Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2020, 17:22   #121
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
zijn die van het Noorden evengrote ontvangers als die van het zuiden...dat ze dan maar vlugvlug een nieuw staatje vormen
Neen. Dat zijn ze niet. Bovendien zijn de Vlaamse transfers richting Limburg doorzichting en resultaatsgebonden.

Dat hier een aantal Limburgers zitten die hun ondankbare trekjes delen met de het armeluizenvolkske met hun Latijnse cultuur betekent niet dat alle Limburgers omhooggevallen Vlamingenhaters zijn.
Oud 7 maart 2020, 17:24   #122
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
en doch ....
Vlamingen liggen dichter bij Walen dan bij Nederlanders kwa mentaliteit, cultuur, smaak .....misschien net omwille van het zo lang 'gedwongen' samenhokken ?
En het zo lang 'gedwongen' bedrogen worden bedoel je???
Weet dat de Walen evenzeer bedrogen zijn dan de Vlamingen; maar wat eens een rijke zone was is dank zij la Belgique afgezwakt tot een nieuw Griekenland en buiten bedelen blijft hen in la Belgique niet veel meer over...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 17:24   #123
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was gewoon kwestie van kiezen tussen beiden abonnementen hé

Vanwaar komt nu de bewering dat Vlamingen en Walen compleet in een andere wereld zouden leven.
Buiten een politieke vertaling ( die nog maar zeer recent is ) zie ik daar niet meteen veel argumenten voor.
Jules Destree beweerde meer dan een eeuw geleden nochtans al dat Vlamingen en Walen in een compleet andere wereld leefden.
Oud 7 maart 2020, 17:26   #124
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was gewoon kwestie van kiezen tussen beiden abonnementen hé

Vanwaar komt nu de bewering dat Vlamingen en Walen compleet in een andere wereld zouden leven.
Buiten een politieke vertaling ( die nog maar zeer recent is ) zie ik daar niet meteen veel argumenten voor.
Was je op 26 mei 2019 soms in het buitenland?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 17:26   #125
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Fanatici kan je beter in hun waanwijsheid laten.

Ik ben trouwens het levende bewijs dat niet alle Limburgers Vlamingenhaters zijn.
Vlamingen haten maar zich wel verwant voelen met de "Latijnse cutluur".
Hoeveel Limburgers denk je dat zich op deze manier "Belg" voelen?
op de taal na...hoe kom je erbij dat die Vlamingen in navolging met de Walen zich verwant voelen met de 'Latijnse cultuur'
Ik kan verkeerd zijn maar ik omschrijf dat hier als Bourgondisch ( whatever)
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 17:28   #126
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat belgische nationalisten stekeblind zijn voor "veel" argumenten, betekent niet dat ze niet bestaat.
Geen zinnig mens kan naast de feiten kijken waarom dit apenland WEER hopeloos vast zit.
Oud 7 maart 2020, 17:29   #127
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is niet echt een argument pro Belgie om te zeggen dat zowel de Vlamingen als de Walen ontevreden zijn met het noch mossel noch vis beleid dat telkens weer het gevolg is van de quasi onverzoenbare verschillen tussen Noord en Zuid. Emo Belgicisten noemen dat graag de "compromiscultuur". In realiteit gaat het om stilstand en besluiteloosheid.

Belgie is een negative sum game en hoe sneller mensen dat gaan beseffen, hoe beter.
Dat heb ik ook niet gezegd hé, fox...ik doe enkel een uitspraak aangaande de mogelijke regeringsvorming na deze kiesronde
Als ge als' partners' constant ongelukkig zijt moet ge de basis wijzigen of gewoon uit elkaar gaan...in feite zijn we daar stilletjes aan mee bezig
Oud 7 maart 2020, 17:32   #128
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Denken "die mensen" daar anno 2020 anders over?
Neen, neen, democratie (hier met Vlaamse meerderheid dus) noemen ze de dictatuur van de meerderheid...
Maar wanneer zijzelf aan de touwtjes trekken is dat voor hen het summum van democratie...
Indien ze niet de meerderheid uitmaken dan telt voor hen de inspraak van de minderheid; maar oh wee de dag dat zij die meerderheid wel zijn; dan bestaat inspraak van minderheden totaal niet meer...
Oud 7 maart 2020, 17:32   #129
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fanatici kan je beter in hun waanwijsheid laten.

Ik ben trouwens het levende bewijs dat niet alle Limburgers Vlamingenhaters zijn.
Vlamingen haten maar zich wel verwant voelen met de "Latijnse cutluur".
Hoeveel Limburgers denk je dat zich op deze manier "Belg" voelen?
Tot iets meer dan een decennium geleden was ik in het bestuur van een vereniging (niet-politiek) op algemeen Vlaams niveau. Er was daar dus ook een delegatie Limburgers. Die waren allemaal stevig Vlaamsgezind.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 17:34   #130
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
ja zo is datte ( toch overwegend )
Komt daar iets uit dan is het logischerwijs te verwachten dat het een vreemd amalgaampje zal zijn.
Ik zie niet in hoe bij een uitkomst een Vlaming ( of visa versa) kan stellen dat de Vlaming zijn kak heeft moeten inhouden en de Waal met alles is gaan lopen
Je wil zeggen dat jij niets kent van je vaderlandse geschiedenis???
Oud 7 maart 2020, 17:34   #131
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
op de taal na...hoe kom je erbij dat die Vlamingen in navolging met de Walen zich verwant voelen met de 'Latijnse cultuur'
Ik kan verkeerd zijn maar ik omschrijf dat hier als Bourgondisch ( whatever)
Citaat:
Ik vind het gewoon fijn ondergedompeld te worden in de Latijnse cultuur als ik naar Luik ga op enkele kilometers van bij mij thuis en dat deze cultuur toch deel uitmaakt van dezelfde staat. Ja als je dat niet begrijpt kan ik je dat niet verder uitleggen. Hij die begrijpe begrijpe.

Ik ben geen belgicist. Ik zeg dat België net als Vlaanderen kunstmatig is. Er is geen 'belgisch volk' en geen 'vlaams volk'. Dit is een illusie. Beiden zijn politiek in mekaar gestoken. Voor de rest heb ik 2 vaderlanden. Het ene is klein en heet Limburg. Dat is letterlijk het 'land van mijn vader'. En het tweede is de aarde. Ik voel me meer dan ooit wereldburger. Want het zal samen pompen zijn of verzuipen.
?*
http://91.121.97.41/showpost.php?p=2467647&postcount=47
Oud 7 maart 2020, 17:35   #132
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het belangrijkse kenmerk van jullie belgicisten is het negationisme:

-Vlaanderen bestaat niet;
-Er zijn geen transfers;
-Vlamingen en Walen delen hetzelfde gedachtegoed;
-De formele taal van de Vlamingen is niet het Nederlands maar het "Vlaams";
-Er is geen Vlaamse kust;
-Er is geen Vlaams geld, alleen maar Belgisch geld;
-Limburgers zijn geen Vlamingen.

enz. enz....
2
Oud 7 maart 2020, 17:35   #133
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox;9259723[B
Het is niet echt een argument pro Belgie om te zeggen dat zowel de Vlamingen als de Walen ontevreden zijn met het noch mossel noch vis beleid dat telkens weer het gevolg is van de quasi onverzoenbare verschillen tussen Noord en Zuid. Emo Belgicisten noemen dat graag de "compromiscultuur". In realiteit gaat het om stilstand en besluiteloosheid.

Belgie is een negative sum game en hoe sneller mensen dat gaan beseffen, hoe beter.
Het is evenmin echt een argument anti België om te zeggen dat de Vlamingen als de Walen ontevreden zijn. Het is vooral een ontevredenheid die zich richtte tegen de politici en partijen die bestuurd hebben in de regering Michel. En die niet gedaan hebben wat de kiezer van hen verwachtte, maar de kiezer hebben genegeerd. Het heeft maar weinig met voor of tegen België te maken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 maart 2020 om 17:37.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 17:36   #134
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er lijkt inderdaad geprobeerd te zijn om de huidige regering "uit te breiden" met wat linkserij tot een soort noodregering en dan te verwachten dat de aanwezige partner CD&V dit zomaar slikt,"om de lieve vrede"...

Niet dus.

En ook het "binnentrekken" van de CD&V in een toekomstige "Vivaldi-achtige" constructie lukt zomaar niet.

Historisch mensen,historisch,de "Kaloten" blijven op hun stukken staan.Zelfs de altijd zo formeel-beleefde meneer Geens heeft het al een tijdje over een volgende Staatshervorming,in de zin van het weghalen van de overblijvende defecten in het Staatsbestel zodat niet iedere nieuwe federale verkiezing moet dreigen de boel helemaal uit elkaar te laten vallen of,zoals het laaste decennium,blokkeren....

Het is heel eenvoudig.Als N-VA groeit zal dat ten koste van de "klassieke" partijen (of tenminste,hun overblijfselen) zijn.Als N-VA krimpt zal dat het VB ten goede komen....

Pompen of verzuipen nu.Oftewel wordt de oldtimer Belgie eens SERIEUS gerepareerd ofwel verschroot.....

Laatst gewijzigd door kelt : 7 maart 2020 om 17:37.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 17:36   #135
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
In zeker zin wel, natuurlijk
Daaraan zie je de vraag en noodzaak op een zoektocht naar een grondige hervorming
Maar 't zal niet voor deze reis zijn hé (bijzondere meerderheid) en het staat ook niet perfect gelijk met confederalisme
Confederalisme zijn in feite twee staten naast elkaar met een soort internationaal afspraak tussen beiden bij een federale staatsstructuur ligt dat bij de federale wetgeving
Het zal voor geen enkele reis zijn zo lang la Belgiqeu de macht in handen weet te houden... Stellen dat het niet voor nu zal zijn, maar voor later... dat riedeltje hebben ze al te dikwijls gebruikt opdat nog iemand hen gelooft...
Oud 7 maart 2020, 17:37   #136
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geens wil iets dat NOOIT de goedkeuring zal krijgen van de Franstalige minderheid.

Het duidelijkste bewijs dat er NOOIT nog een stabiele regering komt is het feit dat geen enkele "Belgische" politicus de VLAAMSE burger inspraak gunt via nieuwe verkiezingen.
vreemde redenering
ALS de Vlaamse politici inzien dat het steeds op een njet zou uitdraaien dan is het nogal simpel hé -> niks pogingen niet meer en het kan niet anders dan uitdraaien op nieuwe verkiezingen
In feite zijn het dus de Vlaamse politici ( gij zult ze wel vazallen van het Zuiden noemen ) die de burger dat niet gunnen.

Maar dan nog..stel er komen nieuwe verkiezingen..gaat Vlaanderen genoeg eenzijdige en standvastige power hebben voor die bijzondere meerderheid ?
Ge hebt in principe 2/3 in totaliteit nodig en de helft aan elke kant
Oud 7 maart 2020, 17:37   #137
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De link werkt niet meer, zie ik.
Jammer want deze werkt ook niet meer:

Citaat:
Zou best kunnen want de Vlaamse onafhankelijkheid zal er komen zonder één Vlaams-nationalist maar door de hoge nood van Belgische machtspartijen die de problemen niet meer aankunnen.

Iemand die op de BUB stemt zal dus nog veel meer bedrogen uitkomen.
?*
http://ns29032.ovh.net/showpost.php?...5&postcount=63
Oud 7 maart 2020, 17:39   #138
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Er lijkt inderdaad geprobeerd te zijn om de huidige regering "uit te breiden" met wat linkserij tot een soort noodregering en dan te verwachten dat de aanwezige partner CD&V dit zomaar slikt,"om de lieve vrede"...

Niet dus.

En ook het "binnentrekken" van de CD&V in een toekomstige "Vivaldi-achtige" constructie lukt zomaar niet.

Historisch mensen,historisch,de "Kaloten" blijven op hun stukken staan.Zelfs de altijd zo formeel-beleefde meneer Geens heeft het al een tijdje over een volgende Staatshervorming,in de zin van het weghalen van de overblijvende defecten in het Staatsbestel zodat niet iedere nieuwe federale verkiezing moet dreigen de boel helemaal uit elkaar te laten vallen of,zoals het laaste decennium,blokkeren....

Het is heel eenvoudig.Als N-VA groeit zal dat ten koste van de "klassieke" partijen (of tenminste,hun overblijfselen) zijn.Als N-VA krimpt zal dat het VB ten goede komen....

Pompen of verzuipen nu.Oftewel wordt de oldtimer Belgie eens SERIEUS gerepareerd ofwel verschroot.....
dus wordt het verschroot, de Franstalige partijen willen dit niet
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 17:39   #139
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
2
Het is ook niet de eerste keer hé en België is lang geen alleenstaand geval

Je kan dat ook langs twee kanten bekijken hé
Ófwel als teken aan de wand dat er iets grondig scheef zit of inherent in het systeem mis is ( nog net ergens gelezen ) waardoor ge vanzelf in dat soort impasses rolt of je kan het ergens net bekijken als de zoektocht naar samenwerking/verandering
Blijf het volk maar bedriegen... samenwerking kan niet meer omdat de kultuur veel te verschillend is...
Oud 7 maart 2020, 17:39   #140
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vreemde redenering
ALS de Vlaamse politici inzien dat het steeds op een njet zou uitdraaien dan is het nogal simpel hé -> niks pogingen niet meer en het kan niet anders dan uitdraaien op nieuwe verkiezingen
In feite zijn het dus de Vlaamse politici ( gij zult ze wel vazallen van het Zuiden noemen ) die de burger dat niet gunnen.

Maar dan nog..stel er komen nieuwe verkiezingen..gaat Vlaanderen genoeg eenzijdige en standvastige power hebben voor die bijzondere meerderheid ?
Ge hebt in principe 2/3 in totaliteit nodig en de helft aan elke kant
We zullen zien wat er nog KAN na nieuwe verkiezingen.
In 1830 volstonden 30 Franstalige opstandelingen.....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be