Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2019, 14:32   #121
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ofwel zijt gij de Nederlandse taal onvoldoende machtig om te begrijpen wat ik schrijf. Ofwel wilt gij doelbewust mijn woorden verdraaien. Ik heb nergens geschreven dat ik liever in een verfranst gebied wil leven. Ik heb wel geschreven dat mensen die onze (grond-)wet niet willen naleven best uit dit land vertrekken op zoek naar een ander land waar je alle wetten naar eigen goeddunken kan aan je laars lappen.
Het Vlaams parlement heeft trouwens niet de bevoegdheid om de grondwet te veranderen.

Ik stel vast dat gij voorstander zijt van een land zonder wetten en rechten voor de burger. Benieuwd of gij daarvoor een meerderheid gaat vinden in het Vlaamse parlement.
Alhoewel, met de leugens en het kiezersbedrog van de flamingante partijen is veel mogelijk.
Hoe wil je dat zij het onderscheid gaan maken tussen de leugens en het kiezersbedrog van de belgicistische partijen en de eigen partijen...
Wat de leugens en nog meer de verzwijgingen van de Belgicistische partijen betreft staan die nu wel als een pijl boven water en is er geen discussie meer nodig...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 14:35   #122
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ofwel zijt gij de Nederlandse taal onvoldoende machtig om te begrijpen wat ik schrijf. Ofwel wilt gij doelbewust mijn woorden verdraaien. Ik heb nergens geschreven dat ik liever in een verfranst gebied wil leven. Ik heb wel geschreven dat mensen die onze (grond-)wet niet willen naleven best uit dit land vertrekken op zoek naar een ander land waar je alle wetten naar eigen goeddunken kan aan je laars lappen.
Het Vlaams parlement heeft trouwens niet de bevoegdheid om de grondwet te veranderen.

Ik stel vast dat gij voorstander zijt van een land zonder wetten en rechten voor de burger. Benieuwd of gij daarvoor een meerderheid gaat vinden in het Vlaamse parlement.
Alhoewel, met de leugens en het kiezersbedrog van de flamingante partijen is veel mogelijk.
De grondwet wordt nog steeds gevolg in Asse,tot spijt van wie het tegendeel beweert Jos :-

Selon l'échevine, une sanction ne peut pas être appliquée, en raison de la liberté de l'emploi des langues.

"Nous ne pouvons pas prendre de mesure ?* l'encontre des marchands qui ont une licence pour un emplacement.
Mais ce n'est pas non plus auprès d'eux que le problème est constaté.

Il s'agit plutôt de commerçants qui viennent occuper les places vides et qui proviennent souvent de Bruxelles. Ils ne réalisent pas toujours qu'ils sont en Flandre. S'ils n'acceptent pas de suivre notre règlement, nous risquons, s'ils la demandent, de leur refuser une licence permanente en leur disant qu'ils ne correspondent pas ?* nos profils."

ttps://www.lalibre.be/belgique/politique-belge/dans-cette-commune-les-commercants-du-marche-sont-pries-de-s-exprimer-en-neerlandais-et-s-ils-refusent-5d837f559978e25f643354e1

Als de Nederlands onkundige marktkramers het marktreglement niet volgen ,kan Asse hen weigeren een vergunning af te geven .

En in het marktreglement van Asse staat dat de marktkramers die in Asse willen werken ,Nederlands moeten kennen en gebruiken als aanspreektaal.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 14:40   #123
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Alleen de Vlamingen zijn schuldig aan die verfransing en niemand anders. Opdat de Vlaming in de meeste gevallen te laf is om zijn taal te gebruiken. Zelfs al stemt 100 % morgen op het VB zal dat niets veranderen aan de taal mentaliteit van de Vlaming.
Ja en honderdjarige geschiedkundige afdreiging van de grote francofonie zit er natuurlijk voor niets tussen... Mijn vader heeft nog zijn studies moeten doen in het frans en mijn moeder ging naar school om het huishouden te leren en om frans te leren...
La Belgique heeft die stoute Vlamingen altijd in de watten gelegd en wat ging ze te keer tegen de franstalige onderdanen die dachten dat de wereld door hun navel liep...
Nu nog verplicht zij hen, in tegenstelling met de Vlamingen, om Nederlands te leren op school...

In Vlaanderen hebben ze de Nederlandse taal nu al tot het minimum terug gebracht en verkondigen, zonder rood te worden tot achter hun oren, dat men van nieuwkomers niet mag verwachten dat ze het voldoende Nederlands zouden kennen zelfs nadat ze Nederlandstalige onderwijs met succes doorlopen hebben...
Hela, zeggen ze dan, kom eens vanonder uw kerktoren uit...

Terwijl de enige grote kerktorens die ik zie allemaal in franstalige landen te vinden zijn...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 19 september 2019 om 14:42.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 14:42   #124
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Gewoon taalpolitie laten rondlopen. Iedereen die geen Nederlands spreekt gewoon oppakken en deporteren
Damit bin Ich völlig einverstanden. Verschwinden laszen in Nacht und Nebel.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 14:45   #125
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Toch weer niet naar de kampen in Frankrijk hoop ik.

Die nazi-streken hebben we nu wel gehad.
Morgen is er om 07.34 een Thalys verbinding, 1 maal overstappen in Parijs, om 12.17 ben je dan al in Abbeville
Zeer comfortabele treinen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 14:48   #126
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Mijn Franse kennissen en de mensen die voor mij werken zijn allemaal twee of meertalig hoor. Over wie heb je het dus? Luizen uit de lagere klasse? Type Gilets Jaunes? La stronza di merda?
Pas maar op! Zo dadelijk komen ze, geholpen door de anarchisten van de "Black Block", uw inboedel aan diggelen slaan. En met grote toewijding...
Oud 19 september 2019, 14:48   #127
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Morgen is er om 07.34 een Thalys verbinding, 1 maal overstappen in Parijs, om 12.17 ben je dan al in Abbeville
Zeer comfortabele treinen.
Je zal goed moeten zoeken om nog één tekentje te vinden van wat daar gebeurde in 1940.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 14:48   #128
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Damit bin Ich völlig einverstanden. Verschwinden laszen in Nacht und Nebel.
Vandaar : steeds zorgen dat de shotgun klaarstaat.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 14:57   #129
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De grondwet wordt nog steeds gevolg in Asse,tot spijt van wie het tegendeel beweert Jos :-

Selon l'échevine, une sanction ne peut pas être appliquée, en raison de la liberté de l'emploi des langues.

"Nous ne pouvons pas prendre de mesure ?* l'encontre des marchands qui ont une licence pour un emplacement.
Mais ce n'est pas non plus auprès d'eux que le problème est constaté.

Il s'agit plutôt de commerçants qui viennent occuper les places vides et qui proviennent souvent de Bruxelles. Ils ne réalisent pas toujours qu'ils sont en Flandre. S'ils n'acceptent pas de suivre notre règlement, nous risquons, s'ils la demandent, de leur refuser une licence permanente en leur disant qu'ils ne correspondent pas ?* nos profils."

ttps://www.lalibre.be/belgique/politique-belge/dans-cette-commune-les-commercants-du-marche-sont-pries-de-s-exprimer-en-neerlandais-et-s-ils-refusent-5d837f559978e25f643354e1

Als de Nederlands onkundige marktkramers het marktreglement niet volgen ,kan Asse hen weigeren een vergunning af te geven .

En in het marktreglement van Asse staat dat de marktkramers die in Asse willen werken ,Nederlands moeten kennen en gebruiken als aanspreektaal.
Gij bedoelt dus dat als het gemeentebestuur van Linkebeek een marktreglement uitvaardigt dat de handelaars daar in hun schriftelijke communicatie met de klant geen Nederlands mogen gebruiken, dat dit niet in strijd is met de (grond-)wet?

Die dommeriken van NV-A kijken ook niet verder dan hun neus lang is.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 15:14   #130
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Probeer dan maar eens in eender welk ander Europees land op een publieke markt als handelaar een andere taal te gebruiken dan de formele taal van het betrokken land.
Oud 19 september 2019, 15:21   #131
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij bedoelt dus dat als het gemeentebestuur van Linkebeek een marktreglement uitvaardigt dat de handelaars daar in hun schriftelijke communicatie met de klant geen Nederlands mogen gebruiken, dat dit niet in strijd is met de (grond-)wet?

Die dommeriken van NV-A kijken ook niet verder dan hun neus lang is.
Laat ze dat maar eens proberen in Linkebeek.

De financiële gevolgen voor Linkebeek zouden niet van de minste zijn

Linkebeek eet immers uit de Vlaamse ruif.
Oud 19 september 2019, 15:23   #132
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probeer dan maar eens in eender welk ander Europees land op een publieke markt als handelaar een andere taal te gebruiken dan de formele taal van het betrokken land.
Inderdaad wat in Wallonië en overal elders in het buitenland als doodnormaal beschouwd wordt,
wordt in Vlaanderen plots als dictatoriaal aanzien door de Belgicisten ,

die natuurlijk niets liever hebben

dan dat Vlaanderen zo vlug mogelijk volledig verfranst wordt.
Oud 19 september 2019, 15:27   #133
pajoske

Standaard

Citaat:
Laat ze dat maar eens proberen in Linkebeek.

De financiële gevolgen voor Linkebeek zouden niet van de minste zijn

Linkebeek eet immers uit de Vlaamse ruif.
Dat bedoel ik nu. In (een onafhankelijk) Vlaanderen (met NV-A aan de macht) zal geen geen rekening gehouden met democratische gekozen wetten. Maar hebben 'de eigen vriendjes' meer rechten.

Dank om dit eens te meer duidelijk te maken. Misschien, heel misschien gaat dit hier enkelen de ogen openen.
Oud 19 september 2019, 15:29   #134
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat bedoel ik nu. In (een onafhankelijk) Vlaanderen (met NV-A aan de macht) zal geen geen rekening gehouden met democratische gekozen wetten. Maar hebben 'de eigen vriendjes' meer rechten.

Dank om dit eens te meer duidelijk te maken. Misschien, heel misschien gaat dit hier enkelen de ogen openen.
Juist, de vernietigingskampen zullen terug opengaan in Linkebeek.

Goed dat je ons net op tijd een gedegen waarschuwing geeft.
Oud 19 september 2019, 15:36   #135
pajoske

Standaard

Citaat:
In Azië was dat anders geen probleem. Elke handelaar probeerde daar zonder problemen Engels te praten. Ook de schriftelijke communicatie met de klant was daar dikwijls in het Engels.
In Frankrijk wordt je trouwens tegenwoordig ook in de Engelse taal geholpen. EN in het toerisme regelmatig in het Nederlands

Laatst gewijzigd door pajoske : 19 september 2019 om 15:37.
Oud 19 september 2019, 15:36   #136
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Inderdaad wie Vlaanderen verder zal willen verfransen,

zal de overheid tegen krijgen in een onafhankelijk Vlaanderen ,

terwijl in België de verfransers in Vlaanderen niets in de weg gelegd werd.
Oud 19 september 2019, 15:38   #137
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Azië was dat anders geen probleem. Elke handelaar probeerde daar zonder problemen Engels te praten. Ook de schriftelijke communicatie met de klant was daar dikwijls in het Engels.
In Frankrijk wordt je trouwens tegenwoodig ook in de Engelse taal geholpen.
Zijn er in Frankrijk marktkramers die enkel Engels

maar geen Frans spreken ,Jos?

Zijn er in Azië marktkramers die enkel Engels spreken en niet de lokale taal?

Wel in Asse zijn er steeds meer marktkramers die enkel Frans spreken

en geen Nederlands en die marktkramers hoeven wij niet in Asse.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 19 september 2019 om 15:39.
Oud 19 september 2019, 15:47   #138
pajoske

Standaard

Citaat:
Inderdaad wie Vlaanderen verder zal willen verfransen,

zal de overheid tegen krijgen in een onafhankelijk Vlaanderen ,

terwijl in België de verfransers in Vlaanderen niets in de weg gelegd werd.
We hadden het over een toekomst van rechteloosheid en wetteloosheid van de burgers in dat (toekomstig) Vlaanderen. Ik merk dat ge mij geen tegenargument kunt geven. Waarvan akte.
Oud 19 september 2019, 15:48   #139
pajoske

Standaard

Citaat:

Dat is toch geen probleem. Koop er niet en ze blijven vanzelf weg.

Laatst gewijzigd door pajoske : 19 september 2019 om 15:49.
Oud 19 september 2019, 15:53   #140
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voor mijn part mogen ze Baluba spreken. Ik koop waar de beste kwaliteit voor de beste prijs is. Jullie kunnen nogal zeiken voor dwaze kloterij. Straks moet een marktkramer verplicht de Vlaamse leeuw vlag aan zijn kraam hangen en de ganse dag "ze zullen hem niet temmen" zingen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be