Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2020, 17:38   #121
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Visita di lavoro, come membro di un organizzazione cattolica. Vado sempre a la casa Tazza d'Oro por prendere una bella tazza de caffè, vicino al Pantheon.
Vertaalcomputer: Vertaal.

Nederlands.
Zakelijk bezoek, als lid van een katholieke organisatie. Ik ga altijd naar het gulden beker huis om een lekker kopje koffie te halen, vlakbij het Pantheon.

Vertaalcomputer: Vertaling.

Italiaans.
Visita di lavoro, come membro di un'organizzazione cattolica. Vado sempre a casa della coppa d'oro per prendere una bella tazza di caffè, vicino al Pantheon.

Vraag: kan de betrokkene Italiaans spreken?
Antwoord: helemaal niet zeker.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 januari 2020 om 17:45.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2020, 17:55   #122
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tja...! Jij met jouw zogezegde “zuiderse inslag” vindt zoiets minder belangrijk.
Alweer een zoveelste apriorisme . Wie zegt dat ik dat niet wil? Iedereen wilt dit. Maar tussen willen en krijgen is er een verschil. Maar goed, het probleem is nu definitief opgelost: Monsieur Quercus zal het allemaal betalen. Bovendien zal Monsieur Quercus zorgen voor substantiële bijkomende aanwervingen bij de politie in het land. Wat een geluk hebben we toch dat een zege zoals Monsieur Quercus bestaat.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 januari 2020 om 18:15.
Oud 5 januari 2020, 18:17   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik ben daar zelf ook niet zeker van! In de oren van de Italianen broebel ik waarschijnlijk iets, maar het voornaamste is: ik krijg mijn koffie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2020, 18:18   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alweer een zoveelste apriorisme . Wie zegt dat ik dat niet wil? Iedereen wilt dit. Maar tussen willen en krijgen is er een verschil. Maar goed, het probleem is nu definitief opgelost: Monsieur Quercus zal het allemaal betalen. Bovendien zal Monsieur Quercus zorgen voor substantiële bijkomende aanwervingen bij de politie in het land. Wat een geluk hebben we toch dat een zege zoals Monsieur Quercus bestaat.
Misschien wordt het tijd te beseffen dat we op dit forum over een onderwerp discussiëren, HO.
Oud 5 januari 2020, 18:22   #125
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien wordt het tijd te beseffen dat we op dit forum over een onderwerp discussiëren, HO.
Juist ja. En daarom begint u waarschijnlijk in deze draad en in het Italiaans over een Italiaanse 'koffieshop' bij het Pantheon te oreren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 januari 2020 om 18:26.
Oud 5 januari 2020, 18:23   #126
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je door de kennis van een bepaalde taal aan een betere criminaliteitsbestrijding kunt doen, lijkt het me heel nuttig dat bepaalde politieagenten die taal beheersen. Taal kan immers een middel zijn om de politie te misleiden. Vroeger werd er onder bepaalde misdadigers daarom bargoens gebruikt.
Het is inderdaad gewoon een kwestie van je job goed te doen. Een extra taal kennen is een voordeel. Dat is geen schande.
Oud 5 januari 2020, 18:30   #127
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertaalcomputer: Vertaal.

Nederlands.
Zakelijk bezoek, als lid van een katholieke organisatie. Ik ga altijd naar het gulden beker huis om een lekker kopje koffie te halen, vlakbij het Pantheon.

Vertaalcomputer: Vertaling.

Italiaans.
Visita di lavoro, come membro di un'organizzazione cattolica. Vado sempre a casa della coppa d'oro per prendere una bella tazza di caffè, vicino al Pantheon.

Ja kom zeg, wat voor een pissig soort reactie is dat nu weer? Soms jaloers omdat er hier op het forum mensen zijn die behoorlijk wat Italiaans kennen? Et alors?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2020, 18:30   #128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist ja. En daarom begint u waarschijnlijk in deze draad en in het Italiaans over een Italiaanse 'koffieshop' bij het Pantheon te oreren.
Contacteer gerust de moderatie als u meent dat hiermee het forumreglement werd geschonden.
Oud 5 januari 2020, 18:35   #129
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK, het is een uitweiding vertrekkend van de gebrekkige talenkennis bij de francofonen. Jij bent voortdurend strict bij de enge interpretatie gebleven ???
Oud 5 januari 2020, 18:42   #130
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK, het is een uitweiding vertrekkend van de gebrekkige talenkennis bij de francofonen. Jij bent voortdurend strict bij de enge interpretatie gebleven ???
Maar ik verwijt in deze dan ook niemand iets. Van den Berge daarentegen... Hij zou beter in zijn bijbel het verhaal van de splinter en de balk nog eens doornemen. Minstens 2x.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 januari 2020 om 18:43.
Oud 5 januari 2020, 18:50   #131
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ik verwijt in deze dan ook niemand iets. Van den Berge daarentegen... Hij zou beter in zijn bijbel het verhaal van de splinter en de balk nog eens doornemen. Minstens 2x.
Wat ben jij toch voor een eng met het vingertje zwaaiend schoolmeestertje. Kun je echt niet beter? Ga wat meer wandelen of fietsen, het helpt tegen verzuring.
Oud 5 januari 2020, 18:54   #132
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ben jij toch voor een eng met het vingertje zwaaiend schoolmeestertje. Kun je echt niet beter? Ga wat meer wandelen of fietsen, het helpt tegen verzuring.
Hoe selectief blind u toch kunt zijn! Ik ben niet beginnen te zwaaien met het vingertje in deze. Of wel? Vergeten of niet gezien? Waarschijnlijk niet willen zien. Zo kennen we u wel. En nog niet een beetje.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 januari 2020 om 18:55.
Oud 5 januari 2020, 18:59   #133
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja kom zeg, wat voor een pissig soort reactie is dat nu weer? Soms jaloers omdat er hier op het forum mensen zijn die behoorlijk wat Italiaans kennen? Et alors?
Mij ontgaat volkomen zin en doel van de nijdige ondertoon die de laatste tijd in zoveel berichten van HO opduikt.
Oud 5 januari 2020, 19:04   #134
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij ontgaat volkomen zin en doel van de nijdige ondertoon die de laatste tijd in zoveel berichten van HO opduikt.
Hij begint te beseffen dat de Vlaamse onafhankelijkheid onafwendbaar is geworden.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2020, 19:08   #135
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pissig? Nijdig? Helemaal niet.

Ik wijs u gewoon op uw inconsequente houding. U wijst een poster op het feit dat het misschien tijd wordt 'te beseffen dat we op dit forum over een onderwerp discussiëren, HO', terwijl u zelf zich niet houdt aan die regel maar in het Italiaans begint te oreren over een Italiaans koffiehuis bij het Pantheon. Welke onderwerp dat dit is, mag Joost weten.

En dus Van den Berghe, als u de kwaliteit van het forum wil verbeteren, dan moet toch maar eerst eens bij uzelf beginnen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 januari 2020 om 19:12.
Oud 5 januari 2020, 19:27   #136
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Hij begint te beseffen dat de Vlaamse onafhankelijkheid onafwendbaar is geworden.
De kwaliteit van uw voorspellingen kennen we ondertussen.
Oud 5 januari 2020, 19:35   #137
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kwaliteit van uw voorspellingen kennen we ondertussen.
Wees gerust ze komen altijd uit ,is het niet vandaag dan wel morgen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2020, 19:37   #138
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Wees gerust ze komen altijd uit ,is het niet vandaag dan wel morgen.
Juist ja, en ooit sterft u en/of zal de wereld vergaan.
Oud 5 januari 2020, 20:01   #139
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een belachelijke en a priori gedachte.
De feiten zijn de feiten.
U hemelde eerst meertaligheid, en de meertaligen op.
Toen ik zelf zei 6-talig te zijn, veranderde uw humeur naar pisnijdig, en begon u te insinueren dat het allemaal maar denken was dat ik het kon.
Mocht u ook nog maar een beetje van het forum over Catalonië gevolgd hebben, zou u wel weten dat mijn Spaans van zeer goede kwaliteit is, anders zou ik niet hele artikels vertaald hebben.

Citaat:
Toch met iets beters moeten komen in het vervolg. Kortom, u vertelt weer zo maar wat.
Dat denk ik zo ongeveer iedere keer als ik weer een van uw nietszeggende reacties op het forum lees.
Zeer denigrerend, maar zonder argumentatie.
Inhoudsloos en leeg, een beetje als de klas van een gebuisde schoolmeester...

Citaat:
Al zovele mensen tegengekomen die vol trots beweerden dat deze en deze taal konden spreken. Wanneer het puntje bij paaltje kwam, konden ze inderdaad enkele zinnen mommelen . Maar meer dan ook niet. Zelfs een gewone en zeer eenvoudige conversatie zat er niet echt in.
En dit is nu precies wat je aan mij verwijt dat ik aan apriorisme doe, terwijl je zelf aangeeft dat omdat je er al veel tegengekomen bent, direct veronderstelt dat het bij mij ook wel zo zal zijn.

Ik ken ook mensen die mij heel de tijd zeggen hoe ik het zou moeten doen.
Ze kunnen perfect uitleggen hoe je zou moeten studeren, wat de juiste technieken zijn, alleen, na een paar maanden sprak ik al erg goed Portugees, en zij waren nog altijd fulltime bezig met nieuwe websites en tools aan het verkennen.
Hun taalkennis vlotte niet zo.
En dat waren dan van die mensen die dachten van 5 talen tegelijk te leren.
Het ergste geval dat ik zo op een forum leerde kennen was Franstalig, maar dat kan gerust toeval zijn.

Citaat:
Dat is zoals sommige personen van bij ons die nog altijd menen de simplistische wijsheid te moeten verkondigen van: "Als ge Vlaams kunt, kunt het ge ook Duits." Vergeet het!
Wat een verbluffende inzichten!
Dat je nooit geld gevraagd hebt hiervoor, en die kennis hier zomaar te grabbel gooit!
Oud 5 januari 2020, 20:07   #140
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
De feiten zijn de feiten.
U hemelde eerst meertaligheid, en de meertaligen op.
Toen ik zelf zei 6-talig te zijn, veranderde uw humeur naar pisnijdig, en begon u te insinueren dat het allemaal maar denken was dat ik het kon.
Mocht u ook nog maar een beetje van het forum over Catalonië gevolgd hebben, zou u wel weten dat mijn Spaans van zeer goede kwaliteit is, anders zou ik niet hele artikels vertaald hebben.

Dat denk ik zo ongeveer iedere keer als ik weer een van uw nietszeggende reacties op het forum lees.
Zeer denigrerend, maar zonder argumentatie.
Inhoudsloos en leeg, een beetje als de klas van een gebuisde schoolmeester...

En dit is nu precies wat je aan mij verwijt dat ik aan apriorisme doe, terwijl je zelf aangeeft dat omdat je er al veel tegengekomen bent, direct veronderstelt dat het bij mij ook wel zo zal zijn.

Ik ken ook mensen die mij heel de tijd zeggen hoe ik het zou moeten doen.
Ze kunnen perfect uitleggen hoe je zou moeten studeren, wat de juiste technieken zijn, alleen, na een paar maanden sprak ik al erg goed Portugees, en zij waren nog altijd fulltime bezig met nieuwe websites en tools aan het verkennen.
Hun taalkennis vlotte niet zo.
En dat waren dan van die mensen die dachten van 5 talen tegelijk te leren.
Het ergste geval dat ik zo op een forum leerde kennen was Franstalig, maar dat kan gerust toeval zijn.

Wat een verbluffende inzichten!
Dat je nooit geld gevraagd hebt hiervoor, en die kennis hier zomaar te grabbel gooit!
Helemaal niet. Een groot vooroordeel bij u. Alleen sta ik wantrouwig tegenover mensen die beweren dat ze veel talen kunnen spreken. En dit uit ervaring. Voor mijn part moogt u 10 talen vlot spreken. Voor zover het mogelijk is, zou het een knalprestatie zijn tien talen vlot te kunnen spreken en over zulke talenknobbel te kunnen beschikken. Maar... ik zou het wel eens eerst willen horen.

"Of er een maximum aantal talen is dat een mens kan leren, is onbekend. Volgens de Braziliaanse uitgave van het World Book of Records is de Libanees Ziad Fazah, die in Brazilië woont, met 58 talen recordhouder."

Dit is blijkbaar mogelijk zo te horen, maar in hoeverre spreekt de man deze talen zeer vlot. Dat is hier dan de vraag.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 januari 2020 om 20:18.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be