Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2020, 16:26   #121
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Dat ben ik met u eens, dit moest trouwens van de EU. Daarom moeten we ook stoppen met de neo-liberale experimenten vanuit de EU.

Ook het corona virus is het indirecte gevolg van de globalistische neo-liberale wereldwijde politiek. Ook dat moet worden gestopt. Beter voor onze gezondheid.
Dit moest niet van de EU, want de SZ is een bevoegdheid van de lidstaten, maar jullie hebben je zonder protest zuiver in doekjes laten doen door de toen aan de macht zijnde politici in 2006.
Privatisering zou goedkoper zijn en ik weet niet of je het nog weet de premie zou niet meer bedragen dan 1200 per jaar, voor het volledige pakket.
Durf je te zeggen hoeveel je nu betaald voor het volledige pakket?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 16:31   #122
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan ik mij geheel in vinden. De neo liberale experimenten vanuit de EU als het neo liberale beleid van onze regeringen moet stoppen.
Post, Telecom en zo dienden geprivatiseerd. Sociale Zekerheid helemaal niet.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 16:40   #123
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij, die arrogante "Ollanders" hebben dus wel degelijk geholpen, getuige uw bericht. En nu laten onze zuiderburen ons letterlijk stikken.

Ik verkoop geen sprookjes, u blijkbaar wel nachtmerries aan naar adem happende Nederlanders.

Denk dat veel Vlamingen stiekem zitten te lachen. Eindelijk kunnen we die arrogante Ollanders terugpakken...
Maak er nu toch niet eens zo'n opgeklopt drama van, man. Denk je nu echt dat het anders zou geweest zijn moest de situatie omgekeerd zijn geweest? Hoe ga je het aan je bevolking verkopen dat je geen bedden meer hebt omdat buitenlanders die niet eens bijdragen aan je SZ daar gebruik van maken? Italianen en Spanjaarden werden ook geweigerd dus je hoeft je echt niet gepikeerd te voelen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 16:41   #124
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Amaai ? Het gaat hier om mensen die zwaar ziek zijn en waarvan de familie graag in de buurt willen blijven. De reisafstanden zijn soms behoorlijk groot binnen ons land. Maar goed, in Europa is het ieder voor zich. Wordt ook tijd om met de EU te stoppen.
EU ?
Jij schijnt niet te weten dat de toenmalige EGKS opgericht werd dóór het Kapitaal vóór het Kapitaal.
Die laten zo'n enorme organisatie over bijna een half miljard mensen, niet loos.
Denk aan Griekenland.
De Grieken kozen voor een communistisch president !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 16:44   #125
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De vraag stellen is ze beantwoorden.

Nee dus!
In Belgie kennen we het verschil tussen zuinig en gierig
In NL niet dus !
Oud 28 maart 2020, 16:57   #126
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In Belgie kennen we het verschil tussen zuinig en gierig
In NL niet dus !
Kennen wij in Nederland ook, hé !
Oud 28 maart 2020, 17:04   #127
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amaai ? Het gaat hier om mensen die zwaar ziek zijn en waarvan de familie graag in de buurt willen blijven. De reisafstanden zijn soms behoorlijk groot binnen ons land. Maar goed, in Europa is het ieder voor zich. Wordt ook tijd om met de EU te stoppen.
Dat is waar, terugkeren naar een handelsunie is meer dan goed.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 17:04   #128
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
EU ?
Jij schijnt niet te weten dat de toenmalige EGKS opgericht werd dóór het Kapitaal vóór het Kapitaal.
Die laten zo'n enorme organisatie over bijna een half miljard mensen, niet loos.
Denk aan Griekenland.
De Grieken kozen voor een communistisch president !
De jaren 50 heb ik niet meegemaakt nee, maar de geschiedenis van de EU/EEG/EGKS ken ik wel. En inderdaad laat het kapitaal dit niet zomaar los. Alhoewel de UK afscheid heeft genomen van deze moloch, de city daar was er op tegen. Dus wie weet ?
Oud 28 maart 2020, 17:09   #129
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De jaren 50 heb ik niet meegemaakt nee, maar de geschiedenis van de EU/EEG/EGKS ken ik wel. En inderdaad laat het kapitaal dit niet zomaar los. Alhoewel de UK afscheid heeft genomen van deze moloch, de city daar was er op tegen. Dus wie weet ?
Het is niet omdat 52 % v.d. Britten stemde om de EU te verlaten dat dit nu het begin v.h. einde zou zijn.
+ Hoeveel ruzie maakten ze niet in het parlement ? Een jaar lang ?
+ Ze zijn er eigenlijk nog niet uit in werkelijkheid.

Laatst gewijzigd door Boduo : 28 maart 2020 om 17:11.
Oud 28 maart 2020, 17:14   #130
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat 52 % v.d. Britten stemde om de EU te verlaten dat dit nu het begin v.h. einde zou zijn.
+ Hoeveel ruzie maakten ze niet in het parlement ? Een jaar lang ?
+ Ze zijn er eigenlijk nog niet uit in werkelijkheid.
Maar afwachten dus, er zal vanaf de kant van de grote bedrijven wel wat lobby werk worden gedaan.
Oud 28 maart 2020, 17:15   #131
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Post, Telecom en zo dienden geprivatiseerd. Sociale Zekerheid helemaal niet.
Dat hebben ze toch gedaan, maar het is allemaal fout.

Laatst gewijzigd door edwin2 : 28 maart 2020 om 17:16.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 17:22   #132
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar afwachten dus, er zal vanaf de kant van de grote bedrijven wel wat lobby werk worden gedaan.
Aan Europa moet nog het een en het ander bijgeschaafd worden, da's waar. Maar wij gaan pasje voor pasje vooruit. Vergeet niet: wij Europeanen hebben hoge technologische knowhow, we hebben goede sociale voorzieningen in vergelijking tot heel wat landen, onze handel zit goed, er heerst in Europa grote vrijheid en koopkracht. Kortom, één groot luilekker land is deze EU als we dat zo vergelijken met de landen in de wereld. Mensen beseffen dit niet genoeg. Bovendien kunnen we slechts als blok ons handhaven. Als 'einzelgänger' wordt elk land de speelbal van de machtige landen zoals China, VS, en gewoon weggespeeld. Europa-één is onze enige kans om degelijk te overleven, onze levenstandaard te behouden, en op wereldvlak gewicht in de schaal te leggen.

En de Britten? Laat ze maar. Ik wens hen veel succes toe, maar ik wens ook dat ik hen nooit meer te mag begroeten als lid van de E.U. . Het zijn ambetanterikken. Liever kwijt dan rijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 maart 2020 om 17:37.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 18:08   #133
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Aan Europa moet nog het een en het ander bijgeschaafd worden, da's waar. Maar wij gaan pasje voor pasje vooruit. Vergeet niet: wij Europeanen hebben hoge technologische knowhow, we hebben goede sociale voorzieningen in vergelijking tot heel wat landen, onze handel zit goed, er heerst in Europa grote vrijheid en koopkracht. Kortom, één groot luilekker land is deze EU als we dat zo vergelijken met de landen in de wereld. Mensen beseffen dit niet genoeg. Bovendien kunnen we slechts als blok ons handhaven. Als 'einzelgänger' wordt elk land de speelbal van de machtige landen zoals China, VS, en gewoon weggespeeld. Europa-één is onze enige kans om degelijk te overleven, onze levenstandaard te behouden, en op wereldvlak gewicht in de schaal te leggen.

En de Britten? Laat ze maar. Ik wens hen veel succes toe, maar ik wens ook dat ik hen nooit meer te mag begroeten als lid van de E.U. . Het zijn ambetanterikken. Liever kwijt dan rijk.
Wat ik graag had gezien dat de mens centraal staat en niet het grootkapitaal met het voortdurende gehamer op marktwerking. Denk met weemoed terug aan de oude EEG, want daar was het neo liberale gedachtengoed niet zo opgelegd en hadden de regio's veel meer voor het zeggen.

En de Britten, tja de Gaulle had niet voor niets tot twee keer toe de Britten geweigerd.

Laatst gewijzigd door edwin2 : 28 maart 2020 om 18:10.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 18:23   #134
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
.Hypocriet België wil wél miljarden Nederlandse euro’s ontvangen, maar weigert Nederlandse IC-patiënten over te nemen

Solidariteit’ is weer eens het sleutelwoord van de Europese Unie. Ditmaal wordt het als reden opgevoerd om geld weg te sluizen van landen die zuinig zijn geweest tijdens de crisis naar landen die feest hebben gevierd en nu de coronacrisis de kop opsteekt platzak zijn. Maar die solidariteit werkt maar één kant op, hè?

https://www.dagelijksestandaard.nl/2...over-te-nemen/

Gelukkig zijn onze oosterburen anders:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buit...king-nederland
Tja. Vele Belgen hanteren “Eigen volk eerst”. Ik ga hierin niet mee, maar het is de harde waarheid.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 18:27   #135
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik graag had gezien dat de mens centraal staat en niet het grootkapitaal met het voortdurende gehamer op marktwerking. Denk met weemoed terug aan de oude EEG, want daar was het neo liberale gedachtengoed niet zo opgelegd en hadden de regio's veel meer voor het zeggen.

En de Britten, tja de Gaulle had niet voor niets tot twee keer toe de Britten geweigerd.
De mens centraal? Hoe naïef kan men zijn om dat te slikken. In deze wereld is het ieder voor zich, wie anders gelooft staat een leven van vol ontgoochelingen te wachten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 18:37   #136
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
We leren
de Belgen steeds beter kennen.
De Hollanderhaat is daar eeuwen met de paplepel ingegoten.
Zelfs jij en ik en mensen die België goed gezind zijn krijgen er nu genoeg van.
Die arrogante overstelpen onze gezondheidszorg.
Blij dat daar nu, jammer genoeg tijdelijk, een einde aan gekomen is.

Bezuinigen op eigen infrastructuur en dan de zorg aan België overlaten, zo kennen we de Hollanders.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 18:39   #137
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat men in de grensstreken elkaar niet wil helpen, dat is het probleem. Dit probleem wordt wel opgelost met onze oosterburen. Bovendien weet men niet waar het eindigt met de aantallen. In dit Europa was ik er vanuit gegaan dat men elkaar graag zou helpen en niet gelijk nee zou zeggen. Dat nee van Belgische kant heeft voor bitterheid gezorgd en nu wil men ook nog extra geld van ons. Terwijl we binnen Europa al de hoofdprijs betalen. De steun voor de Benelux unie en de EU neemt behoorlijk af nu.
Toen de Belgen maatregelen namen voor het coranavirus, wisten de Hollanders het beter.

Dat komt nu terug in hun gezicht.
Oud 28 maart 2020, 18:47   #138
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Tja. Vele Belgen hanteren “Eigen volk eerst”. Ik ga hierin niet mee, maar het is de harde waarheid.
Toch is dat een gezond principe.
Eigenlijk het tegenovergestelde van hetgeen er nu gedaan wordt.
Eigen bevolking staat op wachtlijsten, degenen die nooit bijgedragen hebben, gaan voor.
Oud 28 maart 2020, 19:03   #139
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat ik u daar voor een groot stuk in volg. Vergeet evenwel niet dat de EU eigenlijk op de eerste plaats een economische unie was (en nog steeds is) die embryonaal de EGKS heette. Nu is ze aan het evolueren naar een politieke unie en op termijn naar een sociale unie. Dat gaat allemaal niet zo snel, maar we komen er wel.

Met mensen zoals Wilders, Baudet, Van Grieken, sommige mensen van de NVA en wellicht ook nog van andere partijen is niets mee aan te vangen op dit punt. Die vatten het nog steeds niet en zweren nog altijd bij een oubollig vaderlands nationalisme. En me dunkt dat u ook deze weg bent opgegaan. Ten onrechte.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 maart 2020 om 19:05.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 20:07   #140
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik denk dat ik u daar voor een groot stuk in volg. Vergeet evenwel niet dat de EU eigenlijk op de eerste plaats een economische unie was (en nog steeds is) die embryonaal de EGKS heette. Nu is ze aan het evolueren naar een politieke unie en op termijn naar een sociale unie. Dat gaat allemaal niet zo snel, maar we komen er wel.

Met mensen zoals Wilders, Baudet, Van Grieken, sommige mensen van de NVA en wellicht ook nog van andere partijen is niets mee aan te vangen op dit punt. Die vatten het nog steeds niet en zweren nog altijd bij een oubollig vaderlands nationalisme. En me dunkt dat u ook deze weg bent opgegaan. Ten onrechte.
Ik ben beslist geen aanhanger van de door u genoemde lieden, eerder heb ik sympathie voor een sociaal christelijke koers waarbij we terugkeren naar de menselijke maat. De markt moet de bevolking dienen en niet andersom. Verder hoop ik dat men bepaalde zaken overlaat aan de nationale staten zoals pensioenen, woningcooperaties, zorg, infrastructuur energie en de post.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be