![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op zondag voert men zo geen taken uit, wegens te duur. De meeste zijn trouwens al overgebracht en gaan dus de cijfers van opnames niet stabiel houden op 200. Een tweede zaak is dat patiënten die nu binnen komen om andere medische reden, maar covid-positief testen, niet meer als coronapatiënten mogen opgegeven worden, wel als nieuwe bevestigde besmetting. En ook dat gaat een verlaging aan corona-opnames veroorzaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Corona maskers
Ik zie hier in AH, carrefour, Lidl of den Aldi nooit mensen met maskers, maar tja ik woon dan ook in een Kempisch boerengat. Nu zondag besloten mijn dochtertje en ik zo rond 16.00 uur nog even vlug naar de plaatselijke carrefour market te fietsen (ja is open), bon zogezegd zo gedaan. Ik zei tegen men dochter we nemen onze mondmaskers mee en gaan deze dragen (ik had die nog liggen van voor de crisis). Nu aangekomen aan de winkel zetten we bij het binnengaan onze maskers op en het wonder geschiede, de aanwezige mensen hielden geen 1.5 meter afstand maar 15 meter zelfs de juffrouw aan de kassa bekeek ons maar angstig boos, we werden dus echt behandeld zo van "Als je corona hebt blijf in uw kot" Die Kempische boerekes toch he ![]()
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het daalt op 14 dagen zoals het steeg op 3 dagen.
Maw, met al die belemmeringen zitten we AMPER aan een daling. Bij een echt effect zou men na 3 - 4 weken geen nieuwe ziekenhuis opnames meer gehad hebben. Allez, hier en daar ene. Omdat de regels zogezegd de besmettingen tegengaan, en men die toch wel grotendeels volgt. Ttz, als de fractie mensen die ze niet volgen, 20% is, zou het aantal ziekenhuis opnames na 3 - 4 weken dus met een factor 5 gedaald moeten zijn (enkel die die ze niet volgen, zouden nog besmet geraken). Alle mensen die de regels volgen zouden dus niet geinfecteerd geraken. Maw, die regels werken niet om U "te beschermen". Ze verkleinen gewoon EEN BEETJE de kans dat ge geinfecteerd geraakt. Laat die een beetje los, en het stijgt weer. Niet aan een verdubbeling om de 3 dagen, maar aan een verdubbeling om de 14 dagen. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 april 2020 om 07:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een beetje als "als ge geen hand wilt geven zijt ge een lompe boer" effect. Komt van het denigreren van het nut van algemeen maskers te dragen, en zelfs te hameren op het (foute) gestelde dat enkel zieken maskers moeten dragen. Hier in Frankrijk moet ik zeggen dat, ondanks een vergelijkbare communicatie in 't begin, meer dan de helft van de mensen (en hoe langer hoe meer) maskers dragen in de winkels en zo. Zelfs een beetje belachelijk want je ziet er achter hun stuur zitten met een masker op... Laatst gewijzigd door patrickve : 28 april 2020 om 07:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn wel correct rond het aantal opnames van mensen met ene coronabesmetting, maar niet rond het aantal mensen dat wegens corona in het ziekenhuis terecht komt. Daarnaast is er lang een stop geweest in het overbrengen van zware zieken vanuit de WZC naar de ziekenhuizen, om de druk op de ziekenhuizen onder controle te houden. En als je die zaken allemaal in rekening brengt, kom je tot de vaststelling dat de opnames van nieuwe patiënten reeds meer dan een week in vrijval zitten. Dat het aantal patiënten op IC niet daalt, komt ook daardoor. Vele bejaarden werden in de WZC reeds beademd en lagen daar op een geïmproviseerde IC. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Whazzup Doc?¿ ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is immers een groot verschil tussen een stedelijk centrum, en een klein boerengat. Grootsteden zijn kankergaten. Kankerplekken van overbevolking.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Te moeilijk vrees ik. Mensen kunnen niet omgaan met nuances.
![]() |
#130 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Telkens zie ik dat er 'niemand' een mm op heeft. Ook het personeel dat in de winkels rondloopt niet. Aan de kassa is er overal plexiglas. De 1.5 m wordt aan de kassa goed gerespecteerd, maar in de winkel gangen zeker niet. Men kijkt wel even op, als men mij ziet. Maar geen enkele boze rare of opmerkelijke blikken. Ik denk dan, iemand moet toch het voorbeeld geven.. ![]() Laatst gewijzigd door De Prof : 28 april 2020 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Statistieken & bikini's. Laatst gewijzigd door Boduo : 28 april 2020 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier in Merksem zie ik toch wel wat maskers als ik ga winkelen (zowel klanten als winkelpersoneel -id Hypermarkt Carrefour bvb draagt het gros vd caissieres er + zitten achter zo'n plexiglas scherm). Ook, itt een maand terug kijkt niemand raar op of zo. En zelfs ih begin ontweek men me niet, had zelfs de indruk dat juist omdat ik gemaskerd rondliep men me 'safe' achtte zoiets (lol). Nu ook trouwens... afgelopen week id Aldi.. amai, de mensen plakten bijna aan mij xD dus ja feitelijk ben ik ergens opgezet dat men me niet (meer) als het gele gevaar ervaart, heb ook zo wat de indruk dat men zelfs zo wat jaloers is dat ik er wel al mee rondloop ^^
Laatst gewijzigd door bembem : 28 april 2020 om 16:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op huidig ogenblik lach ik mij ver te pletter met sommige reacties op mijn draad, mensen die het dragen van een monddeksel fake of totaal niet nodig vinden. Pijnlijk detail is wel dat het op huidig ogenblik bijna overal verplicht is. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Enige nauwkeurigheid is ook nodig.
![]()
![]() |
#138 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heel de godganse dag met dat masker ... Als die tegen mijn praat dan doe ik alsof ik die niet versta en dan ga ik zo met mijn oor praktisch tegen die zijn mond hangen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dinsdag 5/5, social distancing op zijn Brussels :
Twee agenten gewond, 't zal ze leren kinderen hun bal af te nemen. https://www.hln.be/in-de-buurt/bruss...sief~a3086c7f/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05...atsingen-meer/ Eigenlijk een wonder op zich dat er nog mensen flik willen zijn in Brussel
![]() |