Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2019, 10:28   #121
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik was enig kind en dus thuis de plezantste.
Maar jij hebt geen zich hoe het er kan aan toe gaan.
Twee zieke ouders met een klein pensioen heb ik moeten bijstaan.
Voor de rest om 5,30 opstaan om met echtgenote de trein te halen voor Brussel. En na de dagtaak; als er niet gestaakt werd aan het spoor; het eten nog klaarmaken door degene die het eerst thuis was.
En als er dan nog tijd overbleef mocht ik up-to-date blijven voor mijn werk.
Jij hebt vertoefd in een andere wereld.
Maar ik was een bedorven joenk dat alles geërfd heeft.
En wiens erfenis om zeep werd geholpen dank zij de politiek.
how dared they!

they took your future away!

https://www.youtube.com/watch?v=rsYrAB2EBnE

Laatst gewijzigd door Anna List : 4 december 2019 om 10:31.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 10:29   #122
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Nochtans is het logisch te verklaren

Meer moslims = lagere schoolresultaten. Momenteel is +10% van de schoolkinderen moslim dus best wel een grote groep. In Antwerpen is dit 50% dus daar zou je het extreem moeten zien maar die cijfers maken ze niet openbaar.
Een vijf ?* tien jaar terug heb ik eens een programma gezien, nu weet ik dat het half realiteit, half documentaire was, over een klas in het secundaire onderwijs in Frankrijk... ik dacht dat het min of meer satire was, welke vragen die leraar daar stelde en welke antwoorden hij kreeg en dat zulke leerlingen wel doorkwamen...
Ik denk dat we zulke toestanden nu ook bij ons, vooral in de steden met vijftig procent vreemdelingen in een klas, hebben...
Waar gaat de wereld naar toe???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 10:35   #123
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik heb een 7 jarige zoon die totaal het omgekeerde vertelt en demonstreert is van jouw joepie-verhaal hier.

Persoonlijk vond ik die verplichte spreekbeurten zo ongeveer kindermishandeling met traumatische inslag.
Ik haat nog altijd bepaalde leerkrachten om hun aanpak op dat vlak, 40 jaar later en zou hun tot op vandaag geen hand of groet geven
Zo erg was het.
Denk je niet dat jij jouw angsten, jouw afkeer op je zoon overdraagt... Zal die handig en waarschijnlijk zelf onwetend gebruik van maken om af te komen met kindermishandeling...
als ik jou hier zo hoor dan denk ik dat eerst de moeder en dan de zoon problemen heeft...

Bij opvoeding als ouder is een van de eerste voorwaarde dat je je eigen bobo's niet overdraagt op je kroos...
Oud 4 december 2019, 10:38   #124
Anna List
Banneling

Standaard

Oud 4 december 2019, 10:40   #125
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Het moet en zal een door linkse idioten gedirigeerde eenheidsworst worden in onze maatschappij, eerst mog men geen ranglijsten meer maken of je kind nu de eerste of de laatste van de klas is, je had er het raden naar, nu een paar jaar geleden doen ze het nog straffer, klasgemiddelde vermelden is ook uit den boze, je nu zelfs niet meer of je kind boven het gemiddelde of onder het gemiddelde presteert, de kinderen lachen zich een bult, zo kwam men dochtertje eens thuis met 5 op 10, "ja maar papa al de rest was gebuisd", wat kan je daar op zeggen? Je kind beschuldigen van leugens of zo, nee hoor geen controle meer mogelijk door de ouders.
Gelukkig kan je op ouderavond die vraag aan de leraar in het geniep stellen en die antwoord dan zoals een samenzweerder wetende dat hij op die vraag niet mag antwoorden,"wees gerust jullie Lisa zit er ver boven" maar geen antwoord op de beste of zoiets.
Ook drukt men op die manier de competitiegeest de grond in, de volgende stap is nog de percenten en puntentelling afschaffen en dan kan de directeur op het einde van het schooljaar komen melden: "Er zijn dit jaar geen domme kinderen geweest". Leuk toch.
Ja, OK, maar wat als ge dan met rechtse (pakweg islamistische) idioten zit opgescheept?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 10:44   #126
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Laat staan de mening van de ouders
Je vergeet dat de ouders van vandaag al een gevolg zijn van de neergangse spiraal van het onderwijs in hun jeugd...
Wij wiens kinderen de eerste generatie was, dat ging nog, de ouders hielden het geheel nog wat in evenwicht... Maar nu hebben die ouders zelf meestal dat evenwicht niet meer en zo verloederen de nazaten steeds meer en meer...

Je ziet het zelfs al bij de kinderen die naar de creche gaan, hoe alles meer en meer omwentelt...
Oud 4 december 2019, 10:45   #127
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het Vlaamse onderwijs heeft het lang volgehouden, maar uiteindelijk is men er in geslaagd het met de rest van de golf in de wereld laten mee te doen, om kinderen terug dom te maken, zoals het hoort. Enfin, dom, nee. Het zullen sociale, creatieve, vindingrijke, originele denkers worden, eens men de huidige tendens voortzet van geen wiskunde, geen wetenschap, en niet meer lezen en schrijven als doelstellingen gehaald te hebben. Onze maatschappelijke structuur is minder en minder geschikt voor mensen die logisch kunnen nadenken en die ideeen ook op papier / tinternet formuleren. Voor onze emotioneel getinte propaganda wereld met religieuze ondertoon die eraan komt, zijn dat negatieve capaciteiten, en ons onderwijs past er zich, zoals in de rest van de wereld, perfect aan aan.
En wie gaat heel die boel rechthouden???
Oud 4 december 2019, 10:48   #128
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Karakterloze lapzwans, dus.
Zo'n beetje zoals onze Greta, niet???
Oud 4 december 2019, 10:50   #129
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als je als leraar alleen maar opdrachten mag geven die de leerlingen “plezant” vinden dan moet je niet geloven dat je betere resultaten gaat krijgen. Dan kun je net zogoed verlangen dat de leerlingen het school-curiculum mogen bepalen.
Ik heb in mijn jeugd heel veel vakken moeten verwerken die ik op dat moment bepaald niet “plezant” vond, maar waarvoor ik later wel dankbaar was.
Het is natuurlijk wel handig wanneer je kunt beweren dat het “de fout van de lesgever” is.
2
Ten andere als het moet afhangen van 'plezant' zijn; weet dan dat er minder en minder 'plezant' is want op de computer tokkelen is toch altijd plezanter...
Oud 4 december 2019, 10:51   #130
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feitelijk weet ik niet juist hoe adhd zich manifesteerd.
Maar ik blijf er bij dat hij verkeerd wordt aangepakt.
Zijn moeder is een universitaire. Recent heeft zij via avondschool er nog Spaans bijgeleerd. Maar met dat vent Spaans spreken vraagt waarschijnlijk te veel moeite. Engels kent hij al jaren. Natuurlijk niet het gamma dat Shakespeare bezigt maar hij spreekt het.
Maar ook zijn grootouders zijn totaal verkeerd.
Zij vinden dat hij kinds moet blijven. Hij mag dus doen wat hij wil.
Zo is hij momenteel bezig met judo te beoefenen.
Wat is hij daar nu mee?
Als hij ooit iets van een gevechtssport gebruikt kan hij er alleen maar miserie mee krijgen.
Dat kan even belangrijk zijn voor zijn ontwikkeling met het oog op zijn toekomst in het beroepsleven als de schoolse opleiding. Ik herinner mij van de sollicitatieverhalen van mijn kinderen dat het verschil met andere kandidaten vooral gemaakt werd met de buitenschoolse activiteiten. Het gevraagde diploma hadden ze toch allemaal. Procenten op examens interesseerde niemand (behalve om ene PHD te beginnen). Maar de extra ervaringen en aangeleerde sociale vaardigheden dat telde.

Citaat:
En hij is iets bijzonder vlug moe. Zo leerde hij op korte tijd gitaar en piano spelen. En nu bekijkt hij die gitaar niet meer. Af en toe maar zelden tokkelt hij nog een deuntje op de piano; bij voorkeur kinderliedjes; maar het nieuws is er ook af. Op die manier zal er volgens mij niks van komen.
Typisch. Bijna alle kinderen die piano of gitaar volgen stoppen daar snel mee. Meestal is dat thuis oefenen en volgende les een nieuwe opdracht krijgen. Dat wordt rap saai. Kinderen die bv een blaasinstrument leren en bij een vereniging aansluiten om samen te musiceren houden dat les volgen meestal veel langer vol.
Citaat:
Misschien zie ik het verkeerd maar aan slim zijn komt ook een einde als er geen doelstelling of inzet mee gemoeid is.
Zonder inzet kom je natuurlijk nergens. Maar ik zie niks abnormaals in dat verhaal van die jongen. Dat hij intensief naar TV kijkt en niet reageert.....Dat is gewoon omdat hij erg geconcentreerd en geïnteresseerd is en niet wil afgeleid worden. Lijkt mij een zeer goede eigenschap als die later, na een degelijke opleiding, bv wetenschappelijk onderzoek zou gaan doen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 11:20   #131
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ha, ha, er wordt sinds jaar en dag gewezen op het desastreus beleid van hogerhand in zake dit en nu, terwijl hun de pap in de mond wordt gegeven om toch vooral niet te voorvarend te zijn, gaan we de onverschilligheid en de laksheid van de studenten aanklagen...
Hypocrieten...
Er zijn drie zaken:
- het ‘ontwetenschappelijken’ van het onderwijs en dat is zoals Jan zegt ruwweg gestart met het VSO
- het moeiallen van ouders, rechtszaken en scholen die niks meer durven
- de laksheid en onverschilligheid bij kinderen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 11:22   #132
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Je weet best dat het mogelijk is om boeken op een iPad te lezen.
Jij weet ook dat het geen kinderen zijn die boeken op hun ipad lezen.
Oud 4 december 2019, 11:23   #133
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dezelfden die gaan zorgen voor ons pensioen, zeker?
Oud 4 december 2019, 11:23   #134
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn drie zaken:
- het ‘ontwetenschappelijken’ van het onderwijs en dat is zoals Jan zegt ruwweg gestart met het VSO
- het moeiallen van ouders, rechtszaken en scholen die niks meer durven
- de laksheid en onverschilligheid bij kinderen
en daardoor ondertussen al geen kwaliteit meer bij de leerkrachten ook.
Oud 4 december 2019, 11:29   #135
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo'n beetje zoals onze Greta, niet???
Effectief iets doen waarvan je denkt dat het kan helpen is toch al een pak beter dan gewoon zeiken op het internet gelijk de rechtse of linkse keyboardwarriors.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 4 december 2019 om 11:29.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 11:34   #136
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat kan, alhoewel een e-reader daar veel geschikter voor is.

mijn vraag was echter of die jeugd daar dan veel literatuur op leest?
Allicht, het is mogelijk. Volwassenen lezen er al op (zeker de mini iPad is ervoor geschikt). Er zijn ook speciale oefeningen en leerspelletjes voor kinderen op ipad.

M'n eigen kind is nog wat jong, maar 'k zal binnenkort eens wat naar kinderboeken daarop zoeken.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 4 december 2019 om 11:35.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 11:38   #137
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
De woordkeuze al, terreur... Vragen om een bepaald boek te lezen is nu al terreur...
Man, man, wat weke schaapjes willen ze ervan maken en dan later verwonderd zijn dat de jeugd niet meer wil werken want wie vindt werken nu leuk...
maar wel pleiten voor een minimumloon voor iedereen...
Wie dat moet betalen??? Hela dat is hun probleem niet, daarvoor is er de overheid...
Tja, niet elke kind blinkt uit in de puur wetenschappelijke vakken of vindt die leuk. Ze zijn ook vooral belangrijk voor wie later academische studies wil volgen of in die wereld wil werken.
Oud 4 december 2019, 11:38   #138
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Allicht, het is mogelijk. Volwassenen lezen er al op (zeker de mini iPad is ervoor geschikt). Er zijn ook speciale oefeningen en leerspelletjes voor kinderen op ipad.
Tot ge buiten zit, dan is het gedaan met lezen op de ipad.
Een e-reader is daar veel beter voor.
Technische boeken lees ik dan wel weer op de tablet, schema of afbeeldingen op een e-reader zuigen.
Oud 4 december 2019, 11:40   #139
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hun echtgenote(n/s) waarvan ze leven.
Oud 4 december 2019, 11:41   #140
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij weet ook dat het geen kinderen zijn die boeken op hun ipad lezen.
Dat weet ik niet. M'n 3-jarige speelt er al op, maakt puzzeltjes, leert het alfabet en cijfers, enz. (mini ipad)

Zoals gezegd, ik moet mss de boeken eens zoeken, maar dat zal dan meer voorlezen worden, want voor lezen is ze nog te jong.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 4 december 2019 om 11:41.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be