
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
BEWIJS dat eens.

Een fietser moet vooral zien waar hij rijdt op de weg, dus putten en knobbels vermijden, het is een tweewieler hé.

Alé dat weet ik nog sinds tiener, ik vond dat altijd ambetant in die wintermaanden met die klote-dynamo op te rijden.
daar gaat t m net om hé ... die fietser zijn stuur is niet stabiel genoeg alleen maar op de weg gericht, als dat licht te horizontaal staat, gaat die altijd anderen verblinden en ergeren.

dus moet er reglementering komen ivm het max aantal lumen

Laatst gewijzigd door Anna List : 12 september 2019 om 12:46.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 13:01   #137
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
daar gaat t m net om hé ... die fietser zijn stuur is niet stabiel genoeg alleen maar op de weg gericht, als dat licht te horizontaal staat, gaat die altijd anderen verblinden en ergeren.

Het licht is NIET te horizontaal gericht maar naar beneden.

Als een voertuig over een verkeersdrempel rijdt gaat die anderen verblinden en ergeren. Maar die verkeersdrempels (wettige en onwettige) liggen er nog altijd.

Die Lumen reglementering mag er gerust komen voor fietsers zoals met de andere voertuigen. EN de jaarlijkse keuring ook, lol.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 september 2019 om 13:03.
Oud 12 september 2019, 13:03   #138
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
BEWIJS dat eens.

Die van mij staat standaard op de grond gericht enkele meters voor mijn fiets. Ik kan met een knopje het "grootlicht" aanzetten waardoor ik veel meer licht heb in de verte. Maar nog steeds om enkel de zone recht voor mij te verlichten. Ik betwijfel zelfs of een chauffeur op de weg last heeft van mijn lamp door de kleine hoek.
Oud 12 september 2019, 13:04   #139
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zie er veel op hun fiets met hun gsm bezig.

En ook autos.
Gisteren op 1 straat aan de dampoort.
20 tegenliggers waren zichtbaar bezig met hun gsm.

1 straat!

Binnenkort hun rijbewijs kwijt?
Je moet eens in een file staan en naast je kijken . Alle automobilisten spelen met dat telefoontje. Alleen de 65 + meestal niet.
Zelfs de kassiersters bij Delhaize en Aldi spelen tussen 2 betalende klanten met hun telefoontje. Niemand is nog echt met zijn werk bezig dan wel met zijn eigen zever.

Denk dat het niet meer lang gaat duren of de voetballers gaan hun telefoontje meenemen tijdens de match...het zal beginnen met de doelwachters.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 september 2019 om 13:06.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 13:05   #140
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Dus je gaat de veiligheid van de fietser beperken omdat wat oude zakken in hun SUV's zitten te klagen ?

Ik heb mijn licht nodig om savonds en bij schemering goed te kunnen fietsen.

Ik vind ook dat het grootlicht bij wagens afgeschaft moet worden, als ik die redenering volg.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be