![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je niet mag weten wat die volmachten precies inhouden kan je ze ook niet goedkeuren. Geen enkele partij doet dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog niet zo lang gelden heette dat bij jou 'ondemocratisch' Nu de cruciale vraag nog... over welke Vlaamse meerderheid hebt gij het precies ? Een vlug opzoeken levert me 11,9 % op voor het vb Voor de nva 16,0 % op het totaal wat betreft het federale niveau Ja da's echt wel een overdonderende Vlaamse meederheid, marie ![]() Laatst gewijzigd door praha : 7 april 2020 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...en ik hoor je al afkomen dus ik heb me de moeite getroost dat rudimentair even % te berekenen wat het betekent alleen bekeken naar 'Vlaams front'
Dan kom ik op 28% nva en 21 % vb Dus waar zie jij die Vlaamse meerderheid vertolkt in één van die twee partijen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk je echt dat de Vlamingen het gaan blijven dulden dat ze het steeds weer en opnieuw met een Vlaamse minderheid in de federale regering moeten doen; waarbij die minderheid zich bovendien telkens weer en opnieuw in de luren laten leggen door hun zogezegde franstaligen broeders??? En vooral omdat het steeds meer en meer om geld gaat... Men kan de Vlamingen veel wijsmaken maar als hij ziet hoe, dank zij la Belgique, er met zijn geld gemorst wordt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kwalificeren we een land dat niet eens een normale regering op de been kan brengen?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Europees Commissaris
|
![]() Een land dat verziekt is door extremisten voor puur eigenbelang? of zoals u het in een andere draad vermelde, voor hun eigen vetbetaald parlementair zitje
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Corona is een voorbijgaand verschijnsel. De recessie zal erg zijn, maar ze zal nog erger zijn zolang wij aan het permanent armlastige rood Wallonië vastgekleefd blijven. Want de recessie en de problemen van de openbare financiën worden in dit bananenland voor Vlaanderen nog verzwaard door de drainage van de transfers richting Walenland. We moeten streven naar een éénzijdige Vlexit uit la Belgique. Het Vlaams Parlement kan dit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'ge bouwt daar een muur rond, en dan laat ge dat stikken' ![]() (*) mocht dat als een belediging klinken: des te beter ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb je dat vorige keer al verteld. Als ge spreekt over het 'ondemocratisch' gehalte van nu omdat men niet met de Vlaamse meerderheid wilt praten dan gaat het ook over nu hé Wat de toekomst brengt heeft daar dan niks mee te maken. Ge kunt net zo goed stellen dat door één of ander (on)gelukkig toeval (bv corona) de mensen een volgende rit massaal gaan stemmen op groen of pvda, etc Wilt dat dan zeggen dat ge nu überhaupt die partijen nu mee moet betrekken Da's gewoon onzin. Alles wat telt is een meerderheid vinden. Hoe meer versnipperd het landschap hoe moeilijker het zal zijn x-aantal partijen bij elkaar te brengen die zich ergens kunnen settelen in een brede consensus over die verschillende partijen. De nva heeft het van meet af aan verkloot door zich onwrikbaar op te stellen...anders hadden we al een paars-gele regering gehad kunnen hebben. ( dit even gesteld zonder de smerige spelletjes langs beide kanten, electorale strategie, etc ) Citaat:
Hoeveel keren gaat ge de waarheid nog verdraaien ? Michel I: mr 20, open vld 14, nva 33, cd&v 18 Michel II: mr 20, open vld 14, cd&v 18 -> blijkbaar vonden de Vlamingen dat ze oververtegenwoordigd waren ![]() Wilmès I : mr 14, open vld 12, cd&v 12 Het is enkel bij Wilmès II dat het ergens ligt op 43% Vlaamse zetels Citaat:
Ja daar wordt wat afgemorst ...dat die calimero's dan hadden deelgenomen en ook blijven om het zaakje te saneren hé Ze claimen daar toch de besten in te zijn 11,8 miljard is het tekort voor 2019 En wat denkt ge dat die corona teweeg gaat brengen en wie daar de relatief de grootste moeilijkheden mee gaat hebben ? Vlaanderen moet het net hebben van het bedrijfsleven en dat ligt nu volledig plat Laatst gewijzigd door praha : 8 april 2020 om 09:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus zoals ik al kwam te stellen Die exit waar bdw het over heeft dient ge ook ergens context te zien van een exit België ...en ik vermoed dat de problemen van deze recessie vooral verzwaard zullen worden door Vlaanderen Het is namelijk Vlaanderen dat volledig afhankelijk geworden is van zijn bedrijven die nu in de shit komen De klap gaat voor Vlaanderen veel zwaarder overkomen dan voor Wallonië Dat los je niet meteen op door die 6 a 7 miljard Laatst gewijzigd door praha : 8 april 2020 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge vergeet al te gemakkelijk, denkelijk dat Wilmès II een regering in lopende is aangevuld met die corona-perikelen Die verhoging met 1,2 milj ( dacht ik ) is een rechtstreeks gevolg van de brexit Die inleg dient nu verdeeld te worden over de overige lidstaten Lijkt me allemaal redelijk rotsvast te staan in afspraken tenzij ge als België dwars wilt gaan liggen....en net daarvoor zou je een meerderheid moeten hebben |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar ging het effe niet over Schoof was zijn beklag aan 't doen over 't feit dat men er niet in slaagt een normale regering op de been te brengen. Als er morgen een vivaldi-ke uit de bus zou vallen zal hij ook geen normale regering vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een land verziekt is, dan moet het behandeld - lees: gereorganiseerd - worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |