Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2020, 10:07   #121
stevensterk
Lokaal Raadslid

stevensterk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als ik het achtervoegsel .AU in uw grafiekjes mag geloven zijn dat alvast geen Belgisch toepasselijk grafieken .
Wel toepasbaar, gezien de regelgevingen overal zijn veranderd en de huisprijzen evenhard zijn gestegen. Maar goed, als u er zo van bent overtuigd dat het anders is, toon mij dan een grafiek van belgie.

Citaat:
En als u gelooft dat een moderne, bijna zero energie woning even goedkoop te bouwen is als een jaren 70 niet geïsoleerd tochthok met enkel glas, denk maar eens opnieuw.
Das ook niet wat de grafiek toont, er is wel degelijk een stijging in constructieprijzen, alleen is de huizenmarkt zo hard gestegen dat het bijna volledig teniet gaat.

Citaat:
Grappig, wie kan er geen Dacia Logan veroorloven zonder een lening aan te gaan? Natuurlijk, een 3de hands Duitse Luxebak ziet er wel cooler uit.
En vergeet de invloed van de groene verkettering niet. Een hoop jonge 20ers kiezen om geen wagen te hebben, en kopen meerdagentickets voor de grote festivals.
Meer leuke boomer vergelijkingen, festivaltickets en auto's zijn hetzelfde in prijsorde.

Dus als ik een auto koop ben ik een verkwister van geld en als ik er geen koop ben ik een groene ketter?

Citaat:
Mensen onder de 30 gaan dan ook naar discotheken,
Als zoveel mensen onder de 30 naar discotheken gaan, waarom sluiten discotheken dan massaal de deuren?

Citaat:
Neen, die vind je ook terug in de Quick of soortgelijke onzin.
Niet op restaurant. Waarom niet? Niet omdat het niet betaald kan worden (een paar hamburgers kosten evenveel als een goeie steak met frietjes), maar omdat een restaurant zo kleinburgerlijk, saai en vervelend is.
Een restaurant waar een steak evenveel kost als een hamburger bij de quick? Man man boomers zijn echt volledig wereldvreemd. Dat zijn dan de types die mij komen zeggen dat ik elke euro moet omdraaien.

Laatst gewijzigd door stevensterk : 27 maart 2020 om 10:08.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 10:54   #122
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
Constructieprijzen zijn nauwelijks gestegen in vergelijking met de marktwaarde.

Volledig mee eens, laat die landeigenaars ook maar 40 uur per week werken zoals iedereen
40u zoals iedereen?

Ik werk al 4j tussen de 45 en de 50u per week.

Resultaat? Na drie en half jaar werken kon ik samen met mijn partner een huis kopen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 27 maart 2020 om 10:55.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 10:56   #123
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
40u zoals iedereen?

Ik werk al 4j tussen de 45 en de 50u per week.

Resultaat? Na drie en half jaar werken kon ik samen met mijn partner een huis kopen.
2!

Je kan niet en zagen dat je minder wil werken en zagen dat je een huis wil kunnen kopen.
Oud 27 maart 2020, 11:09   #124
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Wel toepasbaar, gezien de regelgevingen overal zijn veranderd en de huisprijzen evenhard zijn gestegen. Maar goed, als u er zo van bent overtuigd dat het anders is, toon mij dan een grafiek van belgie.
Zo werkt het niet, het bent u die beweert dat een woning bouwen niet duurder is geworden, en haalt dat aan met Australische grafieken. Ik beweer nergens dat het bouwen van een huis in Belgiê goedkoper of duurder is. Alleen dat uw grafieken niet van toepassing zijn. Compleet ander klimaat in Australië bijvoorbeeld, en een totaal andere methode van bouwen. Je kan even goed dan de vergelijking maken tussen de VS en België. In de VS bouwen ze waaiweghuizen, in België net iets anders.

Citaat:
Das ook niet wat de grafiek toont, er is wel degelijk een stijging in constructieprijzen, alleen is de huizenmarkt zo hard gestegen dat het bijna volledig teniet gaat.
Vraag en aanbod he. Voor België importeren we elk jaar -officieel- een stad aan mensen, die moeten ergens wonen nietwaar.

Citaat:
Meer leuke boomer vergelijkingen, festivaltickets en auto's zijn hetzelfde in prijsorde.
Dacia Logan verdeeld over 4 jaar, €2K per jaar. Weekendpas voor Tomorrowland, €510. En da's niet de VIP arrangementen. Weekendpas pukkelpop €200. (in 2018), moet ik verder gaan? Weekje party op Ibiza is ook niet gratis hoor. Vliegen was misschien wel spotgoedkoop, en een 3derangs all in die alleen gezien wordt als neukplekje en uitkaterhoek kost ook niet al te veel. Maar de drank, da's een ander verhaal.
Citaat:
Dus als ik een auto koop ben ik een verkwister van geld en als ik er geen koop ben ik een groene ketter?
Als u een auto koopt bent u voor mij gewoon een autobezitter. Wat anderen ervan maken, da's hun ding.
Citaat:
Als zoveel mensen onder de 30 naar discotheken gaan, waarom sluiten discotheken dan massaal de deuren?
Omdat de buren lastig doen? De politie om de 5 botten aan de deur staat met decibelmeters? De veelvuldige(en terechte) Vodka controles.
Er zijn wel meer redenen waarom discotheek eigenaren hun zaak sluiten.
Citaat:
Een restaurant waar een steak evenveel kost als een hamburger bij de quick? Man man boomers zijn echt volledig wereldvreemd.
Een paar hamburgers schreef ik, niet 1 €1 deal van de McDrek.
Denkt u dat ik gegeten heb met 1 cheeseburger (zie het voor u, zo'n plat stukje sponsbrood met een verlept blaadje sla en iets wat ooit misschien vlees is geweest ertussen en industriekaas)? De laatste keer ik bij de Quick ben geweest was de rekening voor mezelf €23. Daar kan je al bijna een paardensteak bij De Kuiper voor eten, met echte frietjes en heerlijk simpele sla.
Citaat:
Dat zijn dan de types die mij komen zeggen dat ik elke euro moet omdraaien.
Dat schrijf ik nergens. Maar ik kan anderen wel volgen als ze u vertellen dat u een euro maar 1 keer kan uitgeven.
Wat ik ook weet , als ik ooit het idee zou krijgen verhuurder te worden, dan bent u waarschijnlijk 1 van de huurders die ik niet aanvaard.
Oud 27 maart 2020, 16:52   #125
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Door wie?

Door de huurder natuurlijk he
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 16:54   #126
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
U zit stevig vastgeroest in uw paradigma. Ik wens u nog veel plezier wanneer u tegen de muren blijft prediken.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 18:57   #127
stevensterk
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dus 3 en een half jaar na het behalen van uw diploma (24 jaar oud?) Heeft u 215 000 euro op uw rekening staan? Ongetwijfeld het resultaat van een paar tickets naar tomorrowland niet te kopen.

Citaat:
Vraag en aanbod he. Voor België importeren we elk jaar -officieel- een stad aan mensen, die moeten ergens wonen nietwaar.
Sinds 1990 is de belgische bevolking gegroeid van 10 tot 11,5 millioen of 15%
In dezelfde periode zijn huizen gegaan van 45 000 tot 215 000 of 477% stijging.

https://www.statista.com/statistics/...es-in-belgium/
https://www.google.com/publicdata/ex...se&hl=en&dl=en

Dat de "vraag" is gestegen tov het aanbod is duidelijk, maar die "vraag" komt in absolute termen bijna uitsluitend van boomers die extra huisjes op krediet kopen.

Citaat:
Weekendpas pukkelpop €200. (in 2018), moet ik verder gaan?
Welja liefst, met 200 euro meer heb ik nog 214 800 euro te gaan voor het gemiddeld huis in belgie te kunnen kopen.

Citaat:
De laatste keer ik bij de Quick ben geweest was de rekening voor mezelf €23.
Tja de prijzen swingen idd de pan uit als ge eet voor 3 man in de plaatselijke fastfood joint. Om maar niet over uw diabetes en hartproblemen te spreken.

Citaat:
Wat ik ook weet , als ik ooit het idee zou krijgen verhuurder te worden, dan bent u waarschijnlijk 1 van de huurders die ik niet aanvaard.
En wat als ik uw huurder al reeds was?
Oud 27 maart 2020, 19:05   #128
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Hij mag wel jaarlijks het kadastraal inkomen betalen en vooral moet hij eventuele onderhoudswerken financieren dat meneer de huurder kosteloos op zijn lamme kont mag blijven zitten.

Moeten de verhuurders misschien ook nog de poetsvrouw en de rekening van water, gas en elektriciteit en internet van de huurder betalen?
Prachtige voorwaarden
Wilt gij mijn appartement kopen , dan huur ik het van u aan de gequote voorwaarde

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 19:21   #129
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus 3 en een half jaar na het behalen van uw diploma (24 jaar oud?) Heeft u 215 000 euro op uw rekening staan? Ongetwijfeld het resultaat van een paar tickets naar tomorrowland niet te kopen.
Neen, genoeg geld op een rekening om de bank te overtuigen een bruikbare hypotheek te verlenen.
Citaat:
Sinds 1990 is de belgische bevolking gegroeid van 10 tot 11,5 millioen of 15%
In dezelfde periode zijn huizen gegaan van 45 000 tot 215 000 of 477% stijging.
Vraag en aanbod he. Als er 2 mensen 1 brood willen, dan gaat die prijs ook niet verdubbelen, maar verveelvoudigen.
Citaat:
Dat de "vraag" is gestegen tov het aanbod is duidelijk, maar die "vraag" komt in absolute termen bijna uitsluitend van boomers die extra huisjes op krediet kopen.
Uw Boomer ouders hebben u verschrikkelijk misdeeld.
Citaat:
Welja liefst, met 200 euro meer heb ik nog 214 800 euro te gaan voor het gemiddeld huis in belgie te kunnen kopen.
Met een paar €1000 gespaard is een bank wel meer bereid om u een hypotheek te verlenen. Momenteel is het bijna het perfecte moment. Interest op een hypotheek is lager dan de inflatie. Win Win situatie.
Het perfecte moment is wanneer banken u geld bovenop de lening geven, maar zover zijn we nog niet.
Citaat:
Tja de prijzen swingen idd de pan uit als ge eet voor 3 man in de plaatselijke fastfood joint. Om maar niet over uw diabetes en hartproblemen te spreken.
Geen diabetes noch hartprobleem in mijn geval. Maar dat kan nog komen. En mijn dagen dat ik 3 veganisten overgoten met stoofvleessaus per dag tussen mijn stokbrood legde zijn al even geleden.

Citaat:
En wat als ik uw huurder al reeds was?
Zolang de huishuur betaald is, geen probleem. maar bij financiele problemen van uw kant uit, gaat het spelleke "kloot de verhuurder" niet op. Er zijn een paar gemene achterpoortjes die een verhuurder kan gebruiken.

Eneuh, zoals ik schreef, als ik ooit het idee zou krijgen verhuurder te worden, dan hoop ik dat mijn echtgenote me een ferme dreun van de deegrol verkoopt.

Laatst gewijzigd door maddox : 27 maart 2020 om 19:22.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 20:01   #130
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik investeer mijn "overschotten" in meer ruw materiaal en betere gereedschappen. Niet in een hoopje baksteen waar oompje overheid en de "misbruikers" meer over te zeggen hebben dan de eigenaar.
En de meesten schijnen hier niet te beseffen hoe ver de arm der wet reikt. Als ECB houdt oompje overheid de rente laag, zodat de vastgoedprijzen en de huurprijzen stijgen. Vervolgens maakt oompje overheid misbruik van de "toevallig" op een economisch kantelmoment uitgebroken virus-epidemie om bij te dragen tot de binnenkort fenomenale afwaardering van het vastgoed, en natuurlijk om ons door drastische vrijheidsbeperking langzaam maar zeker onze burger- en mensenrechten af te pakken.

De dictatuur was overigens al voorbereid in het Verdrag van Lissabon.

Vastgoed wordt over een jaar zó onrendabel dat leegstand een betere optie zal zijn dan huurders in huis halen. Maar leegstand zal de overheid niet dulden. Nu, de heer K. Kodo heeft dat probleem gelukkig niet, wel een lapje grond en werktuigen om in eigen voedsel te voorzien. En dat wordt niet verhuurd!

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 27 maart 2020 om 20:02.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 20:05   #131
stevensterk
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Vraag en aanbod he. Als er 2 mensen 1 brood willen, dan gaat die prijs ook niet verdubbelen, maar verveelvoudigen.
Dus als een bakker 115 vragen voor broodjes krijgt ipv 100 zal dan de prijs van zijn brood stijgen van 2 naar 9 euro? Dat is toch tenslotte wat je impliceert als een stijging van 15% zorgt voor een stijging in prijs van 450%.

Ik veronderstel dat je nooit op school vraag/aanbod curves hebt leren tekenen in de economie les?

Citaat:
Met een paar €1000 gespaard is een bank wel meer bereid om u een hypotheek te verlenen. Momenteel is het bijna het perfecte moment. Interest op een hypotheek is lager dan de inflatie.
Win Win situatie.
Al de zogenaamde winst die ik krijg van de lage rente is volledig teniet gedaan door het feit dat gans belgie zoals u denkt. Doordat mensen op lage interest meerdere huizen kan kopen, swingen de prijzen van vastgoed de pan uit.

Citaat:
Zolang de huishuur betaald is, geen probleem. maar bij financiele problemen van uw kant uit, gaat het spelleke "kloot de verhuurder" niet op. Er zijn een paar gemene achterpoortjes die een verhuurder kan gebruiken.
Zoals?

Laatst gewijzigd door stevensterk : 27 maart 2020 om 20:13.
Oud 27 maart 2020, 20:08   #132
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Volgens sommige hier niet. Hij mag wel jaarlijks het kadastraal inkomen betalen en vooral moet hij eventuele onderhoudswerken financieren dat meneer de huurder kosteloos op zijn lamme kont mag blijven zitten.

Moeten de verhuurders misschien ook nog de poetsvrouw en de rekening van water, gas en elektriciteit en internet van de huurder betalen?

Aan dergelijke onbezonnen uitspraken van sommige mensen kun je dan ook meteen zien waarom ze hun toevlucht moeten nemen in een huurwoning.
Aan sommige huurprijzen kan je all in hotels betalen.
Daar zit eten en poetsen inbegrepen.

Dus ja kom uw plichten na he?

Verhuurders klagen altijd maar kopen steeds maar bij om te verhuren
Oud 27 maart 2020, 20:22   #133
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Niettemin huur is de pan uitgerezen.
30 geleden verdienden de mensen plusminus 1000€ en was de huur circa 125€
Nu verdienen de mensen circa 2000€ en is de huur 750€.
Wat ik nu online voor 750 euro per maand vind, kostte 25 jaar geleden al 400-450 euro, maar een paar jaar eerder waren de prijzen wel lager. Ik ben verrast, want ik heb in landen geleefd waar de prijzen veel meer gestegen zijn. Straks kom ik nog in de verleiding om terug te keren naar Vlaanderen...

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 27 maart 2020 om 20:25.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 20:22   #134
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als een bakker 115 vragen voor broodjes krijgt ipv 100 zal dan de prijs van zijn brood stijgen van 2 naar 9 euro? Dat is toch tenslotte wat je impliceert als een stijging van 15% zorgt voor een stijging in prijs van 450%.
Hangt er van af hoe erg iemand dat brood wil. (of hoe sterk is de vraag) Ik garandeer u, in bepaalde omstandigheden is een brood mensenlevens waard. Als een pak WC papier al vechtpartijen in supermarkten oplevert.
Citaat:
Ik veronderstel dat je nooit op school vraag/aanbod curves hebt leren tekenen in de economie les?
School? Les? Economie? Had u niet door dat ik te dom ben voor zo'n zaken?
Citaat:
Al de zogenaamde winst die ik krijg van de lage rente is volledig teniet gedaan door het feit dat gans Belgie zoals u denkt. Doordat mensen op lage interest meerdere huizen kan kopen, swingen de prijzen van vastgoed de pan uit.
Betaal dan maar huur voor de rest van uw leven he. Uw keuze.
Citaat:
Zoals?
Sorry, maar gebruik uw eigen creativiteit. Ik ga geen misdaden aanbevelen die te gemakkelijk te volgen zijn.
Oud 27 maart 2020, 20:25   #135
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Mensen die nu vandaag op zoek zijn naar een woning, en die zouden binnen stappen in een woning "van 1990", krijgen krampen in hun maag.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 20:26   #136
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Aan sommige huurprijzen kan je all in hotels betalen.
Dan is het een villa of kasteel dat gehuurd wordt nietwaar.
Citaat:
Daar zit eten en poetsen inbegrepen.
Ook dat kan je huren he.
Citaat:
Dus ja kom uw plichten na he?
Er zijn te veel huisbazen die dat niet doen. Maar die komen sneller in de problemen als ze eens een mondige huurder hebben.
Citaat:
Verhuurders klagen altijd maar kopen steeds maar bij om te verhuren
Sommige verhuurders die al "groot" zijn doen dat ja. Anderen die bijvoorbeeld de geërfde ouderlijke woning verhuren, die verkopen vrij snel. 1 slechte huurder is genoeg om zulke mensen de harde les te leren.
Oud 27 maart 2020, 20:30   #137
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Prachtige voorwaarden
Wilt gij mijn appartement kopen , dan huur ik het van u aan de gequote voorwaarde
Dat wil ik wel geloven. Allemaal de pot op ja. Parasieten zijn al even erg als virussen.

Als ge die lullen hun gezever wil door trekken dan moet iedere werkloze die van zijn stempelgeld niet op vakantie kan gaan gratis mogen verblijven op campings en hotels. En de garagist moet gratis het onderhoud doen van hun veel te dure auto Kleerwinkels en schoenwinkels moeten minstens de helft van de som laten vallen, alleen zij zelf, zij moeten niets. Ze kunnen dik mijne zak op blazen, betalen of er uit, simpel als dat. Verhuurders zijn geen OCMW hé , dat ze daar wat gaan bedelen voor extra geld voor hun huur te kunnen betalen.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 maart 2020 om 20:39.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 20:36   #138
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Doordat mensen op lage interest meerdere huizen kan kopen, swingen de prijzen van vastgoed de pan uit.
Even geduld, Steven. Nog een jaartje huren, zo klein mogelijk want het is toch wel duur, zelfs in Vlaanderen, maar tegen dat de superrijken al het vastgoed komen opkopen zal de ECB er wel voor zorgen dat de rente hoog staat, en de woningmarkt dus heel laag geprijsd is.

Je zult wel gespaard moeten hebben en, oeps! Je zult er toch naast pakken, want de euro moet nog zijn koopkracht verliezen; daar zorgt tante Christine wel voor.

Kijk goed uit: de Duitsers hebben ze met het voorzitterschap van de EU gepaaid, zodat die een Fran?aise aan het hoofd van de ECB dulden. De hyperinflatie staat dus in de steigers.

Jouw huisbaas gaat gegarandeerd voor de bijl, maar jou zullen ze ook pluimen. We leven nu eenmaal in een plutocratie, en als jij over de huisbazen moppert in plaats van over de EU, en als vele anderen zo denken, dan kunnen de plutocraten ons blijven bestelen en wordt Europa een ontwikkelingsregio, compleet met het passende soort bevolking.
Oud 27 maart 2020, 20:46   #139
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Even geduld, Steven. Nog een jaartje huren, zo klein mogelijk want het is toch wel duur, zelfs in Vlaanderen, maar tegen dat de superrijken al het vastgoed komen opkopen zal de ECB er wel voor zorgen dat de rente hoog staat, en de woningmarkt dus heel laag geprijsd is.

Je zult wel gespaard moeten hebben en, oeps! Je zult er toch naast pakken, want de euro moet nog zijn koopkracht verliezen; daar zorgt tante Christine wel voor.

Kijk goed uit: de Duitsers hebben ze met het voorzitterschap van de EU gepaaid, zodat die een Fran?aise aan het hoofd van de ECB dulden. De hyperinflatie staat dus in de steigers.

Jouw huisbaas gaat gegarandeerd voor de bijl, maar jou zullen ze ook pluimen. We leven nu eenmaal in een plutocratie, en als jij over de huisbazen moppert in plaats van over de EU, en als vele anderen zo denken, dan kunnen de plutocraten ons blijven bestelen en wordt Europa een ontwikkelingsregio, compleet met het passende soort bevolking.
En dat zal nog niet zo lang duren, Ze doen niet anders dan massaal geld bij drukken. Straks brengen ze terug de briefjes van 500 euro in omloop. Dat zal wel nodig zijn ook als ge binnenkort met 50 euro nog juist een brood kunt kopen. Ze moeten de burger zijn spaarcenten hebben. Wie nu geld op de bank heeft staan kan best kopen want binnenkort zul je er niet meer mee moeten kopen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 20:51   #140
stevensterk
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dat werd ook gezegd in de 2008 vastgoed crisis, maar ondanks alle zogenaamde rampscenarios die men toen opsomde zijn boomers toch extra huisjes blijven kopen. Blijkbaar gaat het toch allemaal nog zo slecht niet voor huisbazen.

Citaat:
De garagist moet gratis het onderhoud doen van hun veel te dure auto Kleerwinkels en schoenwinkels moeten minstens de helft van de som laten vallen, alleen zij zelf, zij moeten niets.
Klein verschil, garagisten en winkelbedienden werken, huisbazen niet.

Citaat:
Verhuurders zijn geen OCMW hé
Ah nee? De gemiddelde verhuurder werkt nochtans evenveel als de ocmw ganger, namelijk niet.

Citaat:
Mensen die nu vandaag op zoek zijn naar een woning, en die zouden binnen stappen in een woning "van 1990", krijgen krampen in hun maag.
U mag gerust een huis in 1990 stijl aan mij verkopen voor 45 000 euro. Ik neem alle kosten van de nieuwe verplichte voorzieningen op mijn rekening.

Laatst gewijzigd door stevensterk : 27 maart 2020 om 21:15.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be