![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie er veel op hun fiets met hun gsm bezig.
En ook autos. Gisteren op 1 straat aan de dampoort. 20 tegenliggers waren zichtbaar bezig met hun gsm. 1 straat! Binnenkort hun rijbewijs kwijt?
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe sneller een fiets kan rijden hoe krachtiger de verlichting mag zijn, zeker op rustige fietswegen zonder enige verlichting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kom jij als het donker is wel eens buiten met de wagen en dan bedoel ik niet in het stad maar gewoon op die donkere baantjes hier op de buiten? Schering en inslag, die verdomde lichten die u verblinden omdat de gebruikers ervan te stom zijn om een een beetje neerwaarts te laten schijnen. ![]()
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lekker asociaal he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn lichten staan regelmentair ingesteld, en inderdaad, mijn grootlicht kan een tegenligger verblinden. Ik zet die dan ook uit als er een fietser of bromfietser aankomt. Ik doe dat inderdaad niet voor elke auto, want dan ben ik niks anders aan het doen dan schakelen. De fietspaden liggen ook afgescheiden van de weg dus dat probleem is ook niet zo acuut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
Dus u zet uw verstralers niet uit als er een tegenligger komt? Maar u zet uw gewone lichten uit als er een fietser uit de tegenovergestelde richting komt? Ik denk echt dat u een voetganger bent die het openbaar vervoer gebruikt om zich iets verder dan gewoonlijk te verplaatsen, wat linkse mensen populair maakt in uw kringen natuurlijk. Bon, en nu ga ik fietsen, de idioten tegemoet. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat u denkt kan me eigenlijk niet veel schelen, ik trek mij al een tijd niet meer veel aan van knorrige oude mannen op het fietspad. De meest hoffelijke fietsers zijn vrijwel altijd de chiro en scouts groepen. Jongeren dus. De meest irritante fietsers zijn oude wielertoeristen die menen dat ze het fietspad beheersen. Door hun snelheid vaak. Nugoed, ik ben sneller, dus wat nu ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
En hierbij hou ik erover op, want het hangt mijn voeten uit steeds opnieuw zaken te moeten uitleggen in de trant van: Wat baten kaars en bril.......;
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 12 september 2019 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want een fietser verlicht het wegdek voor zich en niet de slapende vogels. Een fietser moet vooral zien waar hij rijdt op de weg, dus putten en knobbels vermijden, het is een tweewieler hé. Alé dat weet ik nog sinds tiener, ik vond dat altijd ambetant in die wintermaanden met die klote-dynamo op te rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dus moet er reglementering komen ivm het max aantal lumen Laatst gewijzigd door Anna List : 12 september 2019 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een voertuig over een verkeersdrempel rijdt gaat die anderen verblinden en ergeren. Maar die verkeersdrempels (wettige en onwettige) liggen er nog altijd. Die Lumen reglementering mag er gerust komen voor fietsers zoals met de andere voertuigen. EN de jaarlijkse keuring ook, lol. Laatst gewijzigd door Micele : 12 september 2019 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs de kassiersters bij Delhaize en Aldi spelen tussen 2 betalende klanten met hun telefoontje. Niemand is nog echt met zijn werk bezig dan wel met zijn eigen zever. Denk dat het niet meer lang gaat duren of de voetballers gaan hun telefoontje meenemen tijdens de match...het zal beginnen met de doelwachters. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 september 2019 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb mijn licht nodig om savonds en bij schemering goed te kunnen fietsen. Ik vind ook dat het grootlicht bij wagens afgeschaft moet worden, als ik die redenering volg. |
|
![]() |
![]() |